Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in /mnt/web205/e0/39/5274439/htdocs/new/browsf.php on line 66 سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ برابر با  ۳۰ دسامبر ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲  برابر با ۳۰ دسامبر ۲۰۱۳
رضا مرزبان هم رفت

رضا مرزبان هم رفت

رضا مرزبان ، یکی از پرسابقه ترین روزنامه نگاران ایران و یکی از قدیمی ترین مدافعان آزادی مطبوعات ، از میان ما رفت. او یکی از نخستین روزنامه نگارانی بود که از همان نخستین روزهای انقلاب ، خطر حاکمیت روحانیت را دریافت و با انتشار روزنامه "پیغام امروز" در باره چشم انداز مصیبت بار قدرت گیری هیولایی که از بطن انقلاب بر آمده بود و داشت آن را می بلعید ، هشدار داد. مرزبان یکی از اعضای برجسته "سندیکای خبرنگاران و نویسندگان مطبوعات" بود که در سال ۱۳۴۱ شکل گرفت و در سال ۱۳۶۰ مانند همه تشکل هایی که وابسته به روحانیت حاکم نبودند ، منحل شد. او در جوانی از فعالان "حزب توده ایران" بود ، و پس از کودتای ۲۸ مرداد هر چند (جز مدتی کوتاه که به عضویت "جبهه دموکراتیک ملی" در آمد) فعالیت حزبی نداشت ، ولی تا آخر عمر همیشه به آرمان بزرگ سوسیالیسم وفادار ماند. مرگ رضا مرزبان ضربه ای است برای همه آنهایی که دل درگرو آزادی و برابری انسان دارند و ما در سوگ او خود را شریک همه آنها می دانیم و به خانواده محترم مرزبان و همه وابستگان و دوستان این نویسنده آزاده تسلیت می گوئیم. هیچ شک نباید داشت که نام و خاطرۀ انسان هایی مانند رضا مرزبان همواره همراه نیروهای طرفدار آزادی و برابری تبار انسانی زنده خواهد ماند.

هیأت اجرایی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

۸ دیماه ۱۳۹۲ ( ۲۹ دسامبر ۲۰۱۳ )

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©