Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ برابر با  ۱۱ جولای ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱  برابر با ۱۱ جولای ۲۰۲۲

 

گسترش همبستگی بین المللی با کارگران و‌ معلمان بازداشتی در ایران در روزهای اخیر

 

 

 سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

فدراسیون اتحادیه های کارگری خدمات عمومی اروپا روز گذشته در اکانت توییتر رسمی خود ضمن اعلام همبستگی اعلام‌کرد: «چندین فعال کارگری در ‌ #ایران ⁩ در زندان هستند. برخی از آنها در اعتصاب غذا به سر میبرند. خانواده هایشان اجازه ملاقات با آنها را ندارند». در ادامه با به انتشار گذاشتن بیانیه مطبوعاتی مشترک سندیکاهای کارگری فرانسه که همچنین عضو فدراسیون اتحادیه های کارگری خدمات عمومی اروپا میباشند اعلام نمود که کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیکِ کار (س اف دِ تِ(

کنفدراسیون عمومی کار (س ژِ تِ)، فدراسیون سندیکائی متحد (اِف اِس او – فرهنگیان)، اتحادیه سندیکائی برای همبستگی (سولیدر)، و اتحادیه ملی سندیکاهای امستقل (اونسا) حمایت خود را از اتحادیه‌های کارگری ایران اعلام می‌کنند.

کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیکِ کار (س اف دِ تِ) با پخش گسترده بیانیه مطبوعاتی مشترک پنج سندیکای کارگری ‌ #فرانسه ⁩ در روز گذشته اعلام‌کرد جان کارگران سندیکایی ایرانی ‌ #رضا_شهابی ⁩ و ‌ #حسن_سعیدی ⁩ در خطر است! در این بیانیه مشترک ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی #رضا شهابی و‌ #حسن سعیدی، (که اکنون در بیست و هشتمین و نوزدهمین روز اعتصاب غذا به سر میبرند)، همچنین اشاره میشود که به خانواده های# شهابی و #سعیدی و سایر معلمان و سندیکالیست های زندانی، از جمله آقای کیوان مهتدی، خانم #آنیشا اسداللهی، خانم ریحانه انصاری نژاد، آقای #رسول بداقی، آقای #جعفر ابراهیمی و آقای #محمد حبیبی، نیز اجازه ملاقات نمیدهند.

همچنین خانم بیتریس لستیک، دبیر ملی کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیکِ کار (س اف دِ تِ) و نماینده کارگران فرانسه در هیئت مدیره سازمان‌جهانی کار،  در اکانت رسمی توییتر خود خواستار آزادی کارگران زندانی# رضا شهابی و #حسن سعیدی شد.

در ۱۷ تیر ماه نیز کنفدراسیون اتحادیه های کارگری اسپانیا، "کمیسیون های کارگران" طی چندین نامه خطاب به مقامات ایرانی، و با هماهنگی جنبش بین‌المللی کارگری، بنا به به درخواست خانواده‌های رضا شهابی، حسن سعیدی , جعفر ابراهیمی، آنیشا اسداللهی، رسول بداقی، محمد حبیبی، حسن سعیدی، اسکندر لطفی، شعبان محمدی، کیوان مهتدی و مسعود نیک‌خواه، وضعیت این فعالان سندیکایی را محکوم کرد و تاکید‌نموده است که تا به اقدامات لازمه تا آزادی آنها در این زمینه ادامه خواهد ‌داد.

فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، که اتحادیه های کارگری در حدود ۱۵۰ کشور جهان ، از جمله سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، عضو آن هستند، طی بیانیه ای اعتراضی به تاریخ ۷ تیر ۱۴۰۱ با عنوان «ایران باید فعالان اتحادیه ای را از یوغ شکنجه های وصف ناپذیر آزاد کند» خواهان آزادی فوری رضا شهابی، حسن سعیدی و دیگر کارگران و معلمان و فعالان بازداشتی شده است.  استفان کاتن، دبیر کل فدراسیون جهانی کارگران‌حمل و‌نقل در عین حال تاکید کرد: "رضا شهابی فقط یک مورد از آزار و اذیت طولانی مدت رهبران اتحادیه های صنفی کارگری توسط دولت ایران است. «ایران علیرغم تصویب کنوانسیون‌های سازمان جهانی کار، بارها و بارها زیر پا گذاشتن کامل این حقوق اولیه را نشان داده است. حکومت حق آزادنه تشکل، آزادی بیان، گردهمایی، اعتراض و اعتصاب را که همه در کنوانسیون های سازمان جهانی کار گنجانده شده اند، انکار می کند".

همچنین در دو‌ماه اخیر تشکلات کارگری از کشورهای مختلف جهان با نامه های سرگشاده و بیانیه های اعتراضی در همبستگی و حمایت از فعالین کارگری و‌معلمی زندانی اقدام‌کرده اند، از جمله کنفدراسیون اتحادیه های کارگری در نروژ، اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا، سندیکای راه آهن و‌ حمل و‌نقل آلمان، اتحادیه های کارگری و‌ معلمان در سوئد، عضو ال ام-سوئد، اتحادیه معلمان انگلیس، فدراسیون جهانی معلمان، آموزش بین الملل و دیگر تشکلات بین المللی کارگری.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه ضمن قدردانی و سپاس فراوان از حمایتهای گسترده بین المللی طی دو‌ ماه اخیر، طومارهای چندین هزار نفری، طوفانهای توییتری، و بیانیه های حمایتی در ایران و کشورهای مختلف جهان، خواهان توقف فوری بازجویی اعضای خود رضا شهابی و‌ حسن سعیدی، انتقال فوری آنها به بیمارستانی خارج از زندان برای معاینه و معالجات لازم و آزادی فوری و بدن قید و شرط آنان می باشد. ما همچنین خواهان توقف فوری پرنده سازیهای کاذب، حبس، بازجوییهای مکرر، و اذیت و آزار فعالین تشکلات مستقل کارگری و‌ معلمی هستیم. کلیه بازداشتیهای مربوط به پرونده سازیهای اخیر وزارت اطلاعات و اقدامات شرم آور صدا و سیما باید بدون قید وشرط آزاد شوند. کلیه کارگران و معلمان زندانی آزاد باید‌گردند!

#کارگر_زندانی_معلم_زندانی_آزاد_باید_گردد

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

 

 سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

 

ابراز نگرانی پنج‌ سندیکای فرانسوی از اعتصاب غذای رضا شهابی وحسن سعیدی و درخواست پایان دادن  به اعتصاب غذا ی این دوفعال سندیکایی از سوی سندیکاهای فرانسوی.

 

متن بیانیه پنج سندیکای فرانسوی

 

نامه سندیکاهای فرانسه خطاب به رضا شهابی و حسن سعیدی برای پایان دادن به اعتصاب غذا

 

رضا شهابی عزیز، حسن سعیدی عزیز

سندیکاهای فرانسوی س.اف.د.ت.، س.ژ.ت.، اف.اس.او.،سولیدر و اونسا، اعضای کلکتیو سندیکایی برای ایران، با نگرانی فراوان تحولات وضعیت زندان شما و به ‌ویژه شرایط غیرانسانی زندان را که در معرض آن هستید، را دنبال می‌کنند. وخامت وضعیت سلامتی شما پس از روزها اعتصاب غذا، ما را به شدت نگران کرده است.

سلامت جسمانی هر یک از شما پیش شرط تداوم مبارزات شما برای مطالبات بر حق زنان و مردان زحمتکش در ایران است. اعتصاب غذايي که شما شروع کرده ايد، افکار عمومي را در مورد وضعيت شما نگران کرده است. ما معتقدیم که جدیت و صمیمیت این اقدام شما حامل پیام بسیار قوی ای به جامعه بین المللی است.

رضا و حسن، زنان و مردان کارگر به شما نیاز دارند!

به همین دلایل، تشکل های سندیکایی ما از موضع سندیکای واحد حمایت می کند و بر این باورند که اکنون پایان دادن به اعتصاب غذای شما امری ضروری و فوری است.

از نظر ما بهترین کار پایان دادن به اعتصاب غذا جهت ادامه مشارکت در مبارزه برای حقوق اساسی سندیکایی است.

تصمیم شما هر چه باشد، ما البته خواهان آزادی شما و دسترسی به مراقبت های پزشکی مورد نیاز، ادامه خواهیم بود.

با درودها و همبستگی هرچه بیشتر

 

پاریس، ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۲

 

کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیکِ کار (س اف دِ تِ)

کنفدراسیون عمومی کار (س ژِ تِ)

فدراسیون سندیکائی متحد (اِف اِس او – فرهنگیان)

اتحادیه سندیکائی برای همبستگی (سولیدر)

اتحادیه ملی سندیکاهای مستقل (اونسا)

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©