Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ برابر با  ۰۲ ژانويه ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸  برابر با ۰۲ ژانويه ۲۰۲۰
میگذارد کاروان روی گل ارغوان

می گذرد کاروان روی گل ارغوان...

 به یاد حاجیه سجودی مشهور به «مادر قائدی»

 

این آوای دردناک  یکی از مادران خاوران بود آری مادر قائدی که از این جهان وداع کرد از مادران دادخواه. در مراسم، با غمی بس عمق این آواز را می خواند و دیگر مادران همراهی می کردند . از لحظه خبر تلخ گویی مغزم به گوشهایم فرمان می داد که این صدا این آواز دوبار دوبار بر من زند شود . کاروانی که توشه اش انسان‌های زنجیر به پا که چهل سال در گذرگاه تاریخ برای آزادی  جان به کف اند. او مادر  سه مبارز  جواد، صادق و نیز عروس  هر جمعه با قامتی ایستاد و با غرور که فرزندانش سر تظیم  به جمهوری اسلامی نکردن به سوی خاوران می رفت تا ستون های جمهوری اسلامی به لرزه در اید چهل سال این مادران تاریخ مبارزاتی ایران را بنا نهادان و اکنون این  پرچم دادخواهی با تمامی مادران ایران پیمان می بندد حرکت آبان گویای این روز تاریخی اکنون توده عظیم مردمی که گلوی  جمهوری اسلامی را گرفته .

 

یاد مادران زند باد ، یاد مادر   جواد، صادق هم گرامی  باد

 

حاجیه سجودی مشهور به "مادر قائدی"

 

دو فرزند کمونیست او صادق قائدی و جواد قائدی در بهمن ۱۳۶۱ و مرداد ۱۳۶۲ اعدام شدند. همسر جواد قائدی، منیرالسادات هاشمی هم در همان سال ۱۳۶۲ اعدام شد.

 

او ۸۹ سال داشت و تا آخرین سال زندگی خود به طور مستمر به گورستان خاوران می‌رفت جایی که زندانیان سیاسی چپ یا به طور انفرادی یا در گورهای جمعی در آنجا به خاک سپرده شدند.

 

فریده امیر شکاری از خانواده‌ اعدامیان دهه شصت نوشته "مادر قاٸدی از جمله مادرانی بود که تا چند ماه پیش که بیمار شد جمعه اول هر ماه به هر زحمتی بود به خاوران می‌آمد".

 

"خانواده‌ها و مادران_خاوران" زنانی بودند که اعضای خانواده‌شان عمدتاً از فعالان طیف‌های مختلف چپ بودند که در دهه شصت اعدام شدند.

 

مادر قائدی به تازگی همراه مادران و اعضای خانواده‌های کشته‌شدگان سیاسی و مدنی چهار دهه اخیر، پنجم دی‌ماه را "روز ادای احترام به کشته‌شدگان اعتراضات آبان" نامید و سرکوب اعتراض‌های اخیر ایران را "جنایت علیه بشریت" خواند.

.............................................................................

یاد عزیزش را با حضور در مراسم خاکسپاریش گرامی بداریم!

شاید هم اگر ممکن بود، وصیت می کرد، پیکرش را در خاوران در کنار عزیزانش به خاک سپرده شود! تا احساس کند، همیشه در کنار فرزندانش است!

مراسم خاکسپاری مادر حاجیه سجادی، مادر قائدی

مادر خاوران

مادر جانباختگان،

رفقا جواد قائدی ،

صادق قائدی،

منیره هاشمی،

فردا در قطعه ۹۹ در بهشت زهرا

برگزار خواهد شد.

یاد عزیز مادر حاجیه سجادی را با حضور در مراسم خاکسپاریش گرامی بداریم!

نه می بخشیم نه فراموش می کنیم

...........................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©