Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ برابر با  ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹  برابر با ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰
دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان

 

دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان

 

خطاب به آتش به اختیارها

و در جواب به حمله بسیج

رو به دانشجویان فعال حول مخالفت با حکم اعدام

(جوابیه به بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان)

 

طی هفته گذشته، بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان بخش عمده‌ی فعالیت خود را به نقد فعالیت ضد اعدام عموم دانشجویان و در راس این مسئله، تشکل سیاسی مستقل از حکومت دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان اختصاص داده و به وضوح خواستار سرکوب این جریان مستقل شده است.

در یادداشتی که داخل کانال بسیج دانشگاه اصفهان منتشر شده و عملا فعالیت چند روز بسیج را معطوف به خود کرده، ضمن تاکید به دروغ‌هایی که ۴۱ سال است گوش تمام ساکنین این کشور و حتی تمام جهان را آزرده است، به طور صریح اشاره شده که باید مسئولین دانشگاه با جریاناتی که برابر "احکام الهی و در برابر قانون و عقل!!!" ایستاده‌اند برخورد شود.

 

مسئله وقتی جالب‌تر می‌شود که آتش به اختیارها وارد تحلیل اقتصادی می‌شوند و تشکیلات و جریانات معاند در داخل و خارج دانشگاه را مسئول فلاکت اقتصادی امروز میدانند!

 

در این یادداشت همچنین اشاره میشود؛

اینها همان کسانی هستند که در اعتراضات آبان و دی ۹۸ سازمانده بودند،

اینها همان کسانی هستند که در تلاش برای اعتبار زدایی از احکام قوه قضاییه هستند،

... و به این اعتبار بسیجیان خواهان سرکوب جریانات متشکل مستقل از حکومت شدند.

 

بله بار دیگر به صراحت اعلام میکنیم که ما نه تنها ضد حکم وحشیانه اعدام هستیم، بلکه اساسا موجودیت تشکل‌های وابسته‌ای نظیر بسیج در دانشگاه را به رسمیت نمی‌شناسیم و آن را نماینده حقوق دانشجویان نمی‌دانیم. به صراحت می‌گوییم که خواهان انحلال فوری بسیج دانشجویی هستیم. چرا که این تشکل اساسا بر پایه سرکوب جریانات آزادی خواه دانشجویی بوجود آمده و در سایه‌ی سرکوبی که حکومت محبوبش بر جریانات دانشجویی مستقل تحمیل کرده، ادامه حیات میدهد.

 

ما همچنین تاکید موکد داریم که مخالف قوانینی هستیم که با به کار بستن آن، فردی اعدام شود و یا حداقلی‌ترین خواسته‌های معیشتی و آزادی‌های اجتماعی و سیاسی، به واسطه اجرایی شدن این قوانین، برای عموم ما دانشجویان و اکثریت جامعه، دست نیافتنی باشد.

 

ما مدعی هستیم که عموم دانشجویان و همچنین کلیت جامعه، از موجودیت چنین نهادهای وابسته به حکومتی کاملا ناراضی هستند. این ادعای ما را اعتراضات گسترده عموم دانشجویان نسبت به مصائب و بدبختی‌هایی که همین قداره‌کش‌ها باعث و بانی آن هستند، اثبات میکند. ادعای ما را اعتراضات توده‌ای مردم علیه کلیت وضعیت موجود در آبان و دی ۹۸ و دیماه ۹۶ به ثبوت می‌رساند.

آبان ادامه دارد و اعتراض ما کما اینکه تا کنون موجود بوده و به پیش رفته؛ از این به بعد نیز با توان بیشتر، با پیروزی‌ها و پیشروی‌های بیشتری ادامه خواهد داشت.

 

متن کامل یادداشت بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان را میتوانید

 

تلاش برای اعتبار زدایی از احکام قوه قضائیه

 در دانشگاه اصفهان همراه با رسانه های معاند

 

محسن خزایی، مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان؛

 

این روزها و در ایامی که متاسفانه کشور از نظر مدیریت اقتصادی در شرایط مناسبی نیست و این شرایط خود تحت تاثیر عملیات روانی و رسانه ای کسانی است که در این هفت سال شرایط ویژه ای را بر کشور تحمیل کرده اند ، اما مدام خبرهای خوبی از برخورد جدی قوه قضاییه با مفسدان و دانه درشت ها می‌شنویم. از برخورد با سلطان نفت و قیر و ... تا صدور حکم اخیر قوه قضاییه علیه اکبر طبری .

 

بی شک باید منتظر این مسئله نیز باشیم که دشمنان و فریب خوردگان با تکیه بر موج احساسات جامعه و فرافکنی و مغالطه و توسل به دروغ و حاشیه سازی و با هدف مقابله با تمدن سازی ، راه امید مردم به آینده ی کشور را به بن بست برسانند و کشور را به سرنوشتی خلاف آنچه حق و لیاقت این مردم شریف است دچار کنند.شاید به جرأت گفت ، سرنوشتی که امروز اقتصاد کشور به آن دچار است نیز ماحصل تلاش های همین گروه هاست.

 

متاسفانه فضای دانشگاه اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر از چند گاهی ، برخی با شعارهای روشنفکرمآبانه بر آتش هجمه های دشمن علیه چارچوب های قانونی کشور می‌دمند و هم‌نوا باسران منفور استکبار علیه کشور و امنیت و آرامش مردم دست به اقدام می‌زنند و بدون ارائه ی اسناد و مدارک و صرفا بر اساس خیال پردازی های رسانه ای کشور را به سرانجام های حساسی می‌کشانند.

 

در این بین متاسفانه برخی تشکل های معلوم الحال دانشگاه اصفهان ، همیشه در این زمینه پیشتاز بوده اند و با ایجاد حاشیه و نادیده گرفتن حقوق مردم و نیز قوانین و احکام جاری کشور ، از برخی جنایتکاران به بهانه های واهی حمایت می‌کنند.

 

تلاش برای اعتبار زدایی از احکام قوه قضاییه اخیرا در دستورکار رسانه های معاند قرار گرفته است و متاسفانه همین افراد در تشکل‌ها که خود بدون نظارت دقیق قانونی به تریبون هایی دست می‌یابند ، مواضعشان همیشه برخلاف امنیت ملی و منافع مردم بوده است و سیاست و سیاسی کاری های خودشان و اربابانشان را مقدم بر همه این مسائل میدانند بخشی از این پازل رسانه ای هستند و با فریب افکار عمومی و ایجاد تشنج در جامعه به دنبال به حاشیه کشاندن عدالت در جامعه هستند.

 

خسارات تفکرات این جماعت که هیچ گاه بر صراط عدالت حرکت نکرده اند از سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی مشهود بوده است و خدمات ارگانهای مختلف را تحت الشعاع قرار داده است و‌ در سالهای اخیر با نقش آفرینی رسانه ای یا میدانی در اغتشاشات آبان‌ماه و دی ماه ۹۸ و پیش از آن نیز در موارد مشابه ، خسارات غیر قابل جبرانی را به کشور تحمیل کرده است.

 

اقدام اخیر این تشکل در حمایت از یک قاتل که قتل عمد وی محرز بوده و حکم قطعی قصاص صادر شده بود مشت نمونه ی خروار از این اقدامات است و اعتقاد ما بر این است که این حمایت ها ، زمینه ی ارتکاب جنایات دیگر توسط افراد دیگر را فراهم می‌آورد و باید مقابل این روند غلط ایستاد و آن را متوقف کرد پیش از آنکه هزینه های بیشتری برای دانشگاه و جامعه به بار بیاورد.

 

از مسئولان دانشگاه انتظار داریم که بدون مماشات ، با این دست اقدامات برخورد مقتدرانه قانونی داشته باشند و اجازه ندهند ساحت مقدس دانشگاه و وجهه ی علمی و نخبگانی آن به محلی برای ایستادن در برابر عقل و قانون و احکام الهی تبدیل شود.

............................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©