Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ برابر با  ۱۰ فوريه ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱  برابر با ۱۰ فوريه ۲۰۲۳
بیانیه مشترک نهادها وتشکل ها دردفاع ازخیزش زن، زندگی، آزادی

بیانیه مشترک نهادها و تشکل ها در دفاع از خیزش «زن، زندگی، آزادی»

 

همگام با خیزش انقلابی،

 در مخالفت با اعدام،

 برای آزادی زندانی سیاسی

 

اکنون درآستانه چهل وچهارمین سالگرد انقلاب بهمن قرارداریم. اگرچه انقلاب بهمن توانست نظام شاهنشاهی را به زیربکشد، ومردم ایران خود را ازچنگال دیکتاتوری سلطنت رهاندند، اما انقلابی بود متناقض و درلحظه تولد شکست خورد. انقلاب نتوانست تکلیف خود را با مذهب، نهاد دین و دستگاه روحانیت روشن کند، درحالی که خواست آزادی و دموکراسی و برابری را برپیشانی داشت.

 

خیزش انقلابی کنونی علاوه برخواست های مترقی انقلاب بهمن همچنان برآزادی، برابری، دمکراسی وحق حاکمیت مردم، پای می فشارد و پیکاربرای تحقق آن خواست ها را ادامه می دهد.

 

تردید نداریم که خیزش انقلابی مردم کشورمان با سرنگونی جمهوری اسلامی درب زندان های رژیم را درهم خواهد شکست و بی شمار انسانهای شریفی که برای رسیدن به آزادی، برابری، دموکراسی وعدالت اجتماعی دستگیر، شکنجه و حتی در وفاداری به مردم مرگ را پذیرا بوده اند، با سری افراشته به آغوش مردم بازخواهند گشت. اما تا روزسرنگونی رژیم و شکستن درب زندان‌های رژیم نمی توان منتظرماند. ضروری است هرآنچه درتوان داریم  برای جلوگیری از اعدام و شکنجه زندانیان سیاسی و برای آزادی آنها بکار گیریم .

 

دستگیری ها و صدور احکام  ظالمانه در بیدادگاه های جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد. زندان‌ها و بازداشتگا‌ه های ایران مملواز دختران و پسران، زنان و مردانی شده که اتهام آنها فریاد «زن ،زندگی،آزادی» و « مرگ بر دیکتاتور» است و یا برای حق حیات خود و زحمتکشان و کرامت انسانی بپاخاسته اند.

 

براساس آمار دستگاه های سرکوبگر رژیم، طی چهار ماه گذشته حداقل بیست هزار نفردستگیر، بازداشت و یا ربوده و زندانی شده اند. رژیم جنایتکار اسلامی درهمین مدت دست به کشتار بیش از۵۶۰ نفرازمعترضان زده است و هزاران نفر را زخمی ومعلول کرده است.

 

مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و دفاع از خانواده های آنان گامی جدی برای سرنگونی جمهوری اسلامی و برپائی نظامی است که درآن خبری ازاعدام و زندانی سیاسی نباشد.

 دستگاه اعدام و کشتارجمهوری اسلامی زمانی از کارمی افتد که علاوه برمبارزه برای آزادی زندانی سیاسی همزمان برای جلوگیری وتوقف فوری اعدام بسیاری از دختران و پسران، دانشجویان، فعالان سیاسی، کارگری، فعالان ملیت های مختلف(بلوچ،کرد،...)، اقلیت های دینی وعقیدتی و...که در زندان های رژیم جان شان درخطراست، اقدام کنیم.

مبارزه برای لغومجازات اعدام به خواست عمومی برای برقراری آزادی ودموکراسی درایران تبدیل شده است.

 

ما نهاد ها و تشکل ها

 

همراه وهمگام با مردم مبارز، برای آزادی زندانیان سیاسی و دستگیرشدگان خیزش انقلابی اخیروهمه آنان که زیرتیغ اعدام رژیم قرار دارند، برای توقف اعدام در زندان های رژیم درروزهای متعدد منتهی به۱۱ فوریه ۲۰۲۳ مطابق با ۲۲ بهمن  ۱۴۰۱ درکشورها وشهرهای مختلف اقدام به برگزاری تظاهرات می کنیم.

 

ما همراه باخواست مردم برای «توقف فوری اعدام ها» و«زندانی سیاسی آزاد باید گردد»،خواستارگسترش اعتراضات ایرانیان خارج ازکشور، احزاب و سازمان های سیاسی برای جلب هرچه بیشترافکارعمومی، نهاد های کارگری و فمینستی، نهاد های مدافع حقوق بشردرافزایش فشار به جمهوری اسلامی برای توقف اعدام ها هستیم.

 

 

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

سرنگون باد جمهوری اسلامی!

زنده باد آزادی، برابری، دموکراسی!

 

بهمن ۱۴۰۱--- فوریه ۲۰۲۳

 

نهاد ها و تشکل ها:

ـ کمیته همبستگی کارگران ایران و سوئد

ـ کمیته دفاع از مبارزات مردم ایران ـسوئیس

ـ کانون پشتیبانی ازمبارزات مردم ایران -اطریش

ـ فدراسیون اروپرس- بلژیک

ـ شورای همراهی با آلترناتیو کارگری ایران .هلند

ـ همبستگی با مبارزات مردم ایران. بریتانیا

ـ همبستگی با مبارزات مردم ایران -سوئیس

ـ نهاد همبستگی باجنبش کارگری در ایران(غرب آلمان)

ـ کارگروه کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست هانوفر

ـ انجمن پناهندگان ایرانی _گوتنبرگ/سوئد

ـ شورای همبستگی با مبارزات مردم ایران -انگلستان

ـ کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©