Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ برابر با  ۲۱ آوريل ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹  برابر با ۲۱ آوريل ۲۰۲۰
بیانیه کانون صنفی معلمان خوزستان

 

 

بیانیه کانون صنفی معلمان خوزستان

 

«هرکس باطل را یاری کند به حق ستم کرده است»

 

ظَـلَمَ الْحَقَّ مَنْ نَصَرَ الْباطِلَ

 

بیش از یک دهه از تصویب لایحه معروف مدیریت خدمات کشوری در مهرماه ۸۶ می گذرد لایحه‌ای که دولت را مکلف به اجرای کامل آن می کرد 

از بدو تصویب این لایحه تاکنون سهم معلمان غالبا هیاهوهای رسانه‌ای بوده‌است که از عالیترین مقامات تا مدیران شهرستانی در بوق آن دمیده اند تا تورم و گرانی  بر جسم نحیف شده چند دهه‌ی اخیر معلمان آوارتر شود و به تبع مهمترین رکن مدرنیته و مدنیت کماکان نادیده گرفته می شد.

شورای هماهنگی تشکلها و به تبع آن کانون‌های صنفی سراسر کشور تجمعات باشکوهی در 10 اسفند 93 و 27 فروردین و 17 اردیبهشت و 31 تیر سال 94 برگزار کرد تا دولت مجبور به اجرای مرحله اول رتبه بندی بشود.

 قرار بود در ماه‌های بعد مرحله دوم رتبه بندی اجرا شود اما متاسفانه بعد از بازداشت های فله ای و صدور احکام ظالمانه برای فعالان صنفی، فرصتی برای دولت بوجود آورد تا از زیر بار اجرای مرحله دوم شانه خالی کند.

در نهایت بعد از چهار سال وقفه در بهمن 98 (قبل از انتخابات) احکام مرحله دوم رتبه بندی صادر شد.

و در اسفند 98 (بعد از انتخابات) به دلایلی که تنها برای خودشان قابل قبول بود و به بهانه اجرای فصل دهم افزایش یا همان اجرای با تاخیر 12 ساله قانون مدیریت خدمات کشوری رتبه بندی های مرحله اول و دوم را از احکام معلمان حذف و به جای آن قانون مدیریت خدمات کشوری را اجرا کردند. این افزایش برای همکاران شاغل در ادارات نسبتا مناسب بود ولی برای معلمانی که بار اصلی آموزش را به دوش می‌کشند ،ظلم آشکار بود.

در این بین رئيس سازمان برنامه و بودجه جناب دکتر نوبخت با وعده برگرداندن بندهای حذف شده از احکام معلمان چندین جلسه با عده ای گلچین از اعضای تشکل‌های صنفی و سیاسی (که خود جای بحث دارد) جلساتی برگزار شد.

کانون صنفی معلمان خوزستان هشدار می‌دهد چنانچه این اقدامات تنها برای خریدن زمان و درنهایت کما فی السابق پشت گوش انداختن وعده هایشان باشد به هیچ عنوان ساکت نمی‌ماند و با تمام توان و ابزاری که در اختیار دارد مقابل این ظلم بزرگ خواهد ایستاد.

خروج از برنامه شاد وزارت آموزش و پرورش اولین اقدام ما خواهد بود که در صورت محقق نشدن وعده ها طی بیانیه ای دیگر بصورت عملی اجرایی خواهد شد.

امید داریم که با رفتاری صادقانه وبه دور از سیاست ، این خواسته به حق معلمان را اجابت نمایند.

 

 

ستاننده ی داد آن کس خداست

که نتواند از پادشه دادخواست

 

کانون صنفی معلمان خوزستان

یکم اردیبهشت 1399

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©