Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ برابر با  ۲۱ جولای ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰  برابر با ۲۱ جولای ۲۰۲۱
بیانیه اتحاد بازنشستگان

بیانیه اتحاد بازنشستگان

 در محکومیت کشتار در خوزستان تشنه

 

آنچه که این روزها در خوزستان می‌گذرد دهه‌هاست که هشدار وقوع آن را از زبان کارشناسان و فعالان دلسوز محیط ‌زیست شنیده بودیم. استانی ثروتمند که بیشترین بودجه‌ی کشور را تامین می‌کند اما در فقر می‌سوزد، در غبار نفس نمی‌کشد و در بی‌آبی، مردم و زمین و حیوانات تشنه کامند.

 

طرح‌های عمرانی خوزستان سال‌هاست که متوقف شده‌اند و جریان قوی آب رودخانه‌های آن نیز با طرح‌های غیر کارشناسی مانند بستن سدهای متعدد و بی‌رویه و استفاده از طرح‌های آب‌رسانی به منظور توسعه‌ی صنعتی و نه برای شُرب مردم منطقه و برخوردهای ناسیونالیستی با مسئله‌ی آب و انتقال آن به مناطق تحت حوزه‌ی این یا آن نماینده با صرف هزینه‌های فراوان و خارج کردن مسئله‌ی آب از شکل زیست محیطی طبیعی آن برای مطامع شخصی یا فرقه‌ای سرداران سازندگي!!! و دولت بهار!!! و... همه و همه دهان خوزستان را خشک کرده‌اند.

 

آنانی که توان مهاجرت داشتند، کوچ کردند و خانواده‌های کم درآمد یا دل‌بسته‌ به خاک، از سر اجبار مانده‌اند و به‌ناچار با مشکلات محیط زیستی طاقت‌فرسا هم‌چون ریزگردها و توفان‌های شدید گرد و غبار، سیل‌های سهمگین و گرمای شدید همیشگی و اخیرا ناشی از گرم‌تر شدن زمین ماندند و زندگی!!! کرده‌اند.

 

اما تحمل این مسائل در کنار تورم سرسام‌آور و شیوع شدید کرونا و در کنار مشاهده‌ی بی‌عملی و بی‌اعتنایی مسئولانی که در پی چپاول هر نوعی از منابع طبیعی، بازی با بورس و دلار، فروش آب و خاک به دیگر کشورها و دل‌مشغولِ در بند کردن فعالان و... بوده‌اند، خوزستان بدل به مخروبه‌ای شده که روح و روان خوزستانی‌ها را بسیار آزرده و فرسوده کرده است.

 

نبود آب و برق اخیر به مثابه‌ی جرقه‌ای آتش خشم فرو خورده‌ی همه‌ی سال‌های سیاهی و تباهی را عیان کرده و تظاهرات و اعتراضات گسترده‌ای آغاز شده اما پاسخ فقط سرکوب و خشونت بوده است.

اتحاد بازنشستگان ضمن محکوم کردن کشتار مردم بی‌دفاع، همدردی خود را با خانواده‌های داغدار جانباختگان خوزستان اعلام داشته و خواستار توقف سرکوب این اعتراضات و توجه بنیادین به مشکلات مردم زجر کشیده و محروم این استان است.

 

اتحاد بازنشستگان

چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©