Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ برابر با  ۱۸ آوريل ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۱  برابر با ۱۸ آوريل ۲۰۱۲


پیام پنجمین گردهمایی

 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری درایران ـ خارج کشور

 

  نه به تحریم نه به جنگ!

 

زنده باد مبارزات کارگری، سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی!

 

 صدای پای جنگ که مردم ایران مصائب شوم آن را هشت سال تمام تجربه کرده اند و افزایش شتابان تحریم های فلج کننده ای که به شکل گازانبری شریان های حیاتی اقتصاد ایران را یکی از پس از دیگری از هم می گسلد شرایط زیست اکثریت مردم ایران یعنی کارگران و زحمتکشان را با مخاطرات جدی مواجه ساخته است.

 

فروپاشی مراکزتولیدی و خدماتی در تمامی سطوح، افزایش برق آسای بیکاری، تورمی که قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را جهش آسا افزایش می دهد، فرسایش بدون جایگزینی خدمات زیربنائی، سقوط خدمات بهداشتی و درمان و کیفیت نظام آموزشی، گسترش طاعون فساد که در تمامی تارو پود جامعه نهادی شده است، فقرزدگی توده های عظیم مردم، گسترش لجام گسیخته فحشاء، جنایت وعدم امنیت اجتماعی ازجمله هزینه های غیرقابل جبران اقتصادی و اجتماعی تحریم های گسترده ای است که قدرت های امپریالیستی جهانی با همدستی هم پیمانان منطقه ای شان- دولت اسرائیل و ارتجاع عرب- اکنون به صورت روزمره به مردم ایران تحمیل می کنند.

 

 اگرخط و نشان کشیدن های مکرردولت دست راستی اسرائیل به منظورحمله نظامی- برای نابودی تاسیسات هسته ای ایران- تهدیدهائی برای ایجاد فضای جنگی است، واقعیت گسترش روزافزون تحریم ها، جنگ روزمره ای است،  که ازمدت ها پیش علیه اکثریت مردم ایران آغازشده ودائما" درهمه عرصه های اقتصادی وزندگی اجتماعی درحال گسترش است.

 

رژیم ضدکارگری و ضدمردمی جمهوری اسلامی درطول بیش ازسه دهه حکومت خود نه فقط دست همه مرتجعین تاریخ را درسرکوب آزادی های اساسی، قتل عام مخالفان، استثمار وحشیانه، غارت، چپاول، فساد و نابودی ثروت های تولید شده بوسیله کارگران و زحمتکشان از پشت بسته است بلکه با پیشه کردن سیاست های ارتجاعی و ماجراجویانه- ازجمله سیاست هسته ای و غنی سازی اروانیوم-  بهترین بهانه ها را برای مداخلات کشورهای امپریالیستی زمینه سازی کرده است. ما به طور قاطع مخالف تحریم های گسترده اقتصادی هستیم. برای آن که همه ظرفیت های مبارزاتی مردم برای پایان دادن به حیات ننگین رژیم جمهوری اسلامی، مشتعل شود. ما مخالف جنگ هستیم. چراکه تجارب حمله نظامی به افغانستان، عراق ولیبی نشان داده است که هیچ گاه آزادی، برابری ورهائی ازطریق کوله پشتی سربازان سرمایه وموشک های کروزآن ها، وارد هیچ کشوری نشده ونخواهد شد.ما خواهان متحد شدن همه جنبش های مترقی حول طبقه کارگر در ایران درمبارزه مشترک برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی ایران هستیم.

 

اکنون که جنبش کارگری وجنبش های ضدسرمایه داری( نظیر جنبش خشم و جنبش تسخیر) در کشورهای سرمایه داری علیه تحمیل هزینه بحران جاری سرمایه داری به کارگران، جوانان و عموم مردم این کشورها در حال اوج یابی است، ما ضمن اعلام همبستگی با این جنبش ها آن ها را فرا می خوانیم که با سیاست ضدکارگری و ارتجاعی تحمیل شده توسط حکومت هایشان در اِعمال تحریم، تهدیدات وعملیات جنگی علیه کارگران و توده های مردم رنجدیده مخالفت کنند. تحریم و جنگ نه فقط طبقه کارگر را به قهقرا فرو می برد نه فقط هر نوع امکان پای گیری دمکراسی و قدرت مردمی در را به نابودی می کشاند بلکه هزینه های آن به نوبه خود به صورت تشدید برنامه های ریاضت اقتصادی به کارگران، جوانان، زنان و اکثریت مردم این کشورها منتقل می شود.

 

دولت اسرائیل،ارتجاع عرب وخاورمیانه ودولت های امپریالیستی که بیداری و انقلاب عرب و دهه ها حاکمیت های ارتجاعی و بلامنازع آن ها را به خطرانداخته است درصدد هستند تا با بهره برداری ازهمه امکانات موجود- احیای ضدانقلاب مغلوب، سازش با نیروهای مذهبی بنیادگر، مداخله نظامی لیبی و ...- مسیر بیداری و انقلاب عرب را منحرف ساخته و آب رفته را، دوباره به جوی برگردانند. درمتن انقلاب عرب اما جنبش مستقل کارگری خاورمیانه در حال جوانه زدن و شکل گیری است. ما ضمن اعلام همبستگی مان با جنبش های کارگری کشورهای خاورمیانه، جنبش فلسطین و سایر جنبش های مترقی منطقه نظیر جنبش خشم و جنبش ضد جنگ و تحریم در اسرائیل  برآنیم که تقویت جنبش کارگری و سوسیالیستی می تواند بهترین تضمین دست یابی مردم خاورمیانه به آزادی، برابری و رهائی از یوغ ارتجاع منطقه، سرمایه داری و امپریالیسم باشد.

 

ما نهادهای همبستگی با جنبش کارگری درایران مخالف قاطع سیاست‌های تحریم های اقتصادی ایران توسط دولتهای غرب و متحدینش هستیم . این سیاست ها باعث تشدید فشار و گسترش باز هم بیشتر فقر و فلاکت و بی کاری در ایران خواهد شد؛ نمودهای این تحریم از هم‌ اکنون خود را در افزایش بیشتر بیکاری ــ افزایش قیمت ها و کمبود مواد اولیه نشان داده است. تحریم اقتصادی به جای فشار به رژیم حاکم جمهوری اسلامی بار سنگینی است به گرده کارگران و اکثریت مردم محروم درایران. تحریم اقتصادی همچون تهدیدات جنگی هدفی ضد انسانی علیه کلیه مردم محروم جامعه و در خدمت سرمایه داری جهانی است و همچنین وسیله‌ای است مناسب در دست حکومت سرمایه داری جمهوری اسلامی برای تشدید سرکوب اعتراضات کارگری و حق طلبانه و گسترش فضای ترس و اختناق در جامعه. مبارزه مستقل طبقاتی حکم می‌کند که با همبستگی جهانی، تحریم اقتصادی و سیاست‌های جنگ طلبانه سرمایه داری جهانی و همسوی داخلیش رژیم جمهوری اسلامی را همزمان محکوم کنیم.

 

زنده باد همبستگی جنبش کارگری با سایر

جنبش های آزادیخواهانه مردمی درایران،

خاورمیانه و سراسر جهان!

 

9 آپریل 2012

 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com

http://www.youtube.com/user/NahadhayHambastegy

 

کانون همبستگی کارگران ایران و کانادا kanonhambastegi@gmail.com

ـ كميته همبستگى با جنبش كارگرى ايران- استراليا proletarianunite@gmail.com 
-
همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران – فرانسه sstiran@yahoo.fr
-
کانون همبستگی با کارگران ایران – فرانکفورت و حومه kanoonhf_2007@yahoo.de
-
کانون همبستگی با جنبش کارگری ایران – هانوفر kanon.hannover@yahoo.de
-
کمیته همبستگی کارگران ایران و سوئد isask@comhem.se
-
کانون همبستگی با کارگران ایران – گوتنبرگ kanounhambastegi@gmail.com
-
انجمن کارگری جمال چراغ ویسی info@ijcwa.com
-
کمیته حمایت از کارگران ایران تورنتو کانادا toronto_committee@yahoo.ca

کانون همبستگی با کارگران در ایران – ایالت نورد راین وستفالن (آلمان) solidarity.labor@googlemail.com

kargar61@web.de نهاد همبستگی با جىبش کارگری ايران هامبورگ

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©