Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
جمهوری اسلامی ، طبل توخالی

 

جمهوری اسلامی ، طبل توخالی

در حاشیه دستگیری عبدالمالک ریگی

الف - صاد

    منم زدن های دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی در افسانه ای جلوه دادن نحوه دستگیری عبدالمالک ریگی ، رهبر گروه جندالله ، با مصاحبه یکی از مقامات سفارت پاکستان در تهران با شبکه الجزیره وتکذیب مقامات قرقیزستانی در حضور عبدالمالک در هواپیمای به زور فرود آمده، به مضحکه تبدیل شد . رژیم اینطور وانمود می کرد که رد ریگی را حتی در کنسولگری آمریکا داشته و  به هنگام حضور او در کنسولگری از او عکس گرفته است . و بعد آن جار و جنجال عملیات از نوع موساد در پایین کشیدن هواپیمای مسافر بری  و دزدیدن عبدالمالک  و نمایش ویدیویی پیاده شدن او از یک هواپیمای کوچک که همه و همه پس از مصاحبه مقام پاکستانی  و تکذیب قرقیزستانی ها ،  پنبه شد و به هوا رفت .

    ولی چرا رژیم جمهوری اسلامی به چنین دروغ گویی ها و لاف زنی هایی درباره دستگاه های امنیتی خود نیاز دارد ؟چرا مجبور است درباره قدرت سربازان گمنام امام زمانش ( سازمان امنیتی ) اینهمه بزرگ نمایی کند ؟ پاسخ را باید در ضعف و واماندگی رژیم  در مواجهه با توده های میلیونی مردمی که پس از اعلام نتایج انتخابات دوره دهم بپا خواستند جستجو کرد . رژیم درمانده  که  انواع واقسام شیوه های کاربرد سرکوب ، از ضرب و شتم و تیرانداری خیابانی گرفته تا دستگیری و زندان و شکنجه و تجاوز و دادگاه های اعتراف گیری و دروغ پردازی های شبانه روزی از بلندگوهای تبلیغاتی را   با شکست کامل تجربه کرده است برای قدرت نمایی خود و اینکه هنوز زنده است و نفس می کشد نیاز به تولید افسانه دارد .می خواهند برای خودشان و هواداران و اعوان وانصارشان روحیه بخرند .باید چنان تصویری از جمهوری اسلامی خلق کنند که ابدی باشد ، قادر مطلق باشد و همچون خدایشان ، الله ،در هر سوراخ و برزنی  حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار مردم بوده و هیچ حرکتی و صدایی از چشمان و گوش های پر قدرتش غافل نباشد . قبل از مصاحبه مقام پاکستانی سیل پیام های تبریک نثار خامنه ای ، رهبران نظام و سربازان بی نام و نشان احمدی نژاد و امام غائب شده بود. مصاحبه مقام پاکستانی آب سردی بود بر چهره های خندان و تازه روحیه گرفته حاکمان که پس از ماه ها درگیری با جنبش انقلابی  و عصبیت و شب نخوابیدن و مقابل همسر و فرزندان  و در همسایه روسیاه بودن می پنداشتند روزنه گریزی یافته اند .

           این تنها جنبش انقلابی نیست که در مواجهه با جمهوری اسلامی هزینه می پردازد .جوانانش کشته می شوند و به زندان می افتند ، کارگران و کارمندان و معلمین و پرستارانش از کار اخراج می شوند . جمهوری اسلامی نیز در مواجهه با جنبش انقلابی هزینه گزافی می پردازد . اینجا منظورم هزینه های مالی حمل و نقل اهالی شهر های کوچک به شهر های بزرگ برای بزرگ نمایی در تظاهرات فرمایشی و قدرت نمایی نیست ، منظورم پرداخت اضافه دستمزد و ساندیس و بستنی و پاداش به واحد های سرکوبگر و ارازل و او باش و لمپن ها هم نیست .منظورم از هزینه ،پاشیده شدن رژیم از درون است .تداوم جنبش انقلابی ، رژیم  را از درون هم رو به تلاشی می برد .هواداران مذهبی رژیم روز بروز کنده شده و به  صفوف اپوزیسیون می پیوندند . حتی کارمندان کنسولگری ها استعفا می دهند و پناهنده می شوند .ورزشکارانش در مسابقات بین المللی به علامت همدردی با جنبش انگشت خود را به علامت پیروزی بالا می برند و صحنه های فیلم برداری شده از خشونت واحد های سرکوبگر از درون خودشان به بیرون درز می کند .صحنه های فجیع کشتن و ضرب و شتم جوانان حتی خانواده های خود سرکوبگران را بر ضدشان بر می انگیزد .اینجا دیگر اوین نیست که بازجو  در پنهان هر بلایی می خواهد بر روی تخت شکنجه بر سر زندانی بیاورد .این چماق ها در مقابل دوربین ها و میلیون ها بیننده بر سر مردم فرود می آیند .و با هر ضربه توده های بیشتری به ماهیت وحشی و دد منش این رژیم پی می برند .چنین هزینه هایی به مراتب گزاف تر است .

رژیم وقتی به این نقطه می رسد دیگر ادای دمکراسی  را هم در نمی آورد . می گوید همینیم که هستیم. خوب یا بد همینیم . زور داریم و هرکاری بخواهیم می کنیم . آخوند مصباح یزدی آنچه را در خفا می گفت حالا علنی می کند و به بازجو های آبرو باخته می گوید تجاوز به زندانی زنی که با جمهوری اسلامی در جنگ است به اندازه سفر حج و کربلا صواب دارد . و جنتی و حسنی در خطبه های نماز جمعه به رئیس نیروی قضایی به دلیل تعجیل در اجرای حکم اعدام تبریک می گویند .

واقعیت ماجرای ریگی و نحوه دستگیری او هنوز مشخص نیست .ولی حقیقت آن چیزی نیست که مصلحی رئیس وزارت اطلاعات رژیم می گوید .این را دیگر همه بیننده های تلوزیون صدا و سیما در ایران می دانند . وزارت اطلاعات این بار کم آورده است .شاید هم از حول حلیم در دیگ افناده اند .سناریویی را که می پنداشتند کامل است از همیشه ناقص تر در آمد.و حالا مانده است روی دستشان . اعتراف های ریگی هم هیچ کمکی به این کنفی نمی کند .مصلحی بجای خرابکاری های بیشتر و خر این و آن را گرفتن بهتر است بگوید بایت این افتضاح چند تا پس گردنی از فلاحیان و ری شهری خورده است .

 

 

  

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©