Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۸۹ برابر با  ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۸۹  برابر با ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۰
سال نو تحصیلی و طرح های رژیم علیه دختران دانشجو و دانش آموز

 

 

سال نو تحصیلی و طرح های رژیم علیه دختران دانشجو و دانش آموز

سیما ریاحی

سال نو تحصیلی در شرایطی آغاز می شود که طرح های ارتجاعی رژیم اسلامی علیه دختران دانشجو و دانش آموز با شدت ادامه دارد. تعیین رنگ روپوش، ابلاغ مدل مانتو، طرح "حجاب و عفاف" و جداسازی جنسیتی در مدارس و دانشگاه، همواره از سوی مقامات اسلامی اجرا شده و حال نیز بر آن تاکید می شود. اما امسال، سازماندهی دختران برای آمادگی نظامی و کار با اسلحه نیز براین مجموعه افزوده شده است.

محی الدین محمدیان معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا گفته است: «از سال آینده آموزش نظامی همراه کار با اسلحه با همکاری بسیج و نهادهای مرتبط به دختران دانش آموز ارایه می شود». او همچنین اضافه کرد: «سال آینده دختران دانش آموز برای آموزش کار با اسلحه به میادین تیر اعزام می شوند و در آنجا شیوه کارکردن با سلاح های گوناگون را یاد می گیرند.».  چنین طرحی در راستای نظامی کردن بیشتر جامعه و کشاندن بخشی از دختران به درون نهادهایی چون بسیج و سپاه برنامه ریزی شده است. بعید به نظر می رسد آموزش نظامی دختران، آمادگی برای اعزام آن ها به جبهه های جنگ باشد. سازماندهی نظامی دختران، قدرت بسیج و سپاه را در واکنش به اعتراضاتی که دختران و زنان در آن ها شرکت دارند، به شکل گسترده ای افزایش خواهد داد. این هدفی است که آن ها دنبال می کنند.

 

اگر آموزش نظامی دختران، تربیت نیرو برای سرکوب مبارزات توده ای را در دستور کار خود قرار داده ، تلاش برای جلوگیری از آزادی عمل دختران دانشجو،نیز از دید مقامات دولتی پنهان نمانده است. معاون دانشجويي وزارت علوم از طرح انتقال دانشجويان دختر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي به نزديكترين دانشگاه محل سكونتشان خبر داده است. طبق گفته او، اين موضوع در وزارت خانه مطرح شده و بزودي طي بخشنامه‌اي به طور رسمي اعلام مي شود.وي با بيان اينكه اين دانشجويان مي توانند تا پايان تحصيلات خود در آن واحد دانشگاهي به عنوان مهمان دائم ادامه تحصيل دهند و مدرك خود را از دانشگاهي كه قبول شده‌اند دريافت كنند، تأكيد كرد: «اين طرح در تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي سراسر كشور قابل اجراست». چنین طرحی برای آن ابداع شده است که دختران دانشجو نتوانند از محیط خانوادگی خود دور شده و آزادی عمل بیشتری به دست آورند. مقامات اسلامی با تصویب چنین طرحی می خواهند خانواده ها نیز درگیر کنترل دختران دانشجوی خود باشند. کاری که مدام از سوی حراست  دانشگاه ها علیه دختران و پسران دانشجو اعمال می شود.

 

طرح زمین گیر کردن دختران دانشجو در نزدیک ترین محل سکونت  خانواده های شان با تصویب دانشگاه ها دو جنسیتی نیز تکمیل می شود. هدف این طرح این است که دختران و پسران دانشجو امکان تماس با یکدیگر را نداشته باشند . در همین رابطه شورای گسترش آموزش عالی، طرح راه‌اندازی دو دانشگاه دخترانه در تهران را تصویب کرد. طبق این طرح، دانشگاه های رفاه و ابرار، مخصوص خانم‌ها در گروه‌های علوم انسانی و علوم فنی مهندسی تاسیس خواهند شد. تاسیس دانشگاه های تک جنسیتی ، دیدگاه  عقب مانده و سنتی مقامات اسلامی را به شکل  روشنتری نشان می دهد. آن ها در کنار هم بودن دختران و پسران دانشجو را مایه فتنه و فساد می دانند. از آن می ترسند که نگاه دختران و پسران دانشجو به هم گره بخورد و زمین و زمان به هم بیاید. آن ها با این کار امکان هم فکری و هم یاری و تبادل نظر دختران و پسران دانشجو را از میان بر می دارند.

 

وقتی ایجاد دانشگاه های دو جنسیتی و زمین گیر کردن دانشجویان دختر در نزدکی محل سکونت خانواده ها یشان کارساز نباشد و حراست هم نتواند صدای حق طلبانه دختران دانشجو را خفه کند، آنگاه دادگاه های شرع اسلامی فعال می شوند. همین هفته گذشته  بود که خبر آمد شیوا نظرآهاری،  روزنامه نگار و فعال حقوق بشر از سوی قاضی پیرعباسی، رییس دادگاه شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به شش سال حبس توام با تبعید در زندان ایذه و ۷۴ ضریه شلاق محکوم شد.شیوا نطرآهاری، ۲۶ ساله که از فعالین جنبش دانشجویی بود، نزدیک به یک سال در زندان اوین به سر برد در این دادگاه به اتهام محاربه، تبانی و اجتماع برعلیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و تبلغ علیه نظام محاکمه شده بود.شیوا نظرآهاری اکنون با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی و به صورت موقت آزاد شده است.علاوه بر شیوا، فاطمه نصیرپور، سردبیر نشریه دانشجویی «آذربایجان قادینی» به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق چاپ ویژه‌نامه تشکل دانشجویی« آرمان» دانشگاه آزاد تبریز به مناسبت روز جهانی زن با عنوان «آذربایجان قادینی» (زن آذربایجانی) به شش ماه حبس محکوم شده است..جلسه دادگاه این فعال دانشجویی آذربایجانی به صورت غیرعلنی و بدون حضور وکیل برگزار شده است

 

 اما شیوا و فاطمه تنها زندانیان دانشجوی دختر نیستند ،بهاره هدایت، شبنم مددزاده، زهرا شمس و ده ها دانشجوی دختر دیگر هم چنان در چنگال جانیان اسلامی گرفتارند. آن ها از آزادی و حقوق برابر زنان با مردان شجاعانه دفاع می کنند. تمامی اقدامات سرکوبگرانۀ حاکمان اسلامی، قطعأ قادر نخواهد بود جنبش دانشجویی که دختران دانشجو در آن نقش قابل ستایشی دارند را سرکوب کند. مقاومت در دانشگاه ها و مدارس و بویژه گسترش این مقاومت در میان دختران دانشجو و دانش آموز و همستگی دختران و پسران در احقاق حقوقشان امری نیست که با چنین اقداماتی در هم شکسته شود. سی و یک سال تلاش حاکمان اسلامی در این راه با شکست مفتضحانه ای روبرو بوده است. این شکست را در اعترافات مصباح یزدی در سخنرانیش در مجلس خبرگان به خوبی می توان دید. او در این رابطه گفت: «نقطه اصلى هدف ‌گیرى دشمنان، دانشگاهها است. معاونتهاى فرهنگى دانشگاهها باید مواظب مى ‌بودند، اما باید اعتراف کنیم که چندان کارى از دست آنها برنمى ‌آمد و نمى ‌آید.، در دو سه سال اخیر شبهات دینى در میان نوجوانان روز به روز بیشتر مى ‌شود و شبهه‌ ها با آهنگ و شکل جدید مطرح مى ‌شوند که ما در این زمینه کارى نکردیم».

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©