Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in /mnt/web205/e0/39/5274439/htdocs/new/browsf.php on line 66 سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
طبقات دارا، به واسطه برخورداری از ثروت و مکنت، می توانند اختلالات رفتاری کودکان خود را درمان کنند، آموزش کودکان خود را تامین ک

طبقات دارا، به واسطه برخورداری از ثروت و مکنت، می توانند اختلالات رفتاری کودکان خود را درمان کنند، آموزش کودکان خود را تامین کنند، و از تخت های درمان آی سی یو  با استانداردهای جهانی استفاده کنند. یادمان باشد که پوسیدگی دندان کودکان؛ محرومیت از تحصیل، ابتلا به سکته، محرومیت از درمان و بهداشت مناسب و قرار داشتن در معرض مرگ و میر که در آمارهای روزهای اخیر بازتاب یافته است قبل از هر چیز و بیشتر از هر قشر و لایه اجتماعی، کارگران و زحمتکشان کشور را که با فقر و تهیدستی زندگی می کنند، قربانی می کند. این ها از محرومیت هایی است که خانه زاد کارگران و زحمتکشان ایران است.  یازده اردیبهشت روز جهانی کارگر را به روز فریاد اعتراض به رنج ها و مصائب کارگران و زحمتکشان ایران و نفی استبدادی که پاسدار فلاکت و بی حقی زحمتکشان کشور است تبدیل کنیم.

 

9 درصد دانش آموزان کشور دچار اختلالات رفتاری هستند

وزیر بهداشت گفت: سه درصد دانش آموزان با مشکلات بینایی، حدود یک درصد با مشکلات شنوایی و 9 درصد با اختلالات رفتاری مواجه هستند. به گفته وی: مشکل اصلی در مدارس چاقی و کم تحرکی دانش آموزان است که بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت و فشار خون را در آینده برایشان به همراه خواهد داشت و هدف بر این است تا با تشکیل مدارس مروج سلامت از این امر جلوگیری شود.

ميليون بي‌سواد 10 تا 49 ساله2

از جمعيت 71 ميليون نفري، 4 ميليون و 897 هزار نفر در خوداظهارى اوليه اعلام بي‌سوادى كرده‌اند كه اين موضوع بايد راستي‌آزمايى مي‌شد. على باقرزاده معاون وزير آموزش و پرورش گفت: حدود يك ميليون و 200 هزار نفر در مناطق روستايى بي‌سواد هستند كه آمار بي‌سوادان هر منطقه به تفكيك در دست استخراج است همچنين بيش از يك ميليون نفر نيز در مناطق شهرى بي‌سواد هستند كه تدابيرى اتخاذ شده است تا با آنها مكاتبه شده و وضعيت باسوادى يا بي‌سوادى آنها اعلام و آمار 2 ميليون و 697 هزار و 113 نفري، راستي‌آزمايى شود.

سل مقاوم به درمان سالانه 150 هزار نفر را می‌کشد

براساس آمار دکتر حسن آقاجانی دبیرهفته سلامت ، سل مقاوم به درمان سالانه 440 هزار نفر را مبتلا و 150 هزار نفر را می‌کشد. به گفته وی استفاده بی رویه و نامناسب از داروهای ضد میکروبی علاوه بر ایجاد مقاومت دارویی در بدن افراد موجب تحمیل هزینه‌های بسیار به نظام سلامت کشور شده و باید با ایجاد تمهیداتی این معضل از نظام سلامت کشور برچیده شود. مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر وزارتی، هزینه‌های تحمیلی از این بابت به کشور را سالانه 400 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: این تحمیل هزینه در امریکا سالانه 30 میلیارد دلار و در اروپا سالانه 79 میلیارد پوند است. سل مقاوم به درمان سالانه 440 هزار نفر را مبتلا و 150 هزار نفر را می‌کشد، علاوه بر این  شیوع مالاریا و ایدز نیز بر اثر شیوع مقاومت دارویی در بین افراد رو به گسترش است.

80 درصد تختهای آی سی یو در ایران استانداردهای جهانی را ندارند

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران از کمبود دو تا پنج هزار تخت آی سی یو در مراکز درمانی کشور خبر داد و گفت حدود پنج هزار تخت آی سی یو  داریم که 80 درصد آنها با استانداردهای جهانی فاصله دارند. حدود 100 هزار تخت بیمارستانی در تمامی مراکز درمانی کشور داریم که فعال هستند. طبق استانداردهای موجود می بایست 10 درصد این تختها مربوط به مراقبتهای ویژه پزشکی باشد. یعنی باید حداقل 7 هزار تخت آی سی یودر مراکز درمانی کشور داشته باشیم که هم اکنون تعداد تختهای فعال و غیر فعال آی سی یو  به عدد 5 هزار تخت نمی رسد. براساس آمار وی هر سال حدود 2 تا 2.5 میلیون بیمار دچار حادثه به مراکز درمانی کشور مراجعه می کنند،  20 تا 30 درصد این افراد نیازمند مراقبتهای ویژه هستند. برای آماده سازی هر تخت آی سی یو می بایست حداقل 250 میلیون تومان هزینه شود تا استانداردهای اولیه را داشته باشد. بنابراین با استانداردهای جهانی برای تجهیز بخشهای مراقبتهای ویژه پزشکی در مراکز درمانی حداقل 20 سال فاصله داریم.

 

هر کودک ۱۲ ساله ایرانی ۲ دندان پوسیده دارد

به گفته وزیر بهداشت " هر کودک ایرانی ۱۲ ساله به طور متوسط ۲ دندان پوسیده دارد." و  این روند پوسیدگی دندان در بزرگسالی ادامه پیدا کرده و" افراد ۳۵ تا ۴۴ سال درگیر مشکلات دهان و دندان جدی شده و نیاز به درمان های پیچیده دندانپزشکی دارند. وزیر بهداشت در حالی به مشکلات مردم در زمینه دندان اعتراف کرد که در سال ۸۷ وعده بیمه خدمات دندان پزشکی از سوی وزیر رفاه داده شده بود. وزیر بهداشت  در سال ۸۸  این وعده را تکرار کرد و  قرار شد که خدمات دندان پزشکی برای اصلاح رویکرد مراجعات مردم به دندان پزشکی، تحت پوشش بیمه قرار گیرد. اما این وعده محقق نشد و وضعیت سلامت دهان و دندان بنا به گفته دکتر حسین حصاری، دبیر اجرایی کنگره سلامت دهان و دندان به وخامت گذاشته و سلامت مردم را تهدید می کند. در حال حاضر بر اساس آمارها  برای هر ۱۱ هزار و ۱۰۰ ایرانی فقط یک دندانپزشک وجود دارد و بر خلاف کشورهای پیشرفته در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، از جمله ایران، شاهد افزایش شیوع بیماری های دهان و دندان هستیم. حداقل ۱۴ درصد افراد ۳۵ تا ۴۴ ساله مشکلات پوسیدگی دارند که این مسئله نگران کننده است.

 

50 درصد تصادفات پایتخت مربوط به موتورسیکلت سواران است

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: 50 درصد تصادفات پایتخت مربوط به موتورسیکلت سواران است.وی افزود: در سالهای گذشته 50 درصد مصدومان و مجروحان مربوط به تصادفات و 23 درصد کشته ها مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است.

شیوع سرطان مثانه در کشور به علت مصرف سیگار و تریاک

رئیس کنگره بین‌المللی انجمن اورولوژی ایران گفت: سرطان مثانه در ایران به دلیل استفاده از سیگار و تریاک از شیوع بالاتری برخوردار است. وی با اشاره به اینکه تومورهای مثانه، کلیه و پروستات جزء شایع‌ترین تومورهای دستگاه‌های اداری و کلیه به شمار می‌رود، گفت: در این میان سرطان مثانه در ایران به دلیل استفاده از سیگار و تریاک از شیوع بالاتری برخوردار است

 

مرگ 2.7 ایرانی در هر ساعت بر اثر تصادفات جاده‌ای

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با ارائه آمار 10 ساله مرگ و میر در اثر تصادفات جاده‌ای کشور اعلام کرد: در هر ساعت2.7 ایرانی بر اثر تصادفات جاده‌ای جان می‌دهند. جابر قره داغی در نشست خبری با بیان این که براساس آخرین آمار مرگ و میر بر اثر تصادفات جاده‌ای از سال 79 تا 88، 235 هزار و 50 نفر جان خود را از دست داده‌اند،گفت: بر اساس این آمار 10 ساله می‌توان گفت که به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 28/38 درصد تلفات داشته‌ایم که به عنوان نمونه در تهران در 10 سال گذشته 28 هزار و 565 نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست داده‌اند. رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با بیان اینکه سمنان، قزوین و کرمان بیشترین آمار تلفات جاده‌ای را داشته اند گفت: ‌در سمنان از هر 100 هزار نفر 77 نفر، در قزوین 56 نفر و در کرمان 49 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: در حالی که براساس آمارها 50 درصد آ‌مار تصادفات عامل انسانی است، بهتر است که مسئولان و رسانه‌ها خسارات جانی و مالی تصادفات کشور را تنها در 8 سال گذشته با تلفات جانی و خسارات مالی در 8 سال دفاع مقدس مقایسه کنند تا به اهمیت موضوع پی ببرند.

 

سکته در زنان شاغل دو برابر زنان خانه دار است

یافته های پژوهش های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی بهشتی نشان می دهد که سکته مغزی و قلبی در زنان شاغل دو برابر زنان خانه دار است. به گفته مجید ابهری یافته های پژوهشی گروه « ام پ ها » در دانشگاه علوم پزشکی بهشتی بر روی چهار هزار و 250 زن شاغل و خانه دار در تهران، شیراز، رشت و مشهد نشان می دهد  با توجه به تنش های روحی و عصبی در افراد شاغل، از آنجائیکه آمار ناراحتی های روحی و عصبی در اینگونه افراد بیشتر از سایرین است برخی از بیماریها در زنان شاغل بیش از زنان خانه دار است. مشاغل دارای تنشهای عصبی، فشارهای فکری، مسئولیتهای سنگین دیگر در کنار اشتغالات فکری، تنشهای عصبی، نارضایتی شغلی و عوامل تنش زای محیطی زنان را در معرض خطر سکته، پیری زودرس، اختلالات هرمونی و بیماریهای گوارشی قرار می دهد.

 

آمار سزارین در ایران 25 درصد بالاتر از نرخ جهانی است

آمار جهانی نشان می دهد که فقط 5 تا 15 درصد زایمانها منجر به سزارین می شود در حالی که این آمار در ایران 4/40 درصد است. براساس این گزارش سزارین های غیرضروری، علاوه بر خطرات آن به عنوان یک عمل جراحی بزرگ برای مادر و نوزاد، باعث تحمیل هزینه های فراوان به خانواده و جامعه می شود. عفونت، خونریزی، عوارض بیهوشی، احتمال نیاز به تزریق خون و عوارض روانی از خطرات اثبات شده سزارین برای مادر است و در مورد نوزاد می توان به مشکلات تنفسی، تولد زودرس نوزاد اشاره کرد.

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©