Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ برابر با  ۰۷ دسامبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸  برابر با ۰۷ دسامبر ۲۰۱۹
پیام اتحاد سراسری بازنشستگان ایران به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

پیام اتحاد سراسری بازنشستگان ایران

به مناسبت ۱۶ آذر ، روز دانشجو

به دانشجویان سراسر ایران

 

درود بر فرزندان برومند ایران دانشجویان آگاه و فرهیخته !

دانشجویان عزیز !

 

روز ۱۶ آذر یادآور حماسه رزم مشترک همه دانشجویانی است که پس از کودتای ننگین مرداد ۱۳۳۲ در برابر استبداد نظام شاهنشاهی به اعتراض برخاستند و درست در روز حضور نماینده سازمانده اصلی این کودتای ننگین یعنی ریچارد نیکسون، (معاون رییس‌جمهور وقت  ایالات متحده امریکا) به ایران نیروهای مسلح و سرکوبگر دولت کودتا برای خاموش کردن صدای این اعتراض با بی شرمی هرچه تمامتر، علاوه بر ضرب و شتم دانشجویان و بی‌حرمتی به ساحت دانشگاه، دانشجویان را به رگبار گلوله بستند و جان عزیزترین فرزندان وطن شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا را گرفتند.

 

این جنایت خونبار رژیم پهلوی به خاطر تحکیم مواضع خود و اربابان طراح کودتا و برای نابود کردن همه هسته های مقاومت به ویژه در دانشگاه‌ها بود و در عین‌حال برای اعلام وفاداری به امپریالیست‌های امریکایی- انگلیسی، دانشگاه را به قربانگاه جنبش دانشجویی بدل کرد. 

خون ریخته شده‌ی این عزیزان هنوز هم بر صفحات جنبش دانشجویی می‌جوشد و پس از ۶۶ سال الهام مردمی و صلح را پیش روی خود خواهد داشت."

این نگاه مترقیانه و تحول طلب جنبش دانشجویی از ۶۶ سال پیش تا کنون موجب گردیده است که شعار برابری، عدالت اجتماعی و صلح با این جنبش پیوندی مستمر و خلاق داشته باشد و علیرغم سرکوب مداوم این جنبش و سایر جنبش های اجتماعی، این پیوند ناگسستنی باقی بماند. ما در "اتحاد سراسری بازنشستگان ایران" به این پیوند بین النسلی با افتخار می نگریم و اعتقاد داریم که این پیوند شکاف هایی را که نظام های سیاسی استبدادی در بین نسل ها ایجاد کرده اند؛ با درایت و آگاهی و انگیزه‌ و شور جوانی در پیوند و به همراه فراوانی تجارب و آموزه های زیستی پر رنج و درد سالیان دراز زندگی در شرایط استبدادی می تواند ترمیم کند و اتحادی همگانی را برای ایجاد کشوری آباد و دموکراتیک و در راه بنای صلح، برابری و عدالتی پایدار بر پا دارد.

ما و شما می توانیم دست در دست هم برای آزادی همه زندانیان سیاسی اعم از دانشجویان و کارگران و معلمان و سایر زندانیان عقیدتی سیاسی، همه امکانات خود را بکار بندیم.

دانشجویان بازداشت شده در اعتراضات اخیر از وفادارترین دانشجویان به سنت مبارزاتی ۱۶ آذر هستند و ناعادلانه در بازداشت غیرقانونی بسر می‌برند. برای رهایی دانشجویان دربند و همه دستگیر شدگان اعتراضات اخیر از هر کوششی دریغ نکنیم .

 

گرامی باد یاد و خاطره شهیدان 16آذر

اتحاد سراسری بازنشستگان ایران

۱۶ آذر

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©