Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in /mnt/web205/e0/39/5274439/htdocs/new/browsf.php on line 66 سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰ برابر با  ۱۳ اکتبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰  برابر با ۱۳ اکتبر ۲۰۱۱
نظام جمهوری اسلامی تنها نظام چوبه های دار در ملاعام، اختلاس های نجومی، نظام تاخت و تاز باندهای بزرگ قاچاق و پولشویی و استبداد

ایران در آئینه آمار

مریم امانی  

نظام جمهوری اسلامی تنها نظام چوبه های دار در ملاعام، اختلاس های نجومی، نظام تاخت و تاز باندهای بزرگ قاچاق و پولشویی و استبداد مطلقه به سبک قرون وسطا نیست، علاوه بر این ها عامل اصلی قتل های خاموش شهروندان کشور است؛ شهروندانی که از فقر دست به خودکشی می زنند، در اثر آلودگی هوا سکته می کنند، دچار سوتغذیه اند و جاده هایشان قتلگاه آنان است. جمهوری اسلامی نماد انحطاط عمومی در همه عرصه هاست: از توریسم تا فرار مغزها، از حوادث کار تا بدنامی که به هویت ایرانیان گره زده و جهانی کرده است.

 

ايلام؛ زنان رکورددار خودکشی»

به گفته داريوش قنبری عضو کميسيون اجتماعی مجلس وضعيت خودکشی در غرب کشور بالاست و استان ايلام در آمار خودکشی بالاترين رقم را در بين استان های کشور داراست. از هر دو هزار نفر دو نفر به خودکشی اقدام می کنند و هر ساله اين آمار رو به افزايش می رود. به گفته وی خودکشی در ميان زنان رقم بالاتری را به خود اختصاص می دهد که خودسوزی از جمله راه های خودکشی در ميان آنان است.

 

قد کودکان ايرانی 4 سانت کوتاه شده است ساکنین جدید دهکده لی لی پوت!

براساس اعلام آزمايشگاه کنترل مواد غذايی معاونت غدا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران قد کودکان ایرانی چهار سانتی متر کوتاه تر شده است. علت کوتاهی قد مصرف نوشابه‌های گازدار و حضور کمرنگ گروه شير و لبنيات در برنامه غذايی روزانه  و سوتعذیه حدود یک سوم کودکان ایرانی اعلام شده است.

 

از بين 139 کشور، رقابت‌ پذيرى توريسم ايران صدوچهاردهم شد

در گزارش سالانه رقابت پذيرى در صنعت سفر و توريسم که هرسال از سوى مجمع جهانى اقتصادى ارائه مى شود، ايران از ميان 139 کشور جهان در رديف 114 قرار گرفت. در این گزارش کشور ترکيه با رتبه 50 بالاترين رتبه را در منطقه آسياى مرکز ى و نزديک بدست آورده است درحالى که ايران با رتبه 114 يکى از پايين ترين رتبه ها را کسب کرده است. گرجستان در رتبه 73 ، آذربايجان در رتبه 83 و  ارمنستان با يک درجه افزايش در رديف 90 از ميان 139 کشورجهان قرار گرفته اند. صرف نظر از کشورهاى منطقه خاور نزديک و آسياى مرکزى، کشور سوييس دربالاترين رديف اين جدول قرار گرفته ، سپس آلمان، فرانسه ، اتريش، سوئد، امريکا ، بريتانيا ، اسپانيا، کانادا و سنگاپور به ترتيب در رديف هاى بعدى اين جدول در سطح اقتصاد جهانى جاى دارند.

 

افزايش ۱۰ درصدی سقط جنين در ايران

به گفته مجيد ابهري، مشاور کميسيون اجتماعی مجلس سقط جنين در ايران نسبت به دهه گذشته ده درصد افزایش یافته است. آخرين آمار رسمی منتشر شده در مورد سقط جنین مربوط به سال ۷۷ است. در اين سال ۹۰ هزار جنين به‌ صورت قانونی و غيرقانونی در ايران سقط شدند. اين آمار از سقط روزانه ۲۲۱ و هر ساعت ۹ جنين در سال ۷۷ خبر مي‌دهد.

 

پايين آمدن سن ابتلا به آرتروز به سطح 40 سالگی در ايران

به گزارش واحد مرکزی خبر ، براساس آمار اعلام شده در جریان برگزاری جلسه ماهيانه انجمن جراحان ارتوپدی سن ابتلا به آرتروز زانو، که معمولا بیماری افراد بالای 60 سال است به سنين 40 تا 50 سالگی رسيده است. به گفته رییس انجمن جراحان ارتوپدی ايران، مشکلات مربوط به مفصل زانو در کشور؛ همچنین  آرتروز زانو در زنان ايرانی بسيار شايع است.

 

ايران و عراق در صدر بدنام ترين کشورهای دنيا

براساس نظرسنجی موسسه "ريپيو تيشن انيستيتو" در نيويورک ایران و عراق در صدر بدنام ترین کشورهای دنیا قرار دارند. این نظرسنجی که در آن 42 هزار نفر شرکت کردند، براساس شاخص هایی چون کيفيت سطح زندگي، امنيت و محيط کشور صورت گرفت. کانادا و سوئد به ترتيب در جايگاه اول و دوم ليست خوش نام ترين کشورهای جهان قرار گرفتند و کشورهايی چون استراليا، سوئيس و نيوزلند رتبه های بعدی را به خود اختصاص دادند. بر اساس اين نظرسنجي، کشورهايی مانند ايران، عراق و پاکستان در رتبه های پايانی اين ليست قرار دارند.

 

ايران نسبت به جمعيتش، از نظر خروج مغزها و خروج متخصصين، اولين کشور در دنيا است

ايران نسبت به جمعيتش، از نظر خروج مغزها و خروج متخصصين، همچنان جایگاه اولین کشور دنیا را از آن خود کرده است.  براساس تازه ترین آمارها بيش از هزار جوان ايرانی متقاضی فوق ليسانس و دکترا در ۸۰ روز نخست امسال از کشور خارج شده اند. براساس یک آمار دیگر نیز رتبه ایران بالاست و آن بدترین کشوری جهان بودن برای زنان است. در يک رتبه‌بندی برای تعيين بهترين و بدترين کشورهای جهان برای زنان، ايران در ميان 165 کشور جهان رتبه‌ی 125 را کسب کرده است. اين بررسی که توسط هفته‌نامه‌ی نيوزويک انجام شده است، برمبنای فاکتورهايی همانند رعايت عدالت و حقوق قانونی زنان همچون حفاظت از آنان در برابر خشونت‌ها، وضعيت سلامت، سطح تحصيلات، وضعيت اشتغال شامل دستمزد زنان و سياست شامل تعداد زنان شاغل در پست‌های دولتي، صورت گرفته است.



هشدار جامعه پزشکی ايران به کاهش سن ابتلا و افزايش مرگ و مير ناشی از سرطان

براساس آمار دکتر آسيه الفت بخش، عضو پژوهشکده سرطان جهاد دانشگاهی سرطان پستان در زنان ايرانی رو به افزايش است، ميانگين سن ابتلا به اين بيماری به 45 سالگی رسیده و هم اکنون 27 نفر از هر 100 هزار زن در کشور مبتلا به سرطان پستان می شوند که البته اين آمار مربوط به سال 87 است و قطعا هم اکنون افزايش يافته است. وی با اعلام اينکه سن ابتلا به سرطان پستان در اروپا بين 50 تا 60 سالگی است، گفت: سن ابتلا به سرطان پستان در ايران بين 40 تا 50 سالگی است و به طور متوسط سن ابتلا به اين بيماری در بين زنان کشور 45 سالگی است.

 

درجاده‌های فارس از هر 100هزار نفر 45 نفر جان خود را از دست مي‌دهند»

مطابق آمار جانشين پليس راهور نيروی انتظامی جمهوری اسلامی در استان فارس آمار کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی بيش از ميانگين کشور است و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در اين استان ۴۵ نفر جان خود را در حوادث رانندگی جاده‌ای از دست مي‌دهند. وی سبقت و سرعت غير مجاز و عدم توجه رانندگان به جلو را از مهم‌ترين عوامل برور تصادفات جاده‌ای در فارس دانست.

 

روزانه دو ایرانی بر اثر سقوط از بلندی می‌میرد

طبق آمار محمود خدادوست رئیس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور 264مورد از مرگهای ناشی از حوادث کار پنج ماهه اول امسال بر اثر سقوط از بلندی بوده است. به گفته وی مقایسه آمار 264 نفری مرگ به دلیل سقوط از بلندی در پنج ماهه نخست امسال با آمار 196 نفر در مدت زمان مشابه سال قبل 34.7 درصد رشد را نشان می دهد.

 

ایست قلبی رتبه نخست علت مرگ تهرانیها

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در باره آمار متوفیان پایتخت گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 25 هزار و 90 متوفی در بهشت زهرای تهران پذیرش شده اند که بیشترین علت مرگ تهرانیها ایست قلبی بوده است. وی عنوان کرد: ایست قلبی بیشترین علت فوت در شش ماه اول سال با تعداد سه هزار و 68 نفر بوده که از این تعداد 44 نوزاد، هزار و 651 مرد و هزار و 373 زن بوده اند. کمترین تعداد متوفیان طی شش ماه گذشته به منطقه 21 با 119 نفر و بیشترین تعداد به منطقه 4 شهر تهران با تعداد هزار و 324 نفر اختصاص دارد.

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©