Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ برابر با  ۳۰ مارس ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸  برابر با ۳۰ مارس ۲۰۱۹
ویژه نامه عدم دریافت حقوق های معوقه اسفند سال ۱٣۹۷

ویژه نامه عدم دریافت حقوق های معوقه اسفند سال ۱٣۹۷

 

درآستانه اول ماه مه ،

وارسی عدم پرداخت به موقع حقوق های معوقه در یک ماهه اسفند!

 

امیر جواهری لنگرودی

info@karegari.com

  

بازنگری به موضوع عدم پرداخت به موقع حقوق های معوقه ، یک تاخیر ساده نیست ، بلکه قتل عام خانواده کارگری و جامعه فرو دست ما است .

اسفند ۹۷ به پایان رسید و گذر سال نو بر درب خانه های یکایک مان به صدا درآمد . نوروز که در پایگان باستانی خویش تا به امروز، پاسدار شادی و خرمی بود ، آنگاه  که از سفره خالی زحمتکشان سر بر می آورد و سرک می کشد، تماشگه راز است و تب دار دل کارگران خسته از کار و مانده درانتظار!

هنوز خستگی یک سال پشت سر گذاشته از تن کارگران و زحمتکشان و مردمان مان رها نشده وپا رو پا نگذاشته ، سیل بنیان کن از راه رسید و به وسعت بخش وسیعی از جغرافیای ایران ، کام مردم را در این روزهای شادی آورنوروزی ، تلخ نمود.

 برهمگان مبرهن است که جان‌های از دست رفته و اموالِ تلف شده‌ی مردم نه نتیجه‌ی بارانی است که به سیل بدل شد بلکه حاصل چهل سال تخریب ساختارهای اقتصاد، محیط زیست، ویرانی زیرساخت‌ها، مدیریتِ غلط، فساد افتصادی، زمین خواری و کوه خواری ورانت خواری و دخالتگری سپاهی و بسیجی برای سد سازی ها، پل سازی ها واحداث ویلاها و خانه های گران قیمت ، و زد و بند و بند و بست های با جناح ها و باندهای حکومتی و آیت الله های همه چیزخوارو ژن های برترآنها است که علیرغم امضای تفاهم نامه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حوزه علمیه در سال های گذشته ، برای کاهش بلایای طبیعی و برای به کارگیری نقش معنویت در کاهش بلایای طبیعی استفاده شود، امروزازمهارباران وسیل، اینگونه عاجز ماندند اما با اتلافِ سرمایه‌های ملی در برنامه‌های نظامی خوابِ سلطه بر منطقه را می بیند. حاکمیتی که مردم را به مصیبت گرفتار و در مصیبت رها کرده است.

برای همه آحاد جامعه ما روشن است ؛  بروز " مصائب و مشکلات طبیعی" درایران، طبیعی نیست بلکه پدیده ی اجتماعی و مصیبتی ایست که از دل سیاست های نظام سرمایه داری حاکم دررابطه با محیط زیست و تخریب امکانات طبیعی کشور و یرانی همه زیر ساخت های کشور و نابودی جنگل ها حاصل آمده است. امروزاین سطح ازسوانح، بیش ازهرموقع ضرورت فرارویی ازاین سیستم نا کار آمد را به نمایش می گذارد. رژیم نابهنگام جمهوری اسلامی خود عامل مضاعفی در وخامت اوضاع است . صد البته  همین نابهنگامی،خود ازپدیده‌های نظام سرمایه‌داری‌ست که اینجا و آنجا در غالب نظام‌های فاشیستی و امثالهم نمود پیدا می‌کند! تنها راه نجات جامعه ما، سازماندهی حرکت ازپائین است. حرکت آن نیروی عظیم اجتماعی  که منافع‌شان در رهاشدن از قید و زنجیر سرمایه‌داری‌ست.

چندی پیش کارگر خویشتندار و عائله مند ی، با دغدغه مندی فراوان ، طی پیامی کوتاه برایم نوشت : " مدتی پیش مقاله ات درباره حقوق های عقب مانده را خواندم ،(۱) باید به تو بنویسم ؛ ماهها حقوق نگرفتن ، تنها یک تاخیرسادهِ صاحب کار اعم از دولت و کارفرما و پیمانکار به من و ما نیست ، بلکه قتل عام طبقه ما هم است که صف به صف در طلب وصول حقوق های عقب افتاده مان ، ماهها روانیم و گاهاّ هم بی نتیجه و با سری آویزان به خانه بر می گردیم ، اضافه دستمزدها بر سرشان بخورد، اصل حقوق ما را بدهند زیادی پیشکش دزدان سر گردنه شان ..." ، عبارت بالا تا به امروز بشدت عین و ذهنم را به خود مشغول داشت.

حال که سایه سار چشمه خشکانده نوروز ۹۸ از راه رسید وآخرین شماره روزشمارکارگری اسفند ماه ، که حجم گسترده ترین رقم اخبار ماهها را با شمارگان ۵۱۹ خبر را با خود داشت به پایان بردم . به عینه دیدم بخش وسیع اخبارروزشمار ماه، در بدو امر، گره می خورد به جرو بحث های مسئله تعیین نرخ دستمزد کارگران برای سال پیشرو ۱۷۸خبرمربوط است به عقب ماندگی حقوق ها یا حقوق های معوقه طی یک ماهه اسفند. نیک بر آنم که این رقم همه خبرهای اعتراضی و اعتصابی مربوط به حقوق های معوقه دراین ماه نیست، با اینهمه  این مطالبه بی پاسخ مانده، نظرم را جلب نمود . برآن شدم که این خبرها را یکی پس از دیگری استخراج کنم و ویژه نامه نمایم . آنچه در پی می آید، حاصل این تلاش است.

*****

امروزه  روز، میلیون ها تن از کارگران به جایی رسیده اند که درخلوت خویش به حکومتگران می گویند ؛ افزودن نرخ دستمزد بر فرق سرتان بخورد ، حقوق ساعات روزها ، هفته ها و ماهها و ای بسا، سال ها کارکردن ، عیدی و پاداش مان را بدهید. درهمین رابطه «علی خدایی» رئیس کانون شوراهای اسلامی کاراستان تهران با اشاره به خالی بودن سفره ۹۳ هزارخانوار کارگری درایام نوروز، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درهفده اسفند ۹۷ ، آنرا - اتفاق بد- نام می نهد و گفته است:«امروزحدود یک سال معوقات مزدی ۹۳ هزارکارگر در۹۰۰ واحد تولیدی، در ایام نوروز پرداخت نشده است ، دولت باید بلادرنگ از محل بودجه عمومی دست‌ کم دو ماه معوقات مزدی این کارگران را بپردازد؛ چراکه صحبت از شرایط اسفناک معیشتی ۹۳ هزار خانوار است.» وی با بیان« اینکه اگرهریک ازاین خانوارها به طور متوسط ۴ نفرعضو داشته باشند، درمجموع زندگی ۳۷۲ هزار نفردراین آشفته بازار شب عید، تحت تاثیر انواع مشکلات اقتصادی و متعاقب آن اجتماعی قرار گرفته است، گفت: این کارگران به خاطر مشکلات عدیده تولید، نزد فرزندان و همسر خود خجل هستند.». پرسش نخست این استکه ؛ حقوق های معوقه، اساسا کدام بخش از مزد و حقوق بگیران جامعه ما را در بر می گیرد. اخبار اسفند ماه نشان از دشواری کارعدم دریافت به موقع همه بخش ها و لایه های طبقه کارگر ایران است. بخش وسیع رسته خدمات که خود، زیرمجموعه پیمانکاران و دولت اند. تولیدات کارگاهی که بخشا دولت و بخش خصوصی آنها را زیر پوشش خود دارند و بخش صنایع بزرگ که عمدتا به بخش خصوصی واگذار شده و صاحبان و کارگزاران اداره کننده آن ، عمدتا در انحصار سپاهی و آقا زاده ها و هم مسلکان ، هم سنخ و رانت خوار حاکمیت اند.

در این میان مزدبگیران دولت ، به دلیل اینکه، آپارات اقتصادی  دولت عملا ورشکسته و بحرانی ایست ، در اساس توانایی پرداخت به موقع معوقات حقوقی به مزدبگیران را ندارد. دولت در مقابل بازپرداخت حقوق به نیروی میلیونی بازنشستگان ، بدلیلی بحران استقراض از صندوق های بازنشستگی و اختلاس های میلیاردی از بانک ها و صندوق ها و بدهکاری میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی که زبانزد عام و خاص است ، علت العلل رکُود و تورم و بهم ریختن مناسبات بازار را با خود دارد . در برابر گستردگی سیاست تحریم اقتصاد جهانی ، چرخه سرمایه داری نالی در ایران مختل شده و خرید و فروش با رکودی کمر شکن همراه است. 

پیمانکاران بخش خصوصی هم دراساس مدعی اند که دولت تعهدات خود به آنان را بدلیل همان ورشکستگی مالی ، به موقع نمی پردازند ، آنان نیز در برابر تعهدات خود به کارگران قراردادی شان ، خود را بی وظیفه می بینند. دیگر اینکه، در اساس این بخش، عملاً بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کارگاه ها و تولیدات شان با حداقل ظرفیت فعال مانده اند، توان حضور در بازار و قدرت رقابت با واردات غیرقانونی خاصه در عرصه پوشاک لباس و کفش وسایراقلام ، ازچین وترکیه و ... را ندارند و مجبور به تعویق انداختن دستمزد یا اخراج کارگران هستند.

می ماند بخش عمده تجاری که عمدتا درانحصارسپاه و ارگان های خود حکومتی و خصولتی است. اینان قدرت پرداخت دستمزد به کارگران شان را دارند - چنانچه به موقع پرداخت کنند - ، در کنار صنایع بزرگ پتروشیمی و نفت که در انحصار باندهای دولت کارگزار است ، نیروی کارگر جامعه را در برابرفیش های حقوقی میلیونی مدیران و کارکنان سفارشی ، با کش و قوس حقوق هاشان رو پا نگه می دارند.  

من پیشتر نیز نوشتم : درساده ترین عبارت ؛ عدم دریافت به موقع دستمزدهای معوقه کارگران، امروز باهمه کانون های تمرکز سرمایه نسبت مستقیم دارد و در هم شکستن اقتدار آنان مستلزم هم اندیشی و جمع بندی واقع بینانه از کاستی ها و تجارب تاکنونی است . وجود  بورژوازی ممتاز یعنی سرمایه داران پاچه خوار در پیوند با قدرت مندان رانت خوار به نیرومندترین عامل و وارسی سوداگری دلال مآبانه در کشور بدل شده اند. امروز دولت نفتی و دولت مذهبی تمام شریان های اصلی اقتصاد کشور را با بازوی سپاه در دست خود دارند و پدیده ژن های برتر و آقا زادگان و آیت الله های شکر خوار ، ماهی خوار، چایی خوار و زمین خوار و همه چیز خوار، به سهم خویش در مقابل سازمان یابی کارگران ایران از طریق دامن زدن به رانت خواری و خفه کردن اقتصاد مولد و نا امن ساختن سرمایه گذاری مولد، عمدتا از طریق برخورداری از اقتدار یک دولت استبدادی که همه ی قوانین و ساختارهای موجود را در جهت رودررویی با یک نیروی مستقل به مصاف می طلبد . دست در دست هم، با تبانی آشکار تلاش کارگران را به هیچ می شمارند و آنان را با چنگ و دندان به مصاف می کشند . از آنجا که خود مسلح اند و زندان و شلاق و زندان بان دارند ، همان می کنند که در تمامی این سال ها کرده اند و خاصه آنچه را که سران حکومت طی سال ۹۷، در پیش گرفته اند در سال جدید نیز پیش خواهند برد. بعبارتی سال۹۸، وقت یک پارچه شدن هر بیشتر حاکمیت اسلامی حول ساختار فاشیستی دستگاه ولایت به مثابه سال های پیش و پُرقدرت تر خواهد بود. از بارگاه ولایی که نماینده الله برروی زمین است  ، سران سه قوه ماموریت یافته اند که اولویت "امنیت" را با سرکوب عریان در سرلوحه اقدامات شان علیه مردم قرار دهند  و چناچه دراین رودررویی  ناتوان بودند به قول رئیس دادگاههای انقلاب تهران موسی غضنفرابادی ؛ آنگاه که ما انقلاب را یاری نکنیم ، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی، خواهند آمد و...."  حال که چنین خط و نشانی برای طبقه ی ما کشیده اند، لازم است که چاره اندیشی کنیم تا در سال جدید ، بیش از پیش روی پای خود باشیم و چیزی کم نیاوریم !

 

توجه به چند نکته در وارسی مسئله چرایی عدم به موقع حقوق ها ی معوقه در جامعه کارگری ما حایز اهمیت است :

یکم: عدم پرداخت حقوق های معوقه از کارآمد ترین مطالبات بیواسطه طبقه کارگردرسطوح مختلف مبارزه طبقاتی امروز ایران است . چرا که سالهاست که حداقل حقوق های تعیین شده بسیار کمتر از خط فقری است که به طور رسمی توسط مسئولین اعلام می گردد. بی هیچ تردیدی برآمد بحران عمومی ساختاری که طی تمامی سال های اخیر متوجه شبکه تولید جامعه  شد، واحدهای پُر شماری از چرخش بازمانده اند.

دوم: نکته پُراهمیت دیگر تعیین حداقل حقوق‌هایی کمترازیک سوم خط فقربرای لایه هایی ازکارگران خاصه کارخانگی زنان ،زنانی که پای دارقالی به کار مشغولند و همینطور بهره کشی ازکودکان کار، دربازارکارکشور خود نمایی می کند. درحقیقت افزایش مدت زمان کار تا سرحد ۱۸و۲۰ساعت در بخش هایی ازکارکشور، جوری نمایش داده می شود  که به ظاهراز سوی خود کارگران هدایت می گردد، چرا که یک کارگر با ۸ ساعت کار، تنها می‌تواند یک سوم مخارجش را تامین کند، پس مجبور می‌شود دویا سه جا کاررا توامان پیش ببرد یا به اضافه کاری‌های طولانی بپردازد. می‌توان تصور کرد که درجه‌ی استثمار به این شکل به چه میزان افزایش می‌یابد. می‌بینیم که چه ساده و با بی‌رحمی کامل ۸ ساعت کار روزانه که سال‌هاست با تلاش و مبارزات بی‌دریغ و خونین کارگران به سرمایه‌داری تحمیل شده زیر پا گذاشته می‌شود.  درشرایطی که امروز در بخش هایی ازجهان، کارگران برای کمتر از هشت ساعت کار با سرمایه داری درستیزند، انگار سرمایه‌داری انگلی ، هار و افسارگسیخته در جامعه ما، می خواهد به یکباره این سال‌های۸ "ساعت روزانه کار" را تلافی کند.

سوم: نکته بس مهمتراینکه ؛ سودطلبی سرمایه‌داران به این حد هم محدود نمی‌شود، آنان در هیکل کارفریی با عدم پرداخت به موقع دستمزد برای هفته ها ، ماه‌ ها، و بخشا طی سال، منبع سود فزونتری را برای خود ذخیره می سازند. تا کارگر را به تعب آورند و بر گُرده او تسمه  و برپای او زنجیر بندند .

چهارم : عدم پرداخت به موقع دستمزدها ، طی سال های اخیر بدل به قانون نانوشته ای شده است  که درتمامی عرصه های کارخاصه بخش خدمات شهری ، تولیدی ، معادن و صنایع بزرگ دهن باز کرده و در بسیاری از شرکت‌های خصوصی‌ بحران زده، این گونه  مورد بهره برداری و سود جویی و به نحوی سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

پنجم : متاسفانه ساختار کار از هجمه وجود پیمانکاری ها و قرارداد های گوناگون ، توازن ناسازی را درهنگام استخدام درنزد برخی از پیمان‌کاران، عدم پرداخت دستمزدهای دو ماهه و سه ماهه جزو شرایط قرارداد کاری محسوب می شود و از قبل با کارگران درمورد آن به ظاهر توافق می شود. به نحوی که توگویی کارگری که تنها میان داشتن کار و صف عظیم بیکاران و توده منتظردرصف و تونل کاریابی، می تواند در مقابل  عدم دریافت به موقع حقوق ، دست و پا زدن بین کاروگرسنگی، بیکاری و برسر کار باقی ماندن وادامه کار، آزادانه و به شکل برابر با کارفرمایش توافق و قرارداد کار را امضا کند؟

ششم : درشرایط حدت یابی سرکوب بعنوان یکی ازموانع تشکل یابی کارگران باید به کاستی های دیگر نیز اشاره داشت از جمله : پراکندگی کارگران در سطوح گوناگون  ؛ عدم برخورداری ازرسانه مستقل و بهره گیری ازوسایل ارتباطی جدید، یا برخورداری بسیار محدود ازآن ؛ وجود نیروی میلیونی بیکاران که باید آنان را تماما شاغلان دیروزی حوزه های گوناگون کاربحساب آورد درکنارکارگران غیربومی و مهاجر تبارنیز به نحوی در جابجایی نیروی کار عمل می کنند.

هفتم: شاهدیم که ساختار سرمایه داری حاکم وعدم اصلاحات ساختاری لازم ، همواره در مقابل هر سطح ساماندهی تحرکات مستقل کارگران ، پیشدستی نموده سرکوب های گوناگون و پیچ در پیچ را سازمان می دهد. احضارها و پرونده سازی ها ، بازداشت ها و زندان ، شکنجه و اعمال سیاست " سرکوب بیرحم و بی هیاهو" توسط تمامی ارگان های هدایتگر کشورتوسط اداره اطلاعات و بازوهای امنیتی آنان بمثابه شمشیر داموکلس عمل می نماید وبه مانند یک فشار رُعب انگیز وپُرخطرو به مثابه یک تهدید دائمی که همیشه برفراز سرسازمانگران تحرکات کارگری فرود میآید وهرحرکت و واکنش اعتراضی و اعتصابی نیروهای مطالبه گر جامعه را دچار مخاطره می سازد. همین امروز شاهد جابجایی ها در حوزه دستگاه قضای کشوریم که قاضی قتل عام را بر فراز داوری کشور نشانده اند و احکام پشت احکام برای فعالان کارگری - معلمان - فعالان محیط زیست ، فعالان کانون نویسندگان ایران و فعالان مدنی وضع می نمایند.    حال دربرابراین ابهامات ومشکلات موجود چاره کارچیست وچگونه می توان از موانع موجود عبور نمود و برای دست یابی به موقع، حقوق های معوقه از سد های تراشیده فوق عبورکرد ؟

وارسی این امر در شرایط کنونی مستلزم هم اندیشی و همگرایی همه جانبه ی نیروی کارگران کشور است که باید با اگاهی و درک  بالنسبه واقعی ازنیروی خود بتوانند در هدایت و سازمانگری این محور مطالباتی قدم بردارند . کاربرد شفاف و بدون شبهه کارگران درمحیط زیست با ایجاد هسته های خود گردان سفت با ظرفیت ، تنها با تلفیق کار مخفی و علنی ، در چنین محیط هایی می تواند به خلع پراکندگی این مبارزه و فرایند تصمیم گیری جمعی بیانجامد . ازآنجا که ما فاقد تشکل مستقل و یا سازمان مستقل سراسری کارگران می باشیم تا به نوبه خود بتواند بمثابه چتر حفاظتی برای مطالبه گری واحدهای کوچک و پراکنده در حوزه دستمزدهای معوقه عمل نماید، چیستی این مطالبه بیشتر خود را در جامعه کارگری ما نشان می دهد.

یازدهم اردیبهشت۹۸ برابراول ماه مه ، روزهمبستگی جهانی کارگران در پیش است . آنچه می تواند بر تارک پرچم اول ماه مه امسال نقش بندد، مسئله کسری دستمزدها ، مشکل امنیت شغلی همه توده میلیونی اردوی کارجامعه اعم از: ( لایه های گوناگون کارگران شاغل - بیکاران - بازنشستگان ) در کنار باز پرداخت به موقع حقوق های معوقه کارگران است .

 شکی نیست موضوع عدم تشکل یابی توده طبقه میلیونی، برای پیگیری خواسته ها و مطالبات معوقه کارگران، خاصه دریافت حقوق های معوقه ، یکی از کاستی های پایه ای و ضعف  مبارزاتی کارگران برای دستیابی به این مطالبه را به ما نشان می دهد که باید بر آن فائق آمد.

همبستگی جنبش طبقاتی ما در آستانه اول ماه مه ، روز همبستگی جهانی کارگر، با طرح شعار آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی در سراسر ایران و توجه به امنیت شغلی کارگران ، موضوع افزایش دستمزدها ، پیگیری فصل مشترک ضرورت دریافت به موقع حقوق های معوقه و پایان بخشیدن به قراردادهای موقت و سفید امضاء، از پایه ای ترین خواسته های کارگران ایران می تواند باشد.

در این راه، الزاما کارگران با تمام نیروی سازمانگر خویش ، برای حفظ و تداوم جنبش های مردمی و برای رشد و گسترش هر چه بیشتر این مبارزه، باید سیاست رذیلانه «سرکوب بیرحم و بی هیاهو» ی رژیم را درهم شکنند وخود را برای پیشروی بیشتر و همه جانبه تردست یابی به اقدام جمعی و مستقل سازمان دهند! بزبانی بی تردید، چاره‌ی کار، تنها حرکت متشکل و متحدانه‌ی کارگران و زحمتکشان است و تنها خودشان می‌توانند به دست خود این گره کُور را باز کنند.

پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۸ برابر با ۲۸ مارس ۲۰۱۹

 

منبع :

(۱) - یادداشت کارگری هفته

فشار چرخه سرمایه داری حاکم( دولت - کارفرمایان - پیمانکاران)، برگُرده کارگران ،

 درعدم پرداخت حقوق های معوقه!

http://www.rahekargar.net/labor_iran/2019-02-04_1324_amir-mrs45.pdf

 

*********

 

1- *- تاکید فرماندار زرند بر پرداخت حقوق و عیدی کارگران این شهرستان تا پایان سال:

به گزارش خبرگزاری ایلنا، اول اسفند 97 آمده است: «حبیب‌الله خنجری» در نشست بررسی مشکلات کارگری شهرستان زرند اظهار کرد: مدیران  واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان باید تلاش کنند که حقوق و مزایای کارگران تا پایان سال پرداخت کنند تا هیچ کارگری بدون حقوق و دستمزد باقی نماند؛ زیرا برای ما قابل قبول نیست که شاهد باشیم در پایان سال تعدادی از کارگران زحمت‌کش حقوق و عیدی خود را دریافت نکنند. درست نیست کارگران سخت‌کوش و زحمتکش ما در پایان سال نگران تأمین مایحتاج زندگی خود باشند.

*- کارگران روغن نباتی جهان

 

کارگران روغن نباتی جهان و کارکنان فضای سبز زنجان امروز چهارشنبه اول اسفند در مقابل استانداری زنجان تجمع کردند. این ششمین روز اعتراض کارگران روغن نباتی است. عدم پاسخگویی به مطالبات کارگران، اعتراضات روزانه و مداوم را گسترش داده است.

 

*- با وجود اعتصاب کارگران راه آهن، حقوق معوقه کارگران پرداخت نشده است:

 

با آن که کارگران راه آهن در نواحی مختلف، از جمله در لرستان، هرمزگان وتبریز دست به اعتصاب زده اند، سه شرکت «تراورس»، «گسترش راه آهن» و «ریل صنعت کاران» همچنان از پرداخت حقوق معوقه کارگران در آستانه عید خودداری می کنند. کارگران که از مناطق محروم جامعه هستند و در صورت دریافت نکردن حقوق با مشکلات جدی روبرو میشوند، می گویند:

از شنیدن وعده های توخالی خسته شده ایم

در هیچ کجای قانون کار نیامده است که حقوق و بیمه کارگران را در پایان کار به او ندهند

شرکت تراورس یکی از بدنام ترین شرکت های راه آهن می باشد که با بستن قرار داد در نواحی مختلف حق و حقوق کارگران را پرداخت نکرده است

این شرکت با انتشار اطلاعیه ای مدعی شد که مسایل و مشکلات کارگران را دنبال خواهد کرد ولی هیچ اقدام عملی نداشته است

ما خواهان افزایش حقوق کارگران در سال ۹۷ بودیم ولی یک ریال به حقوق کارگران افزوده نشده است و بسته حمایتی فقط برای ۲ کیلو گوشت کفاف می داد

====

*- کارگران متالوژی پودر ایران خواستار دریافت مطالبات مزدی خود هستند:

جمعی از کارگران کارخانه «متالوژی پودر ایران» در استان قزوین که در زمینه تولید قطعات و پودر آهن مشغول کارند، برای چندمین بار خواستار رسیدگی مسئولان به پرداخت مطالبات مزدی خود شدند..

کارگران می گویند که دستمزد سه ماه آخر سال ۹۶ و آذر و دی ماه سال جاری آنها به تاخیر افتاده و عیدی و پاداش پایان سال ۹۶ را نیز دریافت نکرده‌اند و هرچند بار‌ها شرایط دشوار کاری آنها از رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی شده اما توجهی به تغییر شرایط آنها نشده که ناشی از مهم نبودن این وضعیت برای کارفرما و مسئولان به حساب می‌آید..

طبق اظهارات کارگران این کارخانه؛ در حال حاضر وضعیت تولید و فروش محصولات این کارخانه خوب است ولی کارگران با چند ماه مزد معوقه، سهمی از رونق تولید کارخانه ندارند./ایلنا

========

*- تجمع اعتراضی کارگران ایستگاه احمد آباد :

 

 

کارگران ایستگاه احمد آباد تزرج کهه (تراورس) در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه حقوق و مزایا و بیمه درمانی، دوم اسفند 1397 دست از کار کشیدند

====

*- با وجود اعتصاب کارگران راه آهن، حقوق معوقه کارگران پرداخت نشده است:

 

: با آن که کارگران راه آهن در نواحی مختلف، از جمله در لرستان، هرمزگان وتبریز دست به اعتصاب زده اند، سه شرکت «تراورس»، «گسترش راه آهن» و «ریل صنعت کاران» همچنان از پرداخت حقوق معوقه کارگران در آستانه عید خودداری می کنند. کارگران که از مناطق محروم جامعه هستند و در صورت دریافت نکردن حقوق با مشکلات جدی روبرو میشوند، می گویند:

======

*- اعتصاب کارگران راه آهن سیرجان :

 

 

 امروز پنجشنبه 2 اسفند 97 کارگران ایستگاه احمد آباد تزرج کهه در سیرجان دست به اعتصاب زدند. کارگران به محل کار آمدند ولی بدلیل دریافت نکردن چند ماه حقوق و مزایا کار نکردند.

به گزارش «کانال رسمی کارگران خط و ابنیه فنی راه آهن» کارگران تابع شرکت تراورس در منطقه هرمزگان نیز امروز به مدیر راه آهن و پلیس راه آهن و مجموعه های مربوطه اعلام کردند که تراورس باید تا 29 اسفند با ما تسویه کند؛ بیمه های درمانی را بپردازد وگرنه دیگر با این وضعیت برای شرکت کار نمیکنیم.

=======

*- کارگران شهرداری اهواز:

 

کارگران منطقە 5 شهرداری اهواز امروز شنبه 4 اسفند 97 در اعتراض به عدم پرداخت بیمه دست به تجمع زدند.

======

*- تجمع اعتراضی پرسنل آتش نشانی آبادان :

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ شنبه ۴ اسفند۱۳۹۷ آمده است پرسنل آتش نشانی آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان، در مقابل فرمانداری در این شهر تجمع کردند.جمعی از آتش‌نشانان آبادانی در پی محقق نشدن خواسته‌های خود مقابل ساختمان فرمانداری آبادان تجمع کردند.یکی از کارگران این مجموعه به ایلنا گفت: همه مسئولان وعده پیگیری می‌دهند؛ اما عمل نمی‌کنند. ۳ ماه معوقات حقوقی، مشکلات بیمه آتش‌نشانان که ماه‌ها پرداخت آن به تاخیر افتاده و تامین نشدن تجهیزات ایمنی آتش‌نشانان مشکلاتی است که همچنان گریبان‌گیر این مجموعه است.یکی دیگر از کارگران اظهار کرد: قرار بود مسئولان شهرستانی موضوع مطالبات مزدی‌مان را از طریق شهرداری پیگیری کنند و نتیجه را به اطلاع آتش‌نشانان و سایر کارگران مجموعه شهرداری که مطالبات مزدی‌شان همسان با اتش‌نشانان است، برسانند....طبق اظهارات معترضان؛ باتوجه به اینکه مدیران شهری برنامه‌ مشخصی برای پرداخت مطالبات معوقه مزدی و بیمه‌ای ما ندارند و با توجه به آنکه در آستانه سال نو قرار داریم، نگران افزایش معوقات مزدی و تامین هزینه‌های زندگی خود هستیم. از این رو از شخص فرماندار انتظار داریم به عنوان بالاترین مقام شهرستانی پیگیر وضعیت کارگران مجموعه شهرداری آبادان بویژه کارگران آتش‌نشانی باشند.

=======

*- تجمع اعتراضی دانشجویان ورودی سال 92 دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نسبت به پایمال شدن حقوقشان:

 

برپایه خبر مندرج در روزشنبه چهارم اسفندماه، آمده است :  دانشجویان ورودی سال 92 دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،دراعتراض به پایمال شدن حقوقشان،دست به تجمع درمحوطه دانشکده زدند.به گزارش یک منبع خبری محلی،این دانشجویان گفتند: به دلیل بی برنامگی‌های گذشته از سوی دانشکده، آنان موجب تحمیل آسیب‌ها و سختی‌های فراوان نسبت به سایر ورودی‌ها شدند. همچنین آنها در تشریح اعتراض خود نوشته‌اند که حقوق دانشجویان علی رغم پیگیری‌های انجام گرفته، پرداخت نشده است.آن‌ها افزودند: عدم راه اندازی بخش رادیولوژی موجب اتلاف وقت و طولانی شدن پروسه درمان شده است.

======

*- ادامه تجمعات اعتراضی کارگران بازنشسته خشمگین مجتمع نیشکر هفت تپه:

 

برپایه خبر مندرج در شبکه های مجازی در روز شنبه ۴ اسفند ۹۷ آمده است : تجمع بازنشستگان شرکت نیشکر هفت تپه، ممانعت از ورود نیشکر به کارخانه و تعطیلی خط تولید در روز شروع بهره برداری کردند. کارگران بازنشسته خشمگین مجتمع نیشکر هفت تپه درادامه اعتراضاتشان در راه دست بابی به مطالبات برحقشان،دست به تجمع مقابل درب ورودی مجتمع،مانع ورود شکربداخل کارخانه شدند. پس از چندین روز  تحصن و تجمع بازنشستگان در مقابل دفتر امور مالی شرکت و عدم جوابگویی به آنها، امروز در مقابل درب ورودی شرکت تجمع کردند و با ممانعت از ورود نیشکر به داخل کارخانه در اولین روز بهره برداری، اعتراض شدید خود را به عدم دریافت مطالبات خود بیان کردند.تعدادی از بازنشستگان در تداوم اعتراض خود بر روی باسکول شرکت چادر زدند و تحصن کردند.

=====

*- تجمع اعتراضی کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان نسبت به عدم پرداخت 5ماه حقوق مقابل ساختمان استانداری:

 

بار دیگر روزشنبه چهارم اسفندماه،جمعی از کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان دراعتراض به عدم پرداخت 5ماه حقوق دست به تجمع مقابل ساختمان استانداری،زدند.

======

*- دو ماه معوقه مزدی کارگران منطقه دوم شهرداری رشت و ادعای رئیس منطقه :

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ شنبه ۴ اسفند۱۳۹۷ آمده است :  کارگران ناحیه دو منطقه دوم شهرداری رشت گفتند: « ما کارگران شاغل در بخش گشت‌زنی تخلفات ساختمانی ناحیه دو منطقه دوم شهر رشت هستیم اما در نتیجه بی‌توجهی مدیران دست‌کم دو ماه مزد معوقه از کارفرما طلبکاریم»

این کارگران پیش از این هم در زمینه پرداخت حق بیمه دچار مشکلاتی بودند که اخیرا برطرف شده است. در حالی که رئیس ناحیه 2 شهرداری مدعی شده که «کارگران فقط حقوق بهمن ماه خود را دریافت نکرده‌اند که آنهم فقط چهار روز به تاخیر افتاده»، کارگران ضمن ابراز نگرانی از احتمال عدم پرداخت معوقات قبل از پایان سال گفتند: مشکلات معیشتی و عدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های کارگران به وجود آورده است . امید آقاجانپور (رئیس ناحیه دو منطقه دوم شهرداری رشت) درخصوص  مورد ادعای کارگران این منطقه گفت: کارگران ناحیه دو منطقه دوم شهرداری رشت فقط حقوق بهمن ماه خود را دریافت نکرده‌اند که آنهم فقط چهار روز به تاخیر افتاده است.او با بیان اینکه مجموع کارگران این ناحیه به حدود ۱۱ نفر می‌رسد، در ادامه در خصوص عیدی کارگران این منطقه گفت: پرداخت عیدی کارگران بستگی به وضعیت مالی شهرداری دارد اما به طور معمول هر ساله عیدی کارگران یک هفته تا ده روز مانده به پایان سال پرداخت می‌شود.

 ======

*-کارکنان سازمان آتش نشانی آبادان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق  و حق بیمه و وعده های توخالی مسئولان شهرداری تجمع نمودند :

برپایه خبر مندرج در روز شنبه چهارم اسفند ماه۹۷، آمده است : کارکنان سازمان آتش نشانی آبادان دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق و10ماه حق بیمه و وعده های توخالی مسئولان شهرداری ،مقابل فرمانداری تجمع کردند.براساس گزارشات رسانه ای،تجمع کنندگان با اشاره به عدم پرداخت 3ماه حقوق و10ماه حق بیمه به خبرنگاران گفتند:همه مسئولان وعده پیگیری می‌دهند، اما عمل نمی‌کنند.قابل یادآوری است که پیش ازاین روزدوشنبه بیست ونهم بهمن ماه،این آتش نشانان تجمعات اعتراضی مقابل فرمانداری،شهرداری ودفترامام جمعه،برگزار کرده بودند.

====

*- هشتمین روز تجمع کارگران روغن نباتی جهان زنجان :

 

اعتراض کارگران کارخانه روغن_نباتی_جهان_زنجان به عدم پرداخت هشت ماه حقوق و خصوصی سازی شرکت ادامه دارد واین کارگران امروز شنبه 4 اسفند 97 در هشتمین روز اعتراض به خصوصی سازی این شرکت در مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.

=====

*- کارگران روغن نباتی گلنار:

  

به گزارش خبرگزاری ایلنا ،امروز یکشنبه 5 اسفند 1397، آمده است : شماری از کارگران کارخانه روغن نباتی گلنار در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و بلاتکلیفی در دریافت مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان استانداری کرمان تجمع کردند.

فعالیت تولیدی واحد روغن نباتی گلناز تقریبا اوایل شهریور ماه سال (۹۵) متوقف شده و از آن زمان تاکنون تعداد بیش از هزار و ۲۰۰ کارگر شاغل در آن بدون دریافت معوقات مزدی بیکار شده اند.

معترضان گفتند: اخیرا نیز نشست فوق العاده برای حل مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور فرماندار، نماینده کارگران، مدیران شرکت روغن نباتی، امام جمعه و شهردار و شورای شهر جوپار برگزار شده است و در آن کارفرمای کارخانه موظف به راه اندازی کارخانه و پرداخت معوقات مزدی کارگران شده است.

====

*- معوقات مزدی کارگران شهرداری سده به ماه هفتم رسید/ شهردار: پیگیر پرداخت مطالبات کارگران هستیم:

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ یکشنبه ۵ اسفند۱۳۹۷ آمده است :    منابع کارگری در شهرداری سده گزارش دادند ۳۲ کارگر قراردادی و پیمانی مجموعه شهرداری سده به دلیل آنچه «کمبود منابع مالی» عنوان می‌‌شود؛ شش تا هفت ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند.یکی از کارگران در تشریح جزئیات این خبر گفت: به‌رغم وعده‌های داده شده درخصوص پرداخت معوقات حقوقی کارگران، هنوز هیچ اقدامی ازسوی مدیران شهری جهت پرداخت این مطالبات صورت نگرفته و علاوه بر آن حق بیمه کارگران چندین ماه به تامین اجتماعی پرداخت نشده و در حال حاضر دفترچه‌های درمانی کارگران فاقد اعتبار شده است.او در خصوص وضعیت معوقات مزدی خود و همکارانش گفت: کارگرانی استخدامی و قرارداد مستقیم شش ماه مطالبات مزدی طلبکارند در عین حال ۱۵ کارگر که تحت مسئولیت پیمانکار مشغول کارند، معوقات مزی‌شان به هفت ماه رسیده است.این کارگران گفتند: شهردار هر سه تا چهار ماه یکبار یک ماه از طلب مزدی کارگران را پرداخت می‌کند و در حال حاضر که در آستانه سال نو قرار داریم نگران افزایش میزان مطالبات خود و پرداخت نشدن عیدی و پاداش پایان سال خود هستیم.او با بیان اینکه از ابتدای سال جاری مدیریت شهری شهر سده را پذیرفته‌ و در این مدت کوتاه تمام تلاش خود را برای کاهش میزان مطالبات کارگران انجام داده‌ است، افزود: در حال حاضر با تامین منابع مالی قصد داریم تا پایان سال جاری بخش دیگری از مطالبات کارگران را پرداخت کنیم.

====

*- تجمع اعتراضی کارگران شهرداری شادگان :

 

گروهی از کارگران شهرداری شادگان، امروز یکشنبه 5 اسفند در اعتراض به پرداخت نشدن 6 ماه دستمزد و حق بيمه دی ماه سال 1396 و دی ماه 1397، عدم تمدید دفترچه بیمه درمانى و اجرایی نشدن طرح طبقه بندى مشاغل، تجمع کردند.

====

*- روز گذشته انجام شد؛ تجمع کارگران روغن نباتی گلنار مقابل استانداری کرمان:

  

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ یکشنبه ۵ اسفند۱۳۹۷ آمده است :    جمعی از کارگران کارخانه روغن نباتی گلنار صبح روز گذشته (شنبه ۴ اسفند ماه) در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی و بلاتکلیفی در دریافت مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان استانداری کرمان تجمع کردند.از قرار معلوم، فعالیت تولیدی واحد روغن نباتی گلناز تقریبا اوایل شهریور ماه سال (۹۵) متوقف شده و از آن زمان تاکنون تعداد بیش از هزار و ۲۰۰ کارگر شاغل در آن بدون دریافت معوقات مزدی بیکار شده‌اند.معترضان می‌گویند: اخیرا نیز نشست فوق‌العاده برای حل مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور فرماندار، نماینده کارگران، مدیران شرکت روغن نباتی، امام جمعه و شهردار و شورای شهر جوپار برگزار شده است  و در آن کارفرمای کارخانه موظف به راه‌اندازی کارخانه و پرداخت معوقات مزدی کارگران شده است.

======

*- تجمع بازنشستگان و نی برها در کارخانه هفت‌تپه:

 

بیش از ۱۰۰ نفر از بازنشستگان نیشکر هفت تپه و تعدادی از نی‌برها در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشات از دیروز شنبه در داخل کارخانه تجمع کرده‌اند و از ورود ماشین‌های حامل نیشکر به کارخانه جلوگیری می‌کنند.

آنان همچنین در داخل کارخانه چادر زده و شب گذشته در انجا به سر برده‌اند.

سنوات بازنشستگان پرداخت نشده و با توجه به کاهش شدید ارزش پول ، ارزش مطالباتشان به یک سوم رسیده و همین موضوع باعث وارد آمدن خسارات جبران ناپذیری به انان شده است.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

====

*- تجمع کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه برای دریافت سنوات:

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ یکشنبه ۵ اسفند۱۳۹۷ آمده است :   شماری از کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه دیروز و امروز (چهار و پنجم اسفند ماه) به صورت شبانه‌روزی با اجتماع مقابل این مجتمع، خواستار دریافت مطالبات سنواتی خود شدند.از قرار معلوم این کارگران بازنشسته که شمارشان به حدود ۵۰۰ نفر می‌رسد، طی سالهای ۹۶ و ۹۷ بازنشسته شده‌اند و بعد از گذشت حدود دو سال هنوز نتوانسته‌اند بخش از مطالبات عقب افتاده سنواتی خود را دریافت کنند. او با بیان اینکه طی این دو روز کارگران بازنشسته با چادر زدن مقابل مجتمع از ورود و خروج خودروهای سنگین حامل نیشکر و شکر تولید شده به کارخانه و خارج از آن ممانعت می‌کنند، در ادامه افزود: جلوگیری از تولید شکر و انتقال نی‌های برداشت شده به کارخانه، خسارات جبران‌ناپذیری را به شرکت وارد خواهد کرد.به گفته  او، بعد از ماه‌ها چالش کارگری اخیرا این واحد صنعتی و کشاورزی به آرامش نسبی رسیده است و برداشت و بهره‌برداری از مزارع نیشکر در این مدت با چهار ماه تاخیر در آن بی‌سابقه بوده است. طبق اظهارات وی، پرداخت مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته منوط به بهره‌برداری از مزارع نی و ادامه روند تولید شکر است.

=====

*- ادامه تجمع کارگران روغن نباتی جهان برای معوقات مزدی:

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ یکشنبه ۵ اسفند۱۳۹۷ آمده است :   برخی منابع کارگری گفتند: از حدود یک هفته پیش گروهی از کارگران کارخانه روغن نباتی جهان برای وصول مطالبات معوقه خود تقریبا هر روز دست به اعتراض صنفی می‌زنند. امروز نیز اعتراض کارگران در مقابل ساختمان استانداری زنجان ادامه داشت.به گفته کارگران معترض این واحد تولیدی، این کارخانه حدود ۱۱۰ کارگر شاغل دارد که سه ماه حقوق آذر، دی و بهمن ماه آنها در سال جاری پرداخت نشده در عین حال پرداخت مطالبات بیمه کارگران نیز به تامین اجتماعی از مدتها قبل با مشکل روبرو شده است.... به گفته کارگران، یکی از دلایل اجتماع اعتراضی آنها؛ بدقولی کارفرما در عمل به وعده پرداخت مطالبات کارگران است. کارفرما به دنبال اجتماع چند روز کارگران در آذر ماه در محل استانداری وعده کرده بودکه هر ۱۵ روز یکبار یک ماه از مطالبات مزدی کارگران را پرداخت کند.... طبق ادعای کارگران روغن نباتی جهان؛ مسئولان مرتبط با مشکلات کارگران روغن نباتی جهان نسبت به بهبود وضعیت کارخانه و پرداخت مطالبات کارگران آن بی‌توجهی بوده و از مدتها قبل فعالیت تولیدی کارخانه را به حداقل کاهش داده‌اند.

=======

*- تهدید کارگران راه آهن جنوب شرق زاهدان:

 

مدیرکل ناحیه راه آهن جنوب شرق زاهدان کارگران معترض شرکت ریل صنعت کاران را تهدید کرد که اگر به اعتراض خود پایان ندهند غیبت خورده و اخراج می شوند. کارگران می گویند که این برخورد تهدید آمیز از سوی مقامی صورت می گیرد که کرایه عقب افتاده خانه، کودک مریض و قسط بانکی نداشته و چند ماه حقوقش هم به تعویق نیافتاده است.

======

*- تجمع کارگران شهرداری اهوازدراعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق وحق بیمه  مقابل شورای شهر

برپایه خبر مندرج در سطح شبکه های تلگرامی روزدوشنبه ششم اسفند ماه،آمده است : جمعی از کارگران مناطق8،5و1شهرداری اهواز برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق وحق بیمه دست به تجمع مقابل  ساختمان شورای شهرزدند.براساس گزارش رسانه ای شده،روزدوشنبه 6 اسفندماه گروهی از کارگران شهرداری مناطق 8و5اهواز به دلیل عدم پرداخت 3 ماه حقوق و بیمه درمانی خود مقابل شورای شهر اهواز تجمع کردند.در میان معترضین تعدادی از کارگران منطقه 1 شهرداری اهواز نیز حضور داشتند که آن‌ها نیز از عدم پرداخت حقوق و بیمه خود ناراضی بودند‌.

======

25- *- پایان اعتراض یک هفته‌ای کارگران روغن نباتی جهان/ معترضان خواستار تسریع در پرداخت معوقات خود هستند:

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ دوشنبه ۶ اسفند۱۳۹۷ آمده است :   برخی کارگران کارخانه روغن نباتی جهان، امروز دوشنبه (۶ اسفند ماه) از پایان اعتراض یک هفته‌ای خود در مقابل ساختمان استانداری زنجان خبر دادند.معترضان شامل برخی از کارگران روغن نباتی جهان در زنجان هستند که از حدود یک هفته پیش به روند پرداخت مطالبات مزدی خود اعتراض کرده بودند.این کارگران به ایلنا گفتند: روز گذشته محمدرضا یوسفی (مدیرکل اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی زنجان) با حضور در بین معترضان وعده پیگیری مطالباتشان را در روزهای آینده داده است.کارگران تصریح کردند: خواسته ما تسریع در پرداخت مطالبات مزدی و حفظ امنیت شغلی‌مان است که کارفرما تا امروز به این موضوع بی‌اعتنا بوده است.کارگران این واحد تولیدی گفتند: همه کارگران و کارکنان روغن نباتی زنجان با اعتماد به وعده محمدرضا یوسفی به تجمع اعتراضی خود پایان داده‌اند.

======

*- تجمع اعتراضی کارگران شهرداری مغان:

 

بنا به گزارش منتشره ، در تاریخ دو شنبه۶ اسفند ۱٣۹۷آمده است :کارگران شهرداری مغان در اعتراض به عدم دریافت حقوق تجمع کردند. 10 ماه حقوق و 7 ماه بیمه این کارگران پرداخت نشده است.

=====

*- تجمع اعتراضى کارگران شهرداری اهواز مقابل شورای شهر:

 

 

برپایه گزارش خبرگزاری ایلنا آمده است : گروهی از کارگران مناطق 8 و 5 شهرداری اهواز صبح امروز، دوشنبه ۶ اسفند در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و بیمه درمانی خود مقابل شورای شهر اهواز تجمع کردند.

در میان معترضین تعدادی از کارگران منطقه ۱ شهرداری اهواز نیز حضور داشتند که آن‌ها نیز از عدم پرداخت حقوق و بیمه خود ناراضی بودند‌.

کارگران گفتند:

با اوضاع گرانی و تورم تصور کنید ۳ ماه حقوق نگرفتن آن‌هم برای افراد ضعیفی مثل ما چقدر فاجعه آور است.

کارگران تأکید داشتند: قرارداد پیمانکار با شهرداری تمام شده و دیگر پاسخگوی ما نیست.

۱۲ سال پیش نیز یک پیمانکار شهرداری اختلاس کرد و حقوق ما را نداد و رفت و شهردار وقت قول داد که حق‌وحقوق ما را پرداخت می‌کند اما هیچ اقدامی انجام نگرفت.

با نزدیک شدن به ایام ‌نوروز و پایان سال ۹۷ علاوه بر حقوق‌های معوقه، عیدی و سنوات نیز باید به کارگران پرداخت شود‌ که امید چندانی به این مهم وجود ندارد.

==== =

 

*- تجمع معلمان شرکتی در قلعه گنج:

 

بنا به گزارش منتشره ، در تاریخ دو شنبه۶ اسفند ۱٣۹۷آمده است :تعدادی از معلمان شرکتی در قلعه‌گنج مقابل دفتر امام جمعه این شهرستان تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنهاخواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند

=====

*- تجمع کارکنان و کارگران را آهن تبریز :

 

برپایه خبر مندرج در تلگرام روز سه شنبه هفتم اسفند ماه۱٣۹۷آمده است :  کارگران و كاركنان راه آهن تبريز بار دیگر در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد دست به اعتصاب زدند.

====

*-  اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری بروجرد در اعتراض به عدم دریافت حقوق های معوقه:

 

برپایه خبر مندرج در تلگرام روز سه شنبه هفتم اسفند ماه۱٣۹۷آمده است :  برای دومین روز متوالی،کارگران شهرداری بروجرد در اعتراض به عدم پرداخت 8 ماه حقوق وحذف اضافه کاری، دست از کار کشیده ومقابل ساختمان شهرداری مرکزی تجمع کردند.

=====

*- تجمع کارگران نیروگاه گل گهر سیرجان :

 

برپایه خبر مندرج در تلگرام روز سه شنبه هفتم اسفند ماه۱٣۹۷آمده است :  کارگران نیروگاه گل گهر سیرجان در اعتراض به 5 ماه حقوق عقب افتاده دست به اعتصاب زدند.

=====

*- تجمع کارگران و کارکنان راه آهن تبریز:

 

برپایه خبر مندرج در سطح سایت ها در روز سه‌شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷،آمده است : تعدادی از کارگران و کارکنان راه آهن تبریز اعتصاب و تجمع کردند. معترضان دلیل اعتصاب و تجمع خود را در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدیشان، عنوان کردند.

این اعتصاب علیرغم حضور نیروی انتظامی و تلاش آنها برای جلوگیری از اعتصاب کارکنان راه آهن تبریز شکل گرفت.

کارگران ناحیه آذربایجان امروز جلوی قطار ریل باس را گرفتند و نگذاشتند قطار وارد ایستگاه تبریز شود. مسافران هم از پشت چراغ پیاده جلوی ایستگاه آمدند.  کارگران ناحیه آذربایجان مانع ورود قطار به ایستگاه تبریز شدند

==========

*- اعتصاب کارگران راه آهن شاهرود وارد چهارمین روز خود شد :

https://fa.iranfreedom.org

 

به گزارش ایران آزادی در تاریخ ۷ اسفند ۱٣۹۷آمده است : اعتصاب کارگران راه آهن شاهرود در اعتراض به عدم دریافت حقوق که از روز شنبه ۴ اسفند آغاز شده همچنان ادامه دارد . به گزارش « کانال رسمی کارگران خط وابنیه فنی راه آهن» این کارگران که از مناطق محروم هستند در صورتی که حقوق دریافت نکنند با وضعیت مشکلی روبرو میشوند . وعده های مسئولین مبنی بر پرداخت حقوق کارگران مثل کلاف سردر گم شده است چرا که دولت اوراق را دیر به شرکت ها پرداخت می کند و از طرفی هم اوراق به فروش نمی رسد.

شرکت هایی که با کارگران قرار داد بسته اند آنها را استثمار می کنند و از پرداخت بموقع حقوق انها خوداری می کنند. بهره ای که شرکت های پیمانکاری از کار کارگران شرکت ها بدست می آورند سرسام آور است.

در چند سال گذشته قیمت حمل و نقل با قطار افزایش داشته و بلیط های مسافرتی به نرخ چند برابر بصورت رسمی به فروش می رسد ولی یک ریال به حقوق کارگران اضافه نشده است.

======

*- تجمع کارگران نیروگاه گل گهر سیرجان :

 

برپایه خبر منتشره در سطح شبکه های مجازی سه‌شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷، تنی از کارگران نیروگاه گل گهر سیرجان در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدیشان دست به اعتصاب و تجمع زدند. شهرستان سیرجان یکی از شهرستان‌های استان کرمان است. =

========

*- تجمع اعتراضی کارگران اخراجی کشتارگاه پرندک خزرنسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل استانداری گیلان:

برپایه گزارش مندرج در سطح شبکه های مجازی در روز سه شنبه هفتم اسفند۱٣۹۷ آمده است : برای باری دیگر،جمعی از کارگران اخراجی کشتارگاه پرندک ،مقابل استانداری گیلان،تجمع کردند وباسر دادن شعارهایی اعتراضشان را بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی بنمایش گذاشتند وخواهان پرداخت مطالباتشان شدند.قابل یادآوری است، در اردیبهشت ماه سال 1395کشتارگاه پرندک خزرواقع در شیخ محله صومعه سرا به دلیل مسائل بهداشتی تعطیل و100کارگرش با 6تا14ماه حقوق معوقه،از کار اخراج شده اند.شهریورماه همان سال کشتارگاه مجدداً با استخدام کارگران جدید شروع به کار کرد بدون اینکه برای کارگران اخراجی بازگشت به کار بزند یا مطالباتشان را پرداخت کند.پس از این ماجرا کارگران کارگاه مذکور برای شکایت به اداره کار مراجعه کرده و چند ماه طول کشید تا حکم صادر شد و همه کارگران حکم مطالبات خود را اخذ کردند.کارگران بعد از دریافت حکم به اجرای احکام دادگستری مراجعه کردند و قرار شد برای مصادره اموال اقدام شود.پس از صدور  این حکم ،تمام اموال واحد مذکور از قبیل ساختمان ،ماشین آلات، زمین ها و… توسط وکلای آن در ازاء 3 میلیارد تومان بدهی، در رهن بانک کشاورزی برده شد تا عملاً راه مصادره اموال را به روی کارگران ببندد. ازآن تاریخ تابه امروز،این کارگران برای احقاق حقوق برحقشان بارها دست به تجمع مقابل مراگز قدرت دراستان زده اند ولی نتیجه ای عایدشان نشده است وسرگردانی شغلی ومعیشتی آنها کماکان ادامه دارد.

= ======

*- تجمع کارگران راه آهن شاهرود:

 

۷برپایه گزارش مندرخ در تاریخ۷  اسفند ۱۳۹۷کارگران راه‌ آهن شاهرود بدلیل دریافت نکردن حقوق از روز شبنه در اعتصاب هستند و بر سرکار حاضر نشدند

این کارگران که ار مناطق محروم هستند در صورتی که حقوق دریافت نکنند با وضعیت مشکلی روبرو میشوند . وعده های مسئولین بر پرداخت حقوق کارگران مثل کلاف سردر گم شده است چرا که دولت اوراق را دیر به شرکت ها پرداخت می کند و از طرفی هم اوراق به فروش نمی رسد

شرکت های که با کارگران قرار داد بسته اند آنها را استثمار می کنند و از پرداخت بموقع حقوق انها خوداری می کنند بهره ای که از کار کارگران شرکت ها بدست می آورند سرسام آور است در چند سال گذشته قیمت حمل و نقل با قطار افزایش داشته است

همچنین بلیط های مسافرتی به نرخ چند برابر بصورت رسمی به فروش می رسد ولی یک ریال به حقوق کارگران اضافه نشده است

====

 

*- اعتراض شبانه‌روزی کارگران بازنشسته هفت تپه خاتمه یافت:

برپایه خبر مندرج در کانال های تلگرامی آمده است : سحرگاه دیروز، تجمع سه روزه کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه مقابل ورودی مجتمع به پایان رسید.

برخی کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه، از پایان اعتراض شبانه‌روزی خود در مقابل این مجتمع خبر دادند.

معترضان شامل کارگرانی هستند که طی سالهای ۹۶ و ۹۷ بازنشسته شده‌اند. آنها در اعتراض به روند پرداخت مطالبات سنواتی خود با زدن چادر مقابل مجتمع مانع ورود تریلرهای حامل نیشکر به درون کارخانه شدند که در نتیجه آن فعالیت کارخانه شکر مختل شده بود.

این تجمع اعتراضی روز چهارم اسفند ماه آغاز شد و درنهایت حوالی ۴ صبح روز دوشنبه (۶ اسفند ماه) با وعده مدیرعامل مجتمع نیشکر هفت تپه و پادر میانی برخی مسئولان شهرستانی خاتمه یافت.

=======

 

*- تجمع پیمانکاران شهرداری تهران:

به گزارش انصاف نیوز، روز سه‌شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷، آمده است :جمعی از پیمانکاران شهرداری برای چندمین بار در اعتراض به طلب‌های عقب‌مانده‌ی خود، در مقابل ساختمان شورای شهر در خیابان بهشت تهران تجمع کردند. پیمانکاران در پاسخ به اینکه میزان طلب‌شان چقدر است اعداد متفاوتی را عنوان کردند از ۳۰۰ میلیون بود تا چند میلیارد که به گفته‌ی یکی از آنها به دلیل کند بودن نحوه‌ی حسابرسی بعضی از مبالغ هنوز ثبت نشده ولی همین مقدار ثبت شده را هم به آنها نمی‌دهند.

بعضی از پیمانکاران هم وجود خبرنگار در بین خود را بی‌تاثیر می‌دانستند و براین باور بودند که رسانه‌ای کردن این ماجرا تاثیری نخواهد داشت.

این درحالی است که پیروز حناچی در اولین نشست خبری خود در مورد اعتراضات پیمانکاران مدعی شده بود که «بعضا شکل این اعتراضات نشان می‌داد که این مورد سازماندهی شده است»، اما یکی از پیمانکاران در واکنش به این صحبت شهردار گفت: «آقای شهردار دیروز در نشست خبری گفتند ما سازماندهی شده تجمع می‌کنیم در صورتی که اینطور نیست و ما فقط حقمان را می‌خواهیم.»  پیمانکار دیگری در ادامه گفت: “ما هیچ جوابی نگرفته‌ایم و حالا مساله این است که پول ما هم بی‌ارزش شده، همه‌ی ما بدهکار شده‌ایم و دست مردم چک داریم. آن زمان که چک دادیم دلار سه هزار و هفتصد بود اما امروز دوازده، سیزده تومان است. نه طلبکار به ما رحم می‌کند و نه اینها جواب درستی به ما می‌دهند".

از عید دو سال پیش که کار کردیم تازه سال گذشته سی میلیون به ما دادند و چهل میلیون هم امسال دادند؛ در حالیکه خیلی کارها هنوز به حسابداری نرفته است؛ مثلا من دو میلیارد از شهرداری می‌خواهم ولی شهرداری خودش را ۵۰۰ میلیون بدهکار می‌داند چون بسیاری از صورت جلسه‌های ما ثبت نشده است. این در حالی است که من به مردم به اندازه‌ی دو میلیارد بدهکار هستم.

=====

*- پیرامون اعتراض کارگران پیمانکاری شهرداری شادگان مطرح شد؛بیمه‌ها پرداخت شده، حقوق‌ها تا پایان سال تسویه می‌شود/ رنج شادگان از آلاینده‌های شرکت‌های نیشکر

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ چهارشنبه ۸ اسفند۱۳۹۷ آمده است :   ابتدای این هفته کارگران پیمانکاری شهرداری شادگان در اعتراض به چندماه دستمزد معوقه، عدم طبقه‌بندی مشاغل و عدم پرداخت حق بیمه‌هایشان تجمعی را برگزار کردند.  مهدی یاری (نماینده شورای اسلامی شهرستان شادگان در شورای اسلامی استان خوزستان) پیرامون اعتراضات کارگران گفت: اعتراض کارگران معطوف به‌ عدم طبقه‌بندی مشاغل و حقوق‌های معوقه بود.وی در ادامه، اظهار داشت: قرار شد تا آخر سال تمام حقوق‌ها پرداخت شود.وی اشاره کرد: ظرف ۴۵ روز گذشته ۳ ماه حقوق معوق کارگران پرداخت شد و تا آخر سال نیز با آنها به‌طور کامل تسویه حساب خواهد شد. به‌علاوه لیست بیمه کارگران حدود سه روز پیش رد شده و از این لحاظ مشکلی دیگر وجود ندارد.  یاری با بیان اینکه کارگران معترض، جزو نیروهای پیمانکاری شهرداری بودند، گفت: پرداخت دستمزد آنها بستگی به پرداخت‌ها از سوی شهرداری دارد. متاسفانه اکنون شهرداری دچار کمبود درآمد و ارزش افزوده است....

======

*- تجمع کارگران راه آهن کرج برای وصول حقوق های معوقه :

 

امروز چهارشنبه، 8 اسفند 1397، گروهی از کارگران نگهداری از خطوط راه آهن کرج که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری مشغول کارند، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی و بیمه ای خود، تجمع کردند.

پرداخت مطالبات مزدی و بیمه ای کارگران سه ماه به تاخیر افتاده و درخواست آنها در تجمع امروز تسریع در پرداخت حداقل بخشی از معوقات مزدی در آستانه سال نو است.

این کارگران که در خطوط ریلی راه‌آهن کرج به عنوان راننده کامیون، راننده درزین (وسیله نقلیه ریلی تردد ماموران راه‌آهن)، جوشکار و غیره مشغول کارند، اجتماع صنفی امروز خود را مقابل حوزه ۱۷ راه‌آهن کرج برپا کردند.

=======

*- تجمع  سه روزه کارگران شهرداری بروجرد :

 

بر پایه خبر مندرج در تاریخ چهارشنبه ۸ اسفند۱۳۹۷ آمده است :  کارگران شهرداری بروجرد برای سومین روز متوالی روز چهارشنبه 8 اسفند در مقابل ساختمان شورای شهر و شهرداری تجمع کرده و خواستار دریافت حقوق و مزایای معوقه خود شدند.

حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر در مجموعه شهرداری بروجرد مشغول کار هستند که در هشت ماه گذشته دستمزد و حق بیمه آنان پرداخت نشده است

=====

*- تهدید به اخراج پاسخ اعتراض به هشت ماه دستمزدهای معوقه :

 

برپایه خبرمندرج  در تاریخ چهارشنبه ۸ اسفند۱۳۹۷ آمده است :  شهرداری بروجرد به جای پرداخت دستمزدهای معوقه، کارگران را تهدید می کند. براساس خبرها سه نفر از معترضان را بازداشت کرده اند. کسی که از بروبرو در این فیلم دیده می شود فردی است با سابقه اطلاعاتی به اسم «کرم اللهی» که گفته شده عامل بازداشت هاست

========

*- کارگران روغن نباتی گلنار در برابر استانداری سفره خالی پهن کردند:

 

برپایه خبر مندرج در صبح امروز 8 اسفند 97 آمده است : کارگران کارخانه روغن نباتی گلنار در ادامه پیگیرهای مطالبات مزدی خود به صورت نمادین با پهن کردن سفره خالی مقابل ساختمان استانداری کرمان خواستار وصول مطالبات خود شدند.بنا بر ادعای کارگران، پیش از این در کارخانه روغن گلنار که از ماه‌ها پیش فعالیت تولیدی آن متوقف شده، حدود هزارو ۲۰۰ کارگر مشغول کار بودند.در عین حال کارگرانی که هم اکنون در این واحد مشغول کارند جدا از معوقاتی که از سال ۹۴ طلب دارند از شهریور ماه سال جاری  پرداخت دستمزد آنها به تاخیر افتاده است.در کارخانه روغن گلنار که از ماه‌ها پیش فعالیت تولیدی آن متوقف شده، به گفته کارگران حدود 1200 کارگر سابقا مشغول کار بودند. ...

======

*- اعتصاب وتجمعات اعتراضی  کارگران نگهداری خطوط و ابنیه فنی راه‌آهن آذربایجان،  هرمزگان زاگرس، شاهرود، کرج و..... در اعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه

برپایه خبر مندرج در تاریخ روز چهارشنبه هشتم اسفندماه۱٣۹۷ آمده است : همزمان با اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران نگهداری خطوط و ابنیه فنی راه‌آهن آذربایجان،  هرمزگان زاگرس،شاهرود و.....طی روزهای گذشته، کارگران نگهداری خطوط و ابنیه فنی راه‌آهن کرج در اعتراض به عدم پرداخت3 ماه حقوق وحق بیمه ،دست از کار کشیده و مقابل حوزه 17 راه‌آهن کرج تجمع کردند. این کارگران که در خطوط ریلی راه‌آهن کرج به عنوان راننده کامیون، راننده درزین (وسیله نقلیه ریلی تردد ماموران راه‌آهن)، جوشکار و غیره مشغول کارند، گفتند:چندین سال است که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی مشخصی ندارند.بنابهمین گزارش، همزمان با کارگران خطوط ریلی کرج، کارگران خطوط ریلی نواحی آذربایجان، زاگرس، شاهرود، هرمزگان و ...به طور نامنظم از ابتدای هفته جاری در اعتصاب به سر می‌برند.

=========

*-  ۹ماه دستمزد؛ مجموع مطالبات کارگران خدماتی شهرداری پارس‌آباد مغان/ مشکلات مالی شهرداری‌های کوچک ادامه دارد:

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ چهارشنبه ۸ اسفند۱۳۹۷ آمده است :  کارگران پیمانکاری شهرداری پارس‌آباد مغان دوشنبه همین هفته در پی عدم دریافت حقوق اعتراض کردند. به گفته آنها؛ ۱۰ ماه دستمزد و ۷ ماه حق بیمه‌هایشان پرداخت نشده است.در همین رابطه، مرتضی مقدم (دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل) به ایلنا، گفت: تعداد این کارگران در حدود ۱۰۰ نفر است. آنها نیروهای خدماتی پیمانکاری شهرداری پارس‌آباد مغان هستند که ۵ ماه دستمزد از پیمانکار قبلی و ۴ ماه از پیمانکار جدید طلب دارند. البته به تازگی یک ماه حقوق کارگران پرداخت شده است. با این حال، با توجه به نزدیک بودن به آغاز سال نو، کارگران مطالبه دستمزد و عیدی‌های تاکنون پرداخت نشده‌شان را دارند.وی اشاره کرد: اکثر شهرداری‌های کوچک در سطح کشور اکنون با یک‌چنین مشکلی مواجه هستند. با توجه به اینکه در ابتدای امسال کمک‌هایی که در قالب تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها صورت می‌گرفت حذف شد، بسیاری از آنها از ناحیه درآمدی دچار کمبودهای شدید شده‌اند.

===========

*- کارگران باس‌واش شرکت متین‌گلستان قربانی اختلافات مالی پیمانکارو سازمان اتوبوس‌رانی مشهد:

برپایه خبر مندرج در شبکه مجازی آمده است : پس از گذشت چهارماه مطالبات 20کارگر باس‌واش شرکت متین‌گلستان پرداخت نشده است وباآنها تسویه حساب نشده است وتاکنون این کارگران نتوانسته اند از حق بیمه بیکاری برخوردارشوند.بیست‌وهشتم مهرپس از اعتراضات کارگران باس‌واش شرکت متین‌گلستان، مدیر روابط‌کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی، به خبرنگاریک رسانه محلی گفته بود: سازمان اتوبوس‌رانی مکلف است هرچه سریع‌تر به تعیین‌تکلیف حقوق معوق کارگران شرکت متین‌گلستان اقدام کند و نتیجه را به این اداره‌کل گزارش دهد.اما تابه امروز این کارگران بعنوان قربانی اختلافات مالی پیمانکارو سازمان اتوبوس‌رانی مشهد،بلاتکلیفند ونه با آنها تسویه حساب شده است واز حق برخورداری از بیمه بیکاری هم محروم مانده اند.

======

*-  سومین روزاعتصاب وتجمع کارگران شهرداری بروجرد در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق :

برپایه خبر مندرج در تاریخ روز چهارشنبه هشتم اسفندماه۱٣۹۷ آمده است :  برای سومین روز متوالی، کارگران شهرداری بروجرد در اعتراض به عدم پرداخت 8 ماه حقوق،ماه ها حق بیمه وحذف اضافه کاری، دست از کار کشیده ومقابل ساختمان شهرداری  وشورای شهرتجمع کردند.

=======

*- تجمع سه روزه کارگران شهرداری بروجرد برای معوقات مزدی:

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ چهارشنبه  ٨ اسفند ۱٣۹۷ آمده است : کارگران شهرداری بروجرد برای سومین  روز متوالی در اعتراض به ۸ ماه معوقات مزدی خود مقابل ساختمان شهرداری و شورای شهر دست به تجمع زدند.به گفته این کارگران؛ حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر در مجموعه شهرداری بروجرد مشغول کارند که در هشت ماه گذشته دستمزد و حق بیمه آنان پرداخت نشده است. آنها می‌گویند چند ماه مطالبات مزدی و بیمه‌ای معوقه داریم. در هر دوره بعد از انتخابات شورای شهر که شهردار تغییر می‌کند؛ وعده پرداخت مطالبات داده می‌شود اما بازهم ما با مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت مزد مواجهیم....به نقل از این کارگران گفته می‌شود جدا از معوقات مزدی در زمینه پرداخت بیمه تامین اجتماعی نیز با مشکل روبرو هستیم و در حال حاضر دفترچه‌ای درمانی ‌برخی از کارگران فاقد اعتبار است. طبق اظهارات آنان تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران در مجموعه شهرداری‌های شهر بروجرد درحالی ادامه دارد که از سوی مسئولان شهری و شورای شهر گفته می‌شود شهرداری به دلیل رکود در بازار مسکن همانند اغلب شهرهای کشور با چالش جدی روبه‌رو شده و منابع مالی خود را از دست داده است. اما به دنبال برنامه‌‌ای نیستند که بتواند منابع درآمدی شهرداری را افزایش دهد و نه مدیران شهری و نه سایر مسئولان به موضوع ورود نمی‌کنند. 

=====

*- کارگران نیروگاه برق رامین اهواز پای اعتراض اند :

 

حدود ٤٠٠ تن از كارگران نیروگاه برق «رامین اهواز» در منطقه ويس، در اعتراض به ٤ ماه عدم دریافت حقوق از امروز چهارشنبه ۸اسفند۹۷ اعتصاب خود را آغاز کردند.

=====

 

50 - *- حقوق سربازان هم پرداخت نشده! ارتشی مسافرکشی می کند:

 

به نوشته کانال تلگرامی اردوی کار آمده است : تنها کارگران نیستند که از دستمزدهای معوقعه رنج می برند. از پیامی که یک سرباز در بی بی سی منتشر کرده چنین برمی اید که سربازان هم گرفتار دستمزدهای معوقه هستند. «امیر» نوشته:«سلام. امیر هستم سرباز نیرو دریایی ارتش. امروز ۹ اسفنده و هنوز حقوق بهمن‌ماه ما رو پرداخت نکردن. خرج‌ها خیلی بالاست ولی با وجود اینکه حقوق‌هامون هم خیلی پایینه همون هم پرداخت نمیکنن. اشتباه کردم اومدم خدمت #سربازی» یک ارتشی هم با ارسال این عکس نوشته:

«من ارتشی‌ام. تا ساعت ۲ مسافر جابجا میکنم. فرمانده کل قوا به فکر معیشت ما هستی؟»

@ordoyekar

=====

*- تجمع اعتراضی کارگران نگهداری ازخطوط راه‌آهن کرج:

  

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روز چهارشنبه ٨ اسفند۱٣۹۷  آمده است : گروهی از کارگران نگهداری از خطوط راه‌آهن کرج که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری مشغول کارند، در محدوده محل کار خود تجمع کردند.به ادعای این کارگران؛ پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای آنها سه ماه به تاخیر افتاده و درخواست آنها در تجمع امروز تسریع در پرداخت حداقل بخشی از معوقات مزدی در آستانه سال نو است.این کارگران که در خطوط ریلی راه‌آهن کرج به عنوان راننده کامیون، راننده درزین (وسیله نقلیه ریلی تردد ماموران راه‌آهن)، جوشکار و غیره مشغول کارند، اجتماع صنفی امروز خود را مقابل حوزه ۱۷ راه‌آهن کرج برپا کردند. آنها اظهار داشتند: چندین سال است که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی مشخصی ندارند. از قرار معلوم، همزمان با کارگران خطوط ریلی کرج، کارگران خطوط ریلی نواحی آذربایجان، زاگرس، شاهرود، هرمزگان و ...به طور نامنظم از ابتدای هفته جاری در اعتراض صنفی به سر می‌برند.

=====

*- تجمع کارگران تراورس لرستان مقابل ساختمان فرمانداری درود:

 

به گزارش خبرگزاری دولتی ایلنا ، در تاریخ شنبه ۱۱ اسفند ماه ۹۷ آمده است :  منابع خبری کارگری در راه‌آهن ناحیه لرستان گفتند: صبح امروز ‌شنبه (۱۱ اسفند ماه) شماری از کارگران تراورس لرستان مقابل ساختمان فرمانداری درود تجمع کردند.دلیل تجمع این کارگران پرداخت نشدن دست‌کم سه ماه (آذر، دی و بهمن) از معوقات مزدی و تاخیر در پرداخت عیدی و پاداش پایان سال ۹۷ عنوان شده‌ است.از قرار معلوم این کارگران بخشی از نیروهایی هستند که از طریق شرکت‌های پیمانکاری «تراورس» در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه لرستان مشغول کارند و گفته می‌شود که مجموع کارگران پیمانکاری شاغل در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن لرستان که تعدادشان به  بیش از ۴۰۰ نفر می‌رسد، سال‌هاست که با عدم دریافت به موقع معوقات مزدی روبرو هستند....در این زمینه اردشیر فلاحتی‌نژاد (مدیرنگهداری خطوط ابنیه فنی ناحیه لرستان) با تایید معوقات مزدی و بیمه‌ای کارگران خطوط ابنیه فنی ناحیه لرستان به ایلنا گفت: تجمعی در کار نیست و فقط  گروهی از کارگران برای پیگیری مطالبات خود به محل فرمانداری درود مراجعه کرده‌اند.او با بیام اینکه در حال حاضر  او نیز همراه با کارگران در محل فرمانداری درود حاضر  است، درباره دلایل اعتراضی کارگران افزود: کارگران خطوط ابنیه فنی ناحیه لرستان چندین ماه معوقات مزدی و بیمه‌ای طلبکارند و پیگیر تاخیر در پرداخت عیدی خود نیز هستند.

======

*- تجمع کارگران راه آهن زاگرس :

 

برپایه خبر منتشره در تاریخ شنبه ۱۱ اسفند ماه ۹۷ آمده است : کارگران  راه آهن ناحیه زاگرس در اعتراض به عدم دریافت حقوق تجمع کردند . شرکت تراورس چندین بار در ماه جاری به کارگران وعده پرداخت حقوق داد اما یک ریال هم به حساب کارگران نریخت

=======

*- وعده پرداخت مطالبات پرستاران تا آخر اسفندماه چقدر جدی‌ست؟/ بار دیگر ناامیدمان نکنید!

 

به گزارش خبرگزاری دولتی ایلنا ، در تاریخ شنبه ۱۱ اسفند ماه ۹۷ آمده است : سعید نمکی، وزیر جدید بهداشت اعلام کرده تا آخر اسفند ماه کارانه و معوقات پرستاران و بازنشستگان مراکز بهداشتی درمانی کشور پرداخت می‌شود.پرستاران خطاب به وزیر بهداشت می‌گویند: جامعه بزرگ بهداشت و درمان و خصوصا همکاران شریف پرستار و بازنشستگان عزیز با شوق و ذوق این خبر را دنبال می‌کنند و امیدها در دلشان زنده شده است. ما در این راه برای شما از صمیم قلب آرزوی موفقیت و بهروزی و نصرت داریم. اما جناب دکتر، انصافا اگر قادر به تأمین منابع مالی معوقه پرستاران و بازنشستگان وزارت بهداشت و درمان نیستید از جهت حفظ اعتماد کارکنان وزارت بهداشت از دادن وعده‌های بی‌سرانجام اکیدا خودداری فرمایید.پرستاران تاکید می‌کنند: بیش از پنج سال است که ما از این وعده‌ها می‌شنویم و هیچگاه معوقات و مطالبات ما حتی نزدیک به تسویه هم نشد. نمی‌خواهیم بار دیگر در دام وعده‌ها بیفتیم و بیشتر ناامید شویم.

=====

*- اعتصاب کارگران نیروهای تراورس در احمداباد وسیرجان :

 

به گزارش منابع خبری کارگری، در تاریخ شنبه ۱۱ اسفند ماه ۹۷ آمده است :  نیروهای تراورس در منطقه هرمزگان در ایستگاه سیرجان بدلیل عدم پرداخت3ماه حقوق از پنجشنبه گذشته درمحل کار حضور دارند اما کار انجام نمیدهند. این کارگران با اعتراض و اعتصاب پنجشنبه بمدت 3 ساعت مسیر قطارهای باری را بستند.

کارگران همچنین حدود نیم ساعت مسیرقطار مسافری تهران بندر را خواباندند که بعد از قول مسئولین راه آهن و پلیس که تا یکشنبه صبرکنید که حقوق تان را میدهند خطوط را آزاد کردند.                            

=======

*- تجمع اعتراضی کارگران بلبرینگ سازی مقابل فرمانداری تبریز :

 

 

برپایه خبر مندرج در تاریخ شنبه ۱۱ اسفند ماه ۹۷ آمده است : گروهی از کارگران کارخانه بلبرینگ سازی تبریز، در اعتراض به معوقات مزدی خود، در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر اقدام به برگزاری تجمع کردند. کارگران بلبرینگ سازی تبریز دستکم ۷ ماه دستمزد از کارفرما طلب دارند.

=====

*- کارگران آتش‌نشانی سنندج دو ماه دستمزد نگرفته‌اند:

 

برپایه گزارش منتشره در تاریخ ۱۱ اسفند ۱٣۹۷ آمده است : با نزدیک شدن به پایان سال، پرسنل آتش نشانی سنندج از پرداخت نشدن دو ماه دستمزد و عیدی خود نگران هستند.

این درحالی است که کارگران آتش‌نشانی باید در ایام نوروز سر کار حاضر باشند. آن‌ها در روزهای عادی ۲۴ ساعت کار و در بعضی نقاط شهر سنندج ۴۸ ساعت استراحت دارند و در بعضی نقاط دیگر ۲۴ ساعت کار و ۲۴ ساعت استراحت دارند. امری که موجب نارضایتی کارگران شده است. حتی در طول ۲۴ ساعت کار، به آنان طبق قانون کار، غذا داده نمی شود و باید خود غذا تهیه کنند.

= ====

*- کارگران راه آهن خراسان یکشنبه 11، دوشنبه 12 و سه شنبه 13 اسفند تجمع می کنند:

 

 

برپایه خبر منتشره يکشنبه  ۱۲ اسفند ۱٣۹۷ آمده است : کارگران و کارکنان نیروی خراسان اعلام کرده اند که «در همبستگی با برادران مان در مناطق مختلف راه آهن که در این مدت تجمع اعتراضی بدلیل دریافت نکردن حقوق و مزایا داشتند از روز یکشنبه 11 دوشنبه 12 و سه شنبه 13 اسفند در مقابل فرمانداری و استانداری و ایستگاه راه آهن خراسان تجمع خواهیم داشت.از تمامی همکاران خواهشمندیم در این تجمع شرکت کنند.

= =====

*- تجمع کارکنان شاغل سهام عدالت در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و معوقات مزدی مقابل ساختمان خصوصی سازی:

  

 

به گزارش خبرگزاری دولتی ایلنا ، در تاریخ یکشنبه ۱۲ اسفند ماه ۹۷ آمده است : شماری از کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت به دلیل نامشخص بودن وضعیت شغلی و معوقات مزدی خود تجمع برپا کردند.

کارکنان سهام عدالت که صبح امروز از محل کار خود در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور به تهران آمده بودند، گفتند: نسبت به خلف وعده رییس سازمان خصوصی‌سازی که مورخ 29 بهمن ماه به نمایندگان شرکت‌کنندگان در تجمع دو روزه مقابل وزارت اقتصاد قول دادند ۳۶ ماه از معوقات ۴۸ ماهه حقوق و بیمه کارکنان سهام عدالت را به صورت کامل پرداخت کنند، امروز مقابل سازمان خصوصی‌سازی دست به تجمع زده‌ایم.

==========

*- ادامه  اعتصاب کارگران راه آهن زاگرس در اندیمشک :

 

 

برپایه خبر منتشره در روز یکشنبه ۱۲ اسفند۹۷ آمده است: کارگران راه آهن زاگرس در اندیمشک برای چندمین بار در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه و عیدی سال ۹۷ و وعده های دروغین مسئولین دست به اعتصاب زدند.

== ========

*- اعتراض رسانه ای کارگران فازهای 20و21عسلویه نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق:

برپایه خبر منتشره در تاریخ روز یکشنبه دوازدهم اسفندماه۹۷ آمده است : کارگران فازهای 20و21عسلویه اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق،رسانه ای کردند.این کارگران که به صورت پیمانکاری برای یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی دست چندمِ شرکت نفت و گاز پارس کار می‌کنند، می‌گویند از مهر ماه حقوق آنها که تعدادشان بیش از 100 نفر است، پرداخت نشده است.کارگران از مراجعات مکرر خود به دفتر پیمانکار و کارفرما خبر می‌دهند اما علی‌القاعده تاکنون هیچ نتیجه روشنی از این مراجعات حاصل نشده است.این کارگران می‌گویند: تاخیر یکی، دو ماهه در پرداخت حقوق کارگران پیمانکاری در عسلویه، یک عرف معمول است اما این بار تاخیر خیلی به درازا کشیده و در این اوضاع و احوال که تورم و گرانی بیداد می‌کند، نمی‌توانیم بدون دریافت دستمزدهایمان، روزگار بگذرانیم.آنها معتقدند؛ فشار شرایط بر دوش کارگران عسلویه نسبت به همیشه سنگین‌تر شده است و بهتر است شرکت‌های اصلی یا همان کارفرمایان مادر، بر عملکرد شرکت‌های پیمانکاری نظارت داشته باشند تا این شرکت‌ها مجبور شوند حق و حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنند. از سوی دیگر بایستی صورت وضعیت پیمانکاران را به موقع پرداخت کنند تا آنها بتوانند سروقت دستمزد کارگران خود را واریز نمایند.

============

*- تجمع «خودجوش» امروز فولادی ها در اصفهان:

 

برپایه خبر منتشره در تاریخ روز یکشنبه دوازدهم اسفندماه۹۷ آمده است : پا به پای معلمان، کارگران راه آهن، سندیکای شرکت واحد، بازنشستگان فولاد خوزستان، بازنشستگان فولاد دراصفهان دست به تجمع زدند. این تجمع در اعتراض به عدم پرداخت حقوق بهمن و اسفند و عیدی‌ با مشایعت نیروی انتظامی، در مقابل استانداری اصفهان برگزار شد.

=========

*- تظاهرات بازنشستگان شرکت فولاد خوزستان:

 

تظاهرات بازنشستگان شرکت فولاد خوزستان در اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق های عقب مانده و عیدی و مطالبات سال های گذشته.

یکشنبه ۱۲ اسفند ماه ۹۷

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

-==========

*- معوقات مزدی کارگران فازهای ۲۰ و ۲۱ عسلویه/ می‌گویند پولی در بساط نیست:

 

به گزارش خبرگزاری دولتی ایلنا ، در تاریخ یکشنبه ۱۲ اسفند ماه ۹۷ آمده است : جمعی از کارگران پیمانکاری پارس جنوبی در تماس با خبرنگار ایلنا از مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.این کارگران که به صورت پیمانکاری برای یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی دست چندمِ شرکت نفت و گاز پارس کار می‌کنند، می‌گویند از مهر ماه حقوق آنها که تعدادشان بیش از 100 نفر است، پرداخت نشده است.این کارگران می‌گویند: تاخیر یکی، دو ماهه در پرداخت حقوق کارگران پیمانکاری در عسلویه، یک عرف معمول است اما این بار تاخیر خیلی به درازا کشیده و در این اوضاع و احوال که تورم و گرانی بیداد می‌کند، نمی‌توانیم بدون دریافت دستمزدهایمان، روزگار بگذرانیم.آنها معتقدند؛ فشار شرایط بر دوش کارگران عسلویه نسبت به همیشه سنگین‌تر شده است و بهتر است شرکت‌های اصلی یا همان کارفرمایان مادر، بر عملکرد شرکت‌های پیمانکاری نظارت داشته باشند تا این شرکت‌ها مجبور شوند حق و حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنند. از سوی دیگر بایستی صورت وضعیت پیمانکاران را به موقع پرداخت کنند تا آنها بتوانند سروقت دستمزد کارگران خود را واریز نمایند.

==============

*- تحصن نیروهای زاگرس..امروز12/12/97..وتوقف قطارمسافری اهواز مشهد در اندیمشک :

 

کارگران راه آهن زاگرس اعلام کردند تا حقوق ندهند ما بر سر کار نخواهیم رفت . هم اکنون این کارگران چندین ماه حقوق دریافت نکرده اند =

==========

*- تظاهرت بازنشستگان شرکت فولاد خوزستان:

برپایه خبر منتشره در تاریخ یکشنبه ۱۲ اسفند ماه ۹۷ آمده است : تظاهرات بازنشستگان شرکت فولاد خوزستان در اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق های عقب مانده و عیدی و مطالبات سال های گذشته صورت گرفت.

=============

*- کارگران تراوری زاگرس برای چندمین بار تجمع کردند :

 

برلپایه خبر منتشره آمده است : اعتصاب کارگران تراورس زاگرس در اعتراض به عدم پرداخت حقوق .این کارگران چند بار و عده حقوق گرفته اند اما عملی نشده است

========

*- تجمع کارکنان شاغل سهام عدالت در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و معوقات مزدی مقابل ساختمان خصوصی سازی:

 

صبح امروز یک‌شنبه ۱۲ اسفند ماه شماری از کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت به دلیل نامشخص بودن وضعیت شغلی و معوقات مزدی خود تجمع برپا کردند.

کارکنان سهام عدالت که صبح امروز از محل کار خود در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور به تهران آمده بودند، گفتند: نسبت به خلف وعده رییس سازمان خصوصی‌سازی که مورخ 29 بهمن ماه به نمایندگان شرکت‌کنندگان در تجمع دو روزه مقابل وزارت اقتصاد قول دادند ۳۶ ماه از معوقات ۴۸ ماهه حقوق و بیمه کارکنان سهام عدالت را به صورت کامل پرداخت کنند، امروز مقابل سازمان خصوصی‌سازی دست به تجمع زده‌ایم.

===========

*- تجمع «خودجوش» امروز فولادی ها در اصفهان:

 

 

برپایه گزارش منتشره در تاریخ روز دوشنبه۱۳ اسفند ۹۷ آمده است :پا به پای معلمان، کارگران راه آهن، سندیکای شرکت واحد، بازنشستگان فولاد خوزستان، بازنشستگان فولاد دراصفهان دست به تجمع زدند. این تجمع در اعتراض به عدم پرداخت حقوق بهمن و اسفند و عیدی‌ با مشایعت نیروی انتظامی، در مقابل استانداری اصفهان برگزار شد

=============

*- اعتراض کارکنان سهام عدالت وارد دومین روز خود شده است :

 

برپایه گزارش منتشره در تاریخ روز دوشنبه۱۳ اسفند ۹۷ آمده است :کارکنان سهام عدالت امروز برای دومین روز متوالی در پیگیری وضعیت شغلی و مطالبات معوقه خود، در مقابل سازمان خصوصی‌سازی تجمع کرده‌اند.

اسماعیل مختاری دولت آبادی» مدیرکل دفاتر امور سهام عدالت کشور به معترضان گفته: مشخص کردن وضعیت شغلی کارکنان دفاتر سهام عدالت از عهده سازمان خصوصی‌سازی خارج است و در این زمینه دولت و مجلس می‌توانند تصمیم‌گیرنده باشند.

===============

*- کارگران راه آهن آبادان در اعتراض به عدم دریافت حقوق های معوقه :

 

برپایه گزارش منتشره در تاریخ روز دوشنبه۱۳ اسفند ۹۷ آمده است :در دومین روز تحصن سراسری معلمان کشور ،کارگران راه اّهن بندر عباس طبق فراخوان قبلی در جلوی فرمانداری و استانداری این شهر تجمع اعتراضی برقرار کردند. این کارگران که چندین ماه حقوق و عیدی سال ۹۷ را دریافت نکرده اند، می گویند از جلوی استانداری تکان نمی خوریم تا حقوق نگیریم

===============

*- تجمع کارگران بلبرینگ سازی تبریز، پرداخت بخشی از حقوق های معوقه :

   

 

به گزارش خبرگزاری ایلنا در تاریخ روز دوشنبه۱۳ اسفند ۹۷ آمده است : منابع خبری کارگری در کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز با بیان اینکه طی روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه حدود ۱۸۰ کارگر کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز برای وصول مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان تبریز دست به اعتراض صنفی زده بودند، اعلام کردند: سرانجام در پایان روز گذشته (۱۲ اسفند ماه) کارگران بلبرینگ‌سازی، دومین روز از اجتماع صنفی خود را با دریافت بخشی از معوقات مزدی به پایان بردند.این کارگران که نگران وضعیت فعلی محل کار و اشتغال خود هستند، گفتند: بابت ۷ ماه دستمزد از کارفرمای خود طلبکاریم که روز گذشته مسئولان استانی با تامین منابع مالی، یک ماه حقوق مهر ماه کارگران را به همراه عیدی پرداخت کردند....به گفته آنان، سال گذشته با پیگیری سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی، کارخانه بلبرینگ‌سازی از بخش خصوصی به هیات حمایت از صنایع برگردانده شد. با این تصمیم  دولت ۱۵ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات مزدی عقب افتاده و سنوات بازنشستگی کارگران این کارخانه اختصاص داد که ۱۰ میلیارد آن  پرداخت شده اما خبری از پرداخت مابقی این اعتبار مالی دولت نیست.... طبق اظهارات کارگران بلبرینگ‌سازی انتظار داشتیم دولت همه تسهیلاتی که در جهت راه‌اندازی مجدد این کارخانه و حفظ اشتغال کارگران آن اختصاص داده بود را در اختیار به این واحد قرار می‌گذاشت.آنها  در ادامه افزودند: در حال حاضر که حدود ۱۵  ماه از زمان واگذاری این کارخانه به هیات حمایت از صنایع می‌گذرد، تولید در کارخانه دچار رکود شده و کارگران در آستانه سال نو از لحاظ معیشتی دچار مشکل شده‌اند....

============

*- اعتراض رسانه ای کارگران شهرداری گمیشان نسبت به عدم پرداخت ماه هاحقوق وحق بیمه:

برپایه گزارش منتشره در تاریخ روز دوشنبه۱۳ اسفند ۹۷ آمده است :کارگران شهرداری گمیشان  اعتراضشان رانسبت به عدم پرداخت ماه هاحقوق وحق بیمه ،رسانه ای کردند.یکی از کارگران شهرداری گمیشان به خبرنگار رسانه ای گفت: من یکی از کارکنان شهرداری گمیش‌تپه هستم و اکنون 6 ماه است که حقوق نگرفتم و بیمه ما نیز پرداخت نشده است مسؤولان کمی به فکر ما باشند.یکی دیگر از کارمندان شهرداری گمیشان با ابراز گلایه از دریافت نکردن حقوق خود گفت: می‌خواهم بدانم واقعا دولت به شهرداری گمیشان بودجه نمی‌دهد و اگر می‌دهد این پول‌ها کجا می‌رود چرا مسؤولان رسیدگی نمی‌کنند؟ چرا ماه‌ها حقوق کارکنان را نمی‌توانند بدهند مگر ما خانواده نداریم آخر تا کی پیش زن و بچه‌هایمان شرمنده باشیم که حتی پول نان شب را هم نداشته باشیم.این کارمند شهرداری ادامه داد: وقتی از سر کار برمی‌گردم؛ بچه کوچکم به من می‌گوید بابا حقوق گرفتی، بابا چی آوردی برام مگه کار نمی‌کنی که همش دست‌خالی می‌آیی خانه؛ نمی‌دانم به این کودک چه جوابی بدهم.

==============

* - تجمع پرسنل تراورس ناحیه لرستان در اداره کل راه آهن لرستان :

 

برپایه گزارش منتشره در تاریخ روز دوشنبه۱۳ اسفند ۹۷ آمده است :کارگران راه آهن لرستان می گویند در حالی که هم اکنون فروشگاهها به ما نان هم نمی دهند، مسئولین هر روز فقط وعده می دهند که حقوق ها را پرداخت می کنند.

============

75- *- اعتصاب وتجمع کارگران پروژه نیروگاه  زباله‌سوز نوشهردراعتراض به عدم پرداخت 5ماه حقوق:

 

برپایه گزارش منتشره درتاریخ روز دوشنبه۱۳ اسفند ۹۷ آمده است : کارگران نیروگاه زباله‌سوز درحال ساخت  نوشهر(شرکت ساختمانی آژند - پیمانکار-)دراعتراض به عدم پرداخت 5ماه حقوق،دست از کارکشیده ودرمحل کارشان تجمع کردند.بنابه گزارش یک منبع خبری محلی،پس از اعتراض کارگران،وعده پرداخت بخشی از مطالباتشان از طرف شهردار نوشهر داده شد.نیروگاه  زباله‌سوز در منطقه پلهم کتی شهرستان نوشهر در حال ساخت است وقرار است به زودی ازبخش زباله سوز این نیروگاه بهره برداری ‌شود اما برق تولیدی از این نیروگاه زمان بر خواهد بود.

============

*- اعتراض کارگران راه آهن درود :

 

برپایه خبر مندرج در سطح شبکه های مجازی در دوشنبه 13 اسفند ۱۳۹۷ آمده است : کارگران راه آهن دورود و مسدود کردن مسیر قطار با پهن کردن سفره خالی بر روی ریل دست به اعتصاب زدند .=

=================

*- اعتراض کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن گسترده‌تر شد/ مسئولان چاره‌اندیشی کنند:

  

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ دو‌شنبه ۱٣  اسفند ۱٣۹۷ آمده است :از ۱۱ اسفند ماه کارگران خطوط ابنیه فنی در نواحی ریلی هرمزگان، لرستان، زاگرس، مشهد، اندیمشک و آذربایجان با برپایی یک تجمع صنفی در محوطه محل کار خود، انتقاد خود را نسبت به عدم پرداخت مطالبات مزدی اعلام کردند.کارگران معترض که دست‌کم سه ماه معوقات مزدی به همراه چندین سال سنوات از کارفرما طلبکارند، اظهار داشتند: هر چند وقت یکبار برای پرداخت معوقات مزدی خود دست به اعتراض صنفی می‌زنیم اما در هر دوره کارفرما بخشی از مطالباتمان را برای خاتمه اعتراض کارگران واریز می‌کند.کارگران خطوط ابنیه فنی با بیان اینکه ما خواستار دریافت مطالبات صنفی خود هستیم، در ادامه افزودند: بدنبال اجتماع چند روزه کارگران مدیران برخی مناطق ریلی که کارگران آن دست به اعتراض صنفی زده‌اند، برای پیگیری مطالبات کارگران به تهران (دفتر مرکزی پیمانکار) رفته و در حال حاضر ما کارگران منتظر نتیجه این جلسه هستیم.به گفته آنان، انتظار داریم مسئولان و سایر ذینفعان برای خاتمه اعتصاب و اعتراض کارگران خطوط ابنیه فنی، سکوت اختیار نکرده و چاره‌اندیشی کنند.

==============

*- دومین روز تجمع کارگران راه آهن بندر عباس:

 

در دومین روز تحصن سراسری معلمان کشور دوشنبه 13 اسفند ۱۳۹۷ کارگران راه اّهن بندر عباس طبق فراخوان قبلی در جلوی فرمانداری و استانداری این شهر تجمع اعتراضی برقرار کردند. این کارگران که چندین ماه حقوق و عیدی سال ۹۷ را دریافت نکرده اند، می گویند از جلوی استانداری تکان نمی خوریم تا حقوق نگیریم

=============

*- اعتراض کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن گسترده‌تر شد/ مسئولان چاره‌اندیشی کنند:

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ دوشنبه 13 اسفند ۱۳۹۷ آمد است :  از ۱۱ اسفند ماه کارگران خطوط ابنیه فنی در نواحی ریلی هرمزگان، لرستان، زاگرس، مشهد، اندیمشک و آذربایجان با برپایی یک تجمع صنفی در محوطه محل کار خود، انتقاد خود را نسبت به عدم پرداخت مطالبات مزدی اعلام کردند.کارگران معترض که دست‌کم سه ماه معوقات مزدی به همراه چندین سال سنوات از کارفرما طلبکارند، اظهار داشتند: هر چند وقت یکبار برای پرداخت معوقات مزدی خود دست به اعتراض صنفی می‌زنیم اما در هر دوره کارفرما بخشی از مطالباتمان را برای خاتمه اعتراض کارگران واریز می‌کند.کارگران خطوط ابنیه فنی با بیان اینکه ما خواستار دریافت مطالبات صنفی خود هستیم، در ادامه افزودند: بدنبال اجتماع چند روزه کارگران مدیران برخی مناطق ریلی که کارگران آن دست به اعتراض صنفی زده‌اند، برای پیگیری مطالبات کارگران به تهران (دفتر مرکزی پیمانکار) رفته و در حال حاضر ما کارگران منتظر نتیجه این جلسه هستیم.به گفته آنان، انتظار داریم مسئولان و سایر ذینفعان برای خاتمه اعتصاب و اعتراض کارگران خطوط ابنیه فنی، سکوت اختیار نکرده و چاره‌اندیشی کنند.

======

*- اعتصاب کارگران کارخانه گاز وگاز مایع دهلران(ان جی ال 3100) دراعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق:

 

برپایه گزارش منتشره درتاریخ روز دوشنبه۱۳ اسفند ۹۷ آمده است : کارگران کارخانه درحال ساخت گاز وگاز مایع دهلران (شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت – اویک - پیمانکار پروژه)دراعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق،دست از کارکشیده وتجمع کردند. رئیس اداره تعاون ، کار ورفاه  اجتماعی شهرستان دهلران گفت : بعد از تجمع کارگران بلافاصله مو ضوع را از طریق مسئولان شرکت پیگری کردیم.عباس بیش بهارافزود: شرکت اویکو که به عنوان پیمانکار ان جی ال مشغول به کار است چندماه مطالبات کارگران را پرداخت نکرده است.وی ادامه داد:در راستای پرداخت حقوق ومطالبات کارگران  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهلران صبح امروز با نماینده شرکت اویکو جلسه ای برگزار کرد که قرار شده تا چند روز آینده تمام مطالبات کارگران را پرداخت نمایند .وی افزود: در این جلسه قرار شده تا 15اسفند ماه تمام مطالبات  کارگران پرداخت شود و برای بررسی بیشتر موضوع،فردا بازرسین کار ،این اداره از نزدیک مشکلات  را بررسی خواهند کرد.در حال حاضر 900 کارگربصورت روز مزد و قراردادی در پروژه کارخانه گاز و گاز مایع 3100 دهلران،استان ایلام،مشغول بکار هستند.

==========

*- اعتصاب کارگران ناحیه آذربایجان..بستن گذرگاها توسط کارگران ناحیه آدربایجان:

 

برپایه خبر مندرج  در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷آمده است : کارگران راه آهن آذربایجان طبق فراخوان قبلی بمدت یک هفته در اعتصاب هستند

=========

*- کارکنان اعتصابی راه آهن در ایستگاه زارعی تبریز مسیر قطارها را بستند :

 

برپایه گزارش منتشره آمده است : از ساعت 8 صبح امروز سه شنبه ۱۴اسفند۹۷ کارکنان اعتصابی #راه آهن_تبریز در ایستگاه زارعی در اعتراض به دریافت نکردن 4 ماه حقوق و عیدی مسیر حرکت تمام قطارها را بستند.

===========

*- تجمع کارگران سد چمشیر شهرستان گچساران:

  

برپایه خبر منتشره در تاریخ سه شنبه 14 اسفند آمده است : کارگران سد چمشیر شهرستان گچساران، که 14 ماه است حقوق نگرفته اند امروز سه شنبه 14 اسفند در سومین روز تجمع خود در برابر فرمانداری گچساران سفره خالی پهن کردند

===========

*- کارگران و کارکنان شهرداری منطقه 3 اهواز :

  

برپایه خبرمنتشره آمده است : کارگران و پاکبانان شهرداری منطقه 3 اهواز در اعتراض به دستمزدهای معوقه امروز سه شنبه 14 اسفند اعتصاب کردند.

=========

*- سومین روز تجمع کارکنان سهام عدالت مقابل سازمان خصوصی‌سازی:

 

 

برپایه خبرمندرج در تاریخ روز ۱۴ اسفند۹۷ آمده است : برای سومین روز متوالی جمعی از کارکنان دفاتر سهام عدالت سراسر کشور مقابل سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند.

در این تجمع که از ساعت ۹ صبح آغاز شد، حدود ۵۰ نفر از کارکنان دفاتر سهام عدالت از سراسر کشور شرکت دارند. بیشتر این کارکنان، از مددجویان تحصیلکرده نهادهای حمایتی بهزیستی، کمیته امداد و از اقشار ضعیف جامعه هستند.

اعتراض اصلی کارکنان دفاتر سهام عدالت، به عدم پرداخت دست‌کم ۳۶ ماه معوقات مزدی و اجرای قانون در خصوص استمرار وضعیت شغلی‌شان است.

معترضان امروز، به نشانه اعتراض پلاکادرهایی که در آن خواسته‌های صنفی‌شان درج شده، در دست گرفته‌اند.

یکی از حاضران در تجمع می‌گوید: پس از ۱۲ سال خدمت صادقانه بدون دریافت دستمزدمان به حال خود رها شده‌ایم. از مسئولان می‌خواهیم که در برنامه طرح آزادسازی سهام عدالت به وضعیت اشتغال و پرداخت مطالبات این قشر زحمتکش که عمرخود را در این راه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، چاره‌اندیشی کنند.

===========

*- تاخیر در پرداخت عیدی کارگران پیمانکاری معدن زغال سنگ البرز شرقی/ معاون معدنی شرکت: واریز عیدی همزمان با دستمزد بهمن:

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ ۱۴ اسفند۹۷  آمده است : برخی منابع در واحد ذغال سنگ البرز شرقی گزارش دادند: کارگرانی که در معدن زغال سنگ البرز شرقی به‌صورت پیمانی در بخش خدماتی، استخراج و پیشروی معدن مشغول کارند، عیدی خودرا دریافت نکرده‌اند.این کارگران با بیان اینکه همه کارگران قرارداد مستقیم شرکت؛ عیدی سال ۹۸ خود را از شرکت دریافت کرده‌اند، در ادامه افزودند: با وجود آنکه برای اولین بار زودتر از موعد سال‌های گذشته؛ کارگران قرارداد مستقیم عیدی خود را با حقوق دی ماه دریافت کرده‌اند اما ما کارگرانی که تحت مسئولیت چند پیمانکار مشغول کاریم، هنوز امکان دریافت عیدی نداشته‌ایم....کرامت قنبری با بیان اینکه هر ماه به‌طور منظم صورت وضعیت مالی شرکت‌های پیمانکاری پرداخت می‌شود، افزود: مسئولیت پرداخت مطالبات مزدی، سنواتی و عیدی کارگران برعهده پیمانکاران است.به گفته وی، در شرکت البرز شرقی تعدادی از پیمانکاران عیدی و سنوات کارگران خود را به همراه حقوق ماهانه در طول سال پرداخت کرده‌اند اما آن دسته از پیمانکارانی که عیدی کارگران خود را تا امروز به هر دلیلی پرداخت نکرده‌اند با وجود آنکه طلبی از شرکت ندارند، به آنها کمک مالی می‌کنیم تا بتوانند عیدی کارگران مجموعه خود را پرداخت کنند.

============

*- اعتراض کارکنان راه آهن  تبریز:

 

اعتصاب کارکنان راه آهن #تبریز و بستن راه آهن تبریز مشهد، سه‌شنبه ۱۴ اسفند و بازتاب خبری اعتصاب و اعتراض کارگران راه آهن تبریز

مدیرکل راه آهن آذربایجان: در اثر تجمع کارگران، قطار تربیت معلم تبریز از حرکت بازماند و قطار مشهد - تبریز در ورودی سکو متوقف شد

انتشار گسترده اخبار اعتصاب کارگران راه آهن تبریز در شبکه های اجتماعی و بی معنا شدن ادامه سانسور، خبرگزاری های رسمی را ناچار کرده است خبر را منتشر کنند. خبرگزاری ایرنا به نقل از «شاپور ارصلانی» مدیرکل راه آهن آذربایجان نوشته که « امروز۱۰۰ نفر از کارگران حوزه تامین نگهداری خطوط راه آهن استان به دلیل پرداخت نشدن ۲ ماه حقوق خود از سوی پیمانکار این حوزه در مسیر ریل قطار اجتماع کردند.» و« این تجمع موجب شد تا قطار تربیت معلم تبریز از حرکت باز ماند و قطار مشهد - تبریز نیز در ورودی سکو متوقف شد و مسافران مجبور شدند در این محل پیاده شوند

==============

*- پایان اعتراض یک روزه کارگران ان جی ال دهلران/ مطالبات به زودی پرداخت می‌شود:

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ ۱۴ اسفند۹۷  آمده است :  برخی کارگران پروژه ساخت«ان جی ال دهلران»، امروز سه‌شنبه (۱۴ اسفند ماه) از پایان اعتراض یک روزه خود در محل کارگاه خبر دادند.... به گفته  عباس بیش‌بهار (رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهلران) گفت: بعد از تجمع کارگران ان جی ال بلافاصله موضوع را از طریق مسئولان شرکت پیگیری کردیم.  به گفته وی؛ شرکت اویکو که به عنوان پیمانکار ان جی ال مشغول به کار است، چندین ماه مطالبات کارگران را پرداخت نکرده است. رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهلران اظهار داشت: در راستای پرداخت حقوق و مطالبات کارگران، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهلران دیروز همزمان با اعتراض کارگران با نماینده شرکت اویکو جلسه‌ای برگزار کردیم که قرار شد تا چند روز آینده تمام مطالبات کارگران را پرداخت شود.... بیش‌بهار افزود: در این جلسه قرار شده تا ۱۵اسفند ماه تمام مطالبات کارگران پرداخت شود و برای بررسی بیشتر موضوع بازرسین کار، این اداره از نزدیک مشکلات را بررسی خواهند کرد.

=============

*- تجمع کارگران شهرداری چلگرد دراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق:

برپایه گزارش منتشره روز سه شنبه چهاردهم اسفند ماه، آمده است : جمعی از کارگران شهرداری چلگرد دراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق مقابل ساختمان این شهرداری تجمع کردند.برپایه گزارش یک منبع خبری محلی،مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تعدادی از کارگران شهرداری چلگرد به دلیل عدم پرداخت معوقات تجمع کردند که به آن ها قول پرداخت معوقات تا پایان سال داده شد. وی ادامه داد،صبح روز14اسفند 18 نفر از کارگران که در قالب نیروی شرکتی بوده اند به دلیل عدم  پرداخت  معوقات خود به مدت هفت ماه، تجمع کرده و خواستار مطالبات خود شدند.وی افزود:  تعدادی از کارگران از ابتدای تیرماه و مهرماه به عنوان نیروی شرکتی مشغول به کار شده‌ بودند و مبلغی به صورت علی‌الحساب از سوی شهرداری به حساب کارگران واریز شده بود.وی یادآور شد:  میزان معوقات پرداخت نشده کارگران، در مجموع حدود هفت تا 10 میلیون تومان است که تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

===============

*- اعتصاب کارگران آذربایجان به 18 روز رسید : 

برپایه گزارش منتشره آمده است : امروز از استانداری فرمانداری از اطلاعات استان همگی آمده بودند که کارگران را منصرف کنن ولی کارگران هم از تصمیم خود بر نگشتند همچنان به اعتصاب ادامه دادند

=============

*- اعتصاب کارگران خدمات شهری مرکز شهر اهواز :

 

برپایه خبر منتشره آمده است : معاون خدمات شهری شهرداری اهواز:از دو روز پیش تا امروز کارگران منطقه 1 شهرداری اهواز به دلیل مشکل در لیست حقوق خود، اعتصاب کرده‌اند و کار حمل زباله و کارهای مربوطه را انجام نداده‌اند.

===============

*- تجمع کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در مقابل مجلس؛اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق‌ها:

 

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ ۱۴ اسفند۹۷  آمده است :   صبح امروز عده زیادی از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در اعتراض به عدم افزایش امتیازات آنها به میزان ۵۰ درصد براساس مندرجات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.به گفته معترضان؛ تبعیض در پرداخت حقوق‌ها موجبات رنج فراوانی را برای کارکنان این وزارتخانه که مسئولیت خطیر و انقلابی تامین غذای ملت را بر عهده دارند، فراهم آورده است. آنها می‌گویند که بی‌حاصل بودن دو سال پیگیری و نامه‌نگاری با مقامات کشور باعث شده که عده‌ای به نمایندگی از بیش از ۴۰ هزار نفر کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در سرتاسر کشور خود را به مقابل مجلس برسانند تا در روزهای پایانی سال ناخشنودی خود را از بی‌توجهی به مطالبه قانونی‌شان ابراز دارند. ...

==========

*- بخش زیادی از مطالبات کارگران شهرداری شوشتر پرداخت شد/ رضایتمندی کارگران از شهردار جدید:

 

 

به گزارش خبرگزاری کار ایران - ایلنا ، در تاریخ ۱۵ اسفند۹۷  آمده است : کارگران شهرداری شوشتر امروز چهارشنبه (۱۵ اسفند ماه) به ایلنا گفتند که پس از سال‌ها چالش کارگری در مجموعه «شهرداری شوشتر»، وضعیت این نهاد اجرایی از تقریبا سه ماه قبل با تغییر شهردار آن رو به بهبودی است.آنها اظهار داشتند: بخش زیادی از مطالبات مزدی معوقه کارگران پرداخت شده در عین حال بسیاری از پروژه‌های  نیمه کاره عمرانی شهر در این مدت کوتاه به اتمام رسیده و افتتاح شده است.یکی از کارگران شاغل در مجموعه شهرداری شوشتر با بیان اینکه مشکلات مدیریتی و نداشتن منابع مالی کافی باعث شده بود بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهر با کندی انجام شود و حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت: با تغییر شهردار سه ماه از معوقات مزدی به همراه عیدی سال جاری کارگران پرداخت شده و فعالیت  کارگران در مرحله انجام خدمات شهری سرعت گرفته است....به گفته این کارگر، پیش از این کارگران برای دریافت مطالبات مردی خود هیچ پشتیبانی نداشتند و مرتبا دست به اعتراض صنفی می‌زدند در عین حال شهرداران سابق به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی را نداشت در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند....

==============

*- انتقال تجمع کارکنان سهام عدالت مقابل وزارت اقتصاد/ امروز جلسه تعلیق تعاونی‌های سهام عدالت برگزار می‌شود:

 

به گزارش خبرگزاری کار ایران - ایلنا ، در تاریخ ۱۵ اسفند۹۷  آمده است : یکی از کار کنان معترض دفاتر سهام عدالت گفت: صبح امروز (چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه) بعد از سه روز اجتماع بی‌نتیجه مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی تصمیم گرفتیم اجتماع صنفی خود را مقابل ساختمان وزارت اقتصاد همزمان با جلسه مهمی که قرار است امروز درخصوص تعلیق تعاونی‌های شهرستانی در این وزارتخانه برگزار شود، انتقال بدهیم.آنها گفتند: جلسه پیش از ظهر امروز از آن جهت حائز اهمیت است که در خصوص تعلیق از کار فعالیت تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانی مسئولان ۲۷ دستگاه دولتی تصمیم‌گیری می‌شود و انتظار ما این است مسئولان حاضر در جلسه امروز به وضعیت اشتغال و پرداخت مطالبات کارکنان سهام عدالت که همگی از مددجویان تحصیلکرده نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و از اقشار ضعیف جامعه‌اند، توجه ویژه کنند.

==============

*- اعتصاب کارگران راه آهن بندر عباس :

 

برپایه خبر منتشره در تاریخ 15 اسفند 97 آمده است : پیام کارگران  : ما هنوز نشستیم، کار نمیکنیم . بچه ها همه گفتن ؛ تا حقوق نگیریم،  کار نمیکنیم . روحیه کار نیست تا حقمون رو نگیریم،  کار نیست.  از ناحیه دیگه کسی جرات نداره،  بیا اینجا کار کنه با ما طرفه

============

*- اعتراض کارگران راه آهن مرند :

 

برپایه خبر منتشره در تاریخ 15 اسفند 97 آمده است : کارگران راه‌آهن مرند در اعتراض به چندین ماه حقوق معوقه در اعتصاب هستند

===============

*- تجمع زنان کارگر شرکت دشت ‌ناز دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل اداره کارساری:

 

برپایه خبر منتشره در تاریخ پنجشنبه ۱۵اسفند ۱۳۹۷ آمده است : جمعی از زنان کارگر شرکت دشت ‌نازواقع در شرق ساری جاده گهرباران دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل اداره کارساری زدند.کارگران زن بر آنند ؛ شرکت دشت ‌ناز ساری: مثل برده از ما کار می‌کشند، تا ساعت یک شب باید در سورتینگ باشیم، اگر هم اعتراض کنیم، تهدید می‌کنند از فردا سرکار نیایید.یکی دیگر از زنان کارگر حاضر درتجمع گفت، در زمان کار در شالیزار و بلند کردن سینی‌های نشا و بردن‌شان به خزانه و در زمان محصولات دیگر از سم‌زنی، زنبورزنی، ما زنان مانند مردان کار می‌کنیم اما با آوردن کارگر از استان گلستان ما را بیکار کرده‌اند.یکی دیگر از کارگران زن شرکت دشت ‌ناز ، گفت: ما 6 ماه اول را در دشت‌ناز در شالیزار کار می‌کنیم و در 6 ماه دوم در قسمت مرکبات کار می‌کنیم؛  اما کارگران را از استان گلستان می‌آورد و هر زمانی که دلش بخواهد ما را سرکار می‌برد.... وی خاطرنشان کرد: ما نزدیک به 70 کارگر هستیم که در تابستان به جمعیت ما اضافه می‌شود؛ در دشت‌ناز کار می‌کنیم و از بهمن‌ماه بیکار هستیم.یکی دیگرازاین کارگران زن معترض، گفت: از سال 94 در شرکت دشت‌ناز کار می‌کنم؛ در سال گذشته 93 روز کار کردم اما تنها 25 روز برایم رد کرده است....زن کارگردیگری،گفت: من از 10 سالگی در دشت‌ناز کار می‌کنم اما تنها 2 سال سابقه بیمه دارم، بیمه را برای آشنایان‌شان رد کرده و همه آنها الان بازنشسته شده‌اند....وی با عنوان اینکه سرپرست کارگران ما را بدبخت کرده و هرکدام از ما به‌دلیل فشار زیاد کار از یک ناراحتی رنج می‌بریم، افزود: مثل برده از ما کار می‌کشد، تا یک شب باید در سورتینگ باشیم، اگر هم اعتراض کنیم، تهدید می‌کند از فردا سرکار نیایید. کارگر دیگری با بغض گفت: 4 سال است که در دشت‌نار کار می‌کنم، سرپرست خانوار هستم و دو دختر دارم، با بیکاری در دشت‌ناز نمی‌دانم چگونه خرج خود و دخترانم را بدهم.

============

*-  تجمعات اعتراضی دامنه دار کارگران بازنشسته فولاد استان سمنان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وعیدی سال جدید

طی روزهای گذشته کارگران بازنشسته فولاد استان سمنان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وعیدی سال جدید دست به تجمعاتی مقابل فرمانداری،ودفاتر بهارستان نشینان استان سمنان وامام جمعه های شاهرود ودامغان زدند.براساس گزارشات رسانه ای شده،چهار هزار بازنشسته فولاد استان سمنان در شهرستان های شاهرود و دامغان حضور دارند و اعتراضات در این شهرستان ها به واسطه عدم پرداخت ها درخلال روزهای گذشته ادامه داشته است.

===========

*- اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری دهگلان دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات مقابل فرمانداری تهدید کارگران معترض به اخراج از کار:

برپایه خبر منتشره در تاریخ پنجشنبه ۱۵اسفند ۱۳۹۷ آمده است : تعداد 52 نفر از کارگران شهرداری دهگلان، خواستار دریافت سنوات خود از سال 96 تاکنون از پیمانکار شهرداری هستند، آنها برای دریافت حقوق خود در بین شورای شهر، شهرداری و پیمانکار سردرگمند، هر کدام توپ را به زمین دیگری می اندازد و در نهایت این امر منجر به دست کشیدن از کار و تجمع در مقابل درب فرمانداری می شود تا شاید بتوانند توجه مسئولین مربوطه را به خود و مشکلاتشان جلب کنند.زمزمه هایی مبنی بر اخراج شدن به گوش نیروهای تجمع کننده می رسد، تلفن همراه نماینده کارگران، خاموش است و تماس ها و گفت و گوهای رودر رو برای صحبت و شنیدن مشکلات این کارگران بی نتیجه می ماند چرا که نگران از آینده کاری هستند و گمان می برند که با گفتن سخنی در این رابطه، حکم اخراج آنها صادر شده و خانه نشین خواهند شد! فردای روز بعد از تجمع، در نهایت سکون و سکوت همه 52 نفر سر کار خود حاضر شده و ادامه فعالیت می دهند.=

===========

100- *- تجمع چندین باره آتش نشانان آبادان :

 

برپایه خبر منتشره در تاریخ 15 اسفند 97 آمده ایت : اتش نشانان ابادان برای چندمین بار در اعتراض به حقوق معوقه تجمع نمودند. پرسنل یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی آبادان در ارتباط با این تجمع گفت: آتش‌نشانان با احتساب اسفند ماه، دو ماه معوقات مزدی کامل طلبکارند و دستمزد ماه‌های آبان، آذر و دی ماه آنها به صورت ناقص و بدون پرداخت اضافه‌کاری انجام شده است. این کارگران خواستار تسریع در پرداخت عیدی سال جاری خود هستند.وی ادامه داد: جدا از دستمزد، حدود یکسال است حق بیمه آتش‌نشانان آبادانی که در ۵ ایستگاه آتش‌نشانی مشغول فعالیت هستند به تامین اجتماعی پرداخت نشده است. علارغم آن تامین نشدن تجهیزات ایمنی از جمله مشکلاتی است که همچنان گریبان‌گیر این مجموعه است.

===========

*- ۹۳ هزار کارگر در 900 واحد تولیدی یک سال حقوق معوقه دارند:

 

به نوشته کانال تلگرامی اردوی کار آمده است : :علی خدایی عضو کارگری شورای عالی کار گفته: « ۹۳ هزار کارگر در ۹۰۰ واحد تولیدی، حدود یک سال معوقات مزدی دارند و دولت باید بلادرنگ از محل بودجه عمومی دست‌کم دو ماه معوقات مزدی این کارگران را بپردازد؛ چراکه صحبت از شرایط اسفناک معیشتی ۹۳ هزار خانوار است

به گفته خدایی در شرایطی که «دولت برای نجات موسسات مالی و اعتباری ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار کنار می‌گذارد» پرداخت بلادرنگ دست کم دو ماه معوقات مزدی« ابتدایی‌ترین توقع فعالان کارگری، کارگران و به صورت کلی شهروندان از دولت و به ویژه از آقایان شریعتمداری وزیر کار و نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه است».

او اضافه کرده:« اگر هریک از این خانوارها به طور متوسط ۴ نفر عضو داشته باشند، در مجموع زندگی ۳۷۲ هزار نفر در این آشفته بازار شب عید تحت تاثیر انواع مشکلات اقتصادی و متعاقب آن اجتماعی قرار گرفته است

خدایی به این نکته هم اشاره کرده که «این ۹۰۰ واحد تولیدی تنها در مالکیت بخش خصوصی نیستند و دولت و شبه دولتی‌ها هم مالک آنها هستند.» و « کل اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فقط دو ماه مطالبات کارگران، ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیارد تومان است»

البته وی خواستار آن است تا این ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیارد تومان «در قالب وام به واحدهای تولیدی» و یا «وام بلاعوض پرداخت شود». این در حالی است که در صورت بالا کشیدن کامل یا بخشی از وام از سوی کارفرمایان، مشکل معوقه حقوقی کارگران باقی می ماند.

@ordoyekar

========

*- اعتصاب کارگران راه‌آهن مرند منطقه آذربایجان دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق وعیدی سال نو:

برپایه خبر مندرج در سطح شبکه های مجازی روز چهارشنبه پانزدهم اسفند اسفند ۱٣۹۷  آمده است: کارگران راه‌آهن شهرستان مرند منطقه آذربایجان دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق وعیدی سال نو دست از کار کشیده وایستگاه مرند اجتماع کردند.کارگران معترض گفتند:از تمام قطعه‌های حوزهٔ مرند در ایستگاه مرند جمع شده‌ایم و آقای رسمی عتیق هم به اینجا آمده‌امد ولی ما تا دریافت سه ماه حقوق معوقه و عیدی به کار باز نخواهیم گشت.

============

*- نامه جمعی از کارگران راه آهن آذربایجان، شکست دولت در پایان دادن به اعتصاب کارگران راه‌آهن تبریز؛:

 

 

برپایه خبرمندرج در سطح شبکه های مجازی در تاریخ پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱٣۹۷ آمده است : مشکل ما صرفا حقوق معوقه نیست که با پرداخت یک یا دو ماه از حقوق معوقه رفع شود. ما خواهان حل ریشه‌ای مشکل هستیم: یعنی برچیده شدن روند خصوصی‌سازی  .مشکل ما صرفا حقوق معوقه نیست که با پرداخت یک یا دو ماه از حقوق معوقه رفع شود. ما خواهان حل ریشه‌ای مشکل هستیم: یعنی برچیده شدن روند خصوصی‌سازی

ما جمعی از کارگران خط راه‌آهن آذربایجان معتقدیم بدون نقد وضعیت کنونی نمی‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم و به همین منظور مواضع خود را واضح و خلاصه بیان می‌کنیم:

 

۱- مشکل ما صرفاً حقوق معوقه نیست که با پرداخت یک یا دو ماه از حقوق معوقه رفع شود. ما خواهان حل ریشه‌ای مشکل هستیم: یعنی برچیده شدن روند خصوصی‌سازی و نخستین گام در این راه اجرای طرح تجمیعی است و در مراحل بعدی ادغام در شرکت مادر راه‌آهن.

۲- مشکل ما با رفتن تراورس یا آمدن گار نیست، کسانی که وانمود می‌کنند اگر این یا آن شرکت برگردد مشکلات حل خواهد شد، یا ناآگاه هستند یا از وجود شرکت خاصی نفع شخصی می‌بردند. ما معتقدیم همهٔ شرکت‌های خصوصی فاسد هستند و از استثمار کارگران منتفع می‌شوند.

۳- ما خواستار شفافیت هستیم. اگر شاهد رفاه بالا و فساد پایین در کشورهای اروپایی هستیم از اصلی‌ترین دلایل آن شفافیت است. ما خواستار انتشار صورت وضعیت شرکت‌ها، و اسناد مالی، هزینه‌ها و فیش حقوق‌ها هستیم. ما باید بدانیم چقدر پول می‌آید و این پول‌ها کجا می‌روند. ما خواستار شفافیت مالی ادارهٔ راه‌آهن نیز هستیم. باید فیش حقوقی و دریافتی مدیران راه‌آهن منتشر شود، در غیر اینصورت یعنی چیزی برای پنهان کردن وجود دارد!

۴- ما خواستار اتحاد کارگران در تشکل‌های واقعی هستیم، نه شوراهای اسلامی کار که صرفاً ابزاری برای تحمیق کارگران با وعده وعیدهای توخالی است. تشکل واقعی کارگران از دل اعتصابات و با آگاهی و کسب تجربه ممکن است. کارگران باید کسانی که در اعتصابات شرکت نمی‌کنند یا آن را به نفع شرکت خاصی یا مدیر خاصی هدایت می‌کنند شناسایی کنند. ما نیازمند کارگران مسئولیت‌پذیر هستیم.

۵- اگر قرار بر واگذاری عملیات نت خط و ابنیه فنی راه‌آهن آذربایجان است، کسی جز خود کارگران مستحق اداره خط نیستند. چرا شرکت تعاونی کارگران تشکیل نشود و کار به دست خود کارگران اداره نشود؟ با شفافیت که به آن اشاره شد می‌توان جلوی فساد را گرفت و کار را به بهترین وجهی جلو برد.

۶- نامه‌نگاری، دیدار و وعده‌های نمایندگان مجلس و صداوسیما هیچ تاثیری در حل مشکلات ما نخواهد داشت. نمایندگان چه محجوب، چه قاضی‌پور، چه ساعی، چه پزشکیان و چه هر شخص دیگری خودشان بخشی از فساد و مشکل موجود هستند و نمی‌توانند در حل آن کمک کنند. نمایندگان مجلس یا حامی دولت روحانی هستند (محجوب، ساعی، پزشکیان و …) و یا دولت سابق احمدی‌نژاد (قاضی‌دور، کریمی ، قدوسی و …) و همه غرق در فساد هستند و با عوام‌فریبی دنبال منافع خود هستند. صدواسیما بخش بزرگی از بودجه را خرج و ریخت و پاش‌های خود می‌کند و همه می‌دانند واقعیت را چگونه وارونه جلوه می‌دهد.

=============

*- کارگران کنگان در بوشهر :

 

برپایه خبر مندرج در تاریخ پنجشنبه 16اسفند۱۳۹۷آمده است :  کارگران فاز ۱۴ کنگان، پارس جنوبی (بوشهر) در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه‌ ، دست به اعتصاب زدند .

=============

*- این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی:

دومین روز تجمع کارکنان بیمارستان خمینی کرج در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه و وضعیت معیشتی مقابل استانداری البرز– ۱۶ اسفند

============

*- پرستاران بیمارستان سجاد مشهد نسبت به تاخیر 5ماهه حقوق های معوقه اعتراض نمودند :

برپایه گزارش منتشره در تاریخ روزشنبه هیجدهم اسفند ۱٣۹۷ آمده است : پرستاران بیمارستان سجاد مشهد اعتراضشان را نسبت به تاخیر 5ماهه درپرداخت حقوق ونپرداختن حق سنوات وحق کارانه وساعت کاری بالا ، رسانه ای کردند.یکی از پرستاران این بیمارستان گفت: در حال حاضر حدود پنج ماه است که حقوق دریافت نکردیم و تقریبا حدود دو هفته پیش مسؤولان حقوق مرداد و عیدی سال گذشته را پرداخت کردند.وی با اشاره به‌این نکته که متاسفانه بیمارستان سنوات و کارانه هم پرداخت نمی‌کند؛ ابراز کرد: همه بیمارستان‌ها بر اساس تعداد بیمار، به‌پرستاران خود کارانه پرداخت می‌کنند، اما بیمارستان سجاد کارانه نمی‌پردازد....وی ضمن اشاره ‌به‌این نکته که بیمارستان حدود 150 نفر پرسنل دارد در خصوص علت تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان؛ خاطرنشان کرد: علت این است که حقوق پزشکان را باید به‌موقع پرداخت کنند تا آنان عمل جراحی به‌این بیمارستان بیاورند.این پرستار ادامه داد: از زمانی که رئیس بیمارستان تغییر کرد، رئیس جدید اقدام به‌آوردن یکی دو پزشک پُر عمل به‌بیمارستان کرد و همین اقدام تعداد بیماران و عمل‌ها در بیمارستان را افزایش داد.وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد عمل‌های جراحی در روز بین هفت تا 20 عمل و تعداد زایمان‌ها نیز بین شش تا 10 نفر است.این پرستار با بیان اینکه زنان و زایمان، جراحی عمومی، زیبایی، گوش و حلق، بینی و ارتوپد تخصص‌هایی هستند که در این بیمارستان وجود دارند؛ گفت: مشکل ما این است حقوقی هم که به‌پرسنل پرداخت می‌شود دیرکرد دارد و علاوه بر آن مقوله‌ای به‌اسم کارانه و سنوات هم وجود ندارد.

=========

*- ما اعتراض داریم! حقوق نیاز داریم!

 امروز شنبه، 18 اسفند 1397، جمعی از پرسنل بیمارستان پارسيان تهران در اعتراض به مطالبات مزدی پرداخت نشده خود، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

=============

*- روغن نباتی گلنار آغاز بکار می‌کند/ پرداخت تدریجی مطالبات معوقه کارگران:

به گزارش خبرگزاری ایلنا ، در روزشنبه هیجدهم اسفند ۱۳۹۷آمده است : محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با سایر رسانه‌ها گفته است: مشکلات «شرکت روغن نباتی گلناز» از دو سال گذشته آغاز شد و در طول ماه‌های اخیر به اوج خود رسید که در نهایت منجر به تعطیلی کارخانه شد.وی عنوان کرد: حدود یک ماه قبل کارگران این شرکت در حاشیه نماز جمعه مشکلات خود را با بنده مطرح و مساله عدم پرداخت چند ماهه حقوقشان را بیان کردند.وی با تاکید بر لزوم پیگیری مشکلات و مسائل توسط مالک و مدیرعامل شرکت روغن گلناز گفت: بنده در جمع کارگران هم عنوان کردم که مشکل، ناشی از شرکت روغن نباتی گلناز است و مسئولان این شرکت باید امور را پیگیری کنند تا بتوانیم به حل مشکل کمک کنیم....

==========

*- بازنشستگان فولاد صنعتی اخواز تجمع کردند :

 

بازنشستگان گروه ملی صنعتی فولاد در اعتراض به عدم دریافت مطالبات صنفی خود امروز شنبه 18 اسفند در برابر فرمانداری اهواز تجمع کردند. اعتراضات گسترده بازنشستگان فولادی همچنان ادامه دارد. مسولین به وعده های خود عمل نمیکنند. عیدی و معوقات پرداخت نگردیده و در عوض اخبار اختلاسهای چند میلیارد یورویی ؛ بشارت دهنده سالی پر از نعمت برای لایه های از جامعه است که دستی در قدرت و توانی برای لابیگری دارند.

==============

*- مقابل سازمان بهزیستی کشور انجام شد؛ تجمع کارکنان سهام عدالت در واکنش به رفتار توهین‌آمیز مقابل سازمان خصوصی‌سازی:

  

به گزارش خبرگزاری ایلنا ، در روزشنبه هیجدهم اسفند ۱۳۹۷آمده است : منابع کارگری در دفاتر سهام عدالت گزارش دادند: دلیل اجتماعات صنفی کارکنان سهام عدالت این‌بار در مقابل سازمان بهزیستی، علاوه بر وضعیت نامشخص مطالبات مزدی و شغلی حدود ۱۵۰۰ نفر از کارکنان دفاتر سهام عدالت، در انتقاد به برخورد توهین‌آمیز با چند نفر از همکاران معلول جسمی در مقابل سازمان خصوصی‌سازی صورت گرفته است.کارکنان دفاتر سهام عدالت در تشریح جزئیات این خبر مدعی شدند: ... برخورد توهین‌آمیزی با چند تن از همکاران معلول مقابل پارکینگ این سازمان شد که واکنش تعدادی از انجمن‌های مدنی را  نیز در پی داشت... کارکنان معترض سهام عدالت کشور که همگی از مددجویان تحصیلکرده نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و از اقشار ضعیف جامعه‌اند، درباره سوابق مشکلات خود گفتند: مشکلات کارکنان سهام عدالت از ۴ تا ۵ سال پیش همزمان با الکترونیکی شدن ثبت نام مشمولان آغاز شده واز آن موقع تا هم‌اکنون مسئولان بدون توجه به پرداخت مطالباتمان و مشخص کردن وضعیت شغلی‌مان مارا به حال خود رها کرده‌اند....

=============

*-  تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان پارسیان نسبت به عدم پرداخت حقوق:

برپایه گزارش منتشره روز شنبه هیجدهم اسفند ماه آمده است : کارکنان بیمارستان پارسیان واقع در منطقه سعادت آباد تهران دراعتراض به عدم پرداخت حقوق دست به تجمع دراین واحد درمانی خصوصی زدند.

=============

پرداخت بخشی از مطالبات کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن پس از اعتصاب دامنه دارشان درنواحی مختلف:

برپایه  گزارش منتشره در تاریخ روز شنبه ۱۸اسفند۱٣۹۷ آمده است : تعدادی از کارگران خطوط ابنیه فنی تراورس گفتند: معادل دو ماه از مجموع سه ماه معوقات مزدی کارگران خطوط ابنیه فنی تراورس پرداخت شد.به گفته این گروه از کارگران که خواهان مشخص شدن وضعیت مابقی مطالبات خود هستند، طی دو روز گذشته کارفرما، دو ماه دستمزد مربوط به آذر و دی ماه کارگران را تقریبا با دو ماه تاخیر به همراه عیدی پرداخت کرده است.کارگران با بیان اینکه حدود ۷ هزار نفر در خطوط راه‌آهن تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری تراورس مشغول کارند، در توضیح مابقی مطالبات خود گفتند: در حال حاضر آنها با احتساب حقوق اسفند دوماه دیگر مطالبات مزدی معوقه دارند.کارگران خطوط ابنیه فنی تراورس در تشریح مشکلات بیمه اجتماعی و تکمیلی خود گفتند: چندین ماه حق بیمه اجتماعی آنها به تامین اجتماعی پرداخت نشده و در زمینه بیمه تکمیلی نیز با وجود آنکه کارفرما همه کارگران را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده است و هر ماه مبالغی از حقوق کارگران بابت بیمه تکمیلی کسر می‌شود اما کارگران از خدمات بیمه تکمیلی به دلیل آنچه واریز نشدن حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت بیمه‌گر عنوان می‌شود، بهره‌مند نیستند.

==============

*- تجمع  خانوادگی کارگران اخراجی کارخانه سیمان دهلران دراعتراض به بلاتکلیفی 4ساله و برای بازگشت بکار مقابل دادگستری :

برپایه خبر مندرج در روزشنبه هیجدهم اسفند ۱۳۹۷آمده است : کارگران اخراجی کارخانه سیمان دهلران همراه با خانوده های خود باتجمع مقابل دادگستری دهلران اعتراضشان را نسبت به عدم اجرایی شدن رای دادگستری و دیوان عدالت اداری مبنی بر بازگشت به کار،بنمایش گذاشتند.

==============

*- عدم پرداخت ماه ها مطالبات کارکنان بیمارستان دانشگاه پزشکی بوشهر:

برپایه  گزارش منتشره در تاریخ روز شنبه ۱۸اسفند۱٣۹۷ آمده است : ماه ها مطالبات کارکنان بیمارستان دانشگاه پزشکی بوشهرپرداخت نشده است.بدهی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مربوط به مطالبه 6 ماهه پرستاران و کارانه 18 ماهه پزشکان است.

==================

*- تجمع رانندگان استحجاری شرکت ملی حفاری اهواز :

 

رانندگان استیجاری شرکت ملی حفاری اهواز امروز 19 اسفند در اعتراض به عدم پرداخت ۶ماه حقوق تجمع کردند.

=============

*- اعتصاب وتجمع کارگران فاز 2 پالایشگاه نفت آبادان دراعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق،3ماه :

برپایه گزارش منتشره در تاریخ روزیکشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۷آمده است : برای سومین روزمتوالی، کارگران فاز 2 پالایشگاه نفت آبادان دراعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق،3ماه حق بیمه وعیدی به اعتصاب وتجمعشان ادامه دادند.مسئول روابط عمومی فاز2 پالایشگاه نفت آبادان در رابطه با اعتصاب وتجمع سه روزه کارگران این فاز گفت: حقوق کارگران فاز 2پالایشگاه آبادان تا آذر ماه پرداخت شده است. حقوق ماه هایآذر، دی،بهمن واسفند وعیدی سال نو کارگران پرداخت نشده است.قابل یادآوری است که ساخت فاز دوم پالایشگاه آبادان که ازحدود دوسال پیش آغاز و1450 کارگردر این طرح مشغول به کار هستند.

================

*- راه پیمایی بزرگ بازنشستگان فولاد اصفهان:

عزا عزاست امروز! روز عزاست امروز

حقوق بازنشسته زیر عباست امروز

عدم پرداخت بیمه و عیدی سال 97 بازنشستگان فولاد از جمله دلایل این تجمع بوده است.

===============

*- تداوم اعتراض؛آغازدومین هفته تجمعات اعتراضی کارکنان سهام عدالت سراسر کشور  نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های پوشالی در تهران :

 

برپایه گزارش منتشره در تاریخ روزیکشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۷آمده است :  کارکنان سهام عدالت سراسرکشور  باتجمع مقابل ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی،دومین هفته اعتراضشان رانسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های پوشالی در تهران آغاز کردند.کارکنان گفتند: در ادامه اجتماعات اعتراضی روزهای گذشته در تهران، بازهم برخی همکاران آن‌ها در مقابل وزارت اقتصاد تجمع کردند.بنا به اظهارات کارگران، تعدادی از کارکنان دفاتر تعاونی‌های سهام عدلت  کشور به نمایندگی از جمعیت ۱۵۰۰ نفری آنها در این تجمع اعتراضی حضور داشتند.آنها اظهار داشتند: این دوره از اعتراض آنها از حدودا یک هفته پیش در انتقاد به 48 ماه معوقات مزدی در تهران آغاز شده اما تا این لحظه علیرغم وعده‌های داده شده، مسئولان مربوطه پاسخ قانع‌کننده‌ای برای آنها نداشته‌اند.

===============

*- خبر کوتاه:عدم پرداخت 8ماه حقوق کارگران شاغل در مسکن مهر پردیس:

برپایه خبر مندرج آمده است :کارگران شاغل در مسکن پردیس به مدت 8 ماه حقوق کارگران شاغل در فازهای ۳، ۸، ۹ و... شهر جدید مسکن مهر پردیس پرداخت نشده است.

========

*- اعتراض جمعی کارگران شرکت پویش پژوهان :

 

برپایه خبر مندرج آمده است :کارگران شرکت پویش پژوهان در اعتراض به عدم دریافت حقوق وعیدی و پاداش امروز یکشنبه 19 اسفند دست به تجمع زدند. «یویش پژوهان» پیمانکار قطارهای تندروی کشور است و از جمله کار تعمیر و بازسازی انواع لکوموتیو و واگن را انجام می دهد.

==========

*- تجمع چغندر کاران اشنویه و نقده :

 

برپایه خبر مندرج آمده است :تجمع چغندر کاران اشنویه و نقده در برابر کار خانه قند برای در یافت مطالبات خودشان در هفته گذشته . این تجمع بخاطر نپرداختن مطالبات کشاورزان روز 5شنبه به در گیری کشیده شد

=============

*-  کارگران خدماتی شهرداری یاسوج دراعتراض به عدم پرداخت حقوق،حق بیمه ،عیدی ومطالبات دیگر مقابل شورای شهر وشهرداری تجمع اعتراضی برپا نمودند :

برپایه گزارش منتشره در تاریخ روزیکشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۷آمده است :  کارگران خدماتی شهرداری یاسوج دراعتراض به عدم پرداخت حقوق،حق بیمه ،عیدی ومطالبات دیگر دست به تجمع مقابل شورای شهر وشهرداری زدند.کارگران خدماتی معترض شهرداری یاسوج به خبرنگاران گفتند:در پی عدم پرداخت حقوق و عیدی و سنوات و رعایت نکردن پرداختی حقوق در سال ۹۷و همچنین کسر حقوق آنها نسبت به سال گذشته و عدم پرداخت مبلغ واقعی حق بیمه در جلو شورای شهر و استانداری تجمع کردند.

==========

*- تجمع اعتراضی کارگران خدمات شهری زیراب نسبت به عدم پرداخت چند ماه حقوق،حق بیمه ،عیدی ومطالبات دیگرمقابل شهرداری

برپایه گزارش منتشره در تاریخ روزیکشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۷آمده است :  کارگران خدمات شهری زیراب درشهرستان سواد کوه استان مازندران برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت چند ماه حقوق،حق بیمه ،عیدی ومطالبات دیگرمقابل شهرداری اجتماع کردند.کارگران واحد خدمات شهری زیراب 3 ماه حقوق و مطالبات خود را همراه با عیدی دریافت نکردند و اضافه‌کاری 5 ماه و سنوات سال 97 هم طلب دارند و سه ماه بیمه سال 96 و دو ماه بیمه سال 97 هم برای این کارگران پرداخت نشد که باعث شد کارگران این بخش که زیر نظر پیمانکاری فعالیت می‌کنند، صبح روز یک‌شنبه در جلوی شهرداری زیراب تجمع کنند. کارگران با اشاره به اینکه 4 ماه حقوق و اضافه کاری نگرفتند و می‌خواهند خرید کنند و در بازار هم نقدی کار می‌کنند، گفتند: به ما چیزی نمی‌دهند و پیمانکار می‌گوید که شهرداری به ما بدهکار است و عیدی و سنوات هم ندادند و ما سختی کار و بیمه نداریم و ما را به عنوان کارگر ساده رد می‌کنند.آنان از عدم درج سختی کار انتقاد کردند: همکاران ما چندین بیماری دارند و چه کسی جواب می‌دهد و چندین بار شهردار به ما قول داد و کارگر وقتی درددل دارد چرا شورای شهر ما را تهدید می‌کنند و ما در آشغال و زباله کار کنیم و خانواده انتظار دارند که سرماه دست کارگر پر باشد.کارگران بخش خدمات شهری زیراب، خاطر‌نشان کردند: پیمانکار در جمع ما حاضر نمی‌شود تا جواب بدهد و صبح امروز چند لحظه شهردار آمد و رفت و شورای شهر هم نیامدند .کرایه ماشین برای آمدن به محل کار را هم نداریم.

=========

*- اعتراض رسانه ای کارگران  شهرداری اندیمشک نسبت به عدم پرداخت11ماه حقوق:

 

برپایه گزارش منتشره در تاریخ روزیکشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۷آمده است :  کارگران  شهرداری اندیمشک اعتراضشان رانسبت به عدم پرداخت11ماه حقوق رسانه ای کردند. جمعی از کارگران مجموعه شهرداری اندیمشک به خبرنگار رسانه ای گفتند:علیرغم اینکه از آغاز سال 97 تاکنون حدود 12ماه گذشته است اما تا این لحظه در خصوص پرداخت مطالبات مزدی حدود 700کارگر شهرداری اندیمشک اقدامی صورت نگرفته است.این کارگران که در مجموعه شهرداری اندیمشک به صورت رسمی و قراردادی مشغول به کار هستند، از دیرکرد حقوق خود ناراضی هستند. آنها در خصوص  مطالبات خود گفتند: کارفرما هر 40 تا 50 روز یکبار یکماه حقوق می‌دهد اما این حقوق مربوط به طلب مزدی یک سال گذشته است....کارگران با بیان اینکه خواهان دریافت معوقات مزدی خود هستند ، افزودند: با وجود آنکه مسئولان شهرستانی بویژه شورای شهر اندیمشک در جریان مشکلات شهرداری و کارگرانش قرار دارند اما در عمل هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

===============

125 - *- عدم پرداخت ماه ها مطالبات کارکنان بیمارستان شهدای هیرمند:

برپایه گزارش منتشره در تاریخ روزیکشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۷آمده است :  تعدادی از کارمندان بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند از عدم پرداخت معوقات شامل اضافه کار، حقل لباس و کودک ابراز گلایه کردند.یکی از پرستاران این بیمارستان به خبرنگار یک منبع خبری محلی،گفت: کلیه معوقات شامل کلینیک، اضافه کار، حق لباس، حق مهد کودک از تیر ماه سال قبل پرداخت نشده است.وی افزود: با توجه به سختی کار پرستاران و همچنین بعد مسافت و اضافه کار 70 ساعته در ماه پرستاران نزدیک به دو سال است که معوقات خود را دریافت نکرده اند.

==============

*- هشت ماه مطالبات مزدی کارگران شاغل در مسکن مهر پردیس پرداخت نشده است/مرتب وعده می‌دهند و عمل نمی‌کنند:

به گزارش خبرگزاری ایلنا ، در تاریخ روزیکشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۷آمده است :   «محمد باقری» به خبرنگار ایلنا، گفت: مسئولان عمران شهر جدید پردیس در دو ماه اخیر مرتب وعده داده‌اند که مطالبات کارگران را می‌پردازند اما هیچ تحولی در این زمینه ایجاد نشده است.او می‌افزاید: باید پاسخ روشنی به کارگران داده شود. آنها هشت ماه است که ریالی از بابت کارشان دریافت نکرده‌اند. مسئولان توجه ندارند که در آستانه سال نو قرار داریم. کارگران در این ایام برای خرید‌ شب عید از جانب خانواده‌هایشان تحت فشار هستند....باقری با بیان اینکه این کارگران در فازهای ۳، ۸، ۹ و... شهر جدید پردیس کار می‌‌کنند، گفت: تعداد پیمانکارانی که تکمیل مسکن مهر در این فازها را برعهده گرفته‌اند، بالاست از این رو نمی‌توان تخمین دقیقی از تعداد کارگران طلبکار ارائه داد اما به هرحال کارگران باید ظرف چند روز آینده به معوقات خود برسند.

============

*- تجمع بازنشستگان فولاد اصفهان مقابل ساختمان استانداری:

 

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ روزیکشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۷آمده است :  شماری از بازنشستگان فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.این بازنشسته‌ها خواستار وصول یک ماه مستمری بهمن ماه و پرداخت به موقع عیدی خود هستند.آنها می‌گویند: با وجود آنکه فقط ۱۰ روز دیگر به پایان سال باقی‌ست، هنوز مستمری بهمن ماه خود را به همراه عیدی سال جاری دریافت نکرده‌ایم.

================

*- کارکنان شرکت کشت و صنعت طوبی شمال تجمع کردند:

 

برپایه خبر منتشر آمده است : قرق بانان، محافظان، نگهبانان جنگل در شهرهای غرب مازندران و کارکنان شرکت کشت و صنعت طوبی شمال در اعتراض به عدم دریافت پنج ماه حقوق در برابر سازمان جنگل ها در چالوس دست به تجمع زدند.

===========

*- ادامه اعتراض کارکنان وزارت جهاد کشاورزی به عدم افزایش حقوق‌ها :

 

به گزارش خبرگزاری دولتی ایلنا ، در تاریخ ۲۰اسفند ۹۷ آمده اسنت :امروز تعدادی از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی از سراسر کشور در محل ساختمان قدیمی وزارتخانه واقع در تقاطع خیابان ولیعصر و طالقانی گرد آمدند تا اعتراض خود را به عدم افزایش پنجاه درصدی حقوق و امتیازات‌شان مطابق با فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری نشان دهند.به گفته آنها؛ به‌رغم تمام مکاتبات اداری و پیگیری‌هایی که از سوی مقامات دستگاه‌هایی همچون جهاد کشاورزی، سازمان اداری و استخدامی کشور، نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس و... صورت گرفته، با این حال دستورات لازم از سوی ریاست سازمان برنامه و بودجه برای بررسی نحوه اجرای این موضوع تاکنون محقق نشده است....در تجمع امروز در ساختمان قدیمی وزارت جهاد کشاورزی، کارکنان به عدم اهتمام وزیر جهاد جهت پیگیری تحقق مطالباتشان نیز اعتراض کردند.

===============

*- کارگران سد بالاخانلو نسبت به عدم پرداخت 6ماه حقوق مقابل استانداری قزوین، دست به تجمع اعتراضی زدند :

 

برپایه خبر منتشره در تاریخ ۲۰اسفند ۹۷ آمده اسنت : کارگران سد درحال ساخت بالاخانلودر بوئین زهرا برای اعتراض به عدم پرداخت 6ماه حقوق دست به تجمع مقابل استانداری قزوین زدند.این کارگران با نمایش دست نوشته هایی اعلام کردند 6 ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده اند....درهمین رابطه یکی از کارگران معترض گفت: از مهر ماه امسال تا امروز 20 اسفند ماه، حقوق دریافت نکرده‌ایم این در حالی است که عیدی و سنوات هم جزء مطالبات ما است که پرداخت نشده است.سد بالاخانلو در شهرستان بویین زهرا قرار داشته و برای تامین آب شرب پنج شهر، 36 روستا و چهار هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان طراحی شده است و130کارگردراین پروژه مشغول بکارند....

==========

*- تجمع بازنشستگان فولاد اصفهان مقابل ساختمان استانداری:

برپایه خبر منتشره در تاریخ ۲۰اسفند ۹۷ آمده اسنت : روز گذشته جمعی از بازنشستگان فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.این بازنشسته‌ها خواستار وصول یک ماه مستمری بهمن ماه و پرداخت به موقع عیدی خود هستند.آنها می‌گویند: با وجود آنکه فقط ۱۰ روز دیگر به پایان سال باقی‌ست، هنوز مستمری بهمن ماه خود را به همراه عیدی سال جاری دریافت نکرده‌ایم.

=============

*- خبر کوتاه:عدم پرداخت 8ماه حقوق کارگران شاغل در مسکن مهر پردیس:

برپایه خبر مندرج آمده است : کارگران شاغل در مسکن پردیس به مدت 8 ماه حقوق کارگران شاغل در فازهای ۳، ۸، ۹ و... شهر جدید مسکن مهر پردیس پرداخت نشده است.

===============

*- کارکنان سهام عدالت همچنان پیگیر مطالبات خود هستند:

 

به گزارش خبرگزاری دولتی ایلنا ، در تاریخ ۲۰اسفند ۹۷ آمده اسنت :  یکی از کارگران معترض سهام عدالت به خبرنگار ایلنا گفت: امروز ۷ روز است که حدود ۸۰ کارگر دفاتر شهرستانی تعاونی‌های سهام عدالت در واکنش به بی‌توجهی مسئولان سازمان خصوصی‌سازی و دفتر امور سهام عدالت به مطالباتشان دست از کار کشیده و مقابل ساختمان‌های وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی متحصن شده‌اند....او با بیان اینکه این تعداد کارگر غم نان دارند، افزود: به نظر می‌رسد مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی بعد از یک هفته از آغاز اعتراضات کارکنان سهام عدالت، هنوز از کارگران انتظار دارند از مطالبات خود بعد از یازده سال سابقه چشم‌پوشی کنند....او با بیان اینکه کارکنان سهام عدالت با وجود تعویق حدود ۴۸ ماه مطالبات حقوقی از سال۹۴ تاکنون، در آستانه سال نو به لحاظ مالی در شرایط نامناسبی به سر می‌برند، تاکید کرد: مسئولان می‌خواهند به‌جای حل مسئله، صورت‌مسئله را پاک کنند اما کارگران مخالف این موضوع هستند.

==========

*- معوقات مزدی کارگران پایگاه چغازنبیل تا پایان هفته پرداخت می‌شود:

 

به گزارش خبرگزاری دولتی ایلنا ، در تاریخ ۲۰اسفند ۹۷ آمده اسنت :  مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با اعلام این خبر گفته است: در حال حاضر بخشی از اعتبار مربوط به حقوق کارگران پایگاه تامین شده و تا پایان هفته تمام حقوق معوق کارگران پرداخت می‌شود.وی درباره جزییات اعتراض کارگران پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه اظهار داشت: موضوع کار نکردن کارگران پایگاه با کارگران مشکل رفع و در پایگاه باز شد....وی با اشاره به دلایل تعویق حقوق کارگران بیان کرد: به دلایل زیاد و متوالی اعتبارات پایگاه‌های سطح کشور تاکنون پرداخت نشده است لذا مسئولان میراث فرهنگی پیگیر تامین این اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هستند که به زودی این تامین اعتبار صورت می‌گیرد.رشنویی تاکید کرد: تا پایان تیرماه ۹۸ در سال مالی ۹۷ قرار داریم و تا آن تاریخ می‌توانیم حقوق‌ها را پرداخت کنیم و هیچ گونه منع قانونی برای پرداخت پس از عید نداریم. حدود ۹۳ نفر از کارگران شاغل در پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه روز شنبه (۱۸ اسفند ماه ) برای دست‌کم ۳ماه مزد معوقه و پرداخت نشدن ۷ ماه مزایای اضافه‌کاری به همراه عیدی سال جاری اعتراض کرده بودند.

===========

*- سومین روز اعتصاب کارگران پتروشیمی مسجدسلیمان :

برپایه خبر منتشره  در تاریخ دوشنبه  ۲۰ اسفند ۱٣۹۷ آمده است : کارگران پتروشیمی مسجدسلیمان که کارفرمای آن شرکت چینی ووهان می باشد بدلیل وعده های دروغ و عدم پرداخت حقوق و پاداش کارگران توسط شرکت های نیرورسان ارژنگ ستبر تاراز، به ریاست آقای داوودی، شیما سپاهان به ریاست آقای کاظمی و وارگه سازان به ریاست آقای اردشیری از روز شنبه ۱۸ اسفند در اعتصاب به سر میبرند به گزارش منتشره ، اعتصاب از آنجا آغاز شد که کارگران چندین بار به دفاتر شرکت های نیرو رسان جهت دریافت حقوق خود مراجعه کردند و این ماجرا تا روز شنبه ۱۸ اسفند ادامه داشت، کارگران که بی توجهی مسئولین را دیدند خود دست به اعتصاب زدند و در جلوی دفاتر شرکت چینی جمع شدند، مسئول چینی اعلام کرد که شرکت های نیرورسان ایرانی دروغ میگویند، ما حقوق دی ماه، بهمن ماه، اضافه کاری آذر ماه، دی ماه، بهمن ماه و پاداش ( که کارگران از آن بی خبر بودند) را خیلی وقت پیش واریز کردیم، کارگران با شنیدن این خبر بسیار خشمگین شدند و اعتصاب وارد مرحله تازه ایی شد

تمام ژنراتورها و دستگاه های سنگین را خاموش کرده و اجازه کار به دیگران را ندادند

بر اساس همین گزارش شرکت ارژنگ همان روز و بعد از ساعت ۳ بعدازظهر حقوق دی ماه و اضافه کاری آذر ماه را واریز کرد اما دو شرکت شیما سپاهان و وارگه سازان حقوق ها را واریز نکردند، کارگران این مجموعه باز هم روز یکشنبه ۱۹ اسفند دست به اعتصاب زدند و تمام دستگاه ها و ژنراتورها را خاموش کرده و کار را تعطیل کردند

بر اساس همین گزارش کارگران امروز دوشنبه ۲۰ اسفند هم دست به اعتصاب زدند و خواهان دریافت حقوق بهمن ماه، اضافه کاری و بخصوص پاداش خود که شرکت های نیرورسان ایرانی میخواستند از عدم اطلاع کارگران سوءاستفاده کرده و پرداخت نکنند، هستند.

طبق گفته کارگران این مجموعه در صورت تحقق نیافتن مطالباتشان فردا و روزهای آینده به اعتصاب خود ادامه خواهند داد

درضمن شرکت های چینی موظف هستند دستمزد کارگران را به صورت نقد و ماهیانه پرداخت کنند.

=============

 

*- تجمع کارگران مقابل شهرداری اهواز:

 

صبح امروز سه شنبه ۲۱ اسفندماه جمعی از کارگران فضای سبز و پاکبان شهر اهواز با تجمع در مقابل درب ورودی شهرداری مرکزی نسبت به عدم پرداخت حقوق ۵ و ۶ ماهه خود اعتراض کردند.

=================

*- کارگران کارخانه بلبرینگ سازی تبریزدراعتراض به عدم پرداخت  6ماه حقوق و وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری، برای چندمین بار تجمع اعتراضی برپا داشتند :

 

برپایه خبر منتشره ، در تاریخ روز سه شنبه۲۱اسفند۹۷ آمده است : این کارگران در اعتراض به ۶ ماه حقوق معوق، امروز ۲۱ اسفند ماه با شعارهایی همچون «کارگرِ کومحسیز، ایندی قالیب چورحسیز» (کارگر حامی ندارد، الان نان ندارد)، مقابل استانداری آذربایجان‌شرقی دست به تجمع اعتراضی زدند.برای باری دیگر، کارگران کارخانه بلبرینگ سازی واقع در شهرک صنعتی منطقه غرب تبریز دست به تجمع مقابل فرمانداری تبریز زدند وبا برافراشتن بنر سفره خالی اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت 6ماه حقوق و وعده های توخالی مسئولان بنمایش گذاشتند.قابل یادآوری است که پس تجمعات روزهای 11و12اسفند ماه این کارگران پرداخت 3ماه از 8ماه حقوق عقب مانده شان از طرف فرماندارتبریز داده شد.یکی از کارگران کارخانه بلبرینگ سازی درباره تجمع مجددشان به خبرنگار یک رسانه محلی گفت:: 8ماه است که حقوق نگرفته ایم، هفته پیش پس از تجمع و قول مساعد مسوولان، فقط 2 ماه از حقوق معوقه امان پرداخت شد.او ادامه می دهد: 6ماه از حقوقمان همچنان پرداخت نشده است، امروز هم برای احقاق حقوق و مزایای معوقه تجمع کردیم.

============

*- جمعی از کارگران پیمانکاری فاز ۱۲  پارس جنوبی روز سه شنبه ۲۱ اسفند ۹۷ دست به تجمع اعتراضی زدند.

  

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ روز سه شنبه۲۱اسفند۹۷ آمده است : در این تجمع حدود ۱۰۰ کارگر فاز ۱۲ پارس که در پالایشگاه نهم واقع در #کنگان مشغول به کار هستند در اعتراض به دریافت نکردن حقوق بهمن و عیدی و سنوات خود مقابل دفتر کارفرما اجتماع کردند . به گفته‌ی کارگران، این مشکل از پیمانکار قبلی است که قراردادش تمام شده و رفته اما دستمزد و معوقات کارگران را نپرداخته لذا مسئولیتی متوجه پیمانکار جدید (کارفرمای فعلی) نیست.

 کارگران از مقامات منطقه ویژه درخواست دارند مطالبات آنها را از پیمانکار قبلی وصول کنند و به آنها بپردازند. آنها می‌گویند: دستمان به جایی بند نیست و شب عید درمانده‌ایم. خانواده‌هایمان در انتظار هستند که برایشان پول بفرستیم و نمی‌توانیم شب عید دست خالی به خانه بازگردیم.

==========

*- تجمع اعتراضی کارگران بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان برای دومین روز متوالی :

 

صبح امروز (۲۱ اسفندماه) نزدیک به ۲۱۰ کارگر بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «نسیم پاک» در کارگاه مرکزی مشغول کارند برای پیگیری وصول مطالبات معوقه خود، تجمع اعتراضی برپا کردند.

این کارگران علت اصلی برگزاری این تجمع را اعتراض به بی‌توجهی پیمانکار به پرداخت سنوات، عیدی، پاداش و حق مرخصی خود عنوان کردند و در ادامه یادآور شدند: بخش دیگری از مطالبات ما مربوط به شیوه محاسبه سنوات پایان سال است.

 آنها با تاکید بر اینکه خواسته ما دریافت حق سنوات بر اساس نامه ابلاغ شده هیات مدیره به پیمانکاران است، در ادامه افزودند: جدا از اینکه کارفرما پرداخت عیدی کارگران پیمانکاری بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان را به تاخیر انداخته، دستور هیات مدیره پالایشگاه آبادان را مبنی بر پرداخت کمال حق سنوات کارگران بر اساس ۳۰ روز اجرایی نمی‌کند.

===============

*- اجتماع کارگران شرکت پویش پژوهان تکذیب شد/ کارگران معوقات مزدی ندارند:

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ روز سه شنبه۲۱اسفند۹۷ آمده است : پس از انتشار اخباری مبنی بر تجمع کارگران شرکت شرکت پویش پژوهان در فضای مجازی، «علی تعبدی» نائب رئیس هیات مدیره این شرکت در گفتگو با خبرنگار ایلنا، این خبر را تکذیب کرد.وی پیرامون خبر معوقات مزدی کارگران این واحد صنعتی گفت: پرداخت مطالبات مزدی کارگران این واحد صنعتی تقریبا به‌روز انجام می‌شود و کارگران معوقات مزدی ندارند.نائب رئیس هیات مدیره شرکت پویش پژوهان با تاکید بر اینکه هیچ تجمعی از سوی نیروی کار این شرکت صورت نگرفته، افزود: در حال حاضر حدود ۴۰۰ کارگر در گروه صنعتی پویش پژوهان مشغول کارند که روز گذشته حقوق بهمن ماه آنها به همراه عیدی و سبد کالا پرداخت شد....

===============

*- تجمع اعتراضی کارگران بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان برای دومین روز متوالی :

 

 

برپایه خبر منتشره در تاریخ روز سه شنبه۲۱اسفند۹۷ آمده است : نزدیک به ۲۱۰ کارگر بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «نسیم پاک» در کارگاه مرکزی مشغول کارند برای پیگیری وصول مطالبات معوقه خود، تجمع اعتراضی برپا کردند.

این کارگران علت اصلی برگزاری این تجمع را اعتراض به بی‌توجهی پیمانکار به پرداخت سنوات، عیدی، پاداش و حق مرخصی خود عنوان کردند و در ادامه یادآور شدند: بخش دیگری از مطالبات ما مربوط به شیوه محاسبه سنوات پایان سال است.

 آنها با تاکید بر اینکه خواسته ما دریافت حق سنوات بر اساس نامه ابلاغ شده هیات مدیره به پیمانکاران است، در ادامه افزودند: جدا از اینکه کارفرما پرداخت عیدی کارگران پیمانکاری بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان را به تاخیر انداخته، دستور هیات مدیره پالایشگاه آبادان را مبنی بر پرداخت کمال حق سنوات کارگران بر اساس ۳۰ روز اجرایی نمی‌کند. کارگران شهرداری آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن ۵ ماه حقوق عقب مانده شان و همچنین عیدی سال، مقابل شهرداری در آبادان تجمع کردند.

===============

*- اعتراض کارگران کارگاه مرکزی پالایشگاه آبادان به مطالبات پرداخت نشده/ کارفرما: مطالبات به‌روز پرداخت می‌شود:

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ روز سه شنبه۲۱اسفند۹۷ آمده است : نزدیک به ۲۱۰ کارگر بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «نسیم پاک» در کارگاه مرکزی مشغول کارند برای پیگیری وصول مطالبات معوقه خود، تجمع اعتراضی برپا کردند. این کارگران علت اصلی برگزاری این تجمع را اعتراض به بی‌توجهی پیمانکار به پرداخت سنوات، عیدی، پاداش و حق مرخصی خود عنوان کردند و در ادامه مدعی شدند: بخش دیگری از مطالبات ما مربوط به شیوه محاسبه سنوات پایان سال است.آنها با تاکید بر اینکه خواسته ما دریافت حق سنوات بر اساس نامه ابلاغ شده هیات مدیره به پیمانکاران است، در ادامه افزودند: جدا از اینکه کارفرما پرداخت عیدی کارگران پیمانکاری بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان را به تاخیر انداخته، دستور هیات مدیره پالایشگاه آبادان را مبنی بر پرداخت کمال حق سنوات کارگران بر اساس ۳۰ روز اجرایی نمی‌کند....  امرالله قربانی کارفرمای (شرکت نسیم پاک) به خبرنگار ما گفت: طبق قانون مناطق ویژه اقتصادی شیوه محاسبه سنوات خدمتی بر مبنای ۱۵ روز است.... قربانی افزود: مطالبات مزدی کارگران واحد تعمیرات تقریبا به‌روز پرداخت می‌شود و در مورد پرداخت عیدی و سنوات هم اگر کارگران برگه‌های تسویه خود را امضا کنند، عیدی و سنوات خود را طبق قانون مناطق آزاد سریعا دریافت خواهند کرد.

===============

*- کارگران سد چمشیر گچساران در اعتراض به وعده های پوشالی مسئولان مقابل فرمانداری، برای چندمین بار تجمع کردند :

  

برپایه گزارش منتشره ، در تاریخ روز سه شنبه۲۱اسفند۹۷ آمده است :  جمعی از کارگران دو شرکت سابیر و ژئوپولتیک زیرشاخه شرکت سابیر در اعتراض به وعده های پوشالی مسئولان مقابل فرمانداری تجمع کردند.بدنبال تجمع روزسه شنبه چهاردهم اسفند ماه این کارگران دراعتراض به عدم پرداخت 14ماه درحالی که مسئولان مربوطه از جمله بهارستان نشین این شهرو معاون فرماندار از تامین اعتبار هفت میلیارد تومانی برای پرداخت مطالبات کارگران خبر دادند اما کارگران می گویند هزینه سنوات و فقط حقوق دو برجشان پرداخت شده است و جمعاً حدود 1 تا 2 میلیون برای هرکدام از کارگران پرداخت شده است....همچنین کارگران می گویند این پول فقط حق کارگر است چرا این پول باید به پیمانکاران داده شود و حق ما را بخورند و ماجرا را تا شش ماه دیگر فیصله دهند.یکی از کارگران می‌گوید هیچ دریافتی‌ای نداشتیم، بیمه‌مان را قطع کرده‌اند، در محل کار هیچ آب و گاز و غذایی نداریم و مسئولان شرکت‌ها و مسئولان شهری از جمله مجموعه فرمانداری مدیریت و نظارت ندارند، در حالی که باید فرماندار شخصاً در این موضوع نظارت می‌کرد.کارگران اذعان دارند این پول به درستی تقسیم نشده و پولی که حق کارگر بوده به پیمانکارها داده شده و این ناشی از عدم نظارت و بی مسئولیتی مدیران است.

=============

*-  کارگران منطقه 2 اهواز نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق مقابل شهرداری مرکزی برای دومین روز متوالی ، اجتماعی اعتراضی برگذار کردند.

 

برپایه خبرمنتشره ، در تاریخ روز سه شنبه۲۱اسفند۹۷ آمده است : برای دومین روز متوالی، جمعی از کارگران فضای سبز و پاکبان شهر اهواز با تجمع در مقابل درب ورودی شهرداری مرکزی نسبت به عدم پرداخت حقوق ۵ و ۶ ماهه خود دست به تجمع مقابل شهرداری مرکزی زدند.

===============

*- کارکنان شرکت کشت و صنعت طوبی شمال تجمع کردند:

 

برپایه خبر منتشر آمده است : قرقبانان، محافظان، نگهبانان جنگل در شهرهای غرب مازندران و کارکنان شرکت کشت و صنعت طوبی شمال در اعتراض به عدم دریافت پنج ماه حقوق در برابر سازمان جنگل ها در چالوس دست به تجمع زدند.

===============

*- کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وعیدی و وعده های سرخرمن ، اعتراض نمودند :

برپایه گزارش منتشره در تاریخ روز سه شنبه۲۱اسفند۹۷ آمده است : کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وعیدی و وعده های سرخرمن رسانه ای کردند.یکی از کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان گفت: هنوز 6 ماه حقوق معوق‌ و عیدی مان را دریافت نکرده ایم و کارفرما فقط وعده می دهد.این کارگر شرکت گلناز کرمان که نخواست نامش منتشر شود،با انتقاد از کوتاهی کارفرما در پرداخت حقوق‌های معوق‌ کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز گفت: مشکل معوقات کارگران شرکت همچنان به قوت خود باقی است و قرار بود تا پایان امسال 5 ماه حقوق معوقه ما پرداخت شود ولی تاکنون تنها حقوق بهمن ماه را دریافت کردیم.این کارگر در ادامه افزود: طبق گفته‌های مدیر کارخانه قرار شد هر وقت حواله های فروش وصول شد به کارگران شرکت یک ماه حقوق پرداخت کند و 10 روز بعد از آن 5 حقوق معوق دیگر هم پرداخت شود. علاوه بر این قرار بود مدیریت از بانک مرکزی 5 میلیارد تسهیلات دریافت کند و با گرفتن وام تمامی حقوق های معوقه ما را پرداخت کند که هیچکدام از این وعده‌ها نیفتد....این کارگر عنوان کرد: مدیر کاخانه حقوق معوقه برج یازده را به ما پرداخت کرد و دلیلش این بود که کمترین هزینه را برایش داشته است چرا که این ماه تعطیلی داشتیم و کارگران در این روزها حقوقی دریافت نمی‌کنند. این مدیر طی جلسه‌ای که با کارگران تشکیل داد گفت برای پرداخت حقوق های معوقه تان پولی ندارم و باید در کارخانه خط تولید فعال باشد تا بتوانم دستمزدهای معوقه‌تان را پرداخت کنم.

============

*- کارگران پالایشگاه نهم (فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی) دراعتراض به عدم پرداخت حقوق،عیدی وحق سنوات مقابل دفتر کارفرما، تجمه کردند:

برپایه خبر منتشره ،درتاریخ روز سه شنبه۲۱اسفند۹۷ آمده است :  کارگران پالایشگاه نهم (فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی) دراعتراض به عدم پرداخت حقوق،عیدی وحق سنوات مقابل دفتر کارفرما اجتماع کردند.این کارگران که حقوق بهمن و عیدی و سنوات خود را نگرفته‌اند، می‌گویند: چرا باید شب عید بی‌پول باشیم و مطالبات‌مان پرداخت نشود؟ به گفته‌ی کارگران، این مشکل از پیمانکار قبلی است که قراردادش تمام شده و رفته اما دستمزد و معوقات کارگران را نپرداخته لذا مسئولیتی متوجه پیمانکار جدید (کارفرمای فعلی) نیست.... فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی با مساحتی در حدود 205 کیلومتر مربع در بلوک جنوب شرقی حوزه پارس جنوبی و حاشیه شرقی مرز آبی مشترک ایران و قطر قرار گرفته است. این فاز با برخورداری از ذخایر درجا معادل 600 میلیارد متر مکعب حدود 5 درصد از ذخایر میدان گازی پارس جنوبی را به خود اختصاص داده است .گازطبیعی تولیدی در این فاز با طی مسافت حدود 150 کیلومتر از بستر دریا به پالایشگاه خشکی به منطقه تمبک واقع در 15 کیلومتری شرق کنگان منتقل می شود.

=========

*- پرستاران بیمارستان بهشتی کاشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات 11ماهه ، دست به اعتراض زدند:

برپایه گزارش منتشره در تاریخ روز سه شنبه۲۱اسفند۹۷ آمده است : پرستاران بیمارستان بهشتی کاشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات 11ماهه اعتراض کردند.، از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ نوع اضافه کاری در قالب طرح قاصدک به پرستاران بخش درمان بیمارستان بهشتی کاشان پرداخت نشده است. کارمندان معاونت درمان و ستاد تا مردادماه اضافه کار خود را دریافت کرده‌اند اما بودجه‌ای برای پرداخت اضافه کار به بخش درمان این بیمارستان شامل پرستار، کارمند آزمایشگاه، رادیولوژیست و غیره تخصیص نیافته است.بنابهمین گزارش،بودجه اضافه کار جدای از مطالبات دانشگاه است و بر همین اساس اضافه کار این نیروهای بخش درمان بیمارستانی مشخص نیست در چه بخشی هزینه شده است.دربخش پایانی گزارش آمده است:پرستاران بیمارستان بهشتی به دلیل تبعیض و عدم پرداخت اضافه کار خود اعتراض و معوقات 11 ماهه خود را از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطالبه کردند.

===========

*- کارگران کارگاه مرکزی پالایشگاه آبادان نسبت به عدم پرداخت مطالبات برای دومین روز متوالی، تجمع اعتراضی برپا داشتند:

برپایه خبر منتشره، در تاریخ روز سه شنبه۲۱اسفند۹۷ آمده است : برای دومین روز متوالی،جمعی از کارگران کارگاه مرکزی پالایشگاه آبادان دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات،دست به تجمع زدند.در این میان، نزدیک به ۲۱۰کارگر بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «نسیم پاک» در کارگاه مرکزی مشغول کارند برای پیگیری وصول مطالبات معوقه خود، تجمع اعتراضی برپا کردند.این کارگران علت اصلی برگزاری این تجمع را اعتراض به بی‌توجهی پیمانکار به پرداخت سنوات، عیدی، پاداش و حق مرخصی خود عنوان کردند و در ادامه مدعی شدند: بخش دیگری از مطالبات ما مربوط به شیوه محاسبه سنوات پایان سال است.آنها با تاکید بر اینکه خواسته ما دریافت حق سنوات بر اساس نامه ابلاغ شده هیات مدیره به پیمانکاران است، در ادامه افزودند: جدا از اینکه کارفرما پرداخت عیدی کارگران پیمانکاری بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان را به تاخیر انداخته، دستور هیات مدیره پالایشگاه آبادان را مبنی بر پرداخت کامل حق سنوات کارگران بر اساس ۳۰ روز اجرایی نمی‌کند....کارگران در خاتمه درباره حق مرخصی خود تصریح کردند: به موجب قانون کنونی کار، هر کارگر می‌تواند ماهیانه دو و نیم روز مرخصی با حقوق استفاده کند، اما در مناطق آزاد نه تنها به کارگران امکان استفاده از چنین حقی داده نمی‌شود بلکه در مواردی پیمانکاران در پایان ماه بابت فعالیتی که کارگر در دوره مرخصی قانونی خود انجام داده است، پولی پرداخت نمی‌کنند.

========

150- *- تعداد ۱۳۰ تن از کارگران پروژه‌ای عسلویه در نامه‌ای به نمایندگان مجلس مطرح کردند:یک هیات نظارت بر پرداخت حقوق نیروهای پارس جنوبی برقرار کنید:

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز چهارشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۷،آمده است:  ۱۳۰ کارگر پروژه‌ای عسلویه در نامه‌ای که آن را به سه نماینده مجلس تحویل دادند، خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی کارگران پارس جنوبی شدند.در این نامه، دو خواسته کلیدی مطرح شده است: اول، قانونی وضع شود که برای همیشه یک هیات بازرسی بر پرداخت حقوق نیروهای پارس جنوبی از طرف مجلس مستقر شود و دوم، در ارتباط با تسویه حساب کارگران اجرایی پروژه‌ای که بیش از ۵ ماه حقوق نگرفته‌اند، به دولت و وزارت نفت فشار آورده تا کارگران شب عید دست خالی به خانه نروند.این نامه که کارگران آن را با کد ملی خود امضا کرده‌اند، به  صورت حضوری به نمایندگان مجلس تحویل داده شده است.

==============

*- کارگران کشتارگاه نهاوند نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل استانداری همدان، تجمع اعتراضی برپا داشتند:

 

برپایه خبر مندرج در تاریخ روز چهار شنبه ۲۲ اسفند۹۷ آمده است : جمعی از کارگران کشتارگاه نهاوند در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع  مقابل استانداری همدان زدند.افزایش مشکلات دراین کشتارگاه موجب شده در چهار ماه گذشته حدود 50 کارگرش هیچ حقوقی دریافت نکرده و به شدت نگران امنیت شغلی خود شوند. آنها افزودند: کمر این واحد صنعتی زیر بار بدهی به بانک کشاورزی خم شده و عوامل دیگری وضعیت نا به سامان کشتارگاه را تشدید می کند که بیشترین ضرر و زیان را کارگران تحمل می کنند. اختلاف بین قصابان و صاحب کشتارگاه یکی از همین عوامل محسوب می شود که در نتیجه آن قصابان نهاوند دامهایشان را به کشتارگاه فامنین برده و آنجا ذبح می کنند.آنها ادامه دادند:نهاوند 80 واحد صنفی قصابی دارد که روزانه 20 تا 30 راس گاو و گوساله و 60 راس گوسفند به کشتارگاه نهاوند می آوردند؛ اما اکنون این تعداد به زیر 10 راس رسیده و به تعبیری این واحد در سراشیبی سقوط قرار گرفته است....

==========

*- تجمع کارگران پالایشگاه آبادان:

برپایه خبر مندرج ، روز چهارشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۷،آمده است: بیش از ۲۰۰ کارگر بخش تعمیرات.پالایشگاه برای دومین روز متوالی دست از کار کشیدند و با برپایی تجمع اعتراضی خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند. کارگران که به واسطه شرکت پیمانکاری «نسیم پاک» در پالایشگاه به کار اشتغال دارند به عدم پرداخت حق سنوات، عیدی، پاداش و حق مرخصی توسط پیمانکار اعتراض کرده اند

===========

*- کارگران شهرداری سرابله دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق ومطالبات دیگر، تجمع و اعتصاب کردند:

 

برپایه خبر مندرج ، روز چهارشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۷،آمده است: کارگران شهرداری سرابله دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق ومطالبات دیگردست از کار کشیده و مقابل شهرداری  این شهر تجمع کردند.این کارگران به خبرنگار رسانه ای گفتند:3ماه حقوق و5ماه حق اضافه کاریشان پرداخت نشده است.آنها افزودند:مسئولان نیز بی‌توجه بوده و پاسخ‌گو نیستند و خبری از عملی‌نشدن وعده‌ها نیست.

===========

*- سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:آخرین وضعیت کارگران هفت تپه در روز های پایانی سال ۱۳۹۷:

برپایه خبر مندرج ، روز چهارشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۷،آمده است: کارگران بازنشسته سال های ۹۶ و ۹۷ در کارخانه نیشکر هفت تپه دست به تجمع زدند. در ادامه این تجمع از ساعت ۱۰ صبح، تولید  در کارخانه متوقف شد و کارگران دست از کار کشیدند.با توجه به اینکه روز های پایانی سال ۹۷ را پشت سر می گذاریم و خانواده های کارگری بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به دریافت حقوق دارند اما همچنان ما با خلف وعده کارفرما روبرو هستیم.قرار بود که تمام حقوق معوقع همراه با عیدی و پاداش کارگران پرداخت شود اما تا کنون حتی حقوق بهمن ما پرداخت نشده است.همچنین کارگران با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی جهت تمدید دفترچه های درمانی متوجه  شدند  که حق بیمه کارگران هم پرداخت نشده و به این ترتیب دفترچه کارگران از طرف سازمان تامین‌اجتماعی تمدید  نشد و این در حالی است که تعدادی از بستگان کارگران جهت بستری و مداوای پزشکی احتیاج به دفترچه تامین اجتماعی دارند.اسماعیل بخشی نماینده و عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه همچنان زندانی می باشد،  به کدامین گناه؟!این ظلم و ستم و بی حقوقی چقدر باید ادامه داشته باشد؟

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۲۲ آسفند ۹۷

==============

*- تجمع کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه :

به گزارش کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، روز چهارشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۷،آمده است:  جمعی از کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به عدم پرداخت سنوات، در مقابل درب کارخانه هفت تپه دست به تجمع زدند. طبق گفته معترضان، جدا از سنوات معوقه، هنوز حق بیمه بهمن ماه ۹۷، تعدادی از بازنشستگان این شرکت پرداخت نشده است.

============

*- تاخیر در پرداخت عیدی کارگران پیمانی حمل و نقل پالایشگاه آبادان/ نماینده پیمانکار: منتظر دریافت سود مدیریتی هستیم:

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز چهارشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۷،آمده است:  جمعی از کارگران پیمانکاری بخش حمل و نقل «پالایشگاه آبادان» که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری مشغول کارند، در تماس با خبرنگار ایلنا از عدم پرداخت عیدی خود خبر دادند.به گفته این کارگران؛ عیدی سال جاری آنها هنوز پرداخت نشده است. آنها همچنین دستمزد بهمن ماه خود را روز سه‌شنبه (۲۱ اسفند) با تاخیر دریافت کرده‌اند.کارگران پیمانکاری بخش حمل و نقل «پالایشگاه آبادان» در روزهای پایانی سال نگران تامین نیازهای خانواده‌های خود برای نوروز هستند و می‌گویند: تاخیر در پرداخت عیدی‌ها نگران‌کننده است. همه کارگران قرارداد مستقیم عیدی خود را با مطالبات سال جاری دریافت کرده‌اند اما ما کارگرانی که تحت مسئولیت پیمانکار مشغول کاریم، هنوز امکان دریافت عیدی نداشته‌ایم.او با بیان اینکه همه اسناد مالی کارگران برای پرداخت عیدی از سوی شرکت آماده است، افزود: پرداخت عیدی به کارگران بخش حمل و نقل به زمان پرداخت سود مدیریتی از سوی پالایشگاه  بستگی دارد. اگر پالایشگاه قبل از پایان سال این پول را به شرکت پرداخت کند، شرکت نیز بلافاصله عیدی کارگران را پرداخت خواهد کرد.او در خصوص تاخیر در پرداخت حقوق بهمن ماه کارگران واحد حمل و نقل نیز گفت: حقوق بهمن ماه کارگران امروز پرداخت شده و دلیل تاخیر آن نیز ایرادات محاسباتی بود که در اضافه‌کاری کارگران بوجود آمده بود.

==========

*- کارگران حمل و نقل پالایشگاه آبادان نسبت به عدم پرداخت عیدی، تجمع کردند :

برپایه خبر مندرج ، روز چهارشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۷،آمده است: کارگران حمل و نقل پالایشگاه آبادان اعتراشان را نسبت به عدم پرداخت عیدی،رسانه ای کردند.جمعی از کارگران بخش حمل و نقل پالایشگاه آبادان که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری مشغول کارند، از عدم پرداخت عیدی خود خبر دادند.به گفته این کارگران؛ عیدی سال جاری آنها هنوز پرداخت نشده است. آنها همچنین دستمزد بهمن ماه خود را روز سه‌شنبه (21اسفند) با تاخیر دریافت کرده‌اند.این کارگران که تعدادشان به 90نفر می رسد، در روزهای پایانی سال نگران تامین نیازهای خانواده‌های خود برای نوروز هستند و می‌گویند: تاخیر در پرداخت عیدی‌ها نگران‌کننده است. همه کارگران قرارداد مستقیم عیدی خود را با مطالبات سال جاری دریافت کرده‌اند اما ما کارگرانی که تحت مسئولیت پیمانکار مشغول کاریم، هنوز امکان دریافت عیدی نداشته‌ایم.

=============

 

*- اعتراض پرستاران در کاشان :

برپایه خبر مندرج ، روز چهارشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۷،آمده است: پرستاران بیمارستان شهید بهشتی کاشان نیز به دلیل تبعیض و عدم پرداخت اضافه کار و معوقات ۱۱ ماهه خود اعتراض کرده اند.از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ بودجه ای برای بخش درمان این بیمارستان شامل پرستار، کارمند آزمایشگاه، رادیولوژیست و غیره اختصاص داده نشده است.

==============

*- نامه 130 کارگر پروژه‌ای عسلویه دراعتراض به وضعیت نابسامان پرداخت حقوقشان :

برپایه خبر مندرج ،در تاریخ روز چهار شنبه ۲۲ اسفند۹۷ آمده است : تعداد 130 کارگر پروژه‌ای عسلویه طی نامه ای خطاب به سه بهارستان نشین ضمن اعتراض به وضعیت نابسامان پرداخت حقوقشان،پیشنهاداتی را درهمین رابطه مطرح کردند.در این نامه، دو خواسته کلیدی مطرح شده است: اول، قانونی وضع شود که برای همیشه یک هیات بازرسی بر پرداخت حقوق نیروهای پارس جنوبی از طرف مجلس مستقر شود و دوم، در ارتباط با تسویه حساب کارگران اجرایی پروژه‌ای که بیش از5ماه حقوق نگرفته‌اند، به دولت و وزارت نفت فشار آورده تا کارگران شب عید دست خالی به خانه نروند.این نامه که کارگران آن را با کد ملی خود امضا کرده‌اند، به  صورت حضوری به نمایندگان مجلس تحویل داده شده است.

==========

*- تجمع پرستاران دانشگاه علوم پزشکی بابل

 

امروز چهارشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، شماری از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی بابل در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

============

*- تجمع اعتراضی کارمندان و کارگران شهرداری سنندج :

 

برپایه خبر مندرج؛در تاریخ روز پنج شنبه۲۳اسفند۹۷ آمده است : تجمع اعتراضی صنفی و مسالمت آمیز کارمندان و کارگران شهرداری سنندج در اعتراض به 6 ماه حقوق معوقه در مقابل ساختمان شهرداری با برخورد خشونت بار نیروی انتظامی مواجه شد.

==============

*- کارگران پالایشگاه نهم (فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی) نسبت به عدم پرداخت حقوق،عیدی وحق سنوات ، برای چندمین بار تجمع کردند :

برپایه خبر مندرج ؛در تاریخ روز پنج شنبه۲۳اسفند۹۷ آمده است :  تجمعات اعتراضی کارگران پالایشگاه نهم (فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی) نسبت به عدم پرداخت حقوق،عیدی وحق سنوات که از روز سه شنبه بیست ویکم اسفند ماه، آغازشده است،کماکان ادامه دارد.کارگران تجمع کننده خواهان پرداخت حقوق ماه های بهمن واسفند، عیدی وحق سنوات خود پیش از پایان سال هستند.کارگران معترض از مسئولان منطقه ویژه  می خواهند مطالبات آنها را از پیمانکار قبلی وصول کنند و به آنها بپردازند. فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی با مساحتی در حدود 205 کیلومتر مربع در بلوک جنوب شرقی حوزه پارس جنوبی و حاشیه شرقی مرز آبی مشترک ایران و قطر قرار گرفته است. این فاز با برخورداری از ذخایر درجا معادل 600 میلیارد متر مکعب حدود 5 درصد از ذخایر میدان گازی پارس جنوبی را به خود اختصاص داده است .گازطبیعی تولیدی در این فاز با طی مسافت حدود 150 کیلومتر از بستر دریا به پالایشگاه خشکی به منطقه تمبک واقع در 15 کیلومتری شرق کنگان منتقل می شود.

==================

*- کارگران پیمانکاری فولاد زاگرس معوقاتشان را نگرفتند/ کارفرما: کوتاهی از کارگران است:

 

به گزارش خبرنگار ایلنا،۲۳ اسفند ۱۳۹۷،آمده است:  30 کارگر پیمانکاری فولاد زاگرس که از سال 91 مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند، همچنان در انتظار دریافت این مطالبات هستند.این کارگران که پیش از این نیز از عدم دریافت معوقات مزدی خود انتقاد کرده بودند، حالا که سال 97 به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، می‌گویند: امیدواریم امسال در همین روزهای باقیمانده بالاخره بتوانیم مطالبات مزدی خود را دریافت کنیم.انتقاد کارگران از عدم دریافت معوقات مزدیِ قبل از سال 91 در حالی صورت می گیرد که کارفرمای شرکت پیمانکاری در مورد این کارگران به خبرنگار ایلنا می‌گوید: کوتاهی از خود کارگران است؛ بارها به کارگران خبر دادیم که برای تسویه مطالبات خود بیایید؛ به آنها پیامک دادیم اما نیامدند.کارفرمای این کارگران پیش از این اعلام کرده بود که آماده مذاکره و پرداخت معوقات مزدی کارگران است.

============

*- ادامه اعتراض کارگران فاز 12 پارس جنوبی؛امیدواریم قبل از پایان سال معوقاتمان را بگیریم :

 

به گزارش خبرنگار ایلنا،،۲۳ اسفند ۱۳۹۷،آمده است:   کارگران پیمانکاری فاز 12 پارس جنوبی (پالایشگاه نهم) که از روزهای میانی هفته، دست به اعتراض زده‌اند، می‌گویند: پیمانکار قبلی مطالبات کارگران را نپرداخته اما از پارس جنوبی رفته است.این کارگران که تعداد آنها حدود صد نفر است، حقوق بهمن ماه و عیدی و سنوات خود را نگرفته‌اند.کارگران معترض می‌گویند: از مقامات منطقه ویژه درخواست داریم قبل از پایان سال و در همین روزهای باقیمانده معوقات مزدی ما را بپردازند تا بتوانیم با خیال راحت پیش خانواده‌هایمان برویم.

================

*- در برخی نقاط مطالبات معوقه پرستاران از مرز یک سال هم گذشته است:

 

به نوشته کانال تلگرامی اردوی کار آمده است : خالد بیت سعید رئیس خانه پرستار خوزستان از به درازا کشیدن پرداخت به موقعِ مزایای مزدی از قبیل کارانه و حق شیفت خبر داده و گفته:

«متأسفانه با اجرای غیرکارشناسانه طرح تحول و تحمیل هزینه‌های سرسام آور و ظالمانه به سیستم نظام سلامت جهت برآوردن خواسته‌های مادی قشری خاص، بدهی‌ها و معوقات از مرز 365 روز گذشته است

«اول سال خبرهای خوش شنیدیم اما آخر سال با وعده‌های واهی روبرو شدیم. هنوز مطالبات برخی پرستاران پرداخت نشده است»  

==============                                                                                                                

* - تجمعات اعتراضی کارکنان سهام عدالت سراسرکشور  نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی در تهران وارد سومین هفته شد:

برپایه خبر منتشره درتاریخ۲۶ اسفند۹۷ آمده است:کارکنان سهام عدالت سراسر کشور با  تجمع مقابل وزارت اقتصاد ودارایی سومین هفته از دور جدید اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی در تهران،آغاز کردند.قابل یادآوری است که دورجدید اعتراضات کارکنان سهام عدالت سراسرکشور درتهران با تجمع مقابل سازمان خصوصی سازی شروع شده است.براساس گزارش رسانه ای شده،یکی ازاین تجمع کنندگان گفت:عصرروزشنبه25اسفند،جلسه‌ای در وزارت اقتصاد با حضور دو نفر از نمایندگان کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت ، مدیرکل بازرسی وزارت اقتصاد ، معاونت حراست نیروی انسانی وزارت و  مدیرکل سهام عدالت سازمان خصوصی سازی برگزار شد.وی افزود: نمایندگان 4 خواسته مارا بقرارزیرمطرح کردند:

1- پرداخت کامل حقوق همه کارکنان البته در حالی که خصوصی سازی اعلام کرده، بابت 36 ماه کارکرد و سنوات و عیدی و... فقط به هرفرد 35میلیون و هفتصدهزارتومان پرداخت می‌کند.

2- پرداخت ‌به کلیه پرسنل شاغل در هر شرکت شهرستانی است، چرا که به گفته آنها سازمان خصوصی سازی کتبا اعلام کرده که از هر شرکت فقط به دونفر حقوق پرداخت می‌کند و برای مابقی کارکنان پرداخت نمی‌کند.

3- پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و مالیات که مطابق قانون کار بخشی از حقوق است.

4- حذف دو تعهدنامه که سازمان خصوصی سازی شرط پرداخت قرار داده است و خلاف مصوبه هیات وزیران مبنی بر پرداخت حقوق کارکنان فوق الذکر است.بنا به همین گزارش،تجمع کنندگان گفتند: در  جلسه دیروز از 4خواسته بالا حذف در باره خواسته دوم وچهارم توافق  حاصل شد و مقرر شد ظهر روز یکشنبه نیز جلسه تکمیلی در سازمان خصوصی سازی با حضور 3نفر از نمایندگان کارکنان معترض سهام عدالت کشور برگزار و در مورد سایر موارد بحث و مذاکره شود.

============

*- جلسه بررسی مشکلات کارکنان سهام عدالت برگزار شد:

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، درتاریخ۲۶ اسفند۹۷ آمده است :  همزمان با آغاز چهاردهمین روز از اعتراضات صنفی کارکنان سهام عدالت، آنها می‌گویند که بالاخره عصر روز گذشته جلسه‌ای با حضور مدیرکل بازرسی وزارت اقتصاد، معاونت حراست نیروی انسانی وزارت، مدیرکل سهام عدالت و دو نفر از نمایندگان کارکنان دفاتر سهام عدالت برگزار شد.منابع کارگری با اعلام این خبر یادآور شدند: این جلسه با موضوع رسیدگی به وضعیت مطالبات کارکنان سهام عدالت در حالی برگزار شد که نمایندگان حاضر در جلسه پیشنهادات خود را برای وصول مطالبات خود برای حاضران مطرح کردند....به گفته آنها؛ پرداخت همه معوقات مزدی و بیمه‌ای به تمام کارکنان سهام عدالت اعم از شهرستانی آنهم به صورت کامل و حذف هر گونه تعهدنامه که سازمان خصوصی‌سازی امضای آن را پیش‌شرط پرداخت  مطالبات مزدی کارکنان کرده است، بخشی از دلایل اعتراض کارکنان سهام عدالت در چهارده روز گذشته بوده است که تاکنون از سوی مسئولان سازمان خصوصی‌سازی اجرایی نشده است. به گفته آنان؛ مدیریت سازمان خصوصی‌سازی در مقام کارفرمای کنونی اعتقادی به ادامه فعالیت تعاونی‌های سهام عدالت که از حدودا ۱۲ سال پیش همزمان با اجرای طرح سهام عدالت تشکیل شده است، ندارد و تصمیم به انحلال آن گرفته است.

==========

*- اعتراض کارگران عملیات غیر صنعتی ممکو ماهشهر:

برپایه خبر منتشره در روز دوشنبه، 27 اسفند 1397،آمده است :  شماری از کارگران عملیات غیر صنعتی پتروشیمی ممکو ماهشهر، در اعتراض به مطالبات مزدی پرداخت نشده خود، دست به اعتصاب زده و در مقابل ساختمان شرکت ممکو تجمع کردند.

==============

*- تجمع اعتراضی جمعی از کارگران شهرداری اهواز:

 

شماری از کارگران شهرداری اهواز امروز دوشنبه۲۷اسفند در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی و بیمه مقابل استانداری تجمع کردند

==============

*- از سرگیری اعتصاب کارگران شهرداری چرام دراعتراض به عدم پرداخت حقوق،عیدی،حق بیمه ومطالبات دیگر:

برپایه خبر منتشره در روز دوشنبه  ۲۷ اسفند ۱٣۹۷ آمده است :  کارگران شهرداری چرام دراعتراض به عدم پرداخت حقوق،عیدی،حق بیمه ومطالبات دیگراعتصابشان را ازسر گرفنتند وضمن خودداری از رفتن سرکار،درحیاط این شهرداری اجتماع کردند.تعدادی ازاین کارگران معترضبا اشاره به تجمع امروزگفتند:حقوق اسفند ماه وعیدی کارگران رسمی پرداخت نشده ضمن اینکه اضافه کار و صندوق بازنشستگی از سال ۹۱برای کارگران رسمی شهرداری چرام واریز نشده است.بنا بر گفته کارگران به مدت 4ماه است که حق بیمه کارگران به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است عدم پرداخت اضافه کار مجموعه کارگران و کارمندان شهرداری از سال 91از جمله مشکلات کارگران این شهرداری است.همچنین بخشی از مطالبات 10کارگراین شهرداری که از سال های 92و93بازنشسته شده اند تابه امروزپرداخت نشده است.

=========

*- در برخی نقاط مطالبات معوقه پرستاران از مرز یک سال هم گذشته است:

 

به نوشته کانال تلگرامی اردوی کار آمده است : خالد بیت سعید رئیس خانه پرستار خوزستان از به درازا کشیدن پرداخت به موقعِ مزایای مزدی از قبیل کارانه و حق شیفت خبر داده و گفته:

«متأسفانه با اجرای غیرکارشناسانه طرح تحول و تحمیل هزینه‌های سرسام آور و ظالمانه به سیستم نظام سلامت جهت برآوردن خواسته‌های مادی قشری خاص، بدهی‌ها و معوقات از مرز 365 روز گذشته است

«اول سال خبرهای خوش شنیدیم اما آخر سال با وعده‌های واهی روبرو شدیم. هنوز مطالبات برخی پرستاران پرداخت نشده است»

===========

*- تجمع اعتراضی کارگران شهرداری اهواز در برابر استانداری:

 

برپایه خبرمندرج در کانال تلگرامی  سرخط  در تاریخ سه‌شنبه  ۲٨ اسفند ۱٣۹۷آمده است: ۳۰ نفر از کارگران شهرداری منطقه‌ی ۸ اهواز در پی عدم واریز مطالبات نقدی خود مقابل استانداری تجمع اعتراضی بر پا داشتند .

===========

*- هفتمین روز تجمع اعتراضی کارگران سازمان آب در شادگان :

 

برپایه خبرمندرج در کانال تلگرامی  سرخط  در تاریخ سه‌شنبه  ۲٨ اسفند ۱٣۹۷آمده است: هفتمین روز از تجمع اعتراضی کارگران سازمان آب در شهر فلاحیه (شادگان) به دلیل ماه‌ها معوقات نقدی خود تجمع نمودند.

=============

*- برپایی دو تجمع اعتراضی مقابل استانداری خوزستان:

برپایه خبر منتشره سه‌شنبه  ۲٨ اسفند ۱٣۹۷آمده است: جمعی از کارگران شهرداری منطقه  ٨اهوازدراعتراض به عدم پرداخت3ماه حقوق،عیدی سال نو،2ماه حق بیمه ومطالبات دیگردست به تجمع مقابل استانداری خوزستان زدند. تجمع اعتراضی کارگران شهرداری منطقه 8اهوازنسبت به عدم پرداخت3ماه حقوق،عیدی سال نو ومطالبات دیگر مقابل استانداری خوزستانیکی از کارگران تجمع کننده به خبرنگار رسانه ای گفت: معادل سه ماه حقوق، عیدی و سنوات از پیمانکار طلب داریم که تاکنون پرداخت نشده است. وی با اشاره به عدم پرداخت 2 ماه حق بیمه این کارگران ادامه داد: پیمانکار دلیل عدم پرداخت حقوق را نداشتن منابع مالی و پرداخت نکردن پول از سوی شهرداری عنوان می کند از سویی دیگر شهرداری منطقه نیز پاسخگوی ما نیست.این کارگر معترض همچنین عنوان کرد: کارگران فضای سبز شهرداری منطقه هشت حدود یکصد نفر هستند، در آستانه سال جدید انتظار می رود که مسئولان شهرداری نسبت به پرداخت حقوق و معوقات ما اهتمام داشته باشند.

==============

175 - *- تجربه اعتراضات کارگران راه آهن:اعتصاب، اعتراض سراسری و رسانه مستقل خبررسانی موثر است:

 

به نوشته کانال تلگرامی اردوی کار آمده است : کارگران بخش های مختلف راه آهن کشور در سال گذشته بارها به دستمزدهای معوقه اعتراض کردند و در کمال متانت و بردباری خواستار رفع تعویق و دریافت به موقع دستمزدهای خود شدند. اما تا زمانی که اعتراضات در مناطق مختلف به شکل ناهماهنگ از نظر زمانی و در مقیاس کوچک صورت می گرفت هیچ گوش شنوایی برای این مطالبات برحق در میان مسنولان نبود. در اسفند ماه جاری وقتی اعتراضات کارگران راه آهن گسترش یافت و جنبه سراسری به خود گرفت و حتی با تحصن سه روزه معلمان در مدارس سراسر کشور همزمان شد، مسئولان خطر اتحاد گسترده بخش های مختلف راه آهن و از آن مهم تر همزمانی و همگرایی اعتراضات آنان با اعتراضات سایر بخش های مزدبگیران را دریافته و با پرداخت حقوق و عیدی کارکنان سعی کردند بر آتش اعتراضات شان آب پاشیده و اوضاع را تحت کنترل بگیرند.

 محمد اسلامی وزیر راه امروز سه شنبه 28 اسفند در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 27 دستگاه سالن مسافری، سه واگن ترن ست و 20 سالن ریل باس گفته: «بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بنده پرداخت حقوق و عیدی کارکنان راه آهن انجام شده است و کسی وجود ندارد که حقوق و عیدی دریافت نکرده باشد

محمد اسلامی قول داده که برای این که دیگر مشکل تاخیر مزد کارگران راه آهن در سال 98 پیش نیاید و به «تعهدات مالی» عمل شود «سیاست‌های جدیدی در مدیریت راه آهن اعمال خواهیم کرد». احتمال می رود منظورش از «سیاست های جدید در مدیریت» دست کردن بیشتر در جیب مصرف کنندگان و بالا بردن قیمت هاست. زیرا وی بر افزایش «جذابیت‌های خدمات ریلی در بخش مسافری و باری» و «توازن و تعادل که موجب می‌شود دیگر شاهد مسائل این چنینی (دستمزدهای معوقه کارگران و کارکنان) نباشیم و کارکنان دچار مشکل نشوند» تاکید کرده است.

اعتراضات کارگری بخش راه آهن کشور در ماههای اخیر نیز تاییدی است بر این تجربه عمومی که اعتراضات گسترده و همزمان، حضور در شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی از این طریق، همچنین همزمان کردن اعتراضات با سایر گروههای مطالبه گر مزد و حقوق بگیران موثر است و مسئولان را به تکاپو می کشاند.

===============

 

*- تجمع اعتراضی کارگران سد چم شیر گچساران نسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های پوچ وسرخرمن مسئولان مقابل فرمانداری در آستانه سال نو:

برپایه گزارش منتشره در تاریخ سه‌شنبه  ۲٨ اسفند ، ۱٣۹۷ درآستانه سال نو، آمده است: کارگران سد چم شیر گچساران دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های پوچ وسرخرمن مسئولان،برای باری دیگر دست به تجمع مقابل فرمانداری زدند.یکی از کارگران گفتاز کار اخراج شده ایم و 12ماه مطالبات خود را دریافت  نکرده ایم و علیرغم ادامه تجمع چند باره  خودجلوی فرمانداری گچساران به نتیجه ای دست نیافته ایم.وی افزودمتأسفانه صدای ما از یک گوش,مسولین وارد و از گوش دیگر خارج میشود و تاکنون جز وعده های پوچ سرخرمن چیزی از مسولان نشنیده ایم.یکی دیگر از کارگران معترض گفتهیچ پولی برای خرید عید برای خانواده و فرزندانم ندارم و چاره ای جز ماندن جلوی فرمانداری ندارم چرا که در آستانه شب عید شرمنده همسر و فرزندانم هستم.این کارگرافزودمیدانستیم مسولان امروز و فردا میکنند تا وقت بگذرد و به تعطیلات عید نوروز برسیم و مطالبات ما به حاشیه برود اما ما به تجمع اعتراضی خود تا دریافت مطالبات خود ادامه میدهیم چرا که راهی جز این کار نداریم.

=================

*- عدم پرداخت حقوق وعیدی کارگران معترض شهرداری دهگلان برای زهر چشم گرفتن:

برپایه خبر منتشره درتاریخ سه‌شنبه  ۲٨ اسفند ۱٣۹۷آمده است: اعضای شورای شهر و شهرداردهگلان برای زهر چشم گرفتن از کارگران معترض شهرداری دهگلان چوب لای چرخ پرداخت حقوق وعیدیشان گذاشتن تااین کارگران وخانواده هایشان سال رابا سفره های خالی تازه کنند.کارگران شرکتی شهرداری دهگلان از عدم پرداخت حقوق،عیدی وحق سنواتشان علیرغم وعده و وعیدها خبردادند.به گفته یکی از این کارگران،با وجود آنکه حساب شهرداری پر بوده است اما به خاطر گرفتن زهر چشم از کارگران به خاطر تجمع چند هفته اخیر*، واریز حقوق آنها به حساب پیمانکار به آخرین لحظات موکول شده است تا دست این کارگران از هر چیزی کوتاه باشد.بنا به گفته یکی دیگر از این کارگران، تمامی حقوق کارگران رسمی و قراردادی شهرداری دهگلان کامل پرداخت شده است و تنها کارگران شرکتی مورد غضب شهرداری و شورا قرار گرفته اند.بنابه گزارش همین منبع بنقل از کارگران، روز29اسفند هم هیچ پولی به حساب کارگران واریز نشد تا این کارگران وخانواده هایشان با دستان خالی به استقبال نوروز بروند.

==================

  178- *- اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری دهگلان دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات مقابل فرمانداری ؛ تهدید کارگران معترض به اخراج از کار:

برپایه گزارش منتشره در تاریخ  چهار‌شنبه  ۲۹ اسفند ۱٣۹۷آمده است: صبح روز دوشنبه سیزدهم اسفند ماه،جمعی از کارگران شهرداری دهگلان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت حقوق وحق سنوات وعیدی سال های96و97  دست ازکارکشیده ومقابل فرمانداری این شهرستان کردند.برپایه گزارش 52 نفر از کارگران شهرداری دهگلان، خواستار دریافت سنوات خود از سال 96 تاکنون از پیمانکار شهرداری هستند، آنها برای دریافت حقوق خود در بین شورای شهر، شهرداری و پیمانکار سردرگمند، هر کدام توپ را به زمین دیگری می اندازد و در نهایت این امر منجر به دست کشیدن از کار و تجمع در مقابل درب فرمانداری می شود تا شاید بتوانند توجه مسئولین مربوطه را به خود و مشکلاتشان جلب کنند.زمزمه هایی مبنی بر اخراج شدن به گوش نیروهای تجمع کننده می رسد، تلفن همراه نماینده کارگران، خاموش است و تماس ها و گفت و گوهای رودر رو برای صحبت و شنیدن مشکلات این کارگران بی نتیجه می ماند چرا که نگران از آینده کاری هستند و گمان می برند که با گفتن سخنی در این رابطه، حکم اخراج آنها صادر شده و خانه نشین خواهند شد!فردای روز بعد از تجمع، در نهایت سکون و سکوت همه 52 نفر سر کار خود حاضر شده و ادامه فعالیت می دهند.

...................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©