Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ برابر با  ۱۸ آوريل ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱  برابر با ۱۸ آوريل ۲۰۲۲
بیانیه انجمن صنفی معلمان کرمانشاه در خصوص صدور حکم بدوی محکومیت آقای #رسول_بداقی

بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان،

 تشکل های صنفی معلمان و سندیکاهای کارگری

 

در حمایت همه جانبه از رسول بداقی

چهره شناخته شده و هزینه داده و فداکار جنبش معلمان ایران

 

رامین صفر نیا وکیل رسول بداقی در توییتی اعلام کرد که موکلش  رسول بداقی بابت اجتماع و تبانی به چهار سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی به یک سال حبس محکوم شده است. آقای بداقی همچنین به منع خروج از کشور و منع اقامت در تهران و تمام استان هم جوار به مدت دو سال محکوم شده است.این حکم بدوی است و قابلیت اعتراض در دادگاه تجدید نظر دارد. شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم کردن این حکم غیر عادلانه و حمایت همه جانبه از رسول بداقی چهره شناخته شده و هزینه داده و فداکار جنبش معلمان ایران اعلام می کند که معلمان مطالبه گر در تجمع ۱ اردیبهشت در سراسر کشور با اعلام حمایت قاطع خود از رسول بداقی بر ناحق بودن این حکم تاکید خواهند داشت و با حمایت خود از چهره پیشتاز جنبش معلمان حق طلب ایران شرایط شکستن این حکم ظالمانه را در دادگاه تجدید نظر فراهم خواهند آورد.

.............................................

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

در محکومیت حکم ظالمانه و خلاف قانون اساسی

آقای رسول بداقی و اعتراض به روند پرونده سازی ها علیه فعالان صنفی

 

معلمان فرهیخته و مطالبه گر، مردم آگاه و فهیم ایران:

 رسول بداقی معلم اخراجی و اسطوره ی مقاومت فرهنگیان در یک دادگاه نمایشی و فرمایشی وبه دور از هرگونه انصاف به پنج سال زندان ؛ ۲سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲سال ممنوعیت اقامت در تهران و استان های هم جوار محکوم شده است.

این حکم ظالمانه بی تردید یادآور احکامی است که در دادگاه های انگیزاسیون قرون وسطایی برای آگاهان و فرهیختگان صادر می شده.

حاکمیت امروز اراده کرده که نه تنها صدای حق طلبانه ی معلمان را نشنیده بگیرد، بلکه با تشدید فشارها و پرونده سازی های نابخردانه ؛ جنبش معلمان ایران را به محاق ببرد. پس از تجمعات گسترده و افتخار آمیز وبه حق معلمان از تاریخ مهر تا اسفند ۱۴۰۰

حاکمیت در اسفند ماه در گام نخست با پرونده سازی برای کنشگران سراسر کشور،خط جدید و گسترده تری را برای سرکوب معلمانِ مطالبه گر را پی ریزی کرد.

 در گام دوم با ارعاب و تهدید ، تجمع حمایتی و مسالمت آمیز معلمان، در شهرستان رودسر در اعتراض به محاکمه عزیز قاسم زاده را با سرکوب وحشیانه پاسخ داد.

  در مرحله سوم، هم زمان با نزدیک شدن به هفته معلم، با صدور حکمی ظالمانه و غیر قابل باور برای رسول بداقی، نهایت ترس و وحشت خود را از کنش صنفی وجنبش مدنی وآگاهانه  معلمان نشان داد.

اما معلمان ایران نشان داده اند که هیچ عاملی نمی تواند آنان را از مطالبه گریِ حق طلبانه باز دارد و به کنج عزلت و بی تفاوتی و درماندگی بکشاند،  معلمان مکرر فریب مسئولان و عدم تعهدشان را طی سالیان متمادی تجربه کرده اند واز همین رو اعتراض میدانی را اینک تنها راه حل برای عقب نشینی فرهنگ  ستیزانی می دانند که در جای جای این سرزمین بر مصادر امور تکیه زده اند و جز چپاول سرمایه های ملی و تعدی به حقوق ملت، یادگار دیگری از خود بر جای نگذاشته اند.

احکام قضایی ناعادلانه باعث شده که رسول بداقی در زندگی با سختی های بسیاری روبرو شده و با محکومیت او  به حبس های ناعادلانه، درصدد به انزوا کشاندن ایشان هستند. در صورتی که بداقی تنها در یک مرحله هفت سال زندان بدون یک دقیقه مرخصی را سربلند و سرافرازانه پشت سر گذاشته است.مسلما پرونده سازی های ناجوانمردانه و صدور احکام ناعادلانه ی قضایی برای رسول بداقی کوچکترین خللی در اراده و عزم  مثال زدنی او به وجود نخواهد آورد و  معلمان ایران زمین را بر مطالبه گری به حق شان مصمم تر خواهد نمود.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن محکومیت شدید حکم غیر انسانی، غیر قانونی و ظالمانه رسول بداقی ، اعلام می دارد صادر کنندگان این حکم ناعادلانه و ناجوانمردانه، پاسخ کردار معلم ستیزانه خود را در تجمع یکم اردیبهشت ماه از جنبش معلمان ایران زمین دریافت می کنند.

دهن کجی به خواسته معلمان با صدور چنین احکامی مسلما تبعات سنگینی برای حاکمیتی دارد که امروز معلم ستیزی را در صدر برنامه های خود قرار داده و با انتخاب وزیرانی در راس آموزش و پرورش که هیچ نسبتی با مطالبات معلمان نداشته اند، تا به امروز، این تقابل را به روشنی به نمایش گذارده اند.

بی تردید جامعه ایرانی برای داشتن ایرانی آباد و آزاد و مملو از عدالت، چشم امیدش به معلمان حق طلبی چون رسول بداقی ، اسماعیل عبدی ، جعفر ابراهیمی ، عزیز قاسم زاده ، مهدی فتحی ؛ رسول کارگر ؛ محمود بهشتی لنگرودی،محمد فلاحی، صلاح آزادی، رادا مردانی ، محمود ملاکی و هزاران هزار معلم آزادیخواه سراسر کشور است که به فرهنگ حق طلبی و عدالت خواهی در میان معلمان و باور عمومی یاری رسانده اند. حاکمان بهتر است بدانند که اگر فرهیختگان و معلمان یک مملکت را بشکنند ، خودشان توسط مردم شکسته و له می شوند و این سزای بی عدالتی حاکمان ظالم است !!

 

لذا شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت از رسول بداقی و سایر همکاران دارای پرونده به حاکمیت هشدار می دهد که به عواقب رفتار معلم ستیزانه با آموزگاران شریف ایران اندیشه کند و راهی نو را برای حل بحران ها و معضل های کشور بیابد.

باشد که عاقبت زیان کاران و خشک مغزان متحجر عبرتی باشد برای آنان که برشاخ قدرت نشسته و نابخردانه همان شاخ را به تیغ ظلم می برند.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

۲۹ فروردین ۱۴۰۱

.............................................................

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(  تهران )

درمحکومیت افزایش فشارهای قضایی

بر آقایان  محمود بهشتی،  رسول بداقی  و  رسول کارگر

 

به نام خداوند جان و خرد

 

سال گذشته باوجود وعده های مکرر فرادستان آموزشی و تبلیغات رسانه های رسمی، به هیچ کدام از مطالبات برحق فرهنگیان پاسخی داده نشد.

 امسال هم در حالی که به روز های منتهی به هفته معلم نزدیک می شویم همچنان، شاهد پروپاگاندای رسانه ای وزیر آموزش و پرورش و سخنگوی این وزارت خانه ، حول خواسته ها و مطالبات فرهنگیان هستیم، و به نظر نمی آید شاهد تحولی هر چند محدود در نوع  پاسخگویی فرادستان آموزشی به فرهنگیان برای سال جدید باشیم.

اما علی رغم عدم پاسخگویی ها، فشار نهادهای امنیتی و قضایی بر معلمان و فعالان صنفی که در طول سال گذشته وجود داشت، همچنان ادامه دارد، و هر هفته شاهد صدور احکام جدید یا پرونده سازی برای فعالان صنفی هستیم.

در تازه ترین این موارد، #محمود_بهشتی_لنگرودی نایب رئیس کانون صنفی معلمان ایران ( تهران ) به اتهام های واهی و ساختگی به دادگاه لنگرود احضار شده و مورد محاکمه قرار گرفت.

 

همچنین #رسول_بداقی دیگر فعال صنفی معلمان و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان اسلامشهر بعد از حضور در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، در کمترین زمان، حکم بدوی پنج سال حبس را از قاضی ایمان افشاری دریافت کرد.

رسول کارگر دیگر فعال صنفی معلمان از استان فارس نیز با تایید حکم محکومیت یک ساله اش در دادگاه تجدید نظر مواجه شد.

در کنار اینها همچنان شاهد پرونده سازی های جدید برای فعالان صنفی و معلمان در سراسر کشور هستیم.

به نظر می آید استراتژی دولت سیزدهم در کنار عدم پاسخگویی به مطالبات برحق معلمان، افزایش فشارهای امنیتی و در کنار آن تشکیل پرونده و صدور احکام قضایی برای مهار جنبش معلمان است.

با این همه روشن است که همانطور که در گذشته، با وجود همه فشار ها، تشکل‌های صنفی فرهنگیان از مطالبه گری برحق خود عقب ننشسته اند، این بارهم این استراتژی که راهبرد همه دولت های پیشین نیز بوده است، با حضور گسترده معلمان در تجمع_مسالمت_آمیز_اول_اردیبهشت_ماه شکست خواهد خورد.

 کانون صنفی معلمان ایران ( تهران ) ضمن محکومیت مجدد فشارهای امنیتی و قضایی بر فعالان صنفی و بویژه فشار های اخیر بر آقایان  محمود بهشتی ،  رسول بداقی و  رسول کارگر، از همه معلمان سراسر کشور دعوت می کند که با حضور گسترده در تجمع   اول اردیبهشت ماه، ضمن نشان دادن اعتماد مجدد خود به شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، پاسخ کوبنده ای به وعده های دروغین دولت سیزدهم، نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی دهند.

 

کانون صنفی معلمان ایران ( تهران )

۲۹ فرودین ۱۴۰۰

...................................................................................

بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

صدور حکم پنج سال زندان برای معلم حق طلب و مبارز رسول بداغی را قویا محکوم می‌کنیم

 

رسول بداغی از فعالین شناخته شده معلمان که سال‌هاست برای احقاق حقوق معلمان فعالیت می‌کند، در پرونده‌ای جدیدی از سوی شعبه بدوی ۲۶ دادگاه انقلاب به پنج سال زندان و دو سال تبعید به خارج از تهران و استان‌های همجوار محکوم گردیده است.

 

بداقی پیش از این هم به دلیل فعالیت‌های صنفی هفت سال زندانی بوده است. ایشان پس از زندان نیز مداوم از سوی  عوامل امنیتی تحت فشار بوده تا دست از فعالیت صنفی و حق‌طلبانه بردارد،  اما زندان، اخراج از کار، تهدیدهای پلیسی امنیتی و اذیت و آزار هرگز نتوانست اراده ایستادگی، مقاومت در مقابل ظلم و فساد را در این معلم مبارز و فداکار، متزلزل کند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن حمایت از تمامی مطالبات معلمان، تعقیب و مراقبت پلیسی - امنیتی  معلمان و پرونده سازی و صدور احکام زندان برای آنان را محکوم می‌کند و خواهان لغو حکم ظالمانه علیه رسول بداقی و آزادی بی‌قید و شرط تمامی معلمان و فعالان کارگری محبوس می‌باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

............................................................................

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

حکم صادره برای رسول بداقی معلم شناخته شده اسلام شهر را قویا محکوم می کند!

 

ریشه داران را هراسی از هجوم باد نیست، چرا که آن که باد می کارد؛ توفان درو خواهد کرد !

دستگاه قضایی  در فاصله تعطیلات نوروز، به تعطیلات نرفت و سخت مشغول بود تا با صدور دهها برگ احضاریه برای فعالان مطالبه گر معلمان کشور ازجنوب تا شمال و از شرق تا غرب ، آنچه را فرهنگیان طی تحرکات خیابانی خود کاشته بودند، درو کنند تا اقتداروقدر قدرتی خود را درسرکوب فعالان به نمایش بگذارند.

 درابتداء کاروامتداد پرونده سازی ها پنج تن ازعزیزان کانون صنفی معلمان خوزستان به نام آقایان : سیامک چهرازی، بهنیا بهمئی نژاد، اقبال تامرادی، شهریار شیروانی و سرکار خانم کوکب بداغی را ابتداء احضار و بازپرسی نمایند و جلسه برگزاری دادگاه آنان را به بعد از تعطیلات نوروز موکول گردانند . جمعی از معلمان خوزستان به صورت نمادین همکارانی که احضارشده بودند را همراهی کردند و اعلان داشتند : «ما همکارانمان را تنها نمی گذاریم  اگر می توانید همه ما را زندان کنید و افزودند : چنانچه پرونده فعالین صنفی خوزستان مختومه نشود، صدها معلم از خوزستان و هزاران معلم از سراسر کشور در جلسه بعدی معلمان خوزستانی را همراهی خواهند کرد.»

تا به امروز در زندان ماندن اسماعیل عبدی- محمد تقی فلاحی - هاشم خواستار معلمان شناخته شده در کنار لیست احضار معلمان تهران - گیلان - خوزستان- لرستان- خراسان- فارس- کرمانشاه - کردستان و بوشهر، راه برون رفت شما نیست بلکه چاه ویلی است که خود در آن اسیر گشته اید. برایتان راهی جز آزادی فعالان زندانی و لغو تمام احکام نمانده است . 

لیست احضارها آنچنان پُرشمار می نماید  که انگار حضرات به شکار همه فعالان مطالبه گر میدانی بر آمده اند از جمله خانم ها و آقایان : مریم اکبری منفرد، شهاب سلطانیان، چهار فعال حقوق ندای زنان ایران ، ناهید شقاقی، اکرم نصیریان، مریم محمدی و اسرین درکاله - همچنین دادستانی لردگان ۹ تن از فرهنگیان به نام‌های نادر شریفی، کوروش قنبری، زادعلی محمودی، محمد سعیدی ابواسحاقی، کوروش شریفی، حمیداسحاقی، محمد امیری، غلامحسین موسوی و علی بابامیر را به دادگاه فراخوانده است. فرهنگیان شناخته شده رسول بداقی- حمید قندی- ژاله روحزاد - محمودبهشتی لنگرودی - محمودملاکی - اصلاح آزادی از معلمان مریوان - رسول کارگر فعال صنفی فرهنگیان - اخضار و حکم گرفته اند.

آنچه قابل توجه می باشد احضار آقای رسول بداقی و حمید قندی فعال صنفی معلمان و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان اسلامشهر بعد از حضور در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، در کمترین زمان، حکم بدوی ایشان به شرح زیر آمده است. در این رابطه  آقای « رامین صفر نیا» وکیل رسول بداقی در توییتی اعلام کرد : « موکلش  رسول بداقی بابت اجتماع و تبانی به چهار سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی به یک سال حبس محکوم شده است.آقای بداقی همچنین به منع خروج از کشور و منع اقامت در تهران و تمام استانهای. هم جوار به مدت دو سال محکوم شده است.این حکم بدوی است  و قابلیت اعتراض در دادگاه تجدید نظر دارد»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در واخواست دوره اخیر خود آورده اند : « هیچ یک از مطالبات سال گذشته فرهنگیان تحقق نیافته است. احضار ها، پرونده سازی ها، بازداشت و تهدید معلمان متوقف شده و احکام ظالمانه علیه فعالان صنفی لغو شوند»

از نظرسندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ؛ این گونه احکام نخ نما ، فعالان فرهنگی و جنبش معلمان را پویا تر ، فراگیر تر و راسخ تر از گذشته راغب به خیابان آمدن نموده است . امروز بیش از هر وقتی تمکین در برابر خواست آزادی معلمان زندانی و لغو تمامی برگ های احضاریه ها و احکام صادره ، مطالبه اکثربت کارگران و زحمتکشان و اکثریت مردم ایران است

زنده باد اتحاد و مبارزه سراسری جنبش کارگری در همراهی با فرهنگیان !

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

دوشنبه

۲۹/فروردین/۱۴۰۱

...........................................

بیانیه کانون صنفی معلمان  اسلامشهر

در محکومیت ۵ سال زندان و دوسال تبعید به استان های دور کشور  رسول بداقی

 

 رسول بداقی  معلم و فعال صنفی فرهنگیان

باز هم با دفاع جانانه ازفعالیت های صنفی معلمان؛  لکه ننگی به دفتر *حاکمان خشک مغز جمهوری اسلامی* افزود.

رسول بداقی یکی از خوشنام ترین و شجاع ترین معلمان ایران با حکم ناجوانمردانه ای راهی زندان می شود تا همگان بدانند که حاکمان بی لیاقت و جنایتکار و دیکتاتور جمهوری اسلامی که قادر نیستند و اراده برای دستگیری اختلاس گران و مفسدان اقتصادی ندارند، زور و قدرت خود را بر روی سر معلمان مظلوم من جمله رسول بداقی اعمال می کنند که هیچ گناهی مرتکب نشده است.

رسول بداقی مدت ۲۱ سال  در آموزش و پرورش خدمت کرده و ۷ سال از بهترین سالهای زندگی خود را در زندان سپری کرد؛ او دوباره با یک محکومیت غیرعادلانه مواجهه شده است. *رسول رسولان* در این سالها از حقوق و  بیمه ی سنوات کار شرافتمندانه در آموزش و پرورش محروم بود. او به خاطر عشق و علاقه ی فراوان به دانش و دانش آموز و شغل شریف معلمی ، بعد از آزادی از زندان، راه خود را که همانا دفاع از حقوق معلمان و دانش آموزان کشور  بود ادامه داد.

رسول بداقی در این راه ذره ای عقب نشینی نکرد.اما عده ای خشک مغز و نادان نتوانستند او را تحمل کنند. شجاعت  و اراده او سد محکمی بود  در برابر بی عدالتی و دروغگویی های حاکمیت.

در هر صورت حاکمان ظالم  بدانند که نمی توانند با زندانی کردن رسول بداقی و پرونده سازی و زندانی کردن معلمان ؛ کوچکترین خدشه ای به اهداف عدالت محور معلمان وارد نمایند.

ما اعضای کانون صنفی معلمان اسلامشهر ضمن محکوم کردن این حکم ناعادلانه و ظالمانه، هشدار می دهیم که رسول بداقی باید بدون قید و شرط آزاد شود و بجای آن دزدان و قانون گریزان حکومتی و غارتگرانی که سرمایه و پول این ملت را برده اند و می برند دستگیر کرده و به زندان بیاندازید.

 

جای معلم زندان نیست

جای معلم کلاس درس است

کانون صنفی معلمان اسلامشهر

...................................................................

بیانیه انجمن صنفی فرهنگیان شهرستان اسلام‌آبادغرب

در رابطه با محکومیت معلم آزاده رسول بداقی

 

بار دیگر تیغ تیز مدعیان مدافع حاکمیت بر خلاف حقی که قانون به شهروندان در راه دادخواهی و حق طلبی و اعاده حق و اجرای قانون داده شده است به چرخش در آمد، تا آزادی آزاده ای را از او بستاند و در تکرار تاریخ آزادگی و رادی به بند کشیده شود. و نمادی از جریان مطالبه گری و قانون خواهی و قانون گرایی در محکمه ای فرمایشی و نمایشی به اتهاماتی واهی به مجازاتی محکوم شود که در منظر هیچ دادگاه صالح و هیچ حقوقدان منصفی قابل پذیرش و لایق توجیه نیست.

رسول بداقی معلم آزاده ای که در راه احقاق حق جامعه فرهنگیان و اعتراض به نابسامانی وضعیت اسف بار آموزش و پرورش این کشور مدت هفت سال

 در محبس گرفتار بوده واخیرا با رأی ناعادلانه ای که ریشه در خصومت با جریان روشنگری و حق طلبی و حق خواهی جامعه بزرگ فرهنگیان این مرز و بوم دارد، به حبسی چند ساله و دوری از موطن خویش محکوم شده اند.

انجمن صنفی فرهنگیان شهرستان اسلام آبادغرب ضمن محکوم نمودن این امر، همراه و همگام با کانون های صنفی فرهنگیان سراسر کشور و هم‌نوا بارسول بداغی ‌ودیگر معلمین آزاده و آزاد اندیش این دیار سرفراز ، خواهان آزادی بی قید و شرط این معلم شریف و عزتمند و سایر معلمان در بند بوده و از مجریان قانون اجرای دقیق اصول قانون اساسی را خواستار است.

 

انجمن صنفی فرهنگیان شهرستان اسلام آباد غرب

۱۴۰۰/۱/۲۷

........................................

بیانیه انجمن صنفی معلمان کرمانشاه

در خصوص صدور حکم بدوی محکومیت آقای رسول بداقی

 

  «  به نام خداوند جان و خرد  »

 

شبان بد اندیش و دشت بزرگ

همی گوسفندان بماند به گرگ

 

اخیرا در زمینه فعالیت های صنفی، یکی از شعبات دادگاه انقلاب، رسول بداقی (عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان اسلام شهر ) را طی دادنامه ای به پنج سال حبس تعزیزی و برخی محرومیت ها و محدودیت های دیگر محکوم نموده است.

از آنجا که استنادات نهاد صادر کننده رای در دادنامه مزبور، مولفه هاای قانونی است، از همین منظر به تحلیل این دادنامه می پردازیم.

در بندهای هفتم و چهاردهم اصل سوم قانون اساسی، دولت مکلف شده است ضمن تامین آزادی های سیاسی و اجتماعی، « تامین حقوق همه جانبه افراد » ، « ایجاد امنیت قضایی عادلانه برای همه » و « تساوی عموم در برابر قانون»  را ممکن سازد.

در بند نهم همین اصل، «رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه های مادی و معنوی » نیز به عنوان یکی از تکالیف دولت برشمرده شده است.

با توجه به اینکه دربندهای دوم، سوم و چهارم اصل صدوپنجاه وشش قانون اساسی ، به ترتیب : (احیای حقوق عامه و گسترش عدل وآزادی های مشروع) ، (نظارت بر حسن اجرای قوانین) و (کشف جرم وتعقیب ، مجازات وتعزیر مجرم) از جمله مسئولیت های قوه قضاییه برشمرده شده است، آیا قاضی صادرکننده رای مزبور در بررسی محتویات پرونده برای کشف حقیقت و صدور رای عادلانه، همه حقوق متهم را که بعضا به مواردی از آن اشاره شد، مورد مُداقه و امعان نظر قرار داده است تا رای صادر شده به عدالت نزدیکتر باشد؟

آیا قاضی پرونده مورد نظر اسباب و دلائل منجر به اعتراضات متهم و موجبان اعتراضات کلامی و رفتاری ایشان را با دقت تمام بررسی و روشن نموده است که :

آیا بدنه قدرت، حقوق مدنی ایشان در بندهای هفتم، نهم وچهاردهم اصل سوم قانون اساسی را مهیا نموده است تا متهم، دلیلی برای اعتراض نداشته باشد؟

آیا قاضی پرونده به این نکته ظریف، دقت نظر داشته است که عدم پایبندی رسانه ملی به مفاد اصل صدوهفتاد وپنج قانون اساسی و در نتیجه ایجاد تنگنا  برای شهروندان ایرانی، زمینه اصلی را ایجاد نموده است تا آقای رسول بداقی ناگزیر و بناچار، حق آزادی بیان خویش برای اعتراضات صنفی را در بستر رسانه های بیگانه جستجو کند؟

انجمن صنفی معلمان کرمانشاه به عنوان نهادی مدنی که موجودیت خود را منبعث از اصل ۲۶ قانون اساسی می داند، بر اساس مفاد اصول  ۳ ، ۱۹ ، ۲۰ ، ۲۶ ، ۲۷ و ۱۵۶ قانون اساسی، مُصرانه از رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور تقاضا دارد  پرونده  مزبور را مورد بازبینی و بررسی موشکافانه قرار دهد و برای یک بار هم که شده، در یکی از جلسات محاکمه فعالان صنفی، طرف اعتراض یعنی بدنه قدرت نیز به دادگاه احضار شود تا در عرصه عمل ثابت گردد : اصول ۱۹ و۲۰ قانون اساسی در کشور ما مورد احترام و التزام عملی است.

 

انجمن‌صنفی معلمان کرمانشاه

۲۸ / فروردین/ ۱۴۰۱

..................................................................

بیانیه ی انجمن صنفی معلمان کردستان(سقز وزیویه)

در پی صدور رای ناعادلانه علیه رسول بداقی

 

صدور حکم ظالمانه، غیرواقعی ودبه دور از اصول صحیح حاکم بر آیین دادرسی مبتنی براصول قانون اساسی وقوانین موجود، برای رسول بداقی، از سوی دستگاه قضایی که اصولاً می‌بایست حامی و پرچمدار حق‌محوری وقانون‌محوری در کشور باشد، بیش از هر واقعیت دیگری، نشانگر عدم استقلال سیستم قضایی کشور بوده و بار دیگر نشان داد که دستگاه قضایی کشور، به شدت تحت نفوذ نهادهای امنیتی قرار داشته و به هیج وجه، قادر به دفاع از حقوق عامه‌ی جامعه، در مقابل قانون‌گریزی‌ها وقانون‌شکنی‌های دستگاه حاکم نمی‌باشد. اگر چه به خوبی نمایان است که صدور این حکم ظالمانه برای رسول بداقی تنها مجازات او نیست، بلکه دهن کجی واضح به بخش عظیمی از جامعه فرهنگیان است که اعتراض خود نسبت به وضعیت موجود را بارها و بارها در کنار رسول بداقی و رسول بداقی ها به گوش ناشنوای مسئولین رسانده‌اند، بدون شک هدف این حکم، خاموش کردن جنبش معلمان ایران است، هدفی که امید است در سایه‌ی اتحاد معلمان ایران زمین و به میدان آمدن خیل عظیم همکارانی که تاکنون علی رغم نارضایتی از وضعیت موجود، رسماً به عرصه‌ی مطالبه‌گری حقوق اساسی خود ورود ننموده‌اند، عقیم گشته و با حمایت همه جانبه و سراسری از رسول بداقی در تجمعات پیش‌رو زمینه‌ی شکسته شدن حکم ایشان، درفرایند تجدید نظر فراهم گردد. بار دیگر تاُکید می‌کنیم، صدور حکم ۵ ساله زندان برای رسول بداقی و ممنوع‌الخروجی و  ممنوعیت زندگی برای او در تهران و شهرستان‌ها واستان‌های همجوار، آنهم به خاطر عضویت در تشکل‌های صنفی و مطالبه‌گری حقوق صنفی که براساس اصول۲۶ و۲۷ قانون اساسی، کاملاً قانونی می‌باشد، نشانه‌ی بارز عملکرد فراقانونی دستگاه قضا و ترتیب‌اثر دادن به درخواست نهادهای امنیتی می‌باشد، رویه‌ای که متاُسفانه در روند پرونده‌سازی برای سایر فعالین صنفی نیز، به وضوح قابل مشاهده است. لذا به عنوان انجمن صنفی معلمان کردستان(سقز وزیویه)، وعضوی از خانواده بزرگ تشکل‌های صنفی معلمان سراسر کشور، چنین حکم سنگینی علیه رسول بداقی را حکم علیه مطالبه‌گری صنفی و حق‌خواهی معلمان می‌دانیم و نارضایتی خود را نسبت به این رویه نادرست و ناعادلانه، اعلام می داریم و اعلام می‌کنیم که از تمام ظرفیت خود برای روشنگری و آگاهی‌بخشی به بدنه‌ی جامعه، در این راستا استفاده خواهیم نمود.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان(سقز وزیویه)

۱۴۰۱/۰۱/۲۸

....................................................

بیانیه انجمن صنفی معلمان کردستان ( سنندج- کلاترزان )

در خصوص صدور حکم علیه آقای  رسول بداقی

 

آه مظلوم به هنگام سحر

مسند شاهان کند زیر و زبر

 

صدرو حکم ناعادلانه ۵ سال زندان و ۲ سال محرومیت اجتماعی توسط بیدادگاههای حاکمیت برای آقای رسول بداقی معلم آزاده و اخراجی که قبلا ۷ سال محکومیت را در اوج شقاوت و بی رحمی کامل مسئولان قضایی کشور و بی تفاوتی متصدیان امر آموزش سپری کرده است به غیر ستم آشکار بر یک معلم فداکار و تبعیض ناروا و معنادار در نظام قضایی کشور نشانە چیست؟ در حالیکه صدها دزد، اختلاس‌گر و مفسد با حمایت مسئولان، آزادانه و در نهایت وقاحت به ریش مردم می خندند ...

صدور پی درپی احکام ناروا و دور از وجاهت قانونی برای معلمان که تنها دغدغه آنها سلامت نظام آموزشی کشور و پرورش آینده سازان آن می باشد بیانگر گسترش استبداد، ستم پیشگی و تحقیر ملت توسط مسئولان بی کفایت و رجحان افکار بربریت بر مدنیت می باشد.

انجمن صنفی معلمان کردستان( سنندج- کلاترزان )  با قاطعیت این حکم سلیقه ای و دیکته شده را محکوم می کند و خواهان توقف برخوردهای غیرانسانی و احکام قضایی ناروا بر جامعه معلمی است.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان( سنندج - کلاترزان)

فروردین ماه ۱۴۰۱

................................

بیانیه انجمن فرهنگیان هرسین

در محکومیت حکم اخیر رسول بداقی

 

باز آمدم چون ماه نو تا قفل زندان بشکنم

وین چرخ مردم خوار را چنگال و دندان بشکنم

 

این صدای « عصیان» نسلی است که مرگ و زندگی را برایش یکی کرده اید!

نسلی که، « نه» گفتن را چنان آموخته که از هر

«آری» گفتن به ستم و استبداد گریزان است.

نسلی که « چیزی جز زنجیر برای از دست دادن ندارد».

نسلی که خشونت عریان علیه « معلمان» را

بر نمی تابد.

دلیل و علت زندانی شدن معلم ذهن نقاد او را آرام نمی کند.

حکم زندان و تبعید « رسول بداقی» معادله‌ای است که از آن ذبح عدالت را نتیجه می گیرد.

ما معلمان این « عصیان» را می بینیم.

به شیوه ی معلمی اعلام می کنیم :

زندانی کردن عبدی، فلاحی و...

احکام ناعادلانه ی #رسول_بداقی و #جعفر_ابراهیمی و... احضار معلمان تهران و گیلان

و خوزستان و لرستان و خراسان و فارس و

کرمانشاه و کردستان و بوشهر و... راه برون رفت شما نیست.

زندانی کردن و صدور احکام زندان جنبش معلمان را راسخ تر ، پویاتر و فراگیرتر کرده است.

تمکین در برابر خواست اجتماعی معلمان

مطالبه اکثریت مردم ایران است.

 

انجمن فرهنگیان هرسین

............................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان

 

معلمان فرهیخته و کنشگران صنفی:

 

خبر شگفت انگیز و تأثر انگیز محکومیت پنج ساله رسول بداقی به همراه حکم  ممنوع الخروجی او و ۲ سال ممنوعیت زندگی در تهران و شهرستان ها و استان های هم جوار موج نارضایتی بیشتر معلمان را بی تردید گسترده تر خواهد کرد.در شرایطی که معلمان کشور از حداقل امکانات مادی زندگی با تعریف خط فقر ارائه شده توسط دولتمردان،هم محروم هستند،کنشگران معترض به این روند،احکام سنگین دریافت می کنند.متاسفانه در ماههای اخیر  شاهد گسترش پرونده سازی ها علیه معلمان تا سرکوب جنبش مسالمت آمیز معلمان در کشور بوده ایم و امروز هم حکم ظالمانه برای رسول بداقی که همه عمر خود را وقف کنشگری صنفی صادقانه و شرافتمندانه نموده،.شگفتی و تأثر عموم معلمان را بر انگیخته است.حکم سنگین و نا عادلانه رسول بداقی نه تنها با کمترین موازین حقوقی ناسازگار است، بلکه آشکارا و به طور علنی دهن کجی به مطالبات معلمان و مطالبه گری مستمر آنها در ماه های اخیر است.اگر حکمرانی عادلانه در این ملک برپا بود، پس از ماه ها تجمع معلمان در سراسر کشور و تاکید بر خواسته های به حق فرو کوفته شده،تمهیدات را برای شنیدن این مطالبات مهیا می کرد. امروز اما ما شاهد آنیم که به جای شنیدن این صداهای معترض و قانونی،انتقام این مطالبه گری را از یکی از شناخته ترین کنشگران صنفی ایران جناب آقای بداقی گرفته اند.هم او که تحمل هفت سال زندان بدون مرخصی و هزینه اخراج از آموزش و پرورش را هم پرداخته و علی رغم این ستم مضاعف،نستوه و استوار بر خواسته های صنفی معلمان تاکید می ورزد.در سرزمینی که قاضیش به خود اجازه دهد که برای معلمی مطالبه گر چنین حکمی ناروا صادر کند و او را از زندگی در محل سکونت خود محروم سازد و پاسخ مطالبه گری حق خواهی او را  چنین ظالمانه جواب دهد، آیا دستگاه قضایش توانایی اجرای عدالت بر پایه ی آیین دادرسی عادلانه و عدالت ر ا خواهد داشت !!؟؟.بی تردید چنانچه بارها کنشگران صنفی گفته اند،توبیخ،زندان،تبعید و هر مجازات دیگری امروز چاره کار  مطالبه گری و حق خواهی معلمان نخواهد بود و از قضا این شیوه های نارضایتی بیشتری را در جامعه فرهنگیان دامن می زند و موجبات تسریع روند مطالبه گری را فراهم خواهد آورد.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن محکومیت شدید حکم صادر شده برای آقای رسول بداقی و حمایت همه جانبه از ایشان امیدوار است جامعه معلمان با حمایت از آقای بداقی و تاکید بر خواسته های صنفی خود، زمینه شکستن این حکم را در دادگاه تجدید نظر فراهم آورند.کانون صنفی فرهنگیان گیلان همچنان در میانه ی انبوه یاس های فزاینده،همچنان امیدوار است حاکمیت با تجدید نظر در شیوه های متعدد تضییع حقوق شهروندی با احترام به نهادهای مدنی و کنشگران مدنی و فعالان صنفی به پرونده سازی ها علیه همه ی فعالان صنفی و مدنی و مسالمت جو پایان دهد.

 

کانون صنفی فرهنگیان گیلان

۲۸ فروردین ۱۴۰۱

..........................................

بیانیه کانون صنفی معلمان خوزستان

در اعتراض به حکم ظالمانه  رسول بداقی

 

«خداوند یار قاضى است تا موقعى که ستم نکند، وقتى ستم کرد خدا او را رها می کند و شیطان قرین او مى شود»

 

آری، ستم کردی!!!

پنج سال حبس نتیجه یک جلسه دادگاه (بیدادگاه).

حکمی از قبل تعیین شده و دیکته شده، پنج سال حبس و دوسال تبعید برای معلمی دلسوز و آزاده که همه عمر از تلاش و مجاهدت در راه اعتلای فرهنگ آزادگی و حق طلبی بوده  بسیار ظالمانه ست.

همه می‌دانیم این اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود.نتیجه اینگونه احکام ظالمانه چه بود. آیا معلمان دست از مطالبه گری کشیدند یا غیر از این شد که معلمان متحد‌تر و مصمم‌تر از قبل قدم در راه مطالبه‌گری گذاشتند؟

ما از خواسته‌های خود یک قدم به عقب بر نخواهیم گشت چرا که از درستی راهی که می‌رویم مطمئنیم . با حبس هر رسول بداقی و اسماعیل عبدی و جعفر ابراهیمی و محمود بهشتی و محمد حبیبی و ... دهها رسول و اسماعیل دیگر زنده خواهد شد.

کانون صنفی معلمان خوزستان ضمن محکومیت شدید حکم صادره علیه رسول بداقی از همه ظرفیت‌ها، به ویژه کنش میدانی تا لغو حکم صادر و بسته شدن پرونده استفاده خواهد کرد.

 

ای ستمگر ستم مکن چندان

که به مظلوم کار گردد تنگ

زان حذر کن که آورد روزی

دامن عدل کردگار به چنگ

 

کانون صنفی معلمان خوزستان

۲۸ فروردین ۱۴۰۱

..................................

بیانیه اتحاد بازنشستگان

 در محکومیت حکم  رسول بداقی

 

روزی نیست که مردم در گوشه‌ای از این خاک مصیبت‌زده، زهر تلخ نابرابری و ستم را حس نکرده باشند و اگر در این میان کسی یا کسانی پیدا شوند که درد مردم را بیشتر بفهمند با تیغ ستم مضاعف سیستم قضایی مواجه می‌شوند؛ سیستمی که یقه‌ی دزدان را در نزدیکی خود رها کرده و گلوی ستمدیدگان را هرچه بیشتر می‌فشارد.

جامعه‌ ملتهب و دردمند است و در این میان معلم و دانش‌آموز به‌سبب این کج فهمی‌ها و بی‌عدالتی‌ها رنج بسیار می‌برند. سیستم به نظم ستم پیشگی‌اش متوسل شده و تابِ هیچ عدالتخواهی و تازگی را ندارد. اما معلمان که چشمان جامعه‌ی فرهنگی و غیر فرهنگی کشور به آنها دوخته شده، در این سال‌ها به‌راستی رسالت خود را به‌عنوان داعیان فهم و آزادی‌خواهی هرچه بیشتر به معرض دید جامعه‌ گذاشته‌اند و با تیزهوشی تمام، بیماری را تشخیص داده‌اند اما ستم‌های بسیاری را متحمل شده‌اند. سیستم، نه آزادی و عدالت و نه حق آموزش رایگان و هر چه که شایسته جامعه‌ی انسانی است را تاب نمی‌آورد.

اینک بار دیگر نوک نیزه‌ی زهرآگین، رسول بداقی را نشانه گرفته است. رسول معلمی دردآشنا که نزد تمامی فرهنگیان داخل و خارج کشور به‌عنوان معلمی دلسوز و از جان گذشته است که قلبش برای کودکان محروم این آب و خاک می‌تپد.

بداقی هفت سال بدون یک روز مرخصی و از روی کین‌خواهی زندانی شده و اکنون نیز با حکم ناعادلانه‌ی دیگری روبه‌روست که البته این حکم، در واقع حکم تمامی معلمان محسوب می‌شود.

همه‌ی ما اکنون رسول بداقی هستیم و در مقابل این حکم سراسر کینه می‌ایستیم  و آن را محکوم می‌کنیم.

ما معلمان و بازنشستگان پنجشنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۱ فریادمان را بلندتر خواهیم کرد و خواهان لغو هرچه سریع‌تر این حکم ناعادلانه و تمامی احکام قبلی علیه معلمان هستیم.

 

اتحاد بازنشستگان

۱۴۰۱/۱/۲۶

....................................

کاروان معلمان در مبارزه با چرخه ظلم...

(در اعتراض به حکم ظالمانه رسول بداقی)

 

محبوبه فرح زادی

 

درماندگی حاکمیت از اتحاد و همبستگی معلمان و بازنشستگان در جامعه در عملکردش و کینه و دشمنی اش با علم و قلم معلم در احضار ها و تبعید و اخراج و زندانی کردن معلم بر کسی پوشیده نیست

امروز معلمان و بازنشستگان در راس جنبش های حق طلبانه در ستیزی قاطع توام با آرامش هستند

 ما معلمان و بازنشستگان

 با قلم خود دفاع می کنیم

 از حقوق بر حقمان و حاکمیت از قدرتش علیه ما تاریخ را

  سیاه مشق می کند

 ما  مشق ؛ عشق و انسانیت و فداکاری را در جامعه مروج هستیم 

  این است که کاروان ما در چرخه مبارزه علیه ظلم و ستم و استثمار نمی ایستد

 تا ظلم و ستم و تبعیض و استثمار هست

  مبارزه علیه طلم و ستم و تبعیض هم  وجود دارد

  نه به احضار

  نه به تبعید

  نه به اخراج

 نه به زندان

  حق معلم کلاس درس است

حکم زندان و تبعید معلم فداکار

  رسول بداقی محکوم است

 معلمان ایران ؛ همه بداقی

  هستند

محبوبه فرح زادی

معلم بازنشسته

.....................................

چو رسول آفتابم هم از آفتاب گویم

نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم

 

(برای رسول کنشگران صنفی ایران رسول بداقی)

 

عزیز قاسم زاده

 

رسول بداقی امروز حکمی ظالمانه، غیر شرافتندانه و غرض ورزانه از دشمنان جنبش معلمان ایران دریافت کرد که او را نماد بارز این جنبش می دانند و در پی انتقام از او و در واقع از جنبش معلمان معترض بر آمدند. البته که رسول نماد ایستادگی است و در پیشینه خود بر دوست و دشمن ایستادگیش را ثابت کرده است و صد البته جنبش معلم را هم چنین سودایی در سر است که بر سر مطالبات بر حقش بایستد. وقتی که الگوهایی چون رسول بداقی از همه ی زندگی خود برای دفاع از حیثیت معلمی گذشته اند،بی تردید جنبش معلمان این ایستادگی را ارج می نهد و بر آن پای می فشرد.

در مورد رسول بداقی نباید اغراق کرد اما نمی توان توانایی های منحصر به فرد،اراده مستحکم، فولادین و خستگی ناپذیرش را امری عادی تلقی کرد.رسول اهل درست کردن باند و طبقه برای خود نیست.خیلی ها از شجاعت های منحصر به فردش،می خواهند او را به تک روی و فردانیت متهم کنند، اما او فرد گرا نیست چرا که تمام حرکتش برای منافع جمعی معلمان است. در شرایطی که بسیاری می خواهند هم زندگی و هم مبارزه را توامان نگه دارند و صد البته که این امر نه عیب است و نه می توان توقعی جز این از اکثریت داشت، بداقی همه زندگیش را به مبارزه گره زده است.چه کسی است که پس از هفت سال زندان بدون مرخصی و چشم به راه بودن برای دوقلوهای بسیار کوچکش و همسر و دختر دیگرش و مرگ مادر در درون زندان از فراق فرزند و سختی های رفته به او ونهایتا اخراج از آموزش و پرورش، پس از آزادی تا به امروز پیشروتر،مؤمن تر و خستگی ناپذیر تر از همه در راه آرمان های صنفی جان فشانی کرده باشد؟ قصد این نوشتار چنان که  ذکر شد،اغراق درباره ی او نیست. رسول هم چون من چون تو و چون همه ضعف هایی دارد اما این ضعف ها ممکن است همگانی باشد اما پرسش اینجاست که قوت های او را چند نفر از ما می توانند به تنهایی داشته باشند؟ چه کسی واقعا قادر است این همه رنج و شکنج را به تنهایی بر دوش کشد و چنان مقاومت کند که مقاومت را خسته کند اما خود خسته نشود؟رسول بداقی با همه صلابت در مقاومت، قلبی رئوف و مهربان دارد. ممکن است گاهی زبانش گزنده باشد و حتی بسیار عصبی شود و بر سر نزدیک ترین دوستانش هم فریاد زند.اما در قلب و دل او عشق به دوستان و مبارزه برای معلمان موج می زند. از همین روست که او مورد وثوق بخش عظیم جنبش معلمان کنونی ایران است.حکم ظالمانه رسول بداقی تنها مجازات او نیست.دهن کجی به بخش عظیم جامعه معلمی است که پژواک اعتراض خود را بارها از حنجره او شنیده است.اما این حکم اگر برای صادر کنندگانش با نیت خاموش کردن جنبش معلمان صادر شده است،معلمان ایران می توانند با اتحاد و همدلی و حمایت همه جانبه سراسری از رسول بداقی در تجمعات پیش رو بر خلاف طراحان این حکم ظالمانه،شرایط را برای شکستن حکم او در تجدید نظر فراهم کنند.در کنار اکثریت معلمان حامی بداقی مسلما اقلیتی هم مخالف او هستند و با شیوه و منش او کنار نمی آیند.در فضای مبارزات صنفی این امری بدیهی و مبرهن است اما آنچه امروز باید در دستور کار همه ی کنشگران صنفی قرار گیرد،چه آنها که در طیف پیشرو و رادیکال هستند و چه آنها که روحیه محافظه کارانه تری دارند،این است که با اتحاد و یکپارچگی در دفاع از بداقی زمینه را برای زدودن چنین گستاخی هایی در حق معلمان معترض کوتاه کنند.حکم ۵ ساله زندان برای رسول بداقی و ممنوع الخروجی و  ممنوعیت زندگی برای او در تهران و شهرستان ها و استان های هم جوار موضوعی ساده نیست،که به راحتی از آن عبور کنیم.به گمان راقم این سطور طیف محافظه کار باید همان اندازه نسبت به این حکم معترض باشد که نزدیک ترین یاران فکری رسول بداقی به آن معترضند،اگر امروز ما به این درک و ضرورت گریز ناپذیر و وحدت رویه برسیم،تردیدی نیست،نه تنها حکم بداقی در تجدید نظر شکسته خواهد شد که احکام دیگر معلمان پرونده دار هم در سایه سار این اتحاد و همدلی شکسته می شود.باید به قدرت مطالبه گری مستمر و تاثیرات آن در شکل گیری توازن قوا برای برهم زدن قواعد ناعادلانه و ناسازگار با منافع معلمی باور داشته باشیم و عزمی راسخ برای به وجود آوردن آن در پیش گیریم.امروز ضروری ترین کار حمایت همه جانبه از رسول بداقی است.تشکل های صنفی سراسر ایران باید حکمی چنین سنگین علیه رسول بداقی را حکم علیه مطالبه گری صنفی و حق خواهی معلمانه بدانند و در برابر این رویه نادرست و ناعادلانه مقاومت کنند.این مقاومت خود آموزه ای آموزگارانه برای برهم زدن ساز و کارهای نادرست است.

.......................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©