Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in /mnt/web205/e0/39/5274439/htdocs/new/browsf.php on line 66 سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ برابر با  ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۱  برابر با ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۲
آقای دارا بیگی، کی‌ قرار است چه کسی‌ را مجازات کند؟

آقای دارا بیگی، کی‌ قرار است چه کسی‌ را مجازات کند؟

 

 سعید صارمی

 

اخیرا با بالا گرفتن بحث پیرامون دادگاه " ایران تریبونال "، مقاله‌ای هم از سوی آقای " مجید دارا بیگی " در سایت‌های گوناگون از جمله در " سایت گزارشگران " انتشار یافت ، که توجه نگارنده این سطور را ، بر انگیخت. مقاله مورد نظر ، با بازگویی واقعیت‌های تلخ در مورد کشتار و سرکوب سیستماتیک حاکمیت، حتی قبل از به قدرت رسیدن آغاز می‌‌شود. ( مانند فاجعه سینما رکس آبادان)، ... و سپس به درستی‌ بر موضوع کشتار آزادیخواهان در دهه ۶۰ تا ۶۷ تاکید می‌‌کند. امری که نه تعجب مرا بر می‌‌انگیزد، و نه تعجب هیچ انسان دارای وجدانی را! کیست که نداند چه فاجعه عظیم انسانی‌ در این مملکت رخ داده است! کیست که نداند این جانیان در حق این نسل چه‌ها که نکردند! آن کس که موارد مورد اشاره " آقای دارا بیگی گرامی‌ " را نداند حتما باید " خواجه حافظ شیرازی " نامید!

 

آقای " دارا بیگی عزیز "! آن چه گفتید ، درد هر کسی‌ است که ذرّه‌ای شرف و وجدان داشته باشد. با مواردی که اشاره کردید نه اختلافی دارم و نه حتی پرسشی! آن چه نظر مرا جلب کرد، بخش دوم بیانات شما بود، مخصوصا قسمت انتهایی آن!

 

بهتر است جهت روشن شدن موضوع به خود مقاله بپردازیم؛ . آقای دارا بیگی در بخشی از مقاله می‌‌گویند که : " آیا آنان که با طرح این بی‌ داد در برابر ایران تریبونال، تریبونالی که با کوشش و ابتکار بازماندگان ده شصت تشکیل شده مخالف اند، هیچ اندیشیده اند که زمان طرح هر چه گسترده تر این جنایت تاریخی‌ کی‌ فرا می‌‌رسد؟ و چند دهه دیگر باید انتظار کشید تا امپریالیست‌ها از آن بهره برداری نکنند؟ و مبارزه ضد امپریالیستی سران جنایت پیشه جمهوری اسلامی به سامان برسد و نهایت اگر به سامان برسد و جمهوری اسلامی با سلام و صلواط صاحب بمب اتمی‌ هم بشود و در برابر امپریالیسم بایستد؟"

 

؟؟ واقعا گفتار آقای " دارا بیگی " جای علامت سوال دارد! اگر نام ایشان را بالای مقاله مورد نظر نمی‌‌دیدم، احتمالا احساس می‌‌کردم که نویسنده باید آقای " ایرج مصداقی " باشد! " بمب اتمی‌ " چه ربطی‌ به ایران تریبونال دارد؟ مگر داستان دادگاه " ایران تریبونال "، با مساله اتمی‌ و آژانس اتمی‌ گره خرده است، که آقای " دارا بیگی "منتقدین به این دادگاه را با این چوب مجازات می‌‌کند؟ اگر منتقدین به سیاست‌های " ایران تریبونال " را طرفدار اتمی‌ شدن رژیم می‌‌نامید، آیا این شبهه به وجود نمی‌‌آید که موافقین ایران تریبونال هم احتمالا طرفدار " تحریم " و " جنگ " باشند؟

 

آقای " دارا بیگی عزیز"! البته نگارنده ضمن انتقاد به حضور آقای " پیام اخوان"، در قضیه " ایران تریبونال "، اصلا بر این اعتقاد نبوده و نیستم که بسیاری از گردانندگان ایران تریبونال طرفدار جنگ یا تحریم باشند. به خودم هم هرگز اجازه چنین جسارتی را نمیدهم که بسیاری از این عزیزان را به چنین صفتی متهم کنم! شما به جای دفاع اصولی از " ایران تریبونال "، منتقدینی مثل من را در جای متهم قرار دادید! به اصطلاح، به جای دفاع از مواضع خودتان، به منتقدین هجوم آوردید! و بد تر آن که موضوعی را به میان کشیدید ، که بیش از همه نظرات شما را به چالش می‌‌کشد. برای خواننده مقاله شما سریعاً این سوال به وجود می‌‌آید که گویا شما بین قضیه " ایران تریبونال " و " مساله هسته‌ای " رابطه‌ای می‌‌بینید که دیگران نمی‌‌بینند! نگارنده بدون هیچ گونه پیش‌داوری، از حضورتان تقاضا دارم که اگر رابطه‌ای بین این دو موضوع می‌‌بینید ما بی‌ خبران را نیز در جریان قضایا قرار دهید!

 

آقای " دارا بیگی "، در بخش دیگری از مقاله می‌‌گوید که ؛ : " سی‌ و سه‌ سال از برقراری جمهوری اسلامی می‌‌گذرد و سران جمهوری اسلامی دارند آن چنان پیر و فرسوده می‌‌شوند که فردا نتوان آنان را بر کرسی اتهام نشاند. آیا باید به آنها فرصت داد که بدون مجازات، مثل صادق خلخالی آرام سر بر بستر‌ خاک بگذارند؟

 

؟؟؟ اینجا دیگر علامت سوال خیلی‌ بزرگی‌ برای نگارنده به وجود آمد! تا آنجایی که من می‌‌دانم، نام این دادگاه، " دادگاه نمادین " است! دادگاهی که اکثر دست اندر کارانش بر این امر تاکید کرده اند، که قرار است رژیم را " به خاطر نقض حقوق بشر " و همینطور " بخاطر کشتار علیه بشریت " محکوم کند. اما عبارت " مجازات " را اولین بار است که می‌شنوم. البته که نگارنده از مجازات سردمداران حاکمیت دفاع می‌‌کند، اما بر این امر واقف هستم که " جانیان " را فقط این " قربانیان " هستند که باید مجازات کنند، و نه جانیان دیگر! اگر قرار باشد که مجازات " جانیان تهران "، توسط " قصابان بغداد و کابل " صورت گیرد، البته که " مجازات " صورت گرفته است! اما آیا این عین بی‌ عدالتی نیست ، که " قصابان بغداد و کابل " را با این کار مشروعیت بخشیم؟ آن وقت در حق کودکان بی‌ گناه عراقی که در بمباران کشته شده اند، کمال بی‌ عدالتی را به جا آورده ایم!

 

البته این فقط یک پرسش بود. نگارنده نه شما را می‌‌شناسد، و قصد زدن هیچ اتهامی را به شما ندارم، این فقط پرسشی بود ، که با توجه به " متن مقاله شما "، برای نگارنده به وجود آمد! شما در هیچ کجای مقاله از " قصابان بغداد و کابل " چیزی نگفتید. و به خودم هم چنین جسارتی نمی‌‌دهم که در دهان شما حرفی‌ بگذارم، و یا سخنان شما را " مصادره به مطلوب " بکنم. اما با این حال ، پرسشی با توجه به " زاویه نظری " شما و نحوهٔ استدلال شما ، برای نگارنده به وجود آمد!

 

آقای " دارا بیگی عزیز"! کی‌ قرار است چه کسی‌ را مجازات کند؟

 

با امید به مجازات عاملین و آمرین کشتار‌های رژیم در تمام طول حاکمیت آن!

 

و با آمید به سرنگونی آن به دست مردم!

 

و با آرزوی تحقق‌ ، استقلال، آزادی، عدالت اجتماعی، و برقراری جمهوری مردمی ایران!

 

با احترام سعید صارمی ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۲ 

 

http://rahekaregar.com/maghalat/2012/09/09/Tabestan.htm

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©