Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱

 

پیام روشن است: اسرائیل نباید به ایران حمله کند

Gideon Levy

Ha'aretz

برگردان ناهید جعفرپور

در باره نویسنده مقاله: گیدئون لوی ژورنالیست اسرائیلی از تلاوید است و برای روزنامه هارتس کار می کند. وی به محدود ژورنالیست های اسرائیلی تعلق دارد که در باره زندگی فلسطینی ها تحت اشغال اسرائیلی ها قلم می زند و گزارش می دهد و به همین خاطر هم مورد حملات همکاران و خوانندگان اسرائیلی قرار می گیرد".

 دردریای شستشوی مغزی، کلیشه ها و ایجاد ترسی که ما را احاطه کرده است، ضرری ندارد که به صدائی خارج از این دریا هم توجه کنیم. صدائی که توانائی اش به هیچ وجه کمتر از صدای "کارشناسان" اسرائیلی برای مسائل امنیتی و ایران نیست: این صدا صدای عقل است. یک چنین صدائی از جانب یکی از دیپلمات های عالی رتبه اروپائی که 5 سال بعنوان سفیر در ایران خدمت نموده بود و این هفته از اسرائیل دیدن نمود، شنیده شد. این مرد که هم اکنون بعنوان سفیر آلمان کاندید شده است با وجود اینکه زمان خدمتش در ایران سال 2004 به پایان رسید اما همواره به ایران رفت و آمد می نماید. پیامی را که وی به هنگام صرف غذا در شهر خودش اعلام نمود کاملا واضح و برنده بود:" اسرائیل نباید به ایران حمله کند زیرا که نه تنها حمله به ایران باعث رنج مردم این کشور خواهد شد بلکه دقیقا آن چیزی که ایران را به ساخت بمب اتم نزدیکتر می نماید همانا یک حمله نظامی از سوی اسرائیل است. حمله ای که بنظر می رسد زمان وقوعش آنچنان دور هم نیست.

دیپلمات اروپائی به این مسئله باور دارد که ایران قصد ندارد بمب اتم بسازد. اما وی هیچ ضمانتی هم نمی دهد که ایران این کار را نکند با این وجود عمیقا باور دارد که ایران این کار را نخواهد نمود. وی می گوید:" اما اگر اسرائیل به ایران حمله کند ایرانی ها را به جائی می کشاند که بمب اتم بسازند.

تهران می داند که اگر عراق و افغانستان تسلیحات هسته ای داشتند، آمریکا به آنها حمله نمی کرد. رژیم ایران می داند که این امر برای آنها هم صادق است. لذا برای حفظ رژیم اسلامی اگر خود را مورد تهدید ببینند به ساخت بمب اقدام می کنند. بنابراین تهدید ایران به حمله نظامی آنان را به این مسیر هدایت خواهد نمود.

وی همچنین گفت که یک حمله اسرائیلی به ایران مردم ایران را پشت رژیم متحد می سازد. دشمن اسرائیل رژیم ایران است نه مردم ایران. مردم ایران با مشکلات دیگری روبرو هستند نه با مشکلات فلسطین و یا وجود یا غیر وجود اسرائیل.

آخرین انتخابات ایران که این دیپلمات اروپائی آنرا متقلبانه می خواند. ترک بزرگی را به پیکره حمایت های عمومی برای رژیم  احمدی نژاد وارد نمود. وی اخطار می کند که غربی ها نباید به ایران حمله کنند چون هر تشنجی می تواند تنها فاصله ها را تنگ تر کند و اپوزیسیونی را که هنوز آخرین حرف خود را نزده است خاموش سازد. باید پروسه شروع شده برای تغییر نظام را اجازه داد تا کار خود را به پایان رساند و خلل به آن وارد کردن تحت هیچ شرایطی درست نیست.

یک حمله اسرائیلی بد تراز هرج و مرج خواهد بود زیرا که درکار اپوزیسیون خلل وارد می سازد وملت را متحد می کند تا از حکومت پشتیبانی نمایند. درست بمانند تمامی کشورهای دیگر وهمانطوری که ما خود تجربه کردیم هر گونه فشار نظامی به پشتیبانی بیشتر مردم از حکومت گران خواهد انجامید.

دیپلمات می گوید:"از زمانی که احمدی نژاد به قدرت رسید همواره هر چه بیشتر رهبریت ایران در زندگی روزمره مردم دخالت نمود. احمدی نژاد جای بوروکرات های دولت را با آدم های خودش از شهرستان ها و روستا ها عوض نمود. کنترلش بر اداره کشور سخت ترازهر زمانی دیگرشد. که این خود احتمالا باعث مقاومت و اعتراضات بیشتر خواهد شد. ایرانی ها توانائی خویش را در مبارزه با استبداد ثابت نمودند. زنان قدرت روبرشد جامعه ایران می باشند و شاید این جمله از آنان باشد که می گوید:

„Cherchez la femme“

وی ادامه می دهد:" چه باید بکنیم؟ در شرایط مشخص هیچ کاری نباید کرد. هر گونه عملکرد دیگری بینهایت بد و خطرناک است. شاید شنونده اسرائیلی هم این سئوال را از خود بکند و چنین پاسخ بدهد:" برای اینکه تهدیدات ایران را تغییر دهیم، با سوریه و فلسطین صلح بکنیم".

افسران عالیرتبه ایرانی می گویند که :"هر صلحی میان اسرائیل و فلسطین برای آنان قابل قبول خواهد بود. این مسئله بستری خواهد شد (منظور صلح است) تا ایران تهدیدات  خود را مبنی برنابودی اسرائیل پس بگیرد".

 آیا اسرائیلی که شدیدا در حال فحاشی است و سریعا دست به حمله نظامی می زند و غالبا زبانی تند بکار می گیرد و بیش از هر کسی دیگر به راه حل نظامی بمب باران اعتقاد دارد، به این اندرزهای عاقلانه گوش می دهد؟ به این شک دارم. زیرا که ما نمی خواهیم صلح کنیم. برای چه باید این کار را بکنیم و برای چه با این عجله؟ بالاخره این عملکردهای ترس برانگیز به مردم اسرائیل کمک می کند و برای جهان و رژیم اسرائیل هم همچنین.

این مسئله باعث می شود که افکار عمومی از مشکلات دیگر منحرف گردد و اسرائیل را از ضرورت اینکه خودش را با اشغال و تمامی مسائل دیگر درگیر کند، آزاد می سازد.

 بنابراین بی بی حمله کن ـ وخدا به ما رحم کند!


 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©