Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in /mnt/web205/e0/39/5274439/htdocs/new/browsf.php on line 66 سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۰ برابر با  ۱۹ جولای ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۰  برابر با ۱۹ جولای ۲۰۱۱
در حالی که رقابت باندهای حکومتی بر سر قدرت و تصرف مجلس آینده، گوشه هایی از فساد و آلودگی همه بازیگران اصلی این رقابت و ناکارای

در حالی که رقابت باندهای حکومتی بر سر قدرت و تصرف مجلس آینده، گوشه هایی از فساد و آلودگی همه بازیگران اصلی این رقابت و ناکارایی و عدم مشروعیت، آنها را به صحنه کشیده است، فروپاشی اجتماعی در اثر گسترش بحران اقتصادی ادامه دارد؛ امری که نرخ بالای قتل های خانوادگی، گسترش طلاق؛ کاهش سن سکته مغزی، ورود دختران جوان به بازار فروش کلیه و افزایش مصرف مواد مخدر در زنان برخی نمودهای آماری آن در روزهای اخیر است

 

کاهش 20 درصدی حجم آب 32 سد کشور

بنابراعلام وزارت نيرو، حجم آب 32 سد کشور از ابتدای سال جاری تا پايان هفته گذشته در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته ، بيش از 20 درصد کاهش يافته است. هم اکنون 32 سد کشور با کاهش 20 درصدی حجم آب مواجه هستند که سدهای کرخه، ساوه، 15خرداد، کارده، دوستي، شهيد رجائی از آن جمله محسوب می شوند. بر اساس اين گزارش، هم اکنون 19 سد کشور ازجمله سدهای لار، ساوه، 15 خرداد و طرق کمتر از 20 درصد حجم خود ذخيره آب دارند. همچنين 46 درصد از کل ورودی های آب به مخزن سدهای کشور و 45 درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور در مدت مورد بررسی متعلق به سدهای استان خوزستان است.

 

نرخ بالای قتل‌های خانوادگی

نرخ قتل در ايران در تازه‌ترين آماری که از سوی نيروی انتظامی ارائه شد، سه در ۱۰۰ هزار نفر است و نزديک به يک‌سوم قتل‌های ثبت شده در سراسر کشور قتل‌های خانوادگی است. سرهنگ هادی مصطفايي، معاون مبارزه با جرائم جنايی پليس آگاهی نيروی انتظامي، در نشستی رسانه‌ای گفت که29,5 درصد قتل‌هايی که پليس آگاهی از وقوع آن‌ها مطلع مي‌شود، قتل‌های خانوادگی است و ۲۸.۲ درصد مقتولانی که قتل آن‌ها گزارش مي‌شود، زنان هستند. بر اساس پژوهشی که جامعه آماری آن ، از ميان صفحه‌ حوادث يکی از روزنامه‌های صبح ايران در سال ۱۳۸۷ انتخاب شده‌ است، ۴۳ درصد قتل‌های انتشار يافته در روزنامه از نوع قتل‌های خانوادگی هستند، ۲۷ درصد آن‌ها زنانی هستند که به دست شوهرانشان به قتل رسيده‌اند و ۲۲ درصد آنها شوهرانی هستند که به دست زنان‌شان کشته شده‌اند.

 

رشد بیماران کلیوی در کشور/ کمبود هزار دستگاه دیالیز

شمار بیماران کلیوی در ایران افزایش می یابد اما دستگاه دیالیز کافی نیست. براساس آمار منتشره از سوی مصطفی قاسمی در حاشیه شانزدهمین همایش فرهنگی پژوهشی مدیران انجمن های خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران در کرمان مجموع دستگاههای دیالیز موجود در کشور 3 هزار و 700 دستگاه است؛ در حالی که برای تامین نیازهای درمانی بیماران موجود به حداقل هزار دستگاه جدید نیاز است. به گفته قاسمی کمبود دستگاه دیالیز منجر به مرگ و میر برخی از بیماران می شود. براساس آمار وی ضریب استفاده از دستگاه دیالیز می بایست یک دستگاه به ازای سه بیمار باشد، اما این ضریب در ایران هم اکنون یک دستگاه به ازای شش بیمار است. در سال 89 تعداد 2 هزار و 285 پیوند کلیه انجام شده که 1690 مورد آن از افراد داوطلبان و 595 پیوند نیز از بیماران مرگ مغزی بوده است.

 

طلاق» زنگ‌ها را به صدا در می‌آورد

در طول پنج سال گذشته، موارد طلاق در ایران بیش از 53 هزار مورد، افزایش پیدا کرده است. آمار طلاق در سال 1384، 84هزار مورد بود که در سال 1385 به 94 هزار مورد رسید. آمار جدایی‌ها در سال 1386 به 99هزار و 825 مورد رسید، و در سال 1387 نیز با 11درصد افزایش، 110 هزار و 510 مورد طلاق در کشور اتفاق افتاده است. روند رو به افزایش این پدیده در سال 1388 به 126هزار واقعه رسید و در نهایت پرونده سال 1389، با ثبت 137هزار و 200 مورد طلاق بسته شد. سازمان ثبت احوال کشور تنها در شش ماهه نخست سال 89، از ثبت 365 مورد طلاق در هر شبانه‌روز خبر داده است. این آمارها به معنای آن است که طی پنج سال گذشته در ایران، طلاق 37.59 درصد رشد کرده است. بر اساس آمار مشخص شده بیشترین میزان طلاق مربوط به زوج‌هایی است که در سنین 20 تا 30 سالگی قرار دارند. گفته می‌شود 65هزار مورد از موارد طلاق سال 89، مربوط به افرادی بوده که در رده‌های سنی 25 تا 29 سال قرار داشته‌اند. از سوی دیگر سه چهارم از کل طلاق‌های صورت گرفته مربوط به زوج‌هایی بوده است که کمتر از 10 سال از زندگی زناشویی آنان می‌گذشته. و تنها یک چهارم مربوط به زندگی‌های است که عمر بالاتر از ده سال دارند.

 

اقتصاد ایران در ردیف ده کشور بدترین اقتصاد های جهان

نشريه اقتصادي فوربس طي گزارشي به بررسي عملكرد اقتصادي 177 كشور جهان طي سه سال گذشته پرداخت و بر اين اساس 10 كشور را به عنوان بدترين اقتصادهاي جهان معرفي كرد. بدترين اقتصادهاي جهان در اين گزارش بر اساس ميانگين آمارهاي سه ساله در خصوص رشد توليد ناخالص داخلي ، تورم و توليد ناخالص داخلي سرانه به اضافه تراز حساب هاي جاري تعيين شده اند . اين فهرست نسبت به سال گذشته تغييرات زيادي داشته است. بر اساس اين گزارش ايران بعد از ماداگاسکار،ارمنستان،گینه ،اوکراین،جاماییکا،ونزویٌلا،قرقیزستان ،سوازیلند ونیکاراگویٌه در جايگاه دهم فهرست بدترين اقتصادهاي جهان طي سه سال گذشته قرار گرفته است. بر اساس آمارهاي سازمان بين المللي انرژی ، ايران 10 درصد ذخاير كشف شده نفت جهان را در اختيار دارد. اقتصاد ايران با سوء مديريت، افزايش نقش دولت در فعاليتهاي بزرگ صنعتي و اقتصادي و تحريم ها روبرو است.

 

ايرانيان 10 سال زودتر سکته مغزی می کنند.

براساس آمار دکتر حسين پاکدامن، رئيس انجمن متخصصين مغز و اعصاب ايران سن سکته های مغزی در ايران، 10 سال کمتر از دنياست. به گفته او سن ابتلا به سکته‌های مغزی در ايران 45 سال و در ديگر کشورها 55 سال است و عوامل ژنتيک، پرفشاری خون، استعمال مواد دخاني و چاقی از دلايل افزايش سکته های مغزی هستند. پيش از اين در موارد بسياری اعلام شده است که سن ابتلای ايرانيان به بيماری هايی مثل ام.اس ، سرطان و عارضه ای مثل سکته قلبی کاهش داشته است. به عنوان نمونه اعلام شده که سن سکته قلبی به 35 سال رسيده است.

 

ورود دختران به بازار فروش کليه

دختران به بازار پیوند کلیه وارد شده اند . براساس آمارها در سال 89 تعداد دو هزار و 285 پيوند کليه در کشور انجام شده است که هزار و 690 مورد آن از افراد داوطلب و 595 پيوند هم از بيماران مرگ مغزی بوده است. همين مسئله سبب شده که برخی برای تامين هزينه های مادی زندگی نسبت به فروش کليه خود اقدام کنند. به گفته يکی از مديران انجمنهای خيريه حمايت از بيماران کليوي، پای دختران جوان به بازار غيررسمی فروش کليه باز شده و اين افراد بنا به دلايل گوناگون که فقط مباحث مالی و اقتصادی است، متقاضی پرو پاقرص فروش کليه هستند. متقاضيان فروش کليه اغلب بين 20 تا 30 سال سن دارند و دختران جوان هم با قصد فروش کليه به مراکز پیوند کلیه مراجعه می کنند.

 

 

افزايش مصرف مواد مخدر در زنان خوزستانی

گرايش زنان خوزستان نسبت به مواد مخدر رو به افزايش است." مدير درمان دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز با اعلام اين خبر افزود: اين افزايش مصرف نگراني‌های فراوانی برای ما ايجاد كرده به گونه‌ای كه جمعيت بانوان مصرف كننده مواد مخدر در استان خوزستان از سه درصد به پنج درصد جمعيت كل معتادين در مدت اخير افزايش يافته است." اين آمار و ساير شاخص‌های جمعيت شناسی در خوزستان نگراني‌ها را افزايش داده و بايد مسئولين را برای رسيدگی به معضلات استانی كه برروی نفت خوابيده است، به اقدامات لازم برای فقرزدايی وادار نمايد.

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©