Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ برابر با  ۲۵ می ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲  برابر با ۲۵ می ۲۰۲۳

بیانیه اعتراضی ۲۴ تشکل مستقل زنان به اعدام‌های گسترده در ایران

 

اعدام اخیر سه تن دیگر از معترضین جنبش زن، زندگی، آزادی به نام‌های مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی برگ دیگری بر کارنامه جنایات جمهوری اعدام افزود. چهار تن دیگر از معترضین، محسن شکاری، مجیدرضا رهنورد، محمد حسینی، محمدمهدی کرمی، محی الدین ابراهیمی به خاطر شرکت در این جنبش و حبیب اسیود، زندانی سیاسی نیز اعدام شده‌اند. ما تشکل‌های مستقل زنان ضمن اعلام مراتب همدردی خویش با خانواده های همه قربانیان به تمامی مردم کشورمان این وقایع هولناک را تسلیت گفته و خود را در کنار همه خانواده های جان باختگان ۴۴ سال گذشته می‌بینیم.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای به قدرت رسیدنش از مجازات اعدام به عنوان ابزار تثبیت نظام سرکوبگر و زن‌ستیزش، از دادگاه‌های فرمایشی و چند دقیقه‌ای ابتدای انقلاب تا اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی، تا سرکوب کردستان، ترکمن صحرا، خوزستان و بلوچستان استفاده کرده است. اعدام، به‌مثابه قتل دولتی برای جرائم سیاسی و برای خصوصی‌ترین روابط زندگی انسانی چون انتخاب مذهب و تعیین رابطه عشقی و جنسیت،… که در قوانین شریعه جرم انگاری شده‌اند، به کار می‌رود.

اکنون در شرایطی که انقلاب زن، زندگی، آزادی، رهائی‌مان را نوید می‌دهد، مجازات اعدام برای ایجاد جو رعب و وحشت افزایش یافته است. بیش از ۶۰ نفر در هفته‌های اخیر و ۲۰۹ نفر در سال جاری میلادی در ایران اعدام شده‌اند. تنها بیش‌ از ۲۰ زندانی بلوچ مربوط به “جرایم مواد مخدر” در اقدامی تلافی‌جویانه در مقابل مقاومت مردم بلوچستان و سایر ملل تحت ستم اعدام شده‌اند. در میان این اعدام‌شدگان زنی با هویت نا مشخص دیده می‌شود. به گزارش سازمان عفو بین‌الملل آمار اعدام در سال گذشته میلادی دستکم ۵۷۶ نفر است.

ما بیست و چهار تشکل مستقل زنان ایرانی نگران جان شش زندانی عرب به نام‌های: علی مجدم، محمدرضا مقدم، عدنان موسوی غبیشاوی، سالم موسوی آلبوشوکه، معین خنفری و حبیب دریس، محمد رامز رشیدی و سیدنعیم هاشم قتالی، دو کارگر افغانستانی به اتهام “حمله به شاهچراغ”، کامبیز خروت، شعیب میربلوچ‌زهی ریگی، منصور دهمرده، ابراهیم نارویی و دیگرانی هستیم که حکم اعدامشان در آستانه تائید دیوان عالی سرکوبگر رژیم است و تلاش می‌کنیم با برپائی آکسیون‌های اعتراضی، با جلب حمایت از مجامع بین‌المللی حقوق بشر و تشکل های بین‌المللی زنان به مقابله با این قتل‌های حکومتی برخیزیم.

۴ خرداد ۱۴۰۲

..........................

انجمن زنان ایرانی دالاس

انجمن زنان ایرانی-آلمانی کلن

انجمن زنان پرتو

انجمن زنان مونترال

انجمن زنان ایرانی ایتالیا

انجمن با هم برای سلامتی زنان

استقلال و برابری پایدار زنان(W.I.S.E)

ائتلاف بین المللی علیه خشونت در ایران ( ایکاوی)

ایکرو- سازمان حقوق زنان (IKWRO)

دایره زنان ایرانی برای همکاری جهانی (ICWIN)

زنان برای آزادی و برابری پایدار

سازمان رهایی زن

کمپین توقف قتل‌های ناموسی

کمیته زنان ضد سنگسار پاریس

کمیتهٔ زنان و مبارزه با تبعیض-همبستگی جمهوری‌ خواهان ایران

گروه اتحاد زنان چپ

گروه آیوین از شمال کالیفرنیا

گروه زنان در شمال کالیفرنیا

گروه مطالعات زنان ارونج کانتی

گروه نه به حجاب

زنان کنشگر ایرانی در تبعید- برلین

نهاد دگرباشان ماناو

فمینیسم روزمره

همایش زنان ایرانی – هانوفر

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©