Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in /mnt/web205/e0/39/5274439/htdocs/new/browsf.php on line 66 سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ برابر با  ۱۵ مارس ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹  برابر با ۱۵ مارس ۲۰۱۱
تامین بهداشت و درمان، آموزش، برخورداری از فرصت های برابر در زمینه اشتغال برای زنان، حق دسترسی به غذای کافی و مقوی برای آحاد جا

تامین بهداشت و درمان، آموزش، برخورداری از فرصت های برابر در زمینه اشتغال برای زنان، حق دسترسی به غذای کافی و مقوی برای آحاد جامعه مخصوصا کودکان به عنوان عامل تضمین رشد و سلامت جسمی، حق برخورداری از منزلت شهروندی در حوزه حقوق مدنی و جزایی و حقوقی از این دست که پایه های هر جامعه سالم در دنیای امروزی است هر روز که از عمر رژیم جمهوری اسلامی می گذرد وسیع تر و زیربنایی تر به خطر می افتد. این تصویری است که آمارهای روزهای اخیر بازتاب می دهند؛ تصویر حرکت توقف ناپذیر بحران حاد اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی کشور به سمت پس رفت و انهدام تدریجی. نه تنها برای آزادی که برای رهایی اجتماعی نیز هیچ چاره ای جز برچیدن طومار نظام استبداد مذهبی حاکم بر کشور ما وجود ندارد.

 

 

افزایش 5 درصدی مرگ و میر در حوادث ترافیکی کشور

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی از افزایش 5 درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در کشور طی سال جاری خبر داد. براساس این آمار تا سال 85 حوادث ترافیکی و آمار مرگ و میرهای ناشی از آن در کشور سیر صعودی داشت اما از این سال به بعد با اقداماتی که انجام شد در نتیجه آمار حوادث ترافیکی و تلفات آن سیر نزولی پیدا کرد. وی با بیان اینکه سیر نزولی حوادث ترافیکی در کشور تا سال 89 ادامه داشت، افزود: با توجه به آمار ارایه شده در سال جاری حدود 5 درصد افزایش آمار مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی داشته ایم.

 

35 درصد ایرانیها از خوردن شیر و لبنیات محرومند

معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: تنها حدود 65 درصد از افراد جامعه روزانه یک بار یا بیشتر از گروه شیر و لبنیات مصرف می‌کنند. دکتر زهرا عبداللهی اظهار داشت: مصرف کافی شیر و لبنبات در روز، علاوه بر افزایش رشد و تضمین سلامتی جسمی، موجب ارتقای هوش و قدرت فراگیری افراد می شود و مصرف شیر و لبنیات کم چرب، برای سلامت قلب مفید است. مصرف شیر و لبنیات کم چرب، فشار خون را پایین می آورد و سطح کلسترول را کاهش می دهند و رژیم غذایی غنی از شیر و فرآورده های لبنی، می تواند خطر پوکی استخوان در سنین سالمندی و یائسگی را کاهش دهد. وی افزود: دریافت فرآورده‌های لبنی خصوصا برای سلامتی استخوانها در دوران کودکی و نوجوانی و همچنین زمانی که استخوانها درحال ساخته شدن است، بسیار اهمیت دارد و یکی از علتهای تاخیر رشد در کودکانی که در مرحله رشد قرار دارند، کمبود کلسیم است که به علت مصرف کم شیر و لبنیات است.

 

:در طول يک سال ونيم55 هزار نفر به زندانيان ايران اضافه شده است

رئيس سازمان زندانها گفت: در يک سال و نيم گذشته 55 هزار نفر به آمار زندانيان کشور اضافه شده اين در حالی است که حتی 55 متر هم به فضای زندانها اضافه نشده است. به گفته وی در حال حاضر با ظرفيت اسمی 85 هزار نفری زندانهای سراسر کشور بيش از 220 هزار نفر زندانی وجود دارد.

 

ناباروری سومین علت طلاق در کشور است

عضو هیئت مدیره انجمن باروری و ناباروری ایران، از ناباروری به عنوان سومین علت طلاق در کشور نام برد و افزود: زوجهای نابارور مجبورند برای تامین هزینه‌های درمانی تمام دارایی خود را بدهند یا وامهای سنگین دریافت کنند. دکتر سید‌مهدی احمدی در کنگره باروری و ناباروری ایران گفت: آمار ناباروری بالاست و بیمه ‌ها هنوز خدمات درمانی ناباروری را پوشش نمی‌دهند.

 

ثبت 70 هزار مورد بیمار سرطانی در کشور

آقاجانی مشاور وزیر بهداشت در همایش کشوری پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر گفت: 75 درصد عوامل موثر بر سلامت خارج از اختیارات وزارت بهداشت است و توصیه به ورزش و فعالیت فیزیکی بدون ایجاد بستر مناسب بی اثر بوده و امکان پذیر نیست. براساس آمار وی 70 هزار مورد بیمار سرطانی در سال جاری ثبت شده است.

 

62 درصد کودکان ایرانی دندانهای پوسیده دارند

یک دندانپزشک با اشاره به تحقیقاتی که بر روی کودکان کشور انجام شده است، اظهار داشت: نتایج این تحقیقات حاکی از این است که دندانهای 62 درصد کودکان 12 ساله ایران پوسیده است. این دندانپزشک با اشاره به تحقیقات وزارت بهداشت بر روی کودکان 12 ساله ایرانی، افزود: این تحقیقات نشان می دهد که حدود 62 درصد این کودکان دندانهای پوسیده دارند و 18 درصد نیز مبتلا به بیماری لثه هستند.

 

.فقط 13درصد از زنان ايرانى مشغول به كار هستند/رتبه 116 برای زنان ايران در آمارجهانی فعاليت اقتصادی

بر اساس گزارش سازمان كار هم‌اكنون 13درصد از زنان ايرانى مشغول به كار هستند . این در حالی است كه براساس برنامه چهارم توسعه قرار بود نرخ مشاركت زنان ایران در سال 88، معادل 16.2 درصد و مردان 69.2 درصد باشد.

آمارهاى مجمع جهانى اقتصاد حاكى از مشاركت 42 درصدى زنان در فعاليت‌هاى اقتصادى است. براساس آمار مجمع جهانى اقتصاد ايران در رتبه 116 از حيث فعاليت‌هاى اقتصادى زنان قرار دارد.

 

رشد آمار افسردگی و اضطراب نگران کننده است

ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری در سومین همایش انجمن جامعه شناسی ایران در دانشگاه بهشتی گفت: در یک نظرسنجی از جامعه هدف این نظرسنجی 34% افراد دارای علائم اختلالات روانی خصوصا اضطراب و افسردگی بودند و این نظرسنجی و پژوهش که در سال 87 انجام شده است نسبت به نظرسنجی مشابه در سال 78 که 22% بوده 12% رشد را در گسترش استرس و اضطراب در جامعه نشان می دهد.

 

 سرطان مثانه شايع‌ترين عارضه مردان در كشور است

امروزه شايع‌ترين عارضه اورولوژي در ايران و جهان سنگ كليه است و در ايران نيز اين آمار 37 درصد را نشان مي‌دهد. رييس مركز تحقيقات كليه و مجاري ادراري دانشگاه علوم پزشكي بهشتي گفت: از جمله بيماري‌هاي شايع مردان سرطان پروستات است كه شايع‌ترين سرطان در آمريكا و اروپا به حساب مي‌آيد ولي در ايران سرطان مثانه به عنوان شايع‌ترين سرطان مردان شناخته شده است. وی  با اشاره به اين كه سرطان مثانه به دليل وفور و سختي آن مهم‌ترين مساله بهداشتي كشور براي مردان محسوب مي‌شود، گفت: سرطان پروستات ميزان‌كشندگي خيلي كمتري نسبت به سرطان مثانه دارد و بايد به عارضه‌هاي سرطان مثانه در كشور و پيشگيري و درمان آن توجه بيشتري شود.

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©