Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ برابر با  ۱۵ آوريل ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱  برابر با ۱۵ آوريل ۲۰۱۲
پیام پنجمین گردهمائی

پیام پنجمین گردهمائی

 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری درایران ـ خارج کشور

 

به:

زنان و مردان کارگر و زحمتکش، کارگران زندانی، فعالین کارگری، کودکان کار،  بازنشستگان جبهۀ کار و جویندگان کار؛

 

یاران مبارز،

 

سال دیگری سیاه تر ازهرسال بر شما گذشت، نظام سرمایه و دولت طرفدارش، برای سوداندوزی هرچه بیشتر و خالی کردن باز هم بیشتر سفره های شما، برفشار، ستم، سرکوب، استثمار و انواع تضییقات بر گردۀ شما افزود.

 

گرانی، نرخ بالای تورم، کاهش قدرت خرید، حقوق های عقب مانده، حذف یارانه ها، اخراج­های گسترده، تعطیلی روزافزون واحدهای تولیدی ، قراردادهای موقتی و پیمانی و در آخرین اقدام  شرم­­آور تنها ۶ در صد بر حداقل دستمزدها نسبت به سال پیش افزوده شد. هم اینک با توجه به نرخ رسمی تورم در حقیقت دستمزد واقعی حتّا از میزان ناچیز قبلی نیز کاهش یافته و همچنین عواقب تحریم­های فزاینده که دودش مستقیماً به چشم شما می رود. اینها از جمله مصائبی هستند که رژیم ضد کارگری حاکم به زور چوب و چماق ، بگیر و ببند، زندان و شکنجه بر شما تحمیل نموده است.

 

فقروفشارهای محیط کار و اجبار به چند نوبت کار کردن درروز، بسیاری از کارگران را از پا درآورده و یا خانواده هایشان را از هم پاشیده است، زنان کارگر علاوه بر ستم مضاعف، ازکمترین دستمزد برخوردار بوده ودرعین حال اولین هدف اخراج­ها هستند. تهاجم به حریم زندگی کارگران مهاجر،خاصه کارگران زحمتکش افغانستانی،تجاوزبه حقوق کودکان کار و خیابانی، روزانه صدها کودک مدرسه را رها کرده به محیط کاریا خیابان­ها در جستجوی لقمه­ای نان روی می­آورند، بازنشستگان پس ازعمری تلاش و کار، با قطع یا کاهش مستمری و برخی مزایاشان مواجه شده­اند، با تعطیلی مدام کارخانجات و سایر ترفندهای سرمایه­داران، روزانه خیل عظیمی از کارگران به خیابان­ها گسیل شده و به صف بی­کاران در جستجوی کار می­پیوندند، فعالین کارگری دائم تحت نظر و تعقیب بوده و هر روز با شرایط و خطرات بیشتری مواجه هستند، کارگران زندانی اکثراً سرگردان و بلاتکلیف بوده و با وجود مبتلا بودن به انواع بیماری­ها نه تنها اقدامی برای معالجه آنها نمی­شود، بلکه فشارهای جسمی و روانی بیشتری بر آنها وارد می­شود.

 

اما شما یاران مبارز حتّا یک لحظه از پای ننشسته و سرسختانه در مقابل این همه ستم طبقاتی مقاومت و مقابله کردید. اعتراضات، مبارزات، نافرمانی­ها، اعتصابات، راه­پیمایی­ها، تحصن­ها و سایر اشکال مقاومت و مبارزات شما، نشانۀ آن است که تن به این مظالم نداده و برای دفاع از حقوق و کسب مطالبات خود اگاهانه پیکار می­کنید. تلاش برای ایجاد تشکل­های مستقل ، همآهنگ و همسو کردن مبارزات در بخشهای مختلف، حمایت­های روزافزون از مبارزات هم­طبقه­ای ها در سایر واحدها، ­تلفیق کار علنی و مخفی و ... گام­ها و اشکال مؤثری از مبارزه است که تداوم آن به تغییر توازن قوا به سود جبهۀ کار منجر خواهد شد.

 

ما اعضاء و نمایندگان نهادهای همبستگی با جنبش کارگری ایران – خارج کشور، شرکت کننده در پنجمین گردهمآ یی حضوری این نهادها، با درود به شما یاران مبارز، خود را جزء کوچکی از این جبهۀ عظیم دانسته و بار دیگر تعهد می­کنیم که امر دفاع از حقوق کارگران را مهمترین وظیفۀ خود دانسته و می­کوشیم با تمام توان پاسخگوی نیازهای کارگران باشیم.

 

درود بر کارگران زندانی مقاوم

 

کارگر زندانی آزاد باید گردد

 

سرنگون باد رژیم ضد کارگری جمهوری اسلامی ایران

 

 

۹ آپریل ۲۰۱۲

 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

 

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com

http://www.youtube.com/user/NahadhayHambastegy

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©