Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ برابر با  ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰  برابر با ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱
#اطلاعیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران پیرامون تجمع سراسری و #بارگذاری_لایحه‌رتبه‌بندی

اطلاعیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

پیرامون تجمع سراسری و بارگذاری لایحه‌رتبه‌بندی

 

فرهنگیان عزیز بازنشسته و شاغل

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران افتخار دارد که پس از اعلام فراخوان تجمع در روز شنبه ، سوم مهر ، در ۲۳ استان و بیش از ۴۵ شهر معلمان به میدان آمدند و تجمعات باشکوهی برگزار نمودند. شورای هماهنگی بر آمده از کانون‌های صنفی و انجمن‌های صنفی عضو است و این تشکل‌ها به بدنه فرهنگیان و فعالان صنفی متکی هستند از همین رو جا دارد از تمام فرهنگیان عزیز تشکر و قدردانی نماییم و برگزاری این تجمع اعتراضی سراسری را به تمام جامعه فرهنگیان به خصوص افراد حاضر در تجمع تبریک می‌گوییم و از کسانی که به هر دلیل حضور نداشتند درخواست می‌کنیم در کنش‌های بعدی تشکل‌های صنفی و شورای هماهنگی مشارکت نمایند چرا که با جمعیت بیشتر صدای ما پر صلابت‌تر به گوش فرادستان خواهد رسید.

 

در همین‌ جا لازم است یادآوری کنیم کانون‌های صنفی و انجمن‌های صنفی فرهنگیان همواره از تمام ظرفیت‌های موجود برای تحقق مطالبات استفاده نموده‌اند. ما بارها با مسئولان و نهادهای حاکمیتی #نامه‌نگاری کرده‌ایم #طومار نوشته و اقدام به #گفتگو و #مذاکره نموده‌ایم و هر جا چاره‌ای ندیدیم دست به #تحصن و #تجمع زده‌ایم و تمام این روش‌ها را حق فرهنگیان و قانونی و مسالمت‌آمیز می‌دانیم. در این مرحله حساس که به خاطر پیگیری‌ها و اعتراضات فرهنگیان ، اذهان عمومی و ارکان حاکمیت نسبت به خواست عدالت‌خواهانه ما حساس شده‌است و نمایندگان مجلس #لایحه_رتبه‌بندی را بارگذاری نموده‌اند اعلام می‌کنیم لایحه فعلی با منافع فرهنگیان بازنشسته و شاغل در تضاد آشکار است و مواردی در آن قید شده‌است که تامین کننده رتبه‌بندی بر اساس ۸۰ درصد حقوق هیات علمی نیست و ۶ ساعت اضافه تدریس نیز به معلمان تحمیل می‌شود.

 

شورای هماهنگی و کانون‌های‌صنفی و انجمن‌های صنفی عضو شورا در راستای رسالت ذاتی خود آماده گفتگو و انتقال خواسته برحق معلمان به نمایندگان مجلس هستند و از هر کوششی در این زمینه دریغ نمی‌کنند. بدیهی است حق پیگیری و گفتگو در انحصار هیچ کس نیست اما شوربختانه در دوره نوبخت #کارگروهی زیر نظر وی شکل گرفت که افرادی خودخوانده نماینده معلمان شدند که خروجی آن چیزی جز اجرای ناقص فوق‌العاده ‌ویژه نبوده ، سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی با کم‌کاری و واگذاری ارایه لایحه به روزهای آخر آن هم با اختصاص تنها ۱۵ هزار میلیارد تومان در ایجاد شرایط فعلی مقصرند هر چند نمایندگان مجلس نیز با تغییر لایحه به شکل کنونی بر خلاف منافع معلمان عمل نموده‌اند. از همین رو عدم توجه به مطالبات معلمان و در نظر گرفتن پیشنهادات تشکل‌های صنفی منجر به تصویب قانونی خواهد شد که آبستن اعتراضات بعدی خواهد بود.

لازم به ذکر است لایحه فعلی به جز اشکالات فوق ایرادهای دیگری نیز دارد که در صورت فراهم شدن شرایط گفتگو به آن اشاره خواهیم نمود همچنین باید یادآوری کنیم برای شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران #همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری مانند #رتبه‌بندی_شاغلان دارای اهمیت است و ما برای اجرای #همسان‌سازی کامل و قانونی تاکید داریم.

از فرهنگیان عزیز می‌خواهیم پیشنهادها و دیدگاه‌های خود را از طریق تشکل‌های صنفی و آی دی زیر به اطلاع دبیرخانه شورای هماهنگی برسانند :

@shora_hamahangi

۷ مهر ۱۴۰۰

رونوشت :

هیات رییسه مجلس شورای اسلامی

کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی

سازمان برنامه و بودجه

 

منبع کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©