Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ برابر با  ۰۴ فوريه ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸  برابر با ۰۴ فوريه ۲۰۲۰
کانون نویسندگان ایران

کانون نویسندگان ایران

خــبــــر

 

۷۲ سال زندان و شش سال تبعید به "جرم" ابراز نظر

 

هشت تن از امضاکنندگان نامه‌ی سرگشاده به رهبر جمهوری اسلامی ایران به ۷۲ سال زندان و شش سال تبعید محکوم شدند.

۱۴ فعال مدنی و سیاسی داخل ایران روز ۲۱ خرداد امسال با انتشار نامه‌ای سرگشاده به ابراز نظر پیرامون مسائل سیاسی جامعه پرداختند و خواستار استعفای رهبر جمهوری اسلامی و تغییر بنیادین قانون اساسی شدند.

محمد ملکی، محمد نوری‌زاد، هاشم خواستار، گوهر عشقی، عباس واحدیان شاهرودی، حوریه فرج‌زاده، کمال جعفری یزدی، محمد مهدوی‌فر، جواد لعل محمدی، رضا مهرگان، محمدرضا بیات، محمد کریم‌بیگی، زرتشت احمدی راغب، محمدحسین سپهری این نامه را امضا کرده بودند.

محمد حسین آقاسی، وکیل دادگستری، در توئیتی نوشته است که هشت نفر از امضاءکنندگان نامه سرگشاده در دادگاه انقلاب اسلامی مشهد به ۷۲ سال زندان و شش سال تبعید محکوم شده‌اند.

به گفته او، عبدالرسول مرتضوی به ۲۶ سال زندان؛ هاشم خواستار به ۱۶ سال زندان، سه سال تبعید به شهرستان نیکشهر و سه سال ممنوعیت خروج از کشور؛ محمد نوری‌زاد ۱۵ سال زندان، سه سال تبعید به ایذه و سه سال ممنوعیت خروج از کشور؛ فاطمه سپهری و محمد حسین سپهری هر یک به شش سال زندان و هاشم رجایی، محمد حسین‌پور و مرتضی قاسمی هر کدام به یک سال زندان محکوم شده‌اند.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©