Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ برابر با  ۱۹ می ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱  برابر با ۱۹ می ۲۰۲۲
بیانیه از هفت تپه در حمایت از فعالین بازداشتی و محکومیت سناریوسازی امنیتی

پروژه سازی امنیتی علیه معلمان زندانی،

 نشانۀ استیصال حاکمیت

.............................................................................................

پروژه سازان معلم ستیز در اقدام ناشیانه دیگری با انتشار یک ویدئو نشان دادند در ستیز با معلمان مرزی نمی شناسند.

فعالان صنفی دستگیر شده دو دهه است در پی احیای اصل ۳۰ قانون اساسی در تجمعاتی شرکت کرده اند که محوریت آن آموزش بوده و با آرام ترین و مسالمت آمیزترین زبان به مطالبه گری پرداخته اند. نه شیشه ای شکسته شده و نه آشوبی در هیچ نقطه ای رخ داده.

آنچه همواره جریان داشته استمرار بر خواسته های صنفی و مطالبه گری بوده.

 این خط تخریب با سه هدف انجام شده :

 

 نخست از میدان به در کردن دلسوزترین و فداکارترین کنشگران صنفی شناخته شده طی دو دهه و صدور احکام سنگین علیه آنها

 دوم زیر سوال بردن شورای هماهنگی که به مرجع بی بدیل اعتراضات معلمان تبدیل شده و با این سناریو سازی ها می خواهند معلمان را از حضور در فراخوان های شورا و پیامدهایش بترسانند

 سوم باج گیری از دولت فرانسه به وقت لزوم.

 

شورای هماهنگی ضمن محکوم کردن این شیوه های تخریبی رسوا و نخ نما شده اعلام می کند چنین پروژه غیر اخلاقی و معلم ستیزانه، موجب رسوایی بیشتر سناریو سازان و محبوبیت بیشتر معلمان دستگیر شده و اتحاد میان جامعه معلمی خواهد شد.

..........................................................

نامه مهم خانواده های معلمان بازداشتی آقایان:

 اسکندر لطفی،  شعبان محمدی،  مسعود نیکخواه و  رسول بداقی

 

هیاهوی بسیار برای هیچ

 

بر طبق اصل سی و هفت قانون اساسی جمهوری اسلامی «تا زمانی که جرم یک فرد در یک دادگاه صالحه به اثبات نرسد‌، نمی توان فرد را مجرم شناخت»

چند روزی است صدا و سیما هم صدا با تعدادی از سایت‌ها و روزنامه های به اصطلاح امنیتی، در اقدامی غیر قانونی و به دور از هرگونه اخلاق حرفه ای و با لگدمال کردن حقوق شهروندی، بدون توجه و ملاحظه، با هدف توجیه دستگیری بی دلیل معلمین فعال صنفی، اقدام به پخش فیلم و عکس عزیزانمان نموده و با خواندن آنان تحت عنوان محکومین امنیتی و همکاری در جاسوسی، قبل از برگزاری هر گونه دادگاه و یا حتی حق انتخاب وکیل، اقدام به تحت تاثیر قرار دادن قضات، و زیر سوال بردن استقلال قوه قضائیه نموده و در دنیای کوچک عقل و فکر خود حکم محکومیت آنان را صادر نموده اند.

دیدار با افراد غیر ایرانی در هیچ جای قانون عملی مجرمانه محسوب نگردیده و تعریف جاسوسی که همانا قرار دادن اطلاعات مهم کشور در زمینه های نظامي، سیاسی و یا امنیتی در اختیار بیگانگان باشد، توسط چند معلم فعال صنفی، باور پذیر نیست. چون نه معلم دسترسی به اطلاعات سری و حیاتی کشور دارد و نه صرفا دیدار با دو معلم هم صنف خارجی(خانم سیسیل کوهلر معلم و عضو اتحادیه معلمان فرانسه و همسرش آقای ژاک پاریس که او هم یک معلم بیش نیست) می تواند مصداق جاسوسی تلقی شود.

نمونه اینگونه تیترهای جنجالی و هیاهو و سر و صدا برای اخبار ناموثق و بی پشتوانه از این رسانه ها مسبوق به سابقه است و نیازی به توضیح ندارد. نیازی به اشراف پیچیده اطلاعاتی نیست کافیست حساب‌های خالی معلمان دستگیر شده و قسط های معوقه و شغل های دومشان را خوب ببینید تا بدانید هیچ جاسوسی در راه خدا جاسوسی نمی کند و کافیست سابقه بیش از بیست سال فعالیت صنفی و آموزشی و تدریس عزیزانمان در دور افتاده ترین روستاها را با چشمانی بی غرض دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید آنها از فردای دیدار با یک به اصطلاح شما جاسوس مزدور بیگانه وارد کار صنفی نشده اند.

ما خانواده معلمین بازداشت شده اصلا تعجب نمی کنیم که امروز هم هنوز با حروف الفبا نام و مشخصات اختلاسگران و مفسدان اقتصادی و ابر بدهکاران بانکی در رسانه های عمومی درج می شود ولی صدا و سیما و کیهان بدون هیچگونه محکومیتی، اجازه هتاکی و جاسوس نامیدن عزیزانمان را فقط به حکم معلم و البته معترض بودن، به خود می دهند. ما خانواده معلمان بازداشتی، حق اعاده حیثیت و شکایت از تمام عوامل پخش این چنین گزارش‌های مغرضانه را برای خود محفوظ می دانیم و تا حصول نتیجه نهایی از کلیه عوامل ذیربط شکایت خواهیم کرد.

 

خانواده های معلمان بازداشتی:

اسکندر لطفی،شعبان محمدی،مسعود نیکخواه و رسول بداقی

.............................................

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

پیرامون سناریو سازی ۲۰:۳۰، کیهان و رسانه های وابسته

 

 صدا و سیمای میلی و چند رسانه ی امنیتیِ شناسنامه‌دار، در گزارشی که مرغ پخته را نیز به خنده وامی‌دارد به دیدار چند عضو ارشد و خوشنام شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران با زن و شوهری فرانسوی پرداخته است.

 این فیلم قصد دارد اعتراضات معلمان را دسیسه ی سرویس‌های جاسوسی غربی معرفی کند و با تمسک به آن صدای حق‌خواهی معلمان، که یکی از درخشان‌ترین حرکت‌های مدنی دو دهه گذشته را رقم  زده‌اند، خاموش کند.

غافل از این که چنین سناریوهای نخ نمایی چندین سال است گوش شنوایی ندارد و باعث آبرو ریزی بیشتر تهیه کنندگانش می‌شود.

 

 اگرچه تهیه ی گزارش از سوی مجموعه خبری ۲۰:۳۰ و رسانه‌های معلوم‌الحالی همچون کیهان، مردم فهیم و آگاه جامعه را بی نیاز از توضیحات بیشتر در مضحک بودن این سناریوسازی و تلاش برای فریب افکار عمومی می‌کند اما برحسب وظیفه برخود لازم می‌دانیم توضیحاتی در این باره ارائه کنیم :

 

 خانم سیسیک کوهلر معلم و عضو اتحادیه معلمان فرانسه است.

او از سال ۲۰۱۶ مسئول روابط بین الملل فدراسیون ملی فرهنگ و آموزش حرفه ای شده که بزرگترین فدراسیون معلمان فرانسه است.

 

 آقای ژاک پاریس هم آموزگار است اما مانند خانم کوهلر فعالیت های چشمگیری ندارد.

خانم سیسیک فردی سرشناس در حوزه فعالیت‌های سندیکایی و عضو مهمی از سازمان آموزش جهانی (EI) است و همه فعالیت‌های ملی و بین‌المللی او شفاف انجام می‌گیرد و مصاحبه‌ها و مقاله‌های گوناگون ایشان در رسانه‌های بین‌المللی، گویای دیدگاه‌های اوست.

 

از طرف دیگر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، تقریبا از زمان تولدش، عضو EI بوده و کاملا شفاف و علنی با این نهاد بین المللی که مجموعه‌ای از اتحادیه‌های معلمان سراسر جهان است، ارتباط دارد.

 

 یکی از مهمترین وظایف این نهاد، پیگیری اصلاحات آموزشی و رصد شرایط آموزش و پرورش کشورها به ویژه وضع معلمان است.

حال چگونه است که این فرد که عضو این نهاد بین المللی ست و با اسم و رسم و عنوان به ایران می‌آید و در حوزه فعالیت خودش انجام وظیفه می کند جاسوس نامیده می شود !؟

و این احتمالا رازی است که تنها تهیه کنندگان با استعداد! برنامه‌های امنیتی صدا و سیما و رسانه‌های وابسته به آن می دانند!

 

 در عکس منتشر شده رسول بداقی، اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه و شعبان محمدی در کنار این دو معلم فرانسوی دیده می‌شوند.

به گواه همه فعالین صنفی کشور، این معلمان از خوشنام‌ترین و وطن پرست‌ترین فعالین صنفی معلمان هستند و به هیچ وجه اتهامات مطرح شده در فیلم به این عزیزان وارد نیست.

 

 کمترین سند در این رابطه، زندگی معلمی آنان است که در کنار معلمی و فعالیت صنفی‌شان یکی راننده اسنپ است و دیگری کشاورزی می‌کند و دیگران هم بدون شغل دوم روزشان به شب نمی‌رسد!

 

 این‌ها، برخلاف جاسوسان واقعی، نه خانه و ویلایی در لندن دارند و نه حساب پس‌اندازی در سوئیس و نه فرزند یا فرزندانی در آمریکا و کانادا و ...

آری معلمانی گچ به‌دست می‌باشند که مانند همه مردم این سرزمین تحت انواع فشارهای سیاسی، اجتماعی، ایدئولوژیک و مخصوصا اقتصادی هستند و اتهام مضحک جاسوسی، ابدا به آنان نمی‌چسبد.

 

 به تهیه کنندگان این شوی مسخره گوشزد می‌کنیم که طرح چنین بحث‌هایی، مانند موارد قبلی، علاوه بر این که بر شاخ نشستن و بن بریدن است، موجب آبرو ریزی بیشتر شما شده و خزانه ی خالی از اعتماد عمومی‌تان را خالی‌تر از امروز می‌کند.

 

 اعتراضات معلمان ریشه‌ها و زمینه‌های واقعی و چند دهه‌ای دارد و لجن پراکنی تهیه کنندگان این گزارش تنها پاک کردن صورت مسئله است.

 ریشه های آن، وعده‌های تو خالی مسئولان دولت‌های گوناگون در ساماندهی به وضع معیشت فرهنگیان و بازنشستگان است.

 زمینه ی آن کوچک شدن سفره ی ایرانیان از جمله معلمان است.

دلیل آن تبعیض‌های چند دهه‌ای در ساختار حقوقی کشور است.

علت آن بی‌توجهی به اصول گوناگون قانون اساسی از جمله اصل  ۲۷ و ۳۰ است.

علت‌العلل آن ناکارآمدی مدیریت سیاسی و اقتصادی و لج بازی با جهان و رویارویی با معلمانی همچون فلاحی، عبدی، حبیبی، ابراهیمی و ده ها همکار خانم و آقایی ست که یا در زندان هستند، یا احضار می شوند و یا پرونده ی باز دارند؛ معلمانی که همچنان امید دارند که با فعالیت‌های گوناگون از جمله اعتراض، آموزش و پرورش کشور را از لبه پرتگاه نجات دهند.

 

 هشدار داده و توصیه می‌کنیم با چنین برنامه‌هایی بیش از این عِرض خود را نبرید؛ زیرا حرکت معلمان با خواسته‌های معیشتی- منزلتی که در یک سال گذشته بیش از همیشه پویا، زنده و واقعی ست با این برنامه‌های مستهجن! نه تنها آرام نمی گیرد بلکه آتش خشم‌شان را برافروخته‌تر خواهد کرد.

 

چراغی را که ایزد برفروزد، گر احمق پف کند ریشش بسوزد!

 

کانون صنفی معلمان ایران

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

...................................................

بیانیه انجمن صنفی معلمان  کردستان

در خصوص بازداشت و پرونده‌سازی

 برای اعضای شورای هماهنگی و انجمن صنفی معلمان کردستان

 

جامعه فرهنگی و مردم عزیز ایران

بر اساس یک فایل ویدیویی که در روزهای اخیر از رسانه صدا و سیما پخش شده است، گویا آقایان اسکندرلطفی سخنگوی شورای هماهنگی و عضو انجمن‌ صنفی معلمان کردستان- مریوان، مسعود نیکخواه عضو شورای هماهنگی و انجمن صنفی معلمان کردستان- مریوان، رسول بداقی عضو شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر ایران و شعبان محمدی عضو انجمن صنفی معلمان کردستان- مریوان با دو نفر از اعضای سندیکای کار، آموزش و فرهنگ فرانسه، دیدار کرده‌اند.

 رسانه ملی با پخش این ویدیو، در صدد انتساب جنبش مطالبه‌گری معلمان به جریان‌های خارجی و حذف کلیت فرایند حق‌طلبانه‌ی معلمان ایرانی است. سازندگان ویدیو در صدد القای تحریک‌پذیری معلمان از سوی جریانات خارجی و به حاشیه راندن مطالبات قانونی معلمان هستند. دیدار شهروندان ایرانی با افراد خارجی در قوانین ایران جرم‌انگاری نشده و بر همین اساس هم درصورت دیدار اعضا شورا و انجمن صنفی معلمان کردستان با اعضای سندیکای کار، آموزش و فرهنگ فرانسه، کنشی مجرمانه تلقی نمی‌شود. افراد مذکور نمایندگان رسمی دولت یا وابستگان احزاب سیاسی نبوده و اگرچه دیدار اعضای انجمنها بر اساس عرف سندیکاها و نهادها (اشتراک‌گذاری تجارب سندیکایی)، طرفین صرفا در راستای آشنایی متقابل از وضعیت یکدیگر (قوانین و تنگناها) با هم مذاکره و تبادل نظر می کنند و محور گفتگوها در چنین جلساتی به هیچ وجه سیاسی نیست و لازم به ذکر است با توجه به ماهیت کار سندیکایی اعضا به اطلاعات و داده‌های طبقه بندی شده ی امنیتی دسترسی ندارند که افشای آن عملی مجرمانه تلقی شود. ما معتقد هستیم که سیستم از چند ماه پیش از طریق تریبون‌های رسمی و رسانه‌ای در صدد انتساب جنبش مطالبه‌گری معلمان به جریانات و تحریکات خارجی بوده و تولید فایل مذکور هم در راستای تکمیل این پروژه صورت گرفته است. انتشار و افشای محتوای پرونده بر اساس قوانین رسمی ایران قبل از شروع فرایند دادرسی و صدور حکم ممنوع بوده و صدا و سیما با انتشار جهت‌دار فایل مذکور، مرتکب عمل غیرقانونی و مجرمانه شده است. 

شورای هماهنگی در بیانیه‌های گذشته خود مطالبات آموزشی و معیشتی معلمان را بر مبنای ظرفیت‌های مصرح در قانون اساسی ایران و سایر قوانین موضوعه به وضوح بیان کرده است. مواردی نظیر آموزش رایگان و پرهیز از خصوصی سازی و تجاری‌سازی آموزش بر مبنای اصل سی‌ام قانون اساسی، حق تشکل‌یابی صنفی و برپایی تجمعات صنفی بر مبنای اصول ۲٦ و ۲۷قانون اساسی و حق آموزش زبان مادری بر اساس اصل ۱۵ قانون اساسی از جمله مطالبات عمده‌ و محوری است که شورای هماهنگی برای تحقق آنها فعالیت جدی و مستمر داشته است. همچنین شورای هماهنگی در راستای عدالت اجتماعی و برابری نظام پرداخت هماهنگ حقوق کارکنان دولتی، به دفعات با برپایی تجمعات قانونی، خواهان اجرایی شدن قانون رتبه‌بندی معلمان بوده، طرحی که بعد از گذشت سالیان متمادی از تصویب آن و جرح و تعدیل‌های فراوان هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

  در پایان تاکید می‌شود جنبش مطالبه‌گری معلمان به شیوه‌های مدنی خواهان تحقق مطالبات قانونی خود بوده و به شدت به  خصلت دموکراسی‌گریز و ناپاسخگویی سیستم، انکار و برخورد خشونت آمیز با تجمعات قانونی معترض می‌باشد. همچنین وثوق داریم اگر دیداری صورت گرفته باشد صرفا به خاطر عضویت افراد در سندیکاهای آموزش و کار بین المللی بوده که بر اساس قوانین مصوب به هیچ وجه جرم تلقی نشده و بنابراین انجمن صنفی معلمان کردستان مراتب اعتراض شدید خود به بازداشت افراد عضو انجمن صنفی معلمان کردستان را ابراز می دارد و خواهان آزادی سریع و بی قید و شرط آنها می باشد.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان

٢٨ اردیبهشت‌ماه ١٤٠١

.......................................

بیانیه از هفت تپه

در حمایت از فعالین بازداشتی و محکومیت سناریوسازی امنیتی

 

در روزهای گذشته شاهد پحش فیلمی از صدا و سیما بودیم که اتهامات امنیتی نخ نما و دون شان شعور هر مخاطبی را علیه تنی چند از فعالین معلمان و کارگری ردیف کرده بود. این بیانیه ی ما، تکذیبیه ای در مورد این فیلم بی محتوا نیست زیرا که این فیلم نیازی به تکذیبیه ندارد که خود سراسر کذب و وهن است و هیچ مخاطب با شعوری حتی لحظه ای تعمق نیاز ندارد که به این نتیجه برسد که این فیلم چیزی نیست جز یک روش کلیشه ای و نخ نما برای پرونده سازی علیه حق طلبی.

 

ما بدینوسیله اعلام میکنیم که در کنار معلمان و فعالین کارگری در سایر نقاط کشور و دوشادوش آنها نه تنها میگوییم که اینگونه فیلم های امنیتی هراسی در دل مردم معترض و رعبی در دل فعالین و نمایندگان معلمی-کارگری و صنفی ایجاد نمیکند بلکه ما را به این اقناع میرساند که ما مسیر درستی را رفته ایم که باعث ترس در دستگاه سرکوب شده است. این فیلم ها به ما اثبات میکند که ما مسیر درستی رفته ایم که دستگاه سرکوب نیاز پیدا کرده است که باز هم و باز هم و برای بار چندم خود را رسوا کرده و علیه یاران صدیق و شریف و عزیز تر از جان ما، سناریو سازی کند.

 

ما حمایت خود را از فعالین دربند اعم از فعالین کارگری معلمی و یا فعالین کارگری دیگر تشکلات مستقل و یا فعالین مسنقل و یا منفرد و معترضین دیگری که به دنبال استیفای حقوق حقه خود هستند اعلام میداریم. ما اعلام میکنیم که از تمامی زندانیان سیاسی و عقیدنی نیز حمایت میکنیم و دوشادوش مردم متعرض و فعالین دربند برای احقاق حقوق خود و حقوق دیگر بخش های کارگری تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

 

ما اعلام میکنیم تمام ظرفیت های مادی و معنوی خود، تمام تجربه مبارزاتی خود، تمام ذهن و جان و انرژی و زمان خود و تمام امکان رسانه ای و تریبون های خود را بدون درنگ و شبانه روز در خدمت تلاش مشترک برای آزادی بی قید شرط فعالین دستگیر شده اعم از معلمان عزیز، کارگران شرکت واحد، فعالین مستقل و ... که در این فیلم نخ نمای امنیتی نام یا تصویر آنها آمده است خواهیم گذاشت.

 

همکاران عزیز و یاران! ما در هفت تپه تجربه مشابهی داریم وقتی که علیه عزیزان ما فیلم امنیتی طراحی سوخته را نشر دادند، تنها نتیحه اش رسوایی بیشتر برای دستگاه سرکوب و مستحکم تر شدن صفوف اتحاد و مبارزه ما بود. ما این فیلم ها را نشانه ی بدی نمیدانیم بلکه برعکس نشانه ی موفقیت فعالیت های خودمان میدانیم زیرا که این تلاش های ما در دل دستگاه سرکوب و استثمار و فلاکت پراکنی، هراس انداخته است.

 

تبریک به معلمان عزیز در سراسر کشور که کارگران هشیار و بیدار در عرصه آموزش هستند، تبریک به کانون های صنفی معلمان این تشکلات مبارز در طبقه کارگر، تبریک برای مبارزات درخشان شما که خیابان را از آن خود کرده اید، تبریک به کارگران هشیار و رزمنده در شرکت واحد، تبریک به مردم معترض در خیابان ها که برای حقوق حقه خود با تمام توان آمده اند: تبریک به همه ما که دستگاه سرکوب در برابر ما کم آورده و از این روست که دست به کار سناریو و فیلم و تقلا شده است.

 

بار دیگر ضمن اعلام حمایت از فعالین بازداشت شده، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنها هستیم. در مورد فیلم و سناریوهای امنیتی هیچ خواسته ای نداریم زیرا از این فیلم ها هر چه بیشتر بهتر؛ که ما را شاد میکند زیرا که نشانه ی ترس سرکوبگران از یکی بودن ماست. بیشتر بسازید تا بیشتر شاد و متحد شویم.

 

- تا آزادی همه فعالین بازداشت شده

- دوشادوش شما در مبارزه برای احقاق حقوق مشترکمان

- در کنار مردمان معترض در سراسر کشور

 

جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف شرکت

چهارشنبه - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

...........................................

پرونده سازی بر مبنای دروغ،

 توطئه ای نخ نما علیه فعالان کارگری و معلمان

 

نه تنها قافیه دستگاه سیاسی در مقابله با مشکلات اقتصادی و اجتماعی تنگ شده است؛ بلکه واقعیت نشان می دهد که دولت در حل همه بحران های درگیر ناتوانی و بی کفایتی خود را به اثبات رسانده است. به همین دلیل سیاست مداران حاکم از سایه خود هم می ترسند و برای آنکه سلطۀ خود را که هروز بیشتر زیر سئوال می رود حفظ کنند، به کثیف ترین حقه های غیر اخلاقی توسل می جویند.

در جدید ترین حقه بازی های سیاسی، مجبور شده اند از روش های حقیرانه و نخ نما استفاده کنند. نیروهای امنیتی برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی دولت در پاسخ گویی به مشکلات عدیده، راحت ترین راه را انتخاب کرده اند. در حالی که جامعه در تب بی عدالتی و فقر فزاینده می سوزد و هیچ چشم اندازی برای رفع کم ترین مشکل و محرومیت مردم وجود ندارد، فعالان کارگری و معلمان زحمتکش را زیر عنوان « تماس با نیروهای خارجی و تشکیل هسته های اعتراضی خیابانی»، دستگیر  و با تبلیغ گسترده چنان وانمود می گردد که گویی به کشف «کانون شورش در شهرها » دست یافته اند. حبیبی، ابراهیمی، باغانی و بداغی را با غیر انسانی ترین روش دستگیر و به اتهام تماس با عوامل بیگانه به زندان می اندازند. در تکمیل این پروژه مضحک رضا شهابی، کیوان مهتدی، آنیشا اسدالهی و ریحانه انصاری را با عنوان شریک جرم در این «توطئه بزرگ » بازداشت می کنند و اطلاعیه صادر می شود که «کانون فرماندهی» اعتصابات معلمان و اعتراضات کارگران و مردم شهرهای مختلف را کشف کرده اند. بانیان چنین تفکراتی تاریک اندیشی و حقیقت کُشی خود را به همه تعمیم می دهند و ترفند دائمی خود را که دروغ پراکنی، فریبکاری و پایمال کردن حقوق مردم است برای هزارمین بار تکرار می کنند. غافل از آنکه مردم برای همیشه فریب نخواهند خورد و میلیون ها و میلیون ها مردمی که همه روزه شاهد عملکرد قدرتمندان و افزایش فقر و سیه روزی و حق کشی هستند با پخش چنین اباطیلی گمراه نخواهند شد و اگر حاکمیت تصور می کند که با افزایش سرکوب و فشار از یک سو و سیل فریب و دروغ از سوی دیگر توده های حق طلب را از مبارزه و تلاش باز خواهد داشت تا بتواند مقاصد ناروای خود را عملی کند دچار خطای بزرگی شده است. تلاش های ظالمانۀ مسئولان قضایی و امنیتی گوش به فرمان آنها با وارد کردن اتهام های دروغین به فعالان کارگری و معلمان حق طلب، به نتیجۀ دلخواه حاکمیت نخواهد رسید و نقشه هایشان نقش بر آب خواهد شد.

همه نیرو های آگاه و آزادیخواه  و توده های زحمتکش جامعه با این روش های غیر انسانی آشنا هستند و فرزندان و برادران و خواهران خود را تنها نخواهند گذاشت. ما این بازداشت ها را محکوم می کنیم و خواهان آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و فعالان کارگری و معلمان و زنان مبارز و دانشجویان دربند هستیم و  از هر تلاشی برای آزادی این دوستان فرو گذار نخواهیم کرد.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

 

منبع ؛ گروه اتحاد بازنشستگان

.............................................

با اوج‌گیری تجمعات اعتراضی معلمان، حاکمیت مصمم شد که خیابان این عرصه‌ی همگانی برای حضور مردم معترض را ببندد. نخست با بازداشت اعضای شورای هماهنگی و کانون صنفی معلمان آغاز کرد و سپس به تعقیب و آزار فعالین کارگری پرداخت و آنها را روانه‌ی زندان نمود. به این هم اکتفا نکرد و هجوم به فعالین مدنی را ادامه داد. بر هیچ کس پوشیده نیست که این اعمال شرورانه اتفاقی نیست چرا که همزمان بود با گرانی فوق تصور و محروم کردن جمع بزرگی از زحمتکشان از قوت لایموت خود. در واقع امنیتی‌ها از پیش طرح و برنامه‌ ریخته بودند تا همزمان با غارت سفره‌ی مردم، صدای آنان و همراهان همیشگی طبقات فرودست را با هر وسیله‌ی ممکن اعم از بازداشت و تعقیب و پرونده‌سازی‌های مذبوحانه و ... قطع کنند. امنیتی‌ها! در ادامه‌ی این هجمه و برای تکمیل همان سناریوها، انتشار گزارش‌های ساختگی از طریق صدا و سیما را آغاز کردند که البته همچون همیشه نخ‌نما و سوخته بود.

تمامی این فعالان تاکنون صدمات زیادی را متحمل شده‌اند و از جمله؛ رضا شهابی‌ است که پس از تحمل شش سال زندان و دو عمل جراحی سخت، اکنون با بدترین شرایط جسمی دوباره دستگیر و زندانی شده و در حالی که فشار خون بالا و دیابت هم مزید بر بیماری‌های قبلی شده است در وضعیت بسیار ناگواری بسر می‌برد.

این هجوم به سفره‌ی مردم و این بازداشت‌ها بی‌شک حاصل یک سیاست متمرکز و برنامه‌ریزی شده است و ضروری‌ست که جامعه هشیارانه با آن برخورد کند.

اتحاد بازنشستگان این اعمال پلیسی را به شدت محکوم کرده و خواهان آزادی تمام فعالان صنفی، سیاسی، مدنی، محیط‌زیستی دربند است. اگر ایجاد ارعاب و وحشت پاسخگو بود اکنون نباید از هیچ جنبنده‌ای در این کشور صدایی برمی‌خاست زیرا حکومت اگر در هر عرصه‌ای ناکارآمد بوده است در سرکوب و بگیر و ببند به هیچ‌وجه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

 

 ما می‌دانیم که مردم پاسخ درخورِ سیاست‌های ریاضتی را خواهند داد و سفره‌ی خود را از دست غارتگران بیرون خواهند کشید و  هراسی هم از برچسب‌های همدستی با "بیگانه و دشمن" و... نخواهند داشت زیرا طی همه‌ی این سال‌ها از نزدیک دیده‌اند که این حربه‌ی همیشگی حکومت در برابر هر گونه فعالیتِ حق‌خواهانه بوده‌ است.

 

برادران و خواهران و فرزندان ما را آزاد کنید!

۱۴۰۱/۲/۲۸

اتحاد بازنشستگان

.........................................

باز هم کوه موش زایید!

پلیس امنیت و ماجرای ساختگی علیه فعالین صنفی

 

 آرش اخوان/تحریریه خانه فرهنگیان ایران

 

  صبح امروز بود که صدا و سیما طبق روال همیشگی در یک رشته اتهام اثبات نشده و خلاف کرامت و رویه حقوقی سالم به چند فعال صنفی معلمان و یک فعال سندیکایی حمله کرد و ضمن متهم کردن آنان به همکاری با سرویس‌های خارجی و تلاش برای ایجاد ناآرامی بدون رعایت اخلاق حرفه‌ای اقدام به انتشار تصاویر آنان کرد.

 مردم کاملا با این رویه صدا و سیما آشنا هستند و آن را از اعترافات تلویزیونی حوادث سال ۸۸ و حتی قبل‌تر از آن به یاد دارند.

 

  اما ایراد کار کجاست؟

 

 نخست این که چرا اطلاعات شما اینقدر ضعیف است که این تعداد جاسوس به زعم خودتان وارد کشور می‌شوند؟

 دوم اگر به صرف دیدار و نشست با یک شخص خارجی نفوذی محسوب می‌شویم، خیلی از ما شهروندان نفوذی هستیم.

 سوم لطفا به مترجمتان بگویید سخنان دو فعال سندیکایی فرانسوی را بی‌طرف ترجمه کند.

 چهارم کاش در دستگیری امثال کاترین شکدام‌ها این چنین زود اقدام می‌کردید و ظرف ده روز پرونده تشکیل می‌شد تا کار به باج دادن نرسد.

 پنجم به حضرات یادآور می‌شویم  جنبش فرهنگیان یک جنبش درون‌زا و مستقل است و با این برچسب‌زنی‌ها از مسیر تلاش برای دستیابی به آرمان‌هایش دست نخواهد کشید.

 

مردم سال‌هاست با این رویه حاکمیت کاملا آشنا هستند. جاسوس خواندن جنبش دانشجویی و دانشجویان، کارگران و معلمان به هدف پراکنده کردن آنان و بدبین کردن مردم به آنان نه تنها تلاشی مضموم است بلکه مردم را آگاه‌تر می‌کند و شما و رسانه‌های اقماری‌تان را در مرحله‌ای جدید از سقوط قرار می‌دهد.

 

نکته پایانی این است که در سرکوب‌های جنبش فرهنگیان پلیس امنیت کشور غلام اطلاعات سپاه شد و به روشی بدتر از آنان با معلمان برخورد کرد که نشان می‌دهد ماشین سرکوب حکومت از بدنامی سپاه رنج می‌برد! بدین سبب برای کمتر شدن عواقب سرکوب‌ها و برخوردها پلیس امنیت را با وجه‌ای قانونی روانه میدان کردند اما اینبار نیز کوه موش زایید!

........................................................................................

سناریوسازی و اتهامات واهی صدا و سیما و کیهان علیه معلمان زندانی

جنبش معلمان یکی از متحدترین جنبش‌های چند دهه اخیر کشور بوده که در کنار مطالبات معیشتی در دو سال گذشته بیش از ۱۴ مورد اعتراض و اعتصاب منظم را سازماندهی کرده و خواهان عدالت آموزشی برای تمام دانش‌آموزان در سراسر کشور بوده است.

 

 آن‌ها در سراسر کشور با شعار «آموزش رایگان حق فرزند ایران» و با تاکید بر اصول قانون اساسی در نهایت مسالمت خواسته‌هایشان را مطرح کردند و پاسخ حکومت به ایشان جز سرکوب نبود. اما بازداشت و پرونده سازی راه به جایی نبرد.

 

 چاره چه بود؟ یک سناریوی کثیف! دو توریست بینوای فرانسوی، را بازداشت کردند (گروگان گرفتند) تا با غرب معامله کنند، و بعد یک دیدار را بهانه کردند تا معلمان و کارگران را به ارتباط با بیگانگان و یاوه‌هایی از این دست متهم کنند!

 

 زهی وقاحت و بی شرمی!

عکس معلمان را در صفحه اول کیهان چاپ کرده‌اند، چرا عکس بقیه را چاپ نمی‌کنید؟

 هزاران معلم فریاد آزادی #معلمان_زندانی را سر می‌دهند.

با بقیه چه می‌کنید؟!

انتشار چنین عکس‌ها و ویدیوهایی نقض نص صریح قانون جمهوری اسلامی است. شرمتان باد که قانون خودتان را هم به رسمیت نمی‌شناسید!

منبع: کانال رسمی شیرین عبادی

.................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©