Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ برابر با  ۰۹ مارس ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶  برابر با ۰۹ مارس ۲۰۱۸
بیانیه فراخوان دهندگان تجمع اعتراضی هشت مارس

 

بیانیه فراخوان دهندگان  تجمع اعتراضی هشت مارس

در محکومیت حمله به تجمع  ۸ مارس۱۳۹۶ در مقابل وزارت کار

 

برگزاری تجمع اعتراضی حق ماست

 

 

حتی در روز هشت مارس هم صدای اعتراض زنان تحمل نشد! و همچون سال های گذشته سرکوب برابری خواهان در دستور کار قرار گرفت.

 

طبق قرار اعلام شده درفراخوان زنان و مردان برابری خواه، امروز ۱۷ اسفند (۸ مارس ) تعداد کثیری از زنان و مردان در خیابان آزادی مقابل وزارت کار به مناسبت روز جهانی زن حضور یافتند تا با اعتراض به نابرابری، بی‌عدالتی و شرایط نامساعد زنان به ویژه در بازار کار، نارضایتی و اعتراض خود را به وضعیت ناگوار زنان و پایمال شدن حقوق انسانی و اجتماعی‌شان اعلام کنند.

بسیاری از تجمع‌کنندگان قبل از رسیدن به محل تجمع با ضرب و شتم و خشونت نیروهای انتظامی، لباس شخصی‌ها و موتورسواران مواجه و پراکنده شدند.

برابری‌خواهان سعی کردند که علیرغم خشونت نیروهای امنیتی، چند تجمع کوچکتر در گوشه و کنار ترتیب دهند و با در دست گرفتن پلاکاردهای گوناگون سرود بخوانند و‌ شعار سر دهند. آنها شعار می دادند:

 

حق ما برابری کار تو ستمگری

آزادی برابری عدالت جنستی

نان کار آزادی

زنان کار آزادی

پوشش اختیاری

نترسین نترسین ما همه با هم هستیم

 

اما سرکوب و خشونت ماموران به حدی بود که در همان لحظات اولیه ۸۵ نفر را بازداشت کردند. ۵۹ نفر زن و ۲۵ نفر مرد و آنها را با ضرب و شتم به ون‌های نیروی انتظامی منتقل کردند.

 

دستگیرشدگان تجمع هشت مارس ابتدا به پلیس امنیت در خیابان گیشا و سپس به بازداشتگاه وزرا منتقل شدند. تعداد زیادی از اعضای خانواده و دوستان دستگیرشدگان با تجمع در مقابل پلیس امنیت وزرا خواهان آزادی بازداشت شدگان شدند. حدود ساعت ۱۱ شب ۱۷ اسفند حدود ۱۰ نفر از بازداشتی ها را آزاد کردند اما مجددا سعی کردند خانواده‌ها را متفرق کنند. گویا قصد دارند فعالان یا کسانی را که سابقه قعالیت کیفری دارند در بازداشت نگه دارند.

 

تا کنون در فهرست بازداشتی‌های تجمع مقابل وزارت کار که به بازداشتگاه وزرا منتقل شده‌اند، بازداشت شهلا انتصاری فعال حقوق زنان ‌ و فعال اجتماعی، زهره اسدپور، بنفشه جمالی، پرستو الهیاری، آزاده بهکیش، آذر گیلانی، پیمان چهرازی، علی سالم، بهار اصلانی، جواد عباسی توللی، سودابه رخش و کاوه رستم‌خانی تایید شده است. علی سالم روزنامه نگار به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

 

ما ضمن محکوم کردن ضرب و شتم و دستگیری زنان و مردان  برابری خواه در تجمع مسالمت آمیز هشت مارس، خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط دستگیرشدگان هستیم. اعلام می‌کنیم که اعتراض حق همه ماست و برگزاری آزادانه روز جهانی زن (۸ مارس) از حقوق ابتدایی زنان است.

 

۱۷ اسفند ۱۳۹۶

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©