Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ برابر با  ۱۷ دسامبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰  برابر با ۱۷ دسامبر ۲۰۱۱
موضوع آمارهای نقل شده در این بخش:

 

ایران در آئینه آمار(۷۷)

۲۵ آذر ۱۳۹۰ـ ۱۶ دسامبر ۲۰۱۱

تهیه و تنظیم از مریم اسکوئی

 

موضوع آمارهای نقل شده در این بخش:

سه ميليون زوج نابارور در ايران

ايران جزو ۱۰  وارد کننده بزرگ شکر در جهان است

رتبه آخر ايران از نظر دسترسی مردم به خدمات مالی در خاورميانه

کاهش سن سکته قلبی در ايران

روزانه حدود ۷۰۰ نفر در تصادفات رانندگی مصدوم مي‌شوند

کشته شدن ۴۰۰۰ نفر در ايران بر اثر آلودگی

بيش از ۵۰درصد کارگران جنسي، زنان متاهل هستند

درحال حاضر نرخ تورم در ايران بيش از ۵۰ درصد است.

قدرت خريد کارگران ٣۵ درصد کاهش يافته است

 

۲۵آذر: سه ميليون زوج نابارور در ايران

مهر

دکتر اميدوار رضايی نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس در همايش اخلاق و شيوه های نوين درمان ناباروری اظهار داشت: امروزه 10 درصد از ازدواجها در کشورمان را زوجهای ما نابارور تشکيل می دهد که حتما مسئولين اجرايی کشور و دست اندرکاران سلامت بايد فکر اساسی برای درمان اين افراد بکنند.

وی با اعلام اينکه سالانه 15 در صد به اين آمار اضافه می شود، افزود: مشکلات زيادی زندگی زوجهای جوان را تهديد می کند که از جمله مشکلات ناباروری است البته ايران در اين حوزه پيشرفت داشته و جزو 10 کشور برتر جهان در زمينه پيشرفت در امر درمان ناباروری هستيم.

رضايی از وجود 60 مرکز درمان ناباروری در کشور خبر داد و افزود: اغلب زوجهای نابارور در لايه های پايين تر هستند و درآمد زيادی ندارند و هزينه سنگين درمان و نداشتن تمکن مالی باعث شده اين افراد از پيگيری روند درمان دلسرد شوند به طوريکه بيمه ها نيز در بحث باروری و نازايی ضعيف عمل می کنند.

وی ابراز اميدواری کرد: اين همايش می تواند انگيزه ای باشد که مجلس در بودجه سال 91 حتما اين موضوع را دنبال کند که هزينه تشخيص و درمان را تحت پوشش قرار دهيم که به جد در کميته بهداشت و درمان قرار بگيرد.

 

۲۵آذر: ايران جزو ۱۰  وارد کننده بزرگ شکر در جهان است/هدر دادن محصول چغندر، عدم تاسيس کارخانه های جديد، فرسايش کارخانه های قديمی...

ايلنا- قزوين: استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقيقات تهران و مدير عامل شرکت قند همدان گفت: شکر محصولی استراتژيک برای دولت‌ها محسوب مي‌شود چرا که شکر موتور محرکه مواد غذايی بوده و اگر يک مقدار قيمت اين محصول گران شود در قيمت همه مواد غذايی تاثيرگذار خواهد بود.

 از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۰ ميلادی مقدار مصرف و توليد شکر در دنيا ۱۵۰ ميليون تن بوده که به دلايل استراتژيک هميشه بايد ذخيره مناسبی برای اين محصول وجود داشته باشد که اين ميزان در دنيا ۵۰ ميليون تن به غير از مصرف و توليد شکر است.

وی ادامه داد: متاسفانه وقتی صحبت از آمار مصرف شکر در ايران اعلام مي‌شود؛ منظور مصرف مستقيم مردم نيست بلکه ميزان عمده‌ای از اين آمار در صنايع مختلف غذايی مصرف مي‌شود.

وی اعلام کرد: بيشتر محصول شکر در ايران از چغندر قند توليد مي‌شود و ميانگين ساليانه توليد چغندر قند در ايران ۳۵ مليون تن است که در کشور همسايه ترکيه ۴۵ ميليون تن و کشور فرانسه ۶۰ ميليون تن است.

وی در پايان گفت: صنعت قند در ايران ۱۱۶ سال قدمت دارد و با وجود ۴۹ کارخانه قند و نيشکر، اشتغال مستقيم ۲۰۰ هزار نفر و يک ميليون نفر به صورت غير مستقيم و گستردگی در ۱۷ استان در ايران مهجور واقع شده است.

 

 

۲۵آذر: «تهرانی ها حساسيت به خرج ندهند، بر اثر آلودگی تنها راهی بيمارستان می شوند! »

شفاف: پايتخت همچنان در گير آلودگی هوا و بالا بودن سطح آلاينده هاست و با وجود هشدارهای پزشکان درباره افزايش بيمارهای تنفسی و قلبی عروقی به دليل آلودگی هوا، تا کنون هيچ اقدامی برای کنترل آلاينده‌ها صورت نگرفته است.

در اين ميان شفافيت آماری نيز درباره تعداد مرگ و مير در تهران و ساير شهرهای آلوده کشور وجود ندارد، اما آمارهای غير رسمی اخبار خوبی در اين باره در اختيار افکار عمومی قرار نمي‌دهند.

 

 

 

 

 

اين در حالی است که بر اساس آمار و ارقام سازمان بهشت‌زهرا که در تجزيه و تحليل آن‌ها از نظرات کار‌شناسی مسئولان بهداشت کمک گرفته شده است، تنها در ۲ ماه اول پاييز امسال، ۷۶۱۱ شهروند تهرانی بر اثر ايست قلبی که ارتباط نزديک با آلودگی هوا دارد جان خود را از دست داده‌اند که اگر همين آمار را به روز محاسبه کنيم در روز ۱۲۶ شهروند تهرانی ايست قلبی کرده‌اند.

سکته قلبی نيز در رديف بعدی با سهم بالايی از علل مرگ در پايتخت ۵۶۹۱ شهروند را کشته و در برآورد کلی عوارض قلبی بيشترين تعداد مرگ و مير را در بر‌مي‌گيرد و نکته اينجاست که عوارض قلبی ارتباط مستقيم با آلودگی هوا دارد!

در سال ۹۰ تاکنون تهران ۲۶۷روز هوای سالم و پاک، سه روز هوای ناسالم و يک روز هوای بسيار ناسالم را تجربه کرده است. «به اين ترتيب جمع کل روزهای اعلام شده از سوی اين مقام دولتی ۲۷۱روز است.! اين در حالی است که تا روز ۲۲ آذر در مجموع ۲۶۹روز از سال ۹۰ گذشته است و معلوم نيست دو روز اضافه‌ای که در آمار و ارقام ارايه شده از کجا آمده است.

البته اين تناقضات آماری به همين جاختم نمي‌شود چراکه اين آمار اريه شده توسط شاعري، اختلاف فاحش و عجيبی با آمارهای اعلام‌شده از سوی شرکت کنترل کيفيت هوای تهران دارد.

براساس آمار اين شرکت گفته شده است، پايتخت ايران از ابتدای امسال تاکنون دوروز هوای «پاک»، ۱۰۵ روز «سالم»، ۱۵۶ روز «ناسالم» و سه روز بسيار «ناسالم» داشته است.

 

۲۳آذر: رتبه آخر ايران از نظر دسترسی مردم به خدمات مالی در خاورميانه

آفتاب: نايب رييس کميته ايرانی اتاق بازرگانی بين الملل گفت: بر اساس طبقه بندی انجمن اقتصادانان دنيا ايران از نظر اندازه بازارخدمات مالی در رتبه اول اما در ساير موارد از متوسط عوامل منطقه در رتبه خوبی قرار ندارد.

دکتر محمد مهدی بهکيش ـ نايب رييس کميته ايرانی اتاق بازرگانی بين‌الملل در پنجمين همايش ملی مديريت مالی و سرمايه‌گذاری ـ مبحث رقابت پذيری را مدنظر قرار داد وگفت: ديدگاه‌های متعددی در تعريف رقابت پذيری وجود دارد به اين معنا که براساس تعاريف مطرح شده توسط (OECD)، ((IMD و انجمن اقتصادانان دنيا رقابت پذيری شاخصی است که نشان مي‌دهد يک کشور در زمينه رفاه و دانش در چه سطحی قرار دارد.

وی با اشاره به اينکه ايران در جرگه رتبه بندی (IMD )قرار ندارد تصريح کرد: اين نهاد۳۰۰ متغير را برای ارزيابی مدنظر قرار مي‌دهد اما انجمن اقتصادانان دنيا ۱۵۰ متغير را لحاظ کرده که درنوع خود ساده‌تر است.

به گفته وی ۱۲ عامل اندازه بازار، ثبات اقتصاد کلان، بهداشت و آموزش عالي، پيشرفته بودن بنگاه‌ها، آمادگی تکنولوژي، کارايی بازار کالا ،پيشرفته بودن بازار مالی و کارايی نيروی بازار کار را مبنای طبقه‌‌بندی انجمن اقتصادانان دنيا است.

وی افزود: از نظر شاخص هايی مانند در دسترس بودن خدمات مالي، هزينه استفاده از خدمات مالی در ميان۲۰ کشور منطقه در رتبه آخر و همچنين از نظر تامين مالی از طريق بازار سهام در رتبه ۱۳ منطقه قرار داريم.

به گفته وی ايران در ميان ۱۳۹کشور جهان از نظر تورم در رتبه ۱۲۱، دسترسی به آخرين تکنولوژی در رتبه ۱۲۳ ،شفافيت در سياست گذاری دولت در رتبه ۱۲۴، وجود موانع در تجارت در رتبه ۱۳۵ و سطح تعرفه ها در رتبه ۱۳۵ قرار دارد که دو عامل آخر دليل اصلی در رشد ميزان قاچاق به کشور است.

 

 

۲۳آذر : کاهش سن سکته قلبی در ايران

مهر

 

بررسيها و تحقيقات در اقصی نقاط کشور نشان مي‌دهد که سن سکته قلبی در جامعه رو به کاهش است. اين در حالی است که تغيير الگوی غذايی و دوری از فعاليتهای بدنی باعث شده که جوانترها بيشتر در معرض ابتلا به بيماريهای قلب و عروق قرار بگيرند.

گرايش نسل جوان به سمت مصرف فست فودها و مواد دخانی به خصوص قليان که عوارض خطرناکتری نسبت به سيگار دارد، دست به دست هم داده است تا شاهد بروز بيماريهای قلبی در سنين پايين تر باشيم. اين در حالی است که سن سکته در يکی دو دهه گذشته بين 55 تا 60 سال بود اما هم اکنون مواردی از بروز سکته قلبی در افراد جوان و کمتر از 30 سال نيز مشاهده می شود.

 

آمارها نشان مي‌دهد که 33 تا 38 درصد مرگها در کشور به علت بيماريهای قلب و عروق اتفاق مي‌افتد.

 

به گفته دکتر مرضيه وحيددستجردی وزير بهداشت، 1.8 درصد مردان و 1.2 درصد زنان بالای 30 سال در کشور دارای سابقه سکته قلبی هستند. همچنين 12.1 درصد افراد بالای 30 سال در کشور دچار درد جلوی قلب و آنژين صدری هستند.

وزير بهداشت با اعلام اينکه 43 درصد مردان و 38 درصد زنان کشور دارای اضافه وزن هستند، گفته است اگر هر ايرانی بتواند روزانه 3 گرم از 10 گرم نمک مصرفی خود کم کند باعث خواهد شد که ميزان فشارخون تا 50 درصد کاهش يابد.

دکتر کوروش اعتماد، رئيس مرکز مديرت بيماريهای غير واگير وزارت بهداشت از آمار 17 ميليون مرگ و مير در دنيا به علت بيماريهای قلبی و عروقی خبر می دهد و عنوان می کند که 82 درصد از اين مرگها در کشورهای با درآمد کم و متوسط اتفاق می افتد.

دکتر محمدجواد زيبايی نژاد، متخصص قلب و عروق با عنوان اين مطلب که احتمال بروز سکته قلبی در افرادی که فشار خون و ديابت دارند 6 برابر افراد عادی است، اظهارداشت: بروز سکته قلبی در افرادی که فشار خون دارند دو برابر بيشتر از جمعيت عادی کشور است. همچنين، افرادی که فشار خون و ديابت را با هم دارند، 6 برابر بيشتر از کسانی که سالم هستند، در معرض ابتلا به سکته های قلبی قرار دارند. ضمن اينکه افرادی که فشارخون، ديابت و چربی خون را با هم دارند حدود 18 برابر بيشتر از افراد عادی در معرض سکته های قلبی هستند.

آنچه مسلم است، متخصصين قلب و عروق بر اين عقيده اند که وضعيت شيوع بيماريهای قلب و عروق در کشورمان نگران کننده است و می بايست هرچه سريعتر با تدوين و اجرای برنامه ای جامع، در مسير پيشگيری از بروز اين بيماريها گام برداشت. زيرا در حال حاضر حدود 70 درصد هزينه های درمانی کشور صرف بيماريهای ناشی از قلب و عروق می شود.

۲۳آذر :روزانه حدود ۷۰۰ نفر در تصادفات رانندگی مصدوم مي‌شوند/ هيچ نهادى مسئوليت مصدوميت حوادث رانندگی را برعهده نمي‌گيرد

ايلنا: هر ساله بين 20 تا 30 هزار نفر در حوادث رانندگی كشته مي‌شوند و حدود 10 برابر اين آمار، مصدوم بر جاى مي‌ماند، در همين حال هيچ نهادى هم از ميزان دقيق اين مصدوميت‌ها اطلاع ندارد.

سازمان پزشکی قانونی به عنوان نهادی که اغلب تصادفات و حوادث رانندگی به آن ارجاع می شود تنها آمار خام مصدومان حوادث رانندگى را به تفکيک جنسيت دارد.

براساس اعلام اين سازمان، نيمه نخست امسال، 162 هزار و 817 مورد مصدوم از حوادث رانندگی بر جا مانده که 118 هزار و 601 نفر آنها مرد و 216 هزار و 46 نفر آنها زن بودند.

اين آمار درحالی از سوی سازمان پزشکی قانونی ارايه مي‌شود که ميزان مصدوميت اين افراد به هيچ وجه مشخص نيست.

 

۲۱آذر : کشته شدن ۴۰۰۰ نفر در ايران بر اثر آلودگی هوا تنها در يکسال

دانشجو نيوز

 

خبرگزاری دولتی ايلنا اعلام کرده که که طبق گزارش وزارت بهداشت، در سال ۸۹ چهارهزار نفر جان خود را بر اثر وجود آلاينده‌ها و برخی از ذرات معلق در هوا از دست داده‌اند.

رشيدی ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون است را «بسيار خطرناک و موجب بالا رفتن فشار خون و سکته قلبی» خواند و گفت، بر اساس اعلام وزارت بهداشت در سال ۸۹، بر اثر آلاينده‌های منواکسيدکربن، دي‌اکسيدکربن و ذرات معلق ۴ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

 

۲۱آذر :سازمان بهزيستی: بيش از ۵۰درصد کارگران جنسي، زنان متاهل هستند

بى بى سى:براساس گزارشی که به تازگی سازمان بهزيستی در خصوص کارگران جنسی (روسپی) در ايران منتشر کرده است، بيش از "۵۰ درصد کارگران جنسی در اين تحقيق زنان متاهل و اغلب اين افراد از طبقه متوسط هستند."

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، حبيب‌الله فريد، مدير امور آسيب ديدگان اجتماعی سازمان بهزيستي، زنان کارگر جنسی در ايران را به دو گروه تقسيم کرده و گفته که گروه نخست"صرفا به خاطر مسائل اقتصادی به اين چرخه وارد مي‌شوند و گروه دوم نيز افرادی هستند که ميزان درآمد متوسطی دارند و انگيزه آنها صرفا اقتصادی نيست."

به گفته آقای فريد، در برخی از اين افراد "اعتياد جنسی" نيز مشاهده شده که نيازمند درمان‌های روانشناختی هستند.

اين سخنان در حالی مطرح مي‌شود که به گفته برخی از کارشناسان مسايل اجتماعي، مقامات دولتی ايران، به دليل برخی ملاحظات اجتماعی و سياسی حاضر به ارائه آمار دقيقی از کارگران جنسی در اين کشور نيستند.

اما کاهش سن روسپي‌گری در ايران و افزايش تعداد افرادی که در اين بازار فعاليت مي‌کنند، نگرانی کارشناسان و فعالان مدنی را برانگيخته است.

سعيد مدني، تحليلگر مسائل اجتماعی پيشتردر گفت و گويی با روزنامه شرق ضمن اعلام کاهش سن کارگران جنسی به" کمتر ار ۱۴ و ۱۵ سال" گفت :"براساس مطالعات، وضعيت تحصيل در اين قشر به طور کامل دگرگون شده و ادعای زن بی سوادی که درگذشته دست به اين کار مي‌زد، ديگر منتفی است."

او همچنين گفت که در گذشته زنانی که وارد بازار کارگری جنسی می شدند برای تامين حداقل نيازهای خود دست به اين کار می زدند اما امروز بخش قابل توجهی از اين دختران برای کاهش نابرابری اجتماعی يعنی تامين حداقل نيازهای اساسی و اوليه اين شغل را به عنوان "شغل دوم" انتخاب می کنند.

يکی کارگر جنسی که در تهران کار مي‌کند به بی بی سی فارسی گفت که "مشکلات اقتصادي، فشارهای خانوادگي، روابط جنسی سرد زن و شوهر باعث شده که اين زنان به روسپی گری روی بياورند البته در ميان آنها کسانی هم هستند که به آنها تجاوز شده يا به روابط جنسی بيش از اندازه علاقه دارند "

برای همين هم مدير امور آسيب ديدگان سازمان بهزيستی می گويد که "روسپي‌گری" در ايران جرم است و برای همين کارگران جنسی برای "دريافت خدمات مراجعه نمي‌کنند و بايد به سمت ارائه خدمات جامع حرکت کرد، همچنين برای توانمندسازی کارگران جنسی بايد پروتکل توانمندسازی اين زنان ايجاد شود."

آقای مدنی نيز مجرم اصلی در اين پديده را مشتريان آن معرفی کرده و گفته است که آمار نشان مي‌دهد " مردان در رده سنی ۳۰ تا ۵۰ سال مشتری زنان کارگر جنسی هستند و بعد جوانان قرار دارند."

آقای مدنی همچنين گفته که شاخص مشکلات اجتماعی در ايران نشان مي‌دهد که" روند مشکلات اجتماعی در ايران روند مطلوبی نيست و جامعه ايران نشانه‌هايی از يک کشور بيمار را دارد چرا که نظام برنامه ريزی در ايران يا غلط بوده يا نسبت به روند مشکلات اجتماعی که روز به روز در حال رشد است، بی توجه شده است."

به اعتقاد برخی از فعالان اين حوزه، مسئولان چندان علاقه‌ای به باز کردن اين پديده و معضل اجتماعی ندارند و " نوع نگاه به اين مسئله شرايط را هر روز نامناسب‌تر و پيچيده‌تر خواهد کرد."

 

۲۰آذر: ۷۷۸  نفر در ۶ماه گذشته در سوانح کار جان دادند/سال گذشته ۱۲۹۰ نفر!

مهر

خبرگزاری مهر-گروه اقتصادی: مرگ هر نفر در محيط کار حدود 7 هزار روز کاری را از بين ميبرد، با اين حال بي‌توجهی به آموزش و آمادهسازی نيروی کار برای مقابله با حوادث ناشی از کار، باعث تکرار حوادث تلخ مرگ و مير کارگران مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در 6 ماهه نخست امسال 778 نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده اند که در مقايسه با سال گذشته 18.8درصد افزايش يافته است. تعداد جان باختگان 6 ماهه حوادث ناشی از کار سال گذشته، 655 نفر بوده است.

از کل افراد فوت‌شده در حوادث ناشی از کار نيمه اول امسال 770 نفر مرد و مابقی نيز زن هستند و استانهای تهران و اصفهان به ترتيب با 107 و 101نفر فوتی در رتبه‌های اول و دوم مرگ و مير ناشی از حوادث کار قرار دارند.

 

مرگ 1290نفر در 89

 

همچنين تعداد کل فوت‌شدگان حوادث ناشی از کار سال گذشته در کشور هزار و 290 نفر بوده است که هزار و 271 نفر از اين تعداد مرد و 19 نفر نيز زن بودند.

اين آمار جديدترين گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور است که به تازگی منتشر شده و بر اين مهم تاکيد دارد که لازم است تا به صورت جدی به مقوله آموزش در محيط های کاری و بنگاه ها و به ويژه بخش های خطرزا مانند کارهای ساختمانی پرداخته شود.

آموزش ايمني؛ هزينه اضافی!

 

با اينکه موضوع ايمنی و جلوگيری از حوادث ناشی از کار در بنگاه ها و محيط های کاری بسيار حائز اهميت است اما بايد به اين حقيقت تلخ هم اشاره کرد که امروز بسياری از واحدها به ويژه آنهايی که با لحاظ ماهيت بيشتر در معرض خطرات ناشی از کار هستند، هزينه آموزش و ارتقاء سطح ايمنی در کار را صرفا يک هزينه سربار و اضافه می پندارند و توجه چندانی به آن ندارند.

البته در سالهای گذشته در پاره ای از موارد مطرح شد که لازم است تا در بنگاه ها واحدهايی برای پيگيری امور ايمنی و بهداشت کار ايجاد شود اما آنچنان که بايد در اين راه گام برداشته نشد و نشانه آن هم اينکه هر چند وقت يکبار شاهد انتشار آمارهای جديد حوادث ناشی از کار و در بدترين حالت آن مرگ و مير افراد هستيم.

۲۰آذر :شاخص آلودگی هوای تهران روی ۱۴۰

کلمه

 

مديرکل شرکت کنترل کيفيت هوای تهران در مورد تصميمات اتخاذ شده در جلسه فوری کاهش آلودگی هوای تهران گفت: در اين جلسه تصميم خاصی در رابطه با کاهش آلودگی هوای تهران گرفته نشد.

رشيدی اظهار داشت: در حال حاضر به دليل قرار گرفتن شاخص ذرات معلق کمتر از دو نيم ميکرون روی عدد ۱۴۰ هوای تهران در شرايط ناسالم قرار دارد و بيمارن قلبي، ريوي، خردسالان و سالخوردگان بايستی از قرار گرفتن در اين شرايط خودداری کنند.

 

۲۰آذر : حسين راغفر اقتصاددان و استاد دانشگاه :درحال حاضر نرخ تورم در ايران بيش از ۵۰ درصد است.

ايلنا: دکتر حسين راغفر گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از بازار کار ايران غير رسمی است.

اين اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا ضمن رد اظهارات وزير امور اقتصادی و دارايی مبنی بر حفظ قدرت خريد هشت دهک درآمدی جامعه اظهار داشت: ‌بيش از ۷۵ درصد از کارگرانی که در بازار غير رسمی ايران کار مي‌کنند زير خط فقر هستند و اظهارات وزير امور اقتصادی و دارايی مبنی در حفظ قدرت خريد جامعه دهکهای درآمدی غير کار‌شناسی است.

او در ادامه اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها را موجب کاهش قدرت خريد کليه اقشار جامعه اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: درصد بالايى از خانوارهايی که يارانه دريافت مي‌کنند خواستارند که به شرايط گذشته کشور (قبل از اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها) بازگردند.

به گفته اين کار‌شناس اقتصادی در حال حاضر ۵۰ درصد اقتصاد کشور مربوط به گروه‌هايی است که در بازار غير رسمی ايران فعاليت مي‌کنند.

راغفر از کاهش بهره وری نيروی کار در واحدهای توليدی کشور خبر داد و گفت: به دليل اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها و افزايش قيمت اقلام و کالاهای اساسی حقوق کارگران پاسخگوی نيازهای آنان نيست.

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©