Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ برابر با  ۲۸ نوامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱  برابر با ۲۸ نوامبر ۲۰۲۲
بیانیه ی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در محکومیت شکنجه و ضرب و شتم #سوران_اسکندر_لطفی، عضو ارشد انجمن صنفی معلما

بیانیه ی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

 

در محکومیت شکنجه و ضرب و شتم  سوران اسکندر لطفی،

عضو ارشد انجمن صنفی معلمان کردستان و سخنگوی شورای هماهنگی،

همچنین تائید حکم پنج سال زندان برای  جعفر ابراهیمی

بازرس شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

 

#زن_زندگی_آزادی

#ژن_ژیان_ئازادی

 

به نام خداوند جان و خرد              

آید آن صبحی که صبح ظالمان گردد غروب!!

 

مردم شریف ایران، همکاران و دانش آموزان عزیز

 

سال هاست که معلمان در قالب فعالیت های صنفی و در چهارچوب تشکل ها و کانون های مستقل علم مبارزه  با تبعیض، تفریق و جهل در حوزه های مربوط به آموزش و پرورش کشور را برداشته و مسئولان را نهیب می زنند.

به دفعات و کرات، عواقب پیامدهای آموزش و پرورش ایدئولوژیک، واپسگرا و غیرعلمی گوشزد گردید و به مسئولان نسبت به نتایج آن انذار داده شد. اما دریغ از گوش شنوا!!

 

ماحصل و دستاورد رویکرد غلط ایدئولوژیک در آموزش و پرورش به طور خاص و اداره ی کشور به شیوه ی عام افتادن تشت رسوایی حاکمیت از بام بود و آن چیزی ست که هم اکنون نه تنها افکار عمومی مردم ایران بلکه جهانیان را نیز به واکنش و نکوهش آن واداشته است.

رسالت یک حکومت ایجاد زمینه و بستر مناسب برای پرورش استعدادها و بسط و توسعه ی کشور است به گونه ای که حقوق آحاد ملت از هر قشر و طیفی و با هر نگاهی محترم شمرده شود و قانون و قانون پذیری سرلوحه ی اندیشه و اعمال حکومت گران و مردم آن جامعه واقع شود و از آن باب آرامش و نیکبختی بر عرصه های مختلف زندگی مردم سایه گستراند.

متاسفانه انحصار طلبی، تنگ نظری و فساد در سیستم مدیریتی کشور به جایی رسیده که روز بروز حلقه های خودی نظام تنگ و محدودتر و باعث بی پشتوانه ماندن حاکمیت گردیده است و اکثریت قریب به اتفاق مردم در تصمیم گیری ها، برخورداری از امکانات و فرصت ها به حاشیه رانده شده اند و این امر سبب بروز نارضایتی های عمده بالاخص در دو دهه ی اخیر گردیده است و هر بار این اعتراضات با قهری ترین و خشونت بارترین وجه ممکن سرکوب شد تا جایی که در شهریور امسال دمل چرکین این رویه ی غلط و ناپسند با قتل حکومتی #ژینا_امینی، بیش از هر بار سر باز کرد و باعث خیزش عمومی مردم ایران علیه حاکمیت شد و این اعتراضات بیش از دو ماه است که ادامه دارد و هر روز ابعاد آن گسترده تر می شود.

 

متاسفانه، حوادث اخیر بهانه ای شد برای فشار بیشتر بر فعالین صنفی شناخته شده و فرصتی برای سواستفاده جریان های خاص دست داد تا با معلمان نیک اندیشی که همواره این بحران ها را پیش بینی، گوشزد و هشدار داده بودند، به ناروا برخوردهای غیرقانونی شود.

در همین راستا پروژه سازیها شروع شد و افراد خوشنامی از جمله #سوران_اسکندر_لطفی، #مسعود_نیکخواه، #جعفر_ابراهیمی، #رسول بداقی، #محمد_حبیبی، #ژیلا_خیر و... یا بازداشت شدند و یا با احکام سنگین مواجه گردیدند.

اخیرا #سوران_اسکندر_لطفی، سخنگوی شورای هماهنگی علی رغم گذاشتن وثیقه، در زندان تهران بزرگ شکنجه و ضرب و شتم گردیده و حکم پنج سال زندان #جعفر_ابراهیمی، در دادگاه تجدید نظر تائید شد!

 

برای همیشه نمی توان با سناریوسازی و دروغ چشم حقیقت و بصیرت مردم را بر واقعیات و حقایق بست.

بسیار حقارت آمیز است دستگاه های امنیتی یک کشور که در دام سودجویان، افراد فاسد و بازجو خبرنگاران متملق هرزه ای بیافتد که برای نیل به اهداف پلید خود، روشنفکران و اندیشمندان در حوزه های مختلف آموزشی، اجتماعی و سیاسی را قربانی کنند.

تمام مشکلات کشور ریشه در ناکارآمدی سیستم حکمرانی آن دارد و نسبت دادن آن به بیگانه، دخالت خارجی و... سناریویی کاملا نخ نماست و محلی از اعراب ندارد.

تا کی سر در برف فرو کرده و مشکلات دست ساخته ی خود را به غیر حوالت داده و با فرافکنی و فرار به جلو از زیر بار مسئولیت ها شانه خالی می کنید؟ 

 

کانون های صنفی فرهنگیان، به ویژه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن محکوم نمودن کشتار مردم بی دفاع در جریان خیزش اخیر و اعمال شنیع و غیرانسانی از دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی میخواهد هر چه زودتر معلمان بازداشتی از جمله آقای #سوران_اسکندر_لطفی، را آزاد نمایند چرا که صبر معلمان برای ابد نیست.

 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن ابراز ناخرسندی از بازداشت و زندانی کردن فله ای معلمان، دانش آموزان و آحاد مردم و توسل به زور و شکنجه با هدف اعتراف گیری برای چندمین بار هشدار می دهد عواقب رویداد هر حادثه ی ناگورای را متوجه حاکمیت به ویژه نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی می داند و در برابر آن سکوت نخواهد کرد. همچنین این شورا انتظار دارد پرونده های همه ی معلمان زندانی در دادگاههای قانونی بدون اعمال نظرهای ناصواب و با رویه ی صحیح قضایی مورد بازبینی قرار گیرد.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

۶ آذر ۱۴۰۱

..................................................

اطلاعیه کانون صنفی معلمان استان بوشهر

 

در پی روند فشار و سرکوب معلمان، چند تن از معلمان استان بوشهر به هیات رسیدگی به تخلفات اداری احضار شدند. آقایان #محمود_ملاکی، #محمد_پیام_ملاکی، #محسن_عمرانی، #حبیب_حبیبی،

از جمله این همکاران می‌باشند.

 

لازم به ذکر است آقایان محمود ملاکی، محمد ملاکی و محسن عمرانی پیش‌تر نیز جهت توضیحات در مورد مطالبه‌گری اردیبهشت ماه به دادگاه اداری احضار شده بودند و گویا این هیات به این نتیجه رسیده که برای این سه همکار کیفرخواست صادر کرده و ده روز جهت دفاع کتبی به انها فرصت داده است. لازم به ذکر است این پرونده در زمان ریاست شخصی بنام #احمد_نوذری_باز و اکنون با ریاست #عبدالحمید_اکرامیان، در حال بررسی است.

 

🔹 #کانون_صنفی_معلمان_استان_بوشهر ضمن اعتراض شدید نسبت به پرونده‌سازی برای معلمان، امیدوار است مسئولین مربوطه با اندکی درایت به این رویه خاتمه دهند که بسیار به ثواب نزدیک و خیر ملک و ملت در آن است.

هرگونه ادامه فشار بر معلمان این حق را به کانون صنفی می‌دهد که در چهارجوب قانون از حق معلمان و دانش‌آموزان به تمامی روش‌های قانونی دفاع کند.

 

بازنشر از کانون صنفی معلمان استان بوشهر

ششم آذرماه ۱۴۰۲

..........................................

بیانیه‌ی انجمن صنفی معلمان کوردستان (سقز و زیویه)

در رابطه با برخورد قهرآمیز و توأم با توهین بە کرامت انسانی زندانیان صنفی و سیاسی

خصوصاً معلم مبارز و دربند #سوران_اسکندر_لطفی

 

به نام " ژن ژیان ئازادی"

 

"قتل و عام مردم بی‌گناه و خشونت عریان علیه زندانیان صنفی و سیاسی و دیگر شهروندان، از هر نوع آن برخلاف قانون اساسی بودە و محکوم است".

 

هم وطنان داغدار و عزادار  ایران، آنچە امروز همە ما را بە مطالبە حق در کف خیابان واداشتە درد نشنیدن، ندیدن و کتمان رنج ماست.

نشنیدن فریادهای دلسوزانە و برآمدە از تعقّل و تخصص و عِرق بە وطن و هم‌میهن است، ندیدن کمرهای خموده‌ی شهروند ایرانی در داخل سطل‌های زبالە، نادیده انگاری اختلاس و دزدی صاحبان قدرت و رانت، از سوی حاکمان، اما در عوض دیدن چند تار موی #ژینای_کورد و همین بس برای حکم بە قتل او و بیش از ٤٥۰ زن و مرد و کودک ایرانی است و در پس تمامی این جنایات خونبار تحمیل دروغ و کِتمان این جنایات ضد بشری است.

آری خروش ما مردم ایران از زاهدان تا کوردستان، از مازندران تا چابهار برای برقراری عدالت و آزادی زیر لوای شعار متمدنانە‌ی #زن_زندگی_آزادی است، اما وااسفا!!!!

پیداست این‌بار هم  نشنیدن، ندیدن و ندادن جواب انسانی بە خواستەهای برحق و قانونی ملت معیار عملکرد حاکمیت است و  همچون سالهای ٧٨-٨٨-۹٦-۹٨-١٤٠٠  مسیر سرکوب، کشتار دستە جمعی، آزار و شکنجە در سیاه‌چالەها درپیش است و جان جوانان، کودکان، زنان و دختران ایرانی در بستر خیابان گرفتە می‌شود و زندان‌ها مملو از وجود پاک حق‌طلبان راە آزادی از بین اقشار مختلف، همانند: معلمان، دانشجویان، دانش آموزان، کارگران و دیگر شهروندان غیور ایران شدە است. در گرماگرم این اعتراضات کە همانا حاصل لبریز شدن کاسەی صبر مردم است، شاهد هستیم کە در زندانهای بیداد، چە برخوردهای غیرانسانی با مبارزان راە آزادی خصوصاً هم صنفی‌های ما معلمان صورت می‌گیرد.در ماە‌های گذشتە جامعە معلمی در کوردستان شاهد بە بند کشیدن تعداد زیادی از معلمان دلسوز این خطه ازجملە آقایان #سوران_(اسکندر)_لطفی و #مسعود_نیکخواه کە علی‌رغم گذاشتن وثیقه‌ی ٢ میلیارد تومانی تا زمان رسیدگی به پرونده‌‌ ایشان در دادگاه، بدون هیچ دلیلی از سوی نهادهای امنیتی به طرز ناشایستی دوباره بازداشت و روانه زندان شدند و این نیز یعنی ادامە روند نشنیدن و ندیدن! بدون شک بازداشت فعالان صنفی و مدنی بیانگر چیزی جُز  هراس و وحشت حاکمیت از خیزش مردم حق‌طلب نیست. حال باید پرسید:

- زندان و شکنجە تا کِی؟!

- ادامە روند اعتراف‌گیری اجباری و سناریوسازی های نخ‌نما که جملگی خلاف قانون اساسی است، تا کِی ادامه می یابد؟!

- برمبنای کدام قانون می‌توان افرادی همچون معلمان دلسوز و آگاه ،که در پی اصلاح ساختار معیوب و نامناسب آموزش و پرورش هستند را این چنین به بند کشید؟!

آیا پاداش معلمان حق‌طلب و دلسوز باید زندان و شکنجه و توهین باشد؟!

 

انجمن صنفی معلمان کوردستان (سقز و زیویه)، ضمن حمایت قاطع از خواستەهای مردم معترض و برحق دانستن خیزش آنها به حاکمیت هشدار می‌دهد که تا دیر نشده دست از شکنجه و خشونت عریان علیه زندانیان و قتل و عام مردم بی‌گناه بردارد.

هر نوع خشونت و شکنجه‌ی افراد دستگیر شده و زندانی، برخلاف همین قوانین مصوّب موجود است و باعث تشدید اعتراضات مردم خواهد شد. لذا این انجمن از حاکمیت می‌خواهد با شنیدن خواستەهای برحقِ مردم مُهر پایانی بر قتل و عام، سرکوب و شکنجە فرزندان این دیار بگذارد و بانیان و آمران این جنایات را معرفی، محاکمە و مجازات نماید. انجمن صنفی معلمان کوردستان شکنجه، آزار و برخورد غیرانسانی با معلمان و دانش‌آموزان و همه‌ی زندانیان علی‌الخصوص #سوران_اسکندر_لطفی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، را بەشدت محکوم نموده و خواهان آزادی هرچه سریع‌تر ایشان و همه‌ی معلمان و دانش‌آموزان زندانی است.

خواستەی مردم ایران و جامعەی جهانی، خاموش کردن صدای تفنگ و زدودن بوی باروت و دادن فرصت زندگی آبرومندانە بر اساس شعار برحق #زن_زندگی_آزادی بە این ملت ستمدیدە علی‌الخصوص مردم کوردستان، زاهدان و دیگر استانها بودە و می‌باشد.

 

انجمن صنفی معلمان کوردستان (سقز و زیویه)

٧ آذرماه ١٤٠١

......................................................

 شحنه عشق چو با ماست ز کی پرهیزیم؟

 

تقدیم به ساحت بلند  اسکندر سوران لطفی و  جعفر ابراهیمی

 

عزیز قاسم زاده

 

دو خبر در فاصله کمی از یکدیگر بر کام ما شرنگ افکند  اسکندر لطفی در زندان تهران بزرگ با خشونت و خصومت عدالت ستیزان و بازجویان سفله روبرو شده است. در داخل زندان که باید از امنیت تمام برخوردار باشد، او را به طرز بی رحمانه‌ای  کتک زده‌اند‌. از سوی دیگر خبر رسید هم زمان که  جعفر ابراهیمی به علت بیماری از زندان به بیمارستان منتقل شده و پاهای او را به زنجیر و غل به تخت بسته‌اند و او را ممنوع الملاقات و ممنوع التلفن هم کرده‌اند، حکم پنج سال زندان او هم در تجدید نظر  تایید شد. این حجم از شقاوت در مورد بهترین کنشگران صنفی، یک پیام روشن و آشکار دارد از سوی آنکه سوران را کتک زده و آنکه جعفر را به بند کشیده و حکم او را در تجدید نظر تایید کرده، آنان به بانگ بلند در گوش ما فریاد می‌زنند که: هان ای معلمان اگر می‌خواهید بدانید که سقف شرافت تا کجاست به این دو معلم بنگرید هر آنچه بر آن دو رفته تنها یک پیام مهم برای شمایان دارد: آنان در صداقت و شرافت و شجاعت معلمانی یکتا و الگو هستند. بر مرتبه‌ی قدر آنها بیفزایید و به ارتفاع کنشگری نظر کنید وقتی قامت بلند آنان چراغ کنشگری را چنین فروزان نگاه داشته است. سخن را به درازا نمی‌کشم مولانا جلال الدین غزلی دارد که گویی امروز سروده است و  سوران لطفی و جعفر ابراهیمی را مخاطب قرار داده است:

 

در زندان جهان را به شجاعت بکنیم

شحنه عشق چو با ماست ز کی پرهیزیم

 

زنگیان شب غم را همه سر برداریم

زنگ و رومی چه بود چون به وغا بستیزیم

 

قدح باده نسازیم جز از کاسه سر

گرد هر دیگ نگردیم نه ما کفلیزیم

 

ز آخور ثور برانیم سوی برج اسد

چو اسد هست چه با گله گاو آمیزیم

 

موج دریای حقایق که زند بر که قاف

زان ز ما جوش برآورد که ما کاریزیم

 

بدر ما راست اگر چه چو هلالیم نزار

صدر ما راست اگر چه که در این دهلیزیم

 

گلرخان روی نمایند چو رو بنماییم

که بهاریم در آن باغ نه ما پاییزیم

 

وز سر ناز بگوییم چه چیزید شما

سجده آرند که ما پیش شما ناچیزیم

 

گلعذاریم ولی پیش رخ خوب شما

روی ناشسته و آلوده و بی‌تمییزیم

 

آهوان تبتی بهر چرا آمده‌اند

زانک امروز همه مشک و عبر می بیزیم

 

تاب خورشید ازل بر سر ما می تابد

می زند بر سر ما تیز از آن سرتیزیم

 

طالع شمس چو ما راست چه باشد اختر

روز و شب در نظر شمس حق تبریزیم

 

 

#ژینا_امینی

#مهسا_امینی

#قادین_یاشام_آزادلیق

#جنین_زند_آجویی

#امرأة_حياة_حرية

#زن_زیویش_أزأیي

#زن_زندگی_آزادی

#زن_زنەی_آزادی

#ژن_ژیان_ئازادی

#Aýal_durmuş_erkinlik

#Women_Life_Freedom

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©