Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ برابر با  ۲۴ ژانويه ۲۰۲۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲  برابر با ۲۴ ژانويه ۲۰۲۴

نام‌گذاری "میدان ژینا مهسا امینی"

بیش از یکسال از خیزش انقلابی"ژینا" می‌گذرد. جنبشی عظیم و رو به آینده، که توانست تاثیر عمیقی بر فضای سیاسی و اجتماعی ایران، در تمام عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و هنری بگذارد و با جلب حمایت و همبستگی عظیم زنان و جوانان و جنبش‌های اجتماعی در مبارزه‌ مردم علیه ستم و تبعیض و سرکوب، سیمای زندگی برانگیزی را بازتاب دهد. این جنبش که بنام و باشعار محوری زن، زندگی، آزادی  خود را به جهان معرفی کرد، با یک دستاورد عظیم در جلب حمایت و همبستگی مردم آزادی‌خواه ومترقی سراسر جهان ماندگار شده است.

رژیم شکنجه و اعدام جمهوری اسلامی، برای مقابله با این خیزش انقلابی به کشتار مردم، کور کردن چشم زنان و مردان معترض در خیابان‌ها، بازداشت و شکنجه‌ هزاران نفر،تلاش کرده با بهره‌گیری ازهمه‌ی اشکال سرکوب نظیر جریمه، زندان، اخراج از کار، شلاق، شکنجه و اعدام برای ایجاد رعب  وحشت  استفاده کند تا آن را مهار و درهم‌کوبد. هر چند سرکوب در فرونشاندن جنبش در شکل تظاهرات خیابانی مردم و تجمع علنی اعتراضی دانشجویان موثر واقع شده است؛ اما روحیه مقاومت زنان، اعتصابات گسترده و مداوم کارگران، معلمان، بازنشستگان،معلولان، هنرمندان و هم‌چنین آنان کهبرای دادخواهی و علیهستم ملی، جنسی- جنسیتی، مذهبی و زبانی...بپا خواسته‌اند، کماکان به اشکال نوین ادامه دارد. نافرمانی مدنی گسترده  زنان علیه حجاب اجباری، ماندگاری جنبش ژن، ژیان، ئازادی و استیصال و زبونی دستگاه‌های سرکوب رابه معرض نمایش می‌گذارد

در سال گذشته، کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست هانوفر همراه با همه‌ی کسانی که صدای اعتراض و خیزش انقلابی مردم ایران بودند، توانسته‌اند میدانی را به نام "میدان ژینا مهسا امینی" در یکی از میادین شهر هانوفر به ثبت رسانند. این فعالیت نمادین ما تجدیدعهدی است با ژینا و همه‌ی به خون خفته‌گان راه آزادی و برابری و جنبش زن زندگی آزادی. فعالیت ما با این اقدام نمادین پایان نمی‌گیرد، بلکه نام و یاد ژینااسم رمز و الهام‌بخش و "زمزمه نیمه‌ شب مستان" است که برای تحقق آزادی و برابری از پای نمی‌نشینند. از این روبرایرونمائی از "میدان ژینا مهسا امینی"، روز  شنبه 27 ژانویه ساعت 13 درGartenalleeStephanusstraße-Eckeگردهم می‌آییم!

          برای لغو مجازات اعدام و ممنوعیت مطلق هرگونه شکنجه!

          برای آزادی همه‌ی زندانیان سیاسی- عقیدتی!

          برای ژن، ژیان، ئازادی / زن، زندگی، آزادی!

          سرنگون باد جمهوری اسلامی ایران!

          زنده باد آزادی، برابری و همبستگی جهانی!

کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست هانوفر

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©