Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ برابر با  ۲۵ جولای ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰  برابر با ۲۵ جولای ۲۰۲۱
بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

سرکوب و کشتار مردم جان به لب رسیده از بی‌آبی خوزستان را قویا محکوم می‌کنیم

 

مردم خوزستان به دلیل بی‌کفایتی و ناکارآمدی مسئولان، در پر آب‌‌ترین استان کشور، برای دستیابی به آب، در کف خیابان‌ها خون می‌دهند.

 اینبار نیز همانند آبان خونین ۹۸ و دی ۹۶، حاکمیت بجز کشتار و زندان، پاسخی برای مطالبات معترضین و فرودستان و اقشار ضعیف جامعه ندارد.

 

بی‌آبی امروز خوزستان ریشه در سیاست‌های غیر کارشناسی و چپاول‌گرانه و سود محورانه دهه‌‌های گذشته سرمایه‌داری در استخراج نفت و تامین آب برای صنایع فولاد دارد که از درآمد آن چیزی نصیب مردمان نمی‌شود. نتیجه این سیاست‌های سیری‌ناپذیر تا جایی رسیده که مردم خوزستان از حق آب آشامیدنی سالم محروم هستند و برای ساعت‌های طولانی آب در این استان بطور مکرر قطع می‌شود و آب برای نیازهای اولیه زندگی وجود ندارند، کشاورزان و دامداران نیز به دلیل بی‌آبی خسارت دیده و شغل و درآمدشان را از دست داده‌اند.

 

بی‌توجهی عمیق دولت‌ مردان و حاکمان نسبت به معیشت طبقه کارگر و فرودستان موجب شده اکثریت مردم نتوانند هزینه‌های حداقلی نیازهای خوراک و بهداشت و درمان، تحصیل، پوشاک و تفریح را تامین کنند و قطعی آب و برق بر این شرایط سخت و اسفباربار افزوده است.

 

 عملکرد بسیار ضعیف مسئولان در رابطه با کنترل ویروس کرونا و واکسیناسیون عمومی موجب افزایش مرگ و میر شده است و در حال حاضر استان‌ سیستان و بلوچستان در وضعیت فاجعه‌بار کرونایی است و اکثر مناطق کشور در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

در چنین شرایطی طبقه کارگر و فرودستان به درک درست و مشترکی از اتحاد و همبستگی رسیده‌اند و برای رهایی از وضع اسفناک موجود متحدانه به مبارزه برخاسته‌اند. اگر در دی ماه ۹۶ و آبان خونین ۹۸ مردم معترض سرکوب می‌شوند، اما باز هم صدای فریاد اعتراض همچنان بلند است. اعتراضات مردم خوزستان علیرغم کشتار و سرکوب خونین ادامه دارد و تاکنون منجر به جانباختن چندین تن و دستگیری صدها جوان در شهرهای مختلف خوزستان شده است.

 

حمایت‌های شهرهای مختلف کشور و حمایت‌های کارگران و تشکلهای مستقل کارگری و اقشار مختلف جامعه از جمله معلمان و بازنشستگان و هنرمندان و نهاد های مختلف مستقل مدنی از اعتراضات مردم خوزستان خود نشان از گسترده بودن نارضایتی‌ها از عملکرد حاکمیت دارد.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن حمایت از مردم معترض به بی‌آبی در خوزستان اعلام می‌دارد کشتار، سرکوب و بازداشت مردم معترض باید متوقف گردد و تنها راه برون رفت از شرایط موجود را اتحاد و وحدت برای طبقه کارگر و زحمتکشان می‌داند. هرچقدر دامنه اتحاد در اعتراضات یکپارچه و متحدانه باشد با هزینه کمتری بر شرایط تاسف‌بار کنونی فائق خواهیم آمد.

 

چاره زحمت‌کشان وحدت و تشکیلات است

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲ مرداد ۱۴۰۰

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©