Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ برابر با  ۰۳ سپتامبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸  برابر با ۰۳ سپتامبر ۲۰۱۹
هشدار کارگران هپکو به دولت

اعتراضات کارگران هپکو اراک

هشدار کارگران هپکو به دولت

کاسه صبرمان لبریز شده است

 

کارگران شرکت هپکو اراک  از دوم شهریور دست به تجمع اعتراضی زده بودند به اعتراضات خود ادامه می دهند و امروز دوازده شهریور از کارخانه به سوی شهر به راه افتاده اند. کارگران هپکو در اعتراض به مطالبات عقب افتاده و حقوق معوقه خود تجمعات خود را آغاز کرده‌اند، روز دوشنبه چهارم شهریور نیز مقابل استانداری مرکزی در اراک تجمع کردند. کارگران هپکو مدتها است که خواهان رسیدگی به مطالبات خود هستند. این کارگران با راهپیمایی و گردهم آئی مقابل دفتر نمایندگان اراک در مجلس خواستار رسیدگی به مشکلات خود شده بودند.

کارگران کارخانه هپکو اراک، صبح روز چهارشنبه ۶ شهریورماه ۹۸، پس از تجمع سه روز گذشته خود مقابل ساختمان برخی نهادهای دولتی همانند استانداری استان مرکزی، مقابل ساختمان دادگستری اراک دست به تجمع اعتراضی زدند. کارگران این کارخانه می گویند: «جدا از مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه، به دنبال مشخص شدن وضعیت سهامداری کارخانه و ازسرگیری تولید هستیم. حدود یک سال و نیم است که دولت قول تعیین تکلیف وضعیت سهامداری شرکت هپکو را به کارگران داده است اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.»

کارگران کارخانه هپکو تاکید می کنند: «مدیریت فعلی شرکت دغدغه‌ای برای ادامه تولید و پرداخت مطالبات معوقه کارگران ندارد؛ چراکه در طول این مدت به وضعیت شرکت رسیدگی نشده و کارخانه و کارگران بلاتکلیف هستند. به گفته آنها، کارخانه باید به افرادی واگذار شود که اهلیت لازم را برای نگهداری آن داشته باشند تا امنیت شغلی کارگران نیز تامین شود.» کارگران در ادامه می گویند: «اگر در جریان واگذاری صنایعی چون هپکو به منافع کارگر توجه شود، دیگر دلیلی برای شکل‌گیری اعتراض‌های صنفی وجود ندارد. با این وجود تا این لحظه از جانب مسئولان استانی، پاسخ مشخصی به خواسته‌های کارگران داده نشده است.»

بیانیه اعترای کارگران هپکو

کاسه صبرمان لبریز شده است

 

 

به جای اجرای مصوبه سال گذشته دولت در «رفع موانع تولید، تعیین تکلیف وضعیت سهامدار و تخصیص تولید ۲۴۰۰ دستگاه طی ۵ سال»، در سال ۹۷ تنها ۴۸ دستگاه در هپکو تولید شده، بخش عمده‌ حقوق پرسنل با استقراض بانکی تأمین شده و حالا روحانی دستور تعیین تکلیف شرکت هپکو را داده است.

 

کارگران هپکو طی بیانیه‌ای در واکنش به این دستور روحانی نوشتند: پرسنل شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو بیم آن دارند، دستور اخیر رئیس جمهوری نیز سرنوشت دستور پیشین را پیدا کند.»

 

 پرسنل شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو ضمن ابراز نگرانی از کم‌کاری سهامدار و مدیریتی که سازمان خصوصی‌سازی برای این واحد تولیدی انتخاب کرده، نوشتند: «میزان تولیدات هپکو دیگر پاسخگوی حقوق و هزینه‌های شرکت نیست. در سال ۹۷ تنها ۴۸ دستگاه در هپکوی اراک به تولید رسیده و بخش عمده‌ای از حقوق پرسنل از طریق استقراض از بانک تأمین شده است و اکنون پس از گذشت ۵ ماه از سال جدید هیچ دستگاهی در هپکو تولید نشده است».

 

در ادامه این بیانیه آمده است: مشکلات مدیریتی در هپکو به گونه‌ای است که پرسنل طی دو ماه اول امسال بخشی از حقوق خود را دریافت کرده‌اند و حقوق ماه‌های تیر و مرداد به کلی پرداخت نشده است. در واقع فقط حقوق خرداد ماه به طور کامل به کارگران پرداخت شده است.

 

کارگران از سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ نیز معوقات دستمزدی دارند که مجموعاً به حدود ۳ میلیارد تومان می‌رسد. این درحالی است که طی این مدت مرخصی اجباری نیز به کارگران تحمیل شده و این مسئله کاسه صبرمان را لبریز کرده است.

 

ما پرسنل هپکو در گذشته نیز نسبت خصوصی‌سازی هپکو و مشکلات تولید اعتراضاتی داشته‌ایم اما پس از گذشت دو سال هنوز هیچ فکری برای مشکلات این کارخانه نشده است؛ لذا از مسئولان می‌خواهیم به جای دادن وعده اقدامات اساسی در راستای نجات هپکو انجام دهند.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©