Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ برابر با  ۰۸ اکتبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰  برابر با ۰۸ اکتبر ۲۰۱۱
حضور فرماندار در سیزدهمین روز اعتصاب کارگران پتروشیمی بندر امام در ماهشهر

 

حضور فرماندار در سیزدهمین روز اعتصاب کارگران پتروشیمی بندر امام در ماهشهر

 

بر اسا س خبر ارسالی به کمیته هماهنگی کارگران شرکت های پیمانکاری در پتروشیمی بندر امام در شهر ماهشهر سیزدهمین روز اعتصاب خود را در روز شنبه ١٦ مهرماه برپا داشتند.

کارگران شرکت های پیمانکاری در این پتروشیمی که در حدود ۴٣٠٠ نفر می باشند خواستار حذف شرکت های پیمانکاری و عقد قرارداد مستقیم با پتروشیمی بندر امام هستند.در حدود ٣٠٠ تا ۴٠٠ نفر از این کارگران در محوطه ی شرکت و در نزدیکی دفتر مرکزی اقدام به تحصن می کنند و در حدود ١۵٠٠ تا ٢٠٠٠ کارگر پیمانکاری دیگر در محل های کار خود دست از کار می کشند تا جایی که کارگران رسمی کار آنان را انجام می دهند اما با این وجود ظرفیت کلی تولید به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است.

حیاتی ،فرماندار ماهشهر امروز در جمع کارگران حاضر شده است تا با وعده و وعید کارگران را راضی به بازگشت به کار کند که تا لحظه ی ارسال این خبر یعنی ظهر شنبه ١٦ مهرماه از نتیجه ی این اقدام فرماندار و عکس العمل کارگران اعتصابی نتیجه ای ارسال نشده است.

کارگران زیادی خواهان همکاری کارگران استخدامی پتروشیمی بندر امام و پیوستن آنها به این اعتصاب و نیز پیوستن کارگران پیمانکاری منطقه ویژه ماهشهر به اعتصاب هستند.

بر اساس اخبار موثق دریافتی مقامات امنیتی و مسولین استانی نگرانی و وحشت زیادی از رسیدن اخبار و نتایج اعتصاب در بندر امام و گسترش اعتصابات در شهر های آبادان و عسلویه هستند.

کمیتۀ هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

 

شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰

 

 

آخرین خبر از کارگران اعتصابی در بندر امام - خبر تکمیلی

بر اساس خبر ارسالی به کمیته هماهنگی،روز شنبه ١٦ مهرماه، شهریار سیروس (معروف به حاج سیروس) مسوول دفتر فرماندار به جای فرماندار در محل تحصن و اعتصاب کارگران پیمانکاری در پتروشیمی بندر امام حاضر شده است تا کارگران را ترغیب به ترک اعتصاب کند.

سیروس شهریار که از فرماندهان سابق سپاه - از جمله در امیدیه - بوده است در تمام مدت و در هنگام سخنرانی در جمع کارگران متحصن-هم با تهدید و هم با ترغیب- تلاش کرد آنان را به کار برگرداند و مکررا اعلام میکرد من البته قول نمیدهم که این موضوع حل شود زیرا امر مملکتی است و باید مجلس تصویب کند و ما تلاش می¬کنیم از طریق نمایندگان مجلس خواست حذف شرکت¬های پیمانکاری را طرح کنیم.و تا دو ماه آینده به شما خبرخواهیم داد اما هیچ قولی نمیدهیم.او همچنین گفته است شما کارگران متدین و زحمتکش هستید نگذارید از طرف عوامل مخرب از شما سو استفاده شود و نگاه بد به شما داشته باشند و ....همچنین در جمع کارگران اعلام شده است که با سران و شیوخ قبائل صحبت شده وآنان نیز خواسته اند اعتصاب پایان یابد آنان قول می¬دهند از طریق نمایندگان مجلس این موضوع را پیگیری کنند.

در نهایت مسول دفتر فرماندار بدون اینکه هیچ ضمانتی برای اجرای خواسته¬ی کارگران بدهد محل را ترک کرد و تنها اعلام شد سعی میشود که خواسته¬ی ۴٠ ساعت اضافه کاری را البته در حد ٣٠ ساعت عملی کند.البته در این مورد قول صد در صد نمیدهد.

در پایان کارگران که در حدود ٣٠٠ نفر بودند و به خصوص پس از اینکه متوجه شدند وعده¬های حاج سیروس وعده¬ی سر خرمن است کم کم محل تحصن را ترک کردند .کارگران بعد از صرف نهار و احتمالن با مد نظر داشتن قول پیگیری دو ماهه در عصر به تجمع ادامه ندادند.

کمیتۀ هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

 

شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©