Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ برابر با  ۱۵ آوريل ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱  برابر با ۱۵ آوريل ۲۰۱۲
بیانیه پایانی

بیانیه پایانی

 

پنجمین گردهمآیی

 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری درایران ـ خارج کشور

 

پنجمین گردهمایی حضوری نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران ـ خارج کشور روز ۶ آپریل ۲۰۱۲ با اعلام یک دقیقه سکوت بیاد جانباختگان جنبش کارگری و سرود انترناسیونال در شهر کلن، آلمان آغازبکارکرد. گردهمایی بطورحضوری و پالتالکی با شرکت میهمانان از جمله تعدادی از فعالین کارگری ونیز اعضا نهادها برگزارشد. محمود صالحی نیزاز طریق پالتالک پیام کوتاهی برای گردهمایی ارائه داد. گردهمایی درشرایطی برگزارشد که کارگران در ایران در وضعیت فلاکت باراقتصادی بسر می برند. اجرای طرح " هدفمند سازی یارانه ها" ازسوی رژیم جمهوری اسلامی و نیزتشدید تحریمهای امپریالیستی در رابطه با ابتدایی ترین مایحتاج زندگی، سفره کارگران و خانواده های کارگری را بیش از بیش خالی کرده است. دستمزد کارگران حداقل به یک چهارم خط فقررسمی رسیده و بیکاری افزایش یافته است. نابسامانی اجتماعی از جمله اعتیاد و فحشا به بالاترین حد خودرسیده است. فعالین کارگری کماکان یا در زندان بسر میبرند ویا تحت تعقیب و آزار دائمی هستند. اما اعتراضات و اعتصابات کارگری هرروزه صورت گرفته و کارگران پیگیرانه برای دریافت حقوق های معوقه، امنیت شغلی، وسایر مطالبات همچنان پافشاری می کنند.                                                                                                                         

درشرایطی گردهمایی پنجم نهادهای همبستگی برگزار گردید که در سطح جهانی نیز کارگران ومردم زحمتکش امریکا و اروپا در مقابل سیاست های ریاضت طلبانه سرمایه داری به اعتراض برخاسته اند. مبارزات علیه تعرض دولت های سرمایه داری به دستمزد وسفره کارگران و سایرشاغلین، خیابانهای آتن، مادرید، بارسلون، رم، لیسبون و ... رابلرزه در آورده اند. جنبش های ضد سرمایه داری درحال حاضربه اشکال مختلف خود را نشان داده وانواع اعتصابات و اعتراضات کارگری درجریان هستند.

 

گردهمایی پنجم نهادهای همبستگی با جنبش کارگری ضمن تاکید دوباره برحمایت از مبارزات کارگری و نیز ایجاد تشکل های مستقل کارگران، برادامه مبارزه برای آزادی فوری وبی قید و شرط کارگران و فعالین کارگری زندانی پای فشرد. با توجه به شرایط سیاسی ناشی از تحریمهای دولت های سرمایه داری در رابطه با ایران و نیزنمایش تحرکات جنگی دولت های اسرائیل و امریکا، زندگی کارگران و مردم زحمتکش بمراتب تحت فشار قرار گرفته است. از یک طرف فشار اقتصادی و نیز استبداد رژیم جمهوری اسلامی و از سوی دیگر تحریم انواع وسائل اولیه مورد نیازکارگران، بازنشستگان، بیکاران و اکثریت ساکنین درایران معیشت آنان را به ورطه نابودی هر چه بیشتری سوق داده است. کارگران در ایران که زیرتیغ رژیم جمهوری اسلامی بسرمی برند نه سودی در تحریمهای امپریالیستی دارند و نه نفعی درتبلیغات و تحرکات جنگی دارند. رژیم جمهوری اسلامی به بهانه تحریم ها وخطر جنگ به کارگران و زحمتکشان، کار بیشتر با مطالبه کمتر را، زیر شعار" تولید ملی" فراخوان می دهد. اما هر گونه بهبودی درشرایط زندگی کارگران و مردم زحمتکش با دست خود کارگران و مبارزات متشکل آنان امکان پذیراست. در رابطه با اوضاع جهانی ونیز خصوصن سیاست های ریاضت جویانه دولت های سرمایه داری گردهمایی خود را ملزم دید در مقابل سیاست های سرمایه داری حضور فعالی در جنبش های اعتراضی جاری در امریکا و اروپا داشته باشد وپل همبستگی کارگری را تقویت بخشد. به عبارت دیگر گردهمایی پنجم بردو وظیفه موازی یعنی حمایت از مبارزات کارگری در ایران و شرکت فعال در مبارزات کارگری جهانی با هدف تقویت و استحکام همبستگی بین المللی پای فشرد.

 

گردهمایی پنجم فعالیت های نهادهای همبستگی در دورگذشته را مثبت ارزیابی نموده و با تاکید بر ادامه فعالیت های تاکنونی خود با توجه به شرایط حاضر عرصه های جدیدی را در دستور کار و فعالیت های آتی خود قرار داد. غیر از گسترش فعالیت های بین المللی خود گردهمایی در رابطه با تقویت مالی جنبش کارگری، اقدامات سازمانیافته تر را در دستور کار قرار داد. برای حمایت های حقوقی از فعالین کارگری برنامه ریزی نمود. گردهمایی بر تقویت نهادهای موجود، انتشار مستمر روز شمارهای کارگری، تقویت کمیسیون های کاری و ایجاد نهادهای جدید پای فشرد و نیزفعالیت در راستای اقناع  دیگر تشکل های مدافع کارگران برای همکاری در جهت جلب حمایت وهمبستگی بیشتربا مبارزات کارگران در ایران را مفید وموثردانست.

 

از آنجا که اول مه روز جهانی کارگر نزدیک است، گردهمایی اقداماتی را با توجه به اوضاع جدید جهانی برای برگزاری هرچه وسیع تر آن در دستور کار قرار داد. گردهمایی بر تقویت مبارزات کارگری درعقب نشاندن هر چه بیشترسیاست های سرمایه داری و دولت هایش در صف واحد ضد سرمایه داری تاکید گذاشت. ازجمله اقدامات مورد توافق شرکت در تظاهرات ها و گردهمایی های روز کارگر و نیز مراسمها و فعالیت های متنوع دیگرمی باشد.

 

گردهمایی پنجم، پس از بحث و تبادل نظر، در رابطه با صدور پیامها و اطلاعیه هایی به توافق رسید و پس از انتخاب هئیت هماهنگ کننده دورآتی از میان نهادها با سرود انترناسیونال در9 آپریل به کار خود پایان داد.

 

۹ آپریل ۲۰۱۲

 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

 

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com

http://www.youtube.com/user/NahadhayHambastegy

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©