Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ برابر با  ۰۵ می ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸  برابر با ۰۵ می ۲۰۱۹
اطلاعیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران،

اطلاعیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران،

در محکومیت حمله به تجمع روزمعلم در تهران

 

 

 فرهنگیان عزیز!

 

ضمن سپاس از همراهی شما در تجمع روز معلم، به اطلاع می رساند تجمع روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت در پاسخ به فراخوان شورای هماهنگی در دهها شهر برگزار شد، این فراخوان در اعتراض به وضعیت موجود در آموزش و پرورش و همچنین مشکلات معیشتی بود. در روزهای قبل از تجمع حراست‌ها و نهادهای امنیتی کوشیدند با احضار و تهدید مانع تجمع شوند اما با حضور شما این مراسم بصورت مسالمت آمیز و در آرامش با قرائت قطعنامه پایان یافت اما در شهر تهران نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها با حمله به تجمع کنندگان حداقل نه نفر را بازداشت نموده اند  افراد بازنشسته متاسفانه بصورت غیرانسانی و همراه با خشونت دستگیر و روانه بازداشتگاه گیشا شدند. در این حمله غیرانسانی، آقای محمدتقی فلاحی دبیرکل کانون تهران، آقای رسول بداقی بازرس کانون تهران و خانم ها پروین اسفندیاری ، پروین صالحی ، شهپر بامداد، نزهت نیستانی و آقای فرامرز خداشناس از بازنشستگان شریف، دستگیر شدند همچنین دو نفر معلم زن نیز دستگیر شده‌اند که از وضعیت آنها خبری در دست نیست.

 

لازم به ذکر است ساعاتی پس از بازداشت، کلیه بازنشستگان پس از عکس‌نگاری آزاد شدند. آقای بداقی ابتدا به بازداشتگاه وزرا و روز جمعه بعد از تعیین قرار کفالت به مبلغ پنجاه میلیون به زندان مخوف  تهران بزرگ منتقل شدند اما در پی گیری خانواده ها روز شنبه تا پایان وقت اداری از نهاد بازداشت کننده و محل بازداشت آقای فلاحی اصلا خبری به دست نیامد و به همکاران که برای کفالت رفته بودند اعلام نمودند وثیقه آقای بداقی چهارصد میلیون تومان است لازم به ذکر است وضعیت دو معلم زن بازداشتی نیز نامعلوم است.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم نمودن این رفتار سبعانه و خشونت آمیز، نسبت به ادامه بازداشت و خط برخورد با فعالان صنفی هشدار می‌دهد و خواهان آزادی بدون قید و شرط تمام فعالان صنفی دربند بخصوص معلمان بازداشت شده  روز معلم در تهران است.

 

  شورا در این خصوص مواضع و اقدامات جدی خود را در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد نمود.

 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

۹۸/۲/۱۴

.........................................................................

بیانیه  انجمن صنفی معلمان کردستان

در خصوص تجمع ۱۲ اردیبهشت و حمله به شرکت کنندگان در تهران

 

فرهنگیان آگاه ایران

 

درسالروز گرامیداشت مقام معلم ودرپاسخ بە فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران،   فرهنگیان مطالبه گر و روشنفکر کردستان همراه و همگام با همکاران خود درسراسر کشور دست به تجمع اعتراضی زدند.

اعتراض معلمان در راستای احقاق حقوق صنفی و مدنی و با تکیه  بر اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی و مواد۴۳- ۴۴- ۴۶ منشور حقوق شهروندی، بار دیگر نشان داد که همکاران ما با جدیت دنبال خواسته های خود و دانش آموزان هستند و در این راه از  هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

مسئولان نیز بدانند که برخورد قهری، بازداشت و نسبت دادن اتهام نه تنها نتیجه ای در بر ندارد بلکه عزم همکاران ما را در پیگیری خواسته ها راسخ تر نموده، تلاش ها را برای رسیدن به آنها بیشتر خواهد نمود.

 

بدیهی‌ است کنش های اعتراضی از اصول شناخته شده و مورد وثوق نهادهای مدنی برای پیگیری خواسته ها و تحقق آنها و زبان گویای مردم برای رساندن صدا و خواست مردم به حاکمیت در بیشتر کشورهای جهان است، لذا آنچه که مد نظر برگزار کنندگان و جامعه است تحقق آنهاست، نه برخورد رادیکال و سرکوب آنها از جانب حاکمیت!

هم خوانی و انتساب آنها به عناوینی هم چون اخلال در نظم عمومی و اقدام علیه امنیت کشور و... نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه نتیجه ی عکس خواهد داشت. 

انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) ضمن قدردانی از همکاران در پاسخ مناسب به فراخوان،حمله به تجمعات به ویژه تجمع تهران را به شدت محکوم می نماید و خاطر نشان می سازد خواستار آزادی هرچه سریعتر و بی قید و شرط همکاران است.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان(سقز و زیویه)

۱۵ اردیبهشت ۹۸

.............................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©