Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in /mnt/web205/e0/39/5274439/htdocs/new/browsf.php on line 66 سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ برابر با  ۲۶ ژانويه ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴  برابر با ۲۶ ژانويه ۲۰۱۶
بیانیه درباره آغاز اتحاد عمل و همکاریهای مشترک چهار تشکل چپ فعال در امریکای شمالی

بیانیه به مناسبت آغاز

اتحاد عمل و همکاری های مشترک تعدادی از تشکل های چپ فعال

 در امریکای شمالی

اکنون بیش از هر زمان، مشخص شده که در غیاب قطب قوی و فعال چپ سوسیالیست، نه تنها بربریت سرمایه داری با همه نابرابریها، تبعیض ها، بحرانها، جنگها، کشتارها، آواره گی ها و فجایع زیست محیطی در جهان و نیز عروج توحش و ارتجاع اسلامی در خاورمیانه بحران زده، تداوم خواهد یافت. بلکه در صورت عدم تقویت و گسترش یک بدیل حقیقتا برابری طلب، آزادیخواه، سکولار و متکی بر اردوی عظیم کار و رنج، آینده تیره و تاری در انتظار کل بشریت خواهد بود.

بی شک دلایل تاریخی، نظری، سیاسی، تشکیلاتی و سبک کاری متنوع و متعددی سبب تضعیف آلترناتیو سوسیالیستی و رشد بدیل های ارتجاعی شده است که طبعا در تحلیل آن و نحوه تبیین آن نظرات و گرایشات گوناگونی در جنبش سوسیالیستی جهانی وجود دارد. اما آنچه بیش از همه قطب چپ را در ایران و اقصی نقاط جهان آزار داده این بوده که علیرغم اختلافات جدی نظری – سیاسی و تشکیلاتی، نتوانسته بطور سیستماتیک حول اشتراکات عدیده خود دست به همگامی، همکاری و اتحاد عمل منظم بزند.

متاسفانه فرهنگ مقاومت در برابر ضرورت حرکت بر مبنای اشتراکات، علیرغم اختلافات هنوز جان سختی می کند و آنان نیز که بر مبنای سنت تاریخی "کارگران جهان متحد شوید" و "چاره رنجبران وحدت و تشکیلات است" بر ضرورت اتحاد پای می فشارند به نحو ناب گرایانه ای، بدون در نظر گرفتن اختلافات جدی و گاه بنیادی درون خانواده چپ سوسیالیست، به بهانه ضرورت وحدت ارگانیک، برنامه ای، حزبی و ... از میدان دست به نقد همکاری و اتحاد عمل های منظم استنکاف می جویند. حال آنکه جریان چپ انقلابی و ضد سرمایه داری، در این دنیای بحران زده که کارگران و زحمتکشان بیش از هر زمان از نابرابری، استبداد، امپریالیسم، تروریسم دولتی و غیردولتی، جنگ، ارتجاع، فاشیسم، تئوکراسی و بنیادگرایی مذهبی رنج میبرند، نیازمند همگامی و همیاری حول اشتراکات متعدد خود میباشد.

با درک این ضرورت و در راستای پرکردن این خلاء رنج آور، ما تعدادی از تشکلهای چپ ایرانی فعال در امریکای شمالی ( کانادا و ایالات متحده ) همکاری و اتحاد عمل خویش را در عرصه های زیر اعلام می نمائیم:

 

۱-  حمایت فعال از جنبش کارگری و تشکلهای مستقل کارگری در ایران و جلب همبستگی بین المللی از این جنبش

۲- پشتیبانی از سایر جنبش های اجتماعی مستقل و مترقی در ایران نظیر: زنان، دانشجویان، ملیتهای تحت ستم، فعالین زیست محیطی، اقلیتهای جنسی و ...

۳- دفاع از آزادی بی قید و شرط اندیشه، بیان و تشکل و نیز جدایی کامل دین از دولت

۴- مبارزه برای لغو کامل مجازات شکنجه و اعدام و دفاع از رهایی همه زندانیان سیاسی و عقیده تی و نیز دادخواهی از ۳۷ سال جنایات رژیم جمهوری اسلامی بویژه در دهه هولناک شصت

۵- حمایت از سرنگونی انقلابی رژیم اسلامی سرمایه داری ایران، بدست طبقه کارگر و توده های زحمتکش، در حین مخالفت با هر نوع مداخله امپریالیستی و جنگ افروزانه

۶- دفاع از سوسیالیسم به عنوان تنها آلترناتیو انسانی در مقابل نظام سرمایه داری، نئولیبرالیسم، گلوبالیزاسیون و همه انواع ارتجاع داخلی، منطقه ای و بین المللی    

۷- مشارکت فعال در جنبشهای کارگری - اجتماعی و ضدامپریالیستی در کانادا و امریکا و ارتباط و همکاری با اتحادیه های کارگری و نیز تشکلها، فورومها و کارزارهای چپ و مترقی در این منطقه

                                                       **************

بر مبنای عرصه های فوق الذکر، ما تلاش خواهیم کرد از طریق انتشار اعلامیه ها و موضع گیریهای مشترک، برپایی آکسیونها، کارزارها و مراسم هماهنگ ( نظیر اول ماه مه، هشت مارس، یادمان جانباختگان ... ) و نیز برگزاری سمینارها و سخنرانیها حول مسائل مهم سیاسی، تئوریک و ... ضمن همگامی حول اشتراکات خود، بر سر اختلافات سیاسی – نظری - تشکیلاتی و سبک کاری خویش، مباحثات رفیقانه را دامن بزنیم. تنها پس از این همکاریها و جمعبند مثبت از دستاوردهای آن است که میتوان برای ارتقای سطح همکاری و چه بسا اتحاد کامل قدمهای جدیدی برداشت.

در راستای اهداف فوق، ما دست همه فعالین نهادها و تشکل های چپ فعال در کانادا و امریکا را برای همکاری و همیاری در این حرکت، به گرمی می فشاریم و صمیمانه از آن استقبال می کنیم.

 

زنده باد همبستگی و همگامی نیروهای چپ انقلابی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

ژانویه ۲۰۱۶

-------------------------------------

اسامی به ترتیب حروف الفبا :

- اتحاد چپ ایرانیان واشنگتن

- اتحاد چپ ایرانیان ونکوور

- اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

- بخشی از فعالین چپ در لس آنجلس

- کمیته ایرانیان چپ- شیکاگو

- کمیته یادمان کشتار زندانیان سیاسی دهه شصت در ایران – مونتریال

-------------------------------------------------------------------------

ایمیل آدرس، برای تماس و همکاری :  iranianleftinnorthamerica@gmail.com

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©