Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ برابر با  ۰۷ اکتبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱  برابر با ۰۷ اکتبر ۲۰۲۲
زن، زندگی، آزادی

جمعی از فعالان مترقی عرب اهواز (عاتق)

 

از مبارزه واعتراضات دانشجویان و دانش آموزان حمایت می کنیم

 

 نظام برای خاموش کردن آتش خشم مردم به پا خواسته علیه حکومت استبدادی، همچنان به سرکوب خیزش مردم و زنان، دانش آموزان پرشور، و تهاجم به دانشجویان معترض و تیراندازی به سمت آنان و دستگیری معترضین ادامه می‌دهد.

 

 نیروهای امنیتی ولباس شخصی ها مسلح به سلاح گرم وسرد به دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران یورش بردند و در میان شعار “بی شرف بی شرف” دانشجویان آنان را در محوطه دانشگاه مورد حمله قرار داده و ده ها نفر را دستگیر کردند. نیروهای امنیتی به تعدادی از اساتید دانشگاه نیز حمله نمودند.

 

 این در حالی است که اعتراضات دانشجویی در دانشگاه ‌ها  و دانش آموزان در مدارس و سایر اقشار مردم در شهرها و استان‌های مختلف کشور به دلیل قتل مهسا ژینا امینی، زن جوان کرد، نزدیک به سه هفته همچنان ادامه دارد. دانش‌آموزان دختر با برداشتن روسری‌های خود، شجاعانه شعارهایی علیه رژیم و دیکتاتور (خامنه‌ای) سردادند و عکس‌های خمینی را از کتاب ‌هایشان پاره کردند.

 

 دانشجویان دانشگاه های بهشتی، علامه، و الزهرا و دانشکده مکانیک خواجه نصیر و همچنین دانشگاه های اصفهان، مشهد، کرمانشاه، شیراز، تبریز، گیلان و بابلسر نیز به اعتراضات و اعتصابها پیوستند و در حالیکه شعارهای ضد نظام سر می دادند خواستار آزادی رفقای بازداشتی خود شدند..

 

 ما ضمن ستایش از مبارزات دانشجویان و دانش‌آموزان شجاع که در این جنبش تاریخی در حمایت از خیزش مردم وزنان کشور به پا خواسته اند، همبستگی کامل و حمایت قاطع خود را از آنان در جهت کسب حقوق اساسی مردم اعلام می‌داریم. از همه نیروهای دمکراتیک و آزادیخواه ایران، مردم عرب وسایر هموطنان در اهواز، خواستاریم که از فراخوان دانشجویان دانشگاه شریف و جوانان محلات تهران برای برگزاری تجمع های اعتراضی سراسری روز شنبه ۱۶ مهر حمایت نمایند و تا تحقق آرمان های جنبش محکم وپایدار به مبارزه خود ادامه دهیم.

 

 

جمعی از فعالان مترقی عرب اهواز (عاتق)

۱۴ مهر   ۱۴۰۱ – ۶ اکتوبر ۲۰۲۲

................................

زن، زندگی، آزادی

 

مردم دلیر ایران

خلق های مبارز ایران

مردم سرفراز عرب اهواز

 

 

حماسه های دلاوری و مبارزه شما در مقابله با ماشین ظلم و ستم را در خیابان ها و میادین شهرهای مختلف ایران سرودید و با شجاعت و عزم و اراده خود جهان را خیره نموده اید.

آنچه امروز این جنبش خروشان را متمایز می کند، پیشتازی و مشارکت گسترده و مؤثر زنان ایرانی و ایفای نقش محوری آنان در این خیزش سراسری، با پشتیبانی و همراهی مردان و سایر آحاد جامعه می باشد. ما در برابر این قامت های بلند که با دستان خالی در برابر ظلم و ستم نیروهای فاشیست استوار ایستاده اند، سر تعظیم فرود می آوریم.

ما ضمن ابراز همبستگی با مبارزۀ دلیرانه مردم  علیه نظام ولایت فقیه، بار دیگر تأکید می کنیم که راه غلبه بر حکومت استبدادی کنونی همانا اتحاد عمل و مبارزۀ مشترک تمامی گروه ها،  اقوام  و همه نیروهای مترقی و آزادی خواه کشور برای پایان دادن به  استبداد دینی و حرکت به  سوی استقرار حکومتی ملی و دموکراتیک است. 

ما  حمایت همه جانبه خود را از مبارزات شجاعانه زنان ایران در تمامی مناطق کشور علیه حکومت استبدادی حاکم و قوانین زن ستیز جمهوری اسلامی، به ویژه قانون حجاب اجباری و سایر قوانین فقهی ارتجاعی که با حقوق مدنی و بشری در تضاد است، برای تحقق آزادی، عدالت و دموکراسی اعلام می کنیم.

در این لحظه حساس تاریخی از همه مردم  اقلیم اهواز اعم از زن و مرد، جوانان، فعالان مدنی و همه هموطنان بخصوص  خواهران و برادران لر و بختیاری‌ و همه اقشار به ‌ویژه کارگران، کشاورزان، دانش‌آموزان و معلمان به مشارکت فعال در مبارزه مشروع علیه دیکتاتوری وارتجاع دینی، و تبعیض بر اساس ایدئولوژی، جنسیت، نژاد و مذهب، در راه تحقق صلح و آزادی فرا می خوانیم.

 

 

درود بر زنان سرفراز مبارز ایران

پاینده باد مبارزه خلق های ایران

 

گروهی از فعالان مترقی عرب اهواز (عاتق)

۶ مهر ۱۴۰۱ برابر با  ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©