Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in /mnt/web205/e0/39/5274439/htdocs/new/browsf.php on line 66 سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ برابر با  ۲۴ ژانويه ۲۰۲۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲  برابر با ۲۴ ژانويه ۲۰۲۴

نجف روحی

رفیقی که از جان مایه می گذاشت

 

نجف روحی ، همکار سایت روشنگری، رفیقی که به جان مایه می گذاشت ، امروز در میان ما نیست!

نجف گرامی ما از روزی که ایده راه اندازی چنین سایت فراگروهی و فراسازمانی در بیش از دو دهه پیش، (نوامبر ۲۰۰۲) در دستور کار قرار گرفت ، به شدت از آن استقبال کرد و پذیرفت که ستون یا بخش محیط زیست را دنبال نماید . اسم روشنگری برایش پیامد عرصه فعالیت جمعی بود و بدان بشدت به دیده احترام می نگریست!

او برای پیدا کردن ستون خبرهای خودش به جد و به جان مایه می گذاشت و همواره تازه ترین خبرها را شکار می کرد و آنها را رصد می نمود و به پردازش در می آورد و در سایت جا می داد . حضورش همواره روشنی بخش سایت ما بود .

نجف کارگر میکانیکی کار آزموده و بغایت خویشتندار بود. محیط کارش با فضای کارو دستهایش با آچار و رنگ و موس کامپیوتر همسو بود ، به محض فارغ شدن از کار و سر دادن قهوه ای، در کیوسک محل کارش، دنبال کار خبر بود و راست و ریس کردن انجام مسئولیتی که متعهد شده بود .

دوست شفیق مان حدود ده سال پیش به دنبال عارضه گرفتگی رگ های قلبش ، کارش به بیمارستان و پزشک وعمل بازافتاد . بعد از چندی که انجام این عمل صورت گرفت ، روزگار خوش ندید. بیماری جان سختی به جسم و جانش نشست و او همچنان به کار و زندگی و فعالیت اجتماعی و آرزومندی آنچه در سر می پروراند ادامه می داد .

اسباب دلخوشی او سر کردن با نوه هایش و بار سفر بستن و به مناطق گرم سفر کردن بود تا از سرمای سرد سوئد خود را محافظت نماید . سفر او به جرقه ای می مانست ، به محض دست پیدا کردن به بلیط ارزان گریزی میزد وتنش را به گرما می داد و بر می گشت و باز کار بود و کار …

طی سال های اخیر بدلیل فرسودگی جسمی حجم کارش کمترشده بود ولی امید او به زندگی و تحولات پیشروی در درون جامعه از پس خیزش رو به تعالی جنبش “زن-زندگی-آزادی” امیدواری دراو رو بفزونی نهاد . افسوس که دیگربار این اواخر( دسامبر۲۰۲۳) کارش به بیمارستان کشیده شد. بدلایل شرایط ویژه و حسابگری امور بیمارستانی ، نمیشد به ملاقاتش رفت . مرتب از طریق تلفن جویای حالش می شدیم . با همه ناتوانی جسمی و مصرف بالای مرفین برای کاستن درد ، بغایت امیدوار به نظر میرسید . بعداز آخرین عمل جراحی که بر روی او صورت گرفت ، بعد از ساعاتی منتهی به خونریزی شد و سرانجام در روز جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ برابر با   ۱۹ژانويه ۲۰۲۴،قلب پر طپش او از کار باز ماند و زندگی اش رو به خاموشی گرائید.

برای بازماندگانش- دوستانش- نوه ها و فرزندان عزیزش ایرن و آنالیزا ، از دست رفتن بابا نخف را با تاثر یاد می کنیم.

پرونده گشاد دستی پُرتلاش او در نزد ما همواره گشوده مانده و خاطره همراهی های او در جمع یاران سایت روشنگری همیشه با چهره خندان او همواره همراه است . یادش گرامی باد

یاران سایت روشنگری

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©