Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۵ مهر ۱۳۹۰ برابر با  ۰۷ اکتبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۵ مهر ۱۳۹۰  برابر با ۰۷ اکتبر ۲۰۱۱
دستگيری نويسندگان و روزنامه نگاران در جمهوری اسلامی ايران

دستگيری نويسندگان و روزنامه نگاران در جمهوری اسلامی ايران

 

در اخبار روز سيزدهم مهر ماه ۱۳۹۰، آمده است که محسن حکيمی نويسنده و از اعضای کانون نويسندگان ايران، محمد حيدری و مهدی افشارنيک از روزنامه نگاران فعال به يک باره دستگير شده اند.

پرسش اين است که چرا؟

ظاهر قضيه اين است که هيچ رويداد تازه ای پيش نيامده که دستگيری کنونی نويسندگان و روزنامه نگاران را توجيه کند؛ ولي، واقعيت اين است که رژيم تبه کار جمهوری اسلامی هميشه ترفندی در آستين دارد و همواره در پی پيش گيری از رويدادهاست تا حاکميت سراپا نکبت و تيره  روز  خود را از مهلکه ای که به آن دچار است نجات بخشد.

جمهوری اسلامي، بی آينده و دچار بحران است. همين امر، انگيزه هميشگی اين رژيم را در سرکوب و هجوم به همه عرصه های زندگی فرهنگي، سياسي، اجتماعی و اقتصادی مردم ايران تشکيل می دهد. سياست جمهوری اسلامی در هجوم به عرصه آزادی بيان، به عنوان يک زمينه روشن و تابناک در مبارزات اجتماعی مردم ايران نيز دارای همين انگيزه است. به ويژه اکنون که در جامعه ما مبارزات دانشجويی و کارگری در اوج تازه ای به پيش می رود و اعتصاب دلاورانه کارگران پتروشيمی ماهشهر و مبارزات دانشجويان در برخی از دانشگاه های کشور، برای احقاق حقوق حقه خود و در راستای آزادی بيان، تشکل و سازمانيابی شان ادامه دارد و ديگر کارگران جامعه ما نيز زير بی رحمانه ترين هجوم ها دست به مبارزه ای سرنوشت ساز زده اند؛ طبعا وجدان بيدار روزنامه نگاران و هنرمندان و نويسندگان در دفاع از اين مبارزات، آوردگاهی ست که صدا و سيمای تهی دستان جامعه ما را به نمايش می گذارد و هم دلی همگان را برای فروپاشی نظم عقب مانده جمهوری اسلامی برمی انگيزد.

هجوم مداوم به روزنامه نگاران، نويسندگان، هنرمندان و فعالين عرصه های گوناگون جنبش های اجتماعي، سياست هميشگی رژيم جمهوری اسلامی ست و اين سياست، همواره از سوی همه انسان  های آزادی خواه و برابری طلب محکوم شده است.

کانون نويسندگان ايران در تبعيد نيز در همين راستا، سلطه و هجوم آزادی کش جمهوری اسلامی را محکوم می داند و در افشای اين سياست نامردمی از پا نخواهد نشست.

 

کانون نويسندگان ايران در تبعيد

١٤ مهر ماه ١٣٩۰

www.iwae.org

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©