Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ برابر با  ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰  برابر با ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۱
قطعنامه پایانی تجمع سراسری

قطعنامه پایانی تجمع سراسری

 شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

 

ضمن شادباش به جامعه بزرگ تعلیم و تربیت ، معلمان عزیز ، دانش‌آموزان گرامی و والدین محترم به مناسبت بازگشایی مدارس .

 

🔹 ما فرهنگیان شاغل و بازنشسته  شنبه ، سوم مهرماه ۱۴۰۰  در سراسر کشور ، بار دیگر با فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به دادخواهی حقوق از دست رفته‌ِ خود دست به تجمع زده ایم، بلکه این بار دولت و مجلس از خواب غفلت بیدار شده و به این فریادها و خواسته ها جامه‌ی عمل بپوشاند.

 

مطالباتی که همواره برخاسته از بطن جامعه ی معلمان، دانش آموزان و خانواده ها؛ منطبق بر قانون و همراستا با منافع و مصالح عمومی ملت و کشور است اما مورد بی‌توجهی نهادهای حاکمیتی بوده‌است.

 

متاسفانه همواره شاهد بوده‌ایم ، بحث آموزش و پرورش به ویژه معیشت فرهنگیان دستخوش مناقشات و گرو کشی‌های جناح‌های مختلف حکومتی بوده و محلی برای تسویه حساب‌های حزبی و باندی شده است.

 

🔺اینکه همواره پیش از انتخابات‌ و جابجایی دولت‌ها، وعده و  وعیدها و شعارها در باره ی بهبود وضعیت آموزش و پرورش و معیشت معلمان مطرح می شود به نوعی تحقیر جامعه‌ِ فرهنگی و به سخره گرفتن احساسات، عواطف و اعتبار این قشر مهم و تأثیرگذار است. بی توجهی به منزلت و معیشت متولیان تعلیم و تربیت، نیز از این اندیشه نشأت می گیرد و بین ادعا و عمل مسئولان ارشد حکومت تناقض آشکار وجود دارد.

از سویی گسترش خصوصی سازی ، پولی و تجاری سازی آموزش ، کیفیت‌ زدایی از آموزش ، بی توجهی به اصل سی‌ام قانون اساسی و به محاق بردن آموزش رایگان، بویژه در دوران آموزش مجازی باعث طرد دانش‌آموزان از مدرسه و ترک تحصیل  میلیون‌ها کودک در سن تحصیل شده‌است.

 

مولفه‌های فوق نشانگر نوع نگاه حاکمیت به معلم و دانش‌آموز و نهاد مدرسه به عنوان نهاد انسان ساز است، که جای بسی تاسف دارد.

 

🔹بدیهی است شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران و کانون های صنفی و انجمن‌های صنفی مستقل عضو شورا به پشتوانه و نمایندگی  خیل عظیمی از همکاران خود در جای جای کشور، اجازه نخواهند داد بیش از این کجروی‌ها و مانع تراشی ها مانع استیفای حقوق معلمان، دانش آموزان و اولیاء شود ، در این راستا مهمترین خواسته های خود را به شرح ذیل اعلام می دارد:

 

۱_اجرای نظام رتبه بندی بر اساس ۸۰ درصد حقوق هیئت علمی دانشگاه‌ها. اجرای رتبه‌بندی باید نیروهای خرید خدماتی  و نیروهای خدماتی را شامل شود. صاحبان مدارس خصوصی باید حقوق معلمان بخش خصوصی را با توجه به نظام رتبه‌بندی پرداخت نمایند.

 

۲_ همسان‌سازی کامل و دقیق حقوق بازنشستگان محترم طبق قانون مدیریت خدمات کشوری و پرداخت بدهی سال‌های گذشته دولت به آنها.

 

۳_ اجرای کامل و بدون تبعیض فوق‌العاده ‌ویژه برای تمام فرهنگیان به گونه‌ای که حقوق معلمان تازه استخدام تأمین گردد.

 

۴_پرداخت پاداش پایان خدمت  بازنشستگان محترم سال ۱۳۹۹، به صورت یکجا

 

۵_توجه ویژه به درخواست‌های کارنامه سبز ها و ایجاد امنیت شغلی نیروهای خرید خدماتی ، مربیان پیش‌دبستانی و مربیان نهضت سوادآموزی و معلمان شاغل در بخش خصوصی

 

۶_ایجاد بستری امن برای بازگشایی مدارس در این اوضاع کرونا، به گونه ای که در زودترین زمان ممکن، امکان بازگشایی حضوری مدارس فراهم شود، استفاده از واکسن معتبر و رایگان ، ایجاد فضای فیزیکی با رعایت فاصله گذاری بهداشتی و تأمین ماسک و مواد ضدعفونی کننده رایگان برای دانش‌آموزان و معلمان در امر بازگشایی مؤثر است. بی‌شک اگر قرار بر ادامه آموزش به صورت مجازی باشد باید تجهیزات ضروری ، شامل گوشی هوشمند و اینترنت رایگان ، برای تمام فرهنگیان و دانش‌آموزان فراهم گردد.

 

۷_ توقف پولی و خصوصی‌سازی آموزش با تاکید بر آموزش کیفی، رایگان و عادلانه برای تمام دانش‌آموزان به خصوص در مناطق محروم و نا برخوردار

 

۸_توقف پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی، آزادی معلمان زندانی و بازگشت به کار معلمان اخراجی در کنار خواسته حق تشکل از مطالبات اصلی تشکل‌های صنفی است.

 

۹_توجه ویژه و ایجاد بستر های لازم برای اجرای اصول ۲۷،۲۶،۱۵ و ۳۰ قانون اساسی

 

۱۰_ پرهیز از سیاست زدگی در آموزش و پرورش و امنیتی کردن آن

 

در پایان شورای هماهنگی اعلام می دارد، فریب وعده‌های بی‌ پشتوانه و تکراری مسئولان را نخورده و تا اعمال خواسته های مطرح شده به پشتوانه‌ِ قشر فرهیخته‌ِ فرهنگیان محترم تا عملی شدن خواسته‌های مطرح شده، این اعتراضات را ادامه خواهد داد و در فراخوان‌های بعدی به استحضار جامعه‌ِ معلمان کشور و مردم عزیز ایران خواهد رساند.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

دوم مهر ماه سال یکهزار و چهارصد خورشیدی

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©