Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in /mnt/web205/e0/39/5274439/htdocs/new/browsf.php on line 66 سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ برابر با  ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰  برابر با ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۱
مجله رادیوئی ایران در آئینه آمار

مجله رادیوئی ایران در آئینه آمار

 

 برنامه ای از مریم امانی

 

نابودی محیط زیست، قرار گرفتن در معرض انواع بیماری ها، افزایش مرگ و میر در اثر اعتیاد و انباشته شدن زندان ها از معتادان پا به پای رشد واردات، سقوط ارزش پول، از هم گسیختگی خانواده ها و افزایش طلاق جریان دارد. بحران اجتماعی ایران اکنون به تابلویی به وسعت ۱۶۵ هزار کیلومتر مربع با هزاران رنگ و ترکیب تبدیل شده که آمارهای هفتگی هر بار بازتاب ترکیبی از رنگ های گوشه ای از این پهندشت بحران زده است. بحرانی که بدون برچیدن بساط استبداد مذهبی چشم اندازی برای مهار آن وجود ندارد.

 

روزانه ۱۰ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست می دهند.

 

روزانه ۱۰ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست می دهند. بر اساس آمار مشاور کميسيون اجتماعی مجلس به نقل از پزشکی قانونی، سال گذشته ۳ هزار و ۶۵۰ نفر بر اثر اعتياد جان خود را از دست داده اند. تغييرالگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی، وجود ناخالصيهای متعدد در اينگونه مواد و همينطور افزودن مواد بسيار خطرناک به مواد مخدر سنتی از قبيل رنگ مو، زهره گاو، مدفوع انسان، خون شتر و نظایر آنها باعث مرگ معتادان می شود.

 

در ايران هر 12 دقيقه يك نفر آلزايمر مى گيرد


آمارهای جهانی حاکی از آن است که هر هفت ثانيه يک نفر به آلزایمز مبتلا شده و هر 20 سال تعداد افراد مبتلا به اين بيماری دو برابر می شود. تخمين زده می شود تا سال2040 تعداد مبتلايان آلزايمر به هشتاد ميليون نفر برسد. اين آمار در ايران هر دوازده دقيقه يک نفر است. خطر ابتلا به آلزايمر با افزايش سن افزايش می يابد و وقوع و شيوع آن برای هر پنج سال افزايش سن بعد از سن 60 سالگي، دوبرابر می شود.

 

آمار تعرض جنسی به زنان در ایران بیش از 60 درصد است

 

بیش از 60 درصد از زنان ایرانی سابقه نوعی تعرض جنسی داشته اند. این آمار نتايج يک تحقيق دانشگاهی در تهران است. براساس یافته های این تحقیق در میان زنان بين 15 تا 35 سال در مناطق شمالی و جنوبی شهر تهران 72.5 درصد از زنان در مقابل نگاه‌های معنادار، 62.5  درصد در مقابل متلک‌های زننده و 12.5 درصد از زنان در مقابل لمس اعضای بدن سکوت مي‌کنند. همه اين‌ها در حالی است که بيش از 60 درصد از زنان سابقه نوعی تعرض جنسی را داشته‌اند که شامل نگاه‌های معنادار، متلک‌های زننده و لمس اعضای بدن است.

ایران جزو ۵ کشور نخست تخریب‌کننده جنگل

 

براساس آمار مهدی سنایی نماینده مجلس از نهاوند ایران جزو پنج کشور نخست تخریب کننده جنگل هاست. در دو دهه گذشته حجم جنگل‌های کشور از ۱۸ میلیون هکتار به ۱۲.۴میلیون هکتار رسیده و در سه سال گذشته ۱۸ هزار هکتار از پوشش گیاهی در زاگرس نابود شده و میزان هزینه فرسایش خاک در کشور برابر با ۱۴ درصد درآمد ناخالص ملی است. همچنین میزان مراتع کشور نیز از ۹۰ میلیون هکتار در پیش از انقلاب به ۸۵ میلیون مترمربع رسیده است.

 

واردات میوه و محصولات کشاورزی در 4 سال 3 برابر شده است

 

براساس آمارهای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از واردات اقلام کشاورزی به کشور، طی چهال سال منتهی به اولین سال دوره دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد 3 برابر شده و واردات میوه به ۱۹ هزار و ۴۶ تن در سال ۸۸ رسیده است. آمار مربوط به ارزش مالی واردات محصولات کشاورزی در این چهار سال نیز نشان می‌دهد که ایران در سال ۸۳ حدود دو میلیارد و ۷۴۹ میلیون دلار صرف واردات محصولات کشاورزی کرده است که این مبلغ با افزایش واردات اقلام کشاورزی در سال ۸۹ به هشت میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار رسیده است.

 

قلب ايرانيان 20 سال زودتر پير مي‌شود

 

براساس آمارهای دکتر سيد محمد باقر طباطبايی، عضو مؤسس انجمن جراحان قلب ايران، سن افراد مبتلا به ناراحتي‌های قلبی در ايران بسيار پايين‌تر از سن افرادی است که در اروپا مورد عمل جراحی قرار مي‌گيرند. متوسط سن اين بيماران درايران حدود 55 سال است در صورتی که در اروپا و آمريکا سن بيماران قلبی 73 تا 76 سال است و به عبارت ديگر قلب ايراني‌ها 20 سال زودتر بيمار مي‌‌شود.

 

سالانه به طور متوسط 320 هزار نفر در ارتباط با مواد مخدر به زندانها معرفی می شوند

مطابق آخرين اطلاعات رسمی اعلام شده، در سال 89، به ازای هر 100 هزار نفر جمعيت فعال (بين 15 تا 64) سال، 325 نفر به خاطر جرايم مرتبط با مواد مخدر، شامل مصرف، نگهداري، حمل، خريد و فروش و قاچاق، گذرشان به زندان افتاده که در مقايسه با آمار 202 نفری سال 88، رشدی نزديک به 38 درصد را نشان می دهد. آمار عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنين نشان می دهد سالانه به طور متوسط 320 هزار نفر در ارتباط با اين جرايم به زندانها معرفی می شوند که اين تعداد طی سال 1389 معادل 29 درصد از ورودی زندانيان کليه جرائم و 43 درصد از موجودی زندانيان کليه جرائم را تشکيل می دهد

 

از بين 64 كشور، ارزش پول ايران در مقابل دلار به همراه " دونگ" ويتنام در رتبه آخر است

مطابق آمار معاون اقتصادى وزير امور اقتصاد و دارايى از بين 64 كشور، ارزش پول ايران در مقابل دلار به همراه " دونگ" ويتنام در رتبه آخر است. به گفته وی اگر بخواهيم ارزش ريال را به دلار بيان كنيم هر ريال معادل عدد 942 با پنج صفر پس از اعشارِ دلار است، به گونه‌اى كه عملا ارزش ريال در مقابل دلار به سمت صفر ميل مي‌كند و از اين لحاظ پرستيژ ملى صحيح نيست.

 

فضای کتابخانه ای ايران:رتبه 41 از 56 کشور

آمار مديرکل کتابخانه های عمومی مازندران حاکی از آن است که ايران در بين 56 کشور جهان در حوزه کتاب، در رديف 41 از حيث فضای کتابخانه ای قرار دارد. براساس این امار در حوزه منابع کتب و مقالات نیز ايران در رتبه 36 دنيا قرار دارد

 

وقوع روزانه 364 طلاق در کشور

مطابق آمار جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در 4 ماهه نخست امسال روزانه 364 طلاق در کشور ثبت شده است. تعداد ازدواجهای ثبت شده در دفاتر ازدواج در 4 ماهه نخست سال جاری 305 هزار و 257 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد رشد داشته است. همچنین تعداد طلاقهای ثبت شده در دفاتر طلاق در 4 ماهه ابتدای سال جاری 43 هزار و 775 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش را نشان می دهد.

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©