Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ برابر با  ۲۰ فوريه ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱  برابر با ۲۰ فوريه ۲۰۲۳
‏به نام ‎«زن_زندگی_آزادی»

به نام «زن_زندگی_آزادی»

 

محمد حبیبی

 

یک ـ شگفت انگیز است ،نگاه خندان دخترکان و زنانی که گیسوانشان را سپرده اند به باد سرد زمستانی .حس عجیبی است .انگاری قدم گذاشته ای در دنیای دیگری .اینها دستاورد بزرگ #جنبش_مهسا است .عقب نشینی حاکمیتی است که زن  و هویت اش ،همواره پاشنه آشیل آن بوده است. 

دوـ آزادی زندانیان سیاسی ، عقب نشینی دیگر حاکمیت در مقابل جنبش #زن_زندگی_آزادی است .دستاوردهای این جنبش که حاصل اتحاد ایرانیان داخل و خارج از کشور بوده است ، بسیار است .باید به تبیین آن پرداخت. پروسه دمکراسی، آزادی و عدالت اجتماعی برای همه ایرانیان ، مرکز ثقل چنین اتحادی است

 

 سه ـ دوستانی همچون  ابراهیمی، بداقی، علی نوری، مدنی، محمودیان،  سعیدی، شهابی، مهتدی، سالار داودی،  رزاق، ارسنجانی،  معزی، بابک علیپور، جواد سیدی،  تاجزاده، جلایی پور، خالقی، رجبی، جوکار و سیامک نمازی همچنان در بند هستند. از تک تک شان آموختم و قدر دان محبت های شان هستم .

 

چهارـ  در این مدت از زمان بازداشت تا آزادی ، ما/ معلمان زندانی و #جنبش_معلمان موردحمایت رسانه ای ومعنوی اقشار مختلف اجتماعی  بوده ایم .بی شک ، مقاومت ما در مقابل پروژه اعتراف گیری اجباری نهاد های امنیتی ، متاثر از آگاهی از چنین حمایت هایی است .سپاسگزار همه شما  عزیزان هستم

 

پنج ـ همچنان که جنبش های بزرگ توده ای همچون جنبش مهسا/ژینا ، جنبش آبان ۹۸ ، جنبش دی ماه ۹۶ و جنبش ۸۸ مسیر مشروعیت زدایی از حاکمیت را هموار کرده اند، جنبش‌های اجتماعی معلمان ، کارگران و بازنشستگان با پیگیری پروژه عادی سازی خیابان، زمینه شکل گیری جنبش توده ای بزرگ آینده را فراهم کنند. 

‏جنبش‌های اجتماعی باید در خدمت جنبش‌های بزرگ توده ای باشند. در این میان، جنبش دانشجویی، موقعیت ویژه ای دارد. مرکز اتحاد میان جنبش های اجتماعی از یک طرف و میان جنبش های اجتماعی و توده ای از طرف دیگر همچنان جنبش دانشجویی است و تا اطلاع ثانوی مرکز ثقل پروژه دمکراسی خواهی در ایران است .

رشتو نویسنده

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©