Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ برابر با  ۰۶ دسامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱  برابر با ۰۶ دسامبر ۲۰۲۲
اعلامیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 اعلامیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

در حمایت از فراخوان‌های اعتراضی دانشجویان عزیز و دیگر اقشار تحت ستم

 

نزدیک به سه‌ماه است که نوجوانان و جوانان ما در دانشگاهها، مدارس و در خیابانها و ‌محلات برای برقرای آزادی و برابری، با سر دادن شعار #زن_زندگی_آزادی، و با به خطر انداختن جان عزیز خود، در حال اعتراض هستند. گزارشات از اقصی نقاط کشور از بلوچستان، ‌کردستان، گیلان‌ و‌ مازندران تا تهران، آذربایجان، خوزستان و لرستان حاکی از کشته شدن بیش از ۵۰۰ معترض، زخمی شدن هزاران نفر و بازداشت حدود ۱۸ هزار معترض می باشد. در میان جان باختگان این اعتراضات، اسامی و چهره های بیش از ۶۰ کودک و نوجوان به چشم میخورد.

 

همچنین صدها کارگر پیمانی نفت و‌ پتروشیمی در عسلویه در چند هفته گذشته بدنبال اعتصاب در حمایت از اعتراضات سراسری مردم بازداشت و‌ اذیت و آزار شده اند.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، از زمان به قتل رسیدن #ژینا_مهسا_امینی توسط گشت ارشاد که ‌منجر به اعتراضات سراسری در کشور شد تا به امروز بارها سیاستها و اقدامات سرکوبگرانه حاکمیت را محکوم‌ کرده است. در این خصوص سندیکا پیگیرانه، در حال جلب حمایتهای بین المللی، توسط تشکلات جهانی کارگری و نهادهای مربوطه، بوده است و این اقدامات کماکان در حال پیگیری است. در کنگره کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری در ۳۰ آبان ۱۴۰۱، قطعنامه اضطراری به نمایندگی از ‌۳۰۰ تشکل سراسری کارگری از ۱۳۰ کشور جهان در دنیا تصویب شد. در این قطعنامه آخرین موج سرکوب حاکمیت و تدوام نقض سیستماتیک حقوق اساسی مردم ایران از جمله حقوق آنها برای آزادی تشکل‌ها، حق تشکل‌یابی و نقض آزادی بیان محکوم شده است. همچنین در این قطعنامه آمده است: «در شاخص حقوق جهانی کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری ITUC ، ایران همواره به عنوان یکی از بدترین کشورهای جهان برای حقوق کارگران رتبه‌بندی می‌شود. اعضای چندین تشکل صنفی فقط به دلیل مبارزه برای دستیابی به حقوق اساسی و نیز ارتقاء حقوق کارگران، در حال گذراندن احکام طولانی مدت در زندان هستند»(این شامل فعالین قدیمی و سرشناس سندیکا که همکنون در حبس بسر میبرند نیز میباشد).

 

در آستانه روز دانشجو، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه، همصدا با دیگر تشکلات مستقل کارگری و‌ معلمی کشور، اعلام می‌نماید که از فراخوان‌های اعتراضی دانشجویان عزیز و دیگر اقشار  تحت ستم حمایت کرده و از همکاران گرامی درخواست می‌نماییم که در کنار دانشجویان، دانش‌آموزان و‌ مردم آزادی خواه و برابری طلب قرار گیرند و حامی آن‌ها باشند. اعتراض و ‌اعتصاب حق مسلم کارگران، دانشجویان، دانش آموزان و کلیه مردم ‌تحت ستم‌ در کشور میباشد و‌ هرگونه سرکوب و‌ خشونت نسبت به معترضین محکوم و محتوم به شکست است.

 

کلیه فعالین کارگری، معلمی، دانشجویی، دانش آموزی، و فعالین جنبش زنان، معترضین بازداشتی و زندانیان سیاسی آزاد باید گردند.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

.............................................................................

بیانیه مشترک:

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری

گروه اتحاد بازنشستگان

 

در آستانه ۱۶ آذر، روز دانشجو، قرار داریم.  این روز بزرگ که تجلی رشادت و حق طلبی دانشجویان بوده است، در روندی طولانی، قریب به هفتاد سال به نماد مبارزه آزادی‌خواهانه دانشجویان تبدیل گشته است. روزی که به رغم سرکوبگری رژیم های مستبد و ضد آزادی، همواره پرچم مبارزه در سنگر دانشگاه و جامعه بر دوش جوانان پرشور، آگاه و مبارز برافراشته نگه داشته شده است.

۱۶ آذر، طی چندین دهه روز ویژۀ واکنش بخش وسیعی از دانشجویان و دانش آموزان آزادی‌خواه و جوانان آگاه، در عرصۀ مبارزه برای دموکراسی و استقلال در سراسر کشور بوده است. ویژگی برجستۀ این روز در رژیم گذشته، اعتراض به خودکامگی رژیم ستمگر، غارتگر و دست نشاندۀ پهلوی بود که حامی نابرابری، تبعیض، ستمگری و استثمار در جامعه بود. ادامۀ مبارزات دانشجویان در سالگرد این روز پس از سقوط سلطنت در ایران، نشانۀ ادامه و تشدید نابرابری، افزایش ستم جنسی و تحقیر زنان و شکنجه و ضرب و شتم و زندانی کردن و کشتن زنان و دختران آزادیخواه و حق طلب، تشدید تبعیض های شدید مذهبی، ملی، قومی و طبقاتی، سرکوب ابتدائی ترین خواست های مردم و استبداد دینی و نظامی در نظام جمهوری اسلامی است. این ویژگی در مبارزه دانشجویان، جنبش دانشجویی را به اهرمی در خدمت به منافع کارگران و زحمتکشان و ستم دیدگان قرار داده است. دانشجویان سراسر کشور در فصل جدید جنبش اعتراضی مردم، در استمرار خصلت  آزادی‌خواهانه و حق طلبانۀ خود، علاوه بر اعتراض علیه شرایط خفقان آور دانشگاه و استقرار نیروهای سرکوبگر در دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجوئی و یورش و سرکوب و کشتار در این مراکز، علیه موانع و تبعیضات گوناگون و مشکلات مالی برای دستیابی به تحصیلات، زندگی مناسب دانشجوئی و آموزش آزاد فارغ از سانسور و حقنه کردن دیدگاه های ارتجاعی در برنامه های درسی ، اخراج دانشجویان و استادان دگراندیش و غیره، کوشیده اند پرچمدار مبارزه برای آزادی و دموکراسی باقی بمانند. دانشجویان آزادیخواه در تمام مقاطع اعتراضی جامعه در سال های اخیر و حتی در اعتراضات و اعتصابات کارگران، با شعار «فرزندکارگرانیم کنارشان می مانیم» خود را پشتیبان و متحد کارگران و زحمتکشان معرفی کرده اند. همچنین دانشجویان، که بخش مهمی از آنان را دختران دانشجو تشکیل می دهند، با سخت کوشی، فداکاری و از جان گذشتگی از مبارزات حق طلبانۀ زنان، علیه  انواع تبعیض ها و ستم ها و تحقیرهای وارد بر زنان از جمله تحمیل حجاب اجباری و دخالت های سرگوبگرانه و خونین گشت ارشاد و نهادهای مشابه در زندگی خصوصی مردم، مبارزه کرده اند و می کنند. این خصوصیت های برجسته و انقلابی است که جنبش دانشجویی را در روند مبارزه طبقاتی عملا در جایگاه متحد طبقه کارگر قرار داده است. کارگران و سایر اقشار زحمتکش و محروم جامعه در دفاع از فرزندان خود، دستگیری و زندانی کردن دانشجویان و همچنین گسیل نمودن نیروهای سرکوب به محیط دانشگاه را محکوم می کنند. در برابر هرگونه تعرض به دانشجو و دانشگاه، کارگران و توده های زحمتکش باید واکنش نشان دهند و واکنش نشان خواهند داد.

امضا کنندگان این بیانیه در دفاع از دانشجویان و زنده داشتن ۱۶ آذر روز دانشجو، خواستار آزادی بی قید و شرط دانشجویان زندانی، خروج نیروهای سرگوبگر از دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجوئی و بازگشت آزادانۀ همۀ دانشجویان به کلاس درس و رفع محرومیت و برداشتن موانع مختلف قضائی، امنیتی و مالی و تبعیض های موجود و حذف اعمال نظرهای پلیسی و امنیتی در راه ادامۀ تحصیل دانشجویان می باشند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری

گروه اتحاد بازنشستگان

.............................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©