Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ برابر با  ۱۵ مارس ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱  برابر با ۱۵ مارس ۲۰۲۳
قلب سرخ صالح احمدیان از تپش باز ایستاد

قلب سرخ صالح احمدیان از تپش باز ایستاد

 

 

بار دیگر رفیقی از میان ما رفت و قلب سرخ صالح احمدیان از کادرهای هسته اقلیت از تپش بازایستاد.  او پس از چند سال نبرد با سرطان  روز جمعه ۱۰ مارس ۲۰۲۳  در نروژ درگذشت.

 

صالح احمدیان تیر ماه ۱۳۴۲ در خانواده‌ای فقیر در منطقه کهکیلویه بدنیا آمد. فعالیت‌های سیاسی‌اش را با سازمان دانش‌آموزان پیشگام سازمان چریکهای فدایی خلق ایران آغاز کرد و بعد از انشعاب بزرگ به صفوف اقلیت پیوست. در دوره نوجوانی به دلیل فعالیت‌های سیاسی‌ مجبور به ترک محل زیست خود شد و پس از مدتی به پاکستان گریخت. در  پاکستان از فعالین جنبش پناهندگی و از اعضای شورای پناهندگان ایرانی در کراچی بود. در پی گسست‌های درونی سازمان  در خردادسال  ۱۳۶۶ به هسته اقلیت پیوست.

 

رفیق صالح پس از انتقال به نروژ سالها فعال  کمونیست در محافل و مراکز سیاسی شهر اسلو بود. در همین شهر پس از تحصیل دررشته دندانپزشکی، تا هنگام بیماری، دندانپزشک بیمارستان دولتی در اسلو بود. او رفیقی سرزنده  و خوش‌رو بود و  شوخی‌ها و چهره خندان‌اش را همواره بیاد خواهیم داشت.  

 

 رفیق صالح  تا آخرین لحظه‌های زندگی و با وجود بیماری جانکاه به فعالیت کمونیستی ادامه داد و از نمایندگان هسته اقلیت در شورای همکاری نیروی‌های چپ و کمونیست بود. انسانی متعهد  به آرمان‌های کمونیستی و جنبش آنقلابی کارگران و زحمتکشان و علیه سلطه، ستم و استثمار. از دست رفتن رفیق صالح برای جمع کوچک ما ضایعه‌ای بزرگ است. یادش گرامی و آرمان‌اش پر رهرو باد.

مراسم یادمان رفیق بعدا به اطلاع خواهد رسید.

 

هسته اقلیت

زنده باد آزادی/ زنده باد سوسیالیسم

سه-شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ برابر با  ۱۴ مارس ۲۰۲۳

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©