Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in /mnt/web205/e0/39/5274439/htdocs/new/browsf.php on line 66 سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۱ برابر با  ۰۵ جولای ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۱  برابر با ۰۵ جولای ۲۰۱۲
حکم بیدادگاه تجدید نظردرمورد رضا شهابی را

حکم بیدادگاه تجدید نظردرمورد رضا شهابی را

شدیداً محکوم می کنیم!

 

طبق اطلاعیه شمارۀ ۳۳ " کمیتۀ دفاع از رضاشهابی"، بیدادگاه تجدید نظر شعبۀ ۳۶ تهران، حکم بدوی در مورد رضا شهابی (۶ سال حبس، ۵ سال محرومیت از فعالیت های سندیکائی و ۷ میلیون تومان جزای نقدی) را تنها در عرض یک ماه به طور چشم بسته تأیید نموده است. در این اطلاعیه آمده است:

"تأیید حکم ۶ سال حبس رضا شهابی در شرایطی است که پزشکان معالج وی به صراحت اعلام  کرده­اند که به دلیل شرایط ویژه و خطرناک جسمی­اش و همچنین حساسیت­های بالای عمل جراحی، رضا باید تا مدت­های طولانی و به طور کامل در محیط مناسب و تحت نظر پزشکان باشد و به لحاظ پزشکی و وضعیت جسمی، او به هیچ وجه توان تحمل حبس، چه در مراحل عمل­های پیش رو و چه بعد از آن، را ندارد."

چنین قساوت و بی­رحمی کینه­توزانه­ای در مورد رضا شهابی فعال کارگری بیمار، چه چیزی را می­رساند غیر از وحشت این نظام ضد کارگری از جنبش رو به رشد کارگری ایران و فعالان مبارز و مقاوم آن. رضا شهابی هرگونه شکنجه، تهدید و خطری را به جان خرید و استوارانه از حقوق خود و    هم­طبقه­ای­هایش دفاع کرد و در برابر نمایندگان نظام سرمایه سرفرود نیآورد و همین گناه بزرگ اوست که مدافعان سرمایه و سرمایه­داران را به وحشت انداخته و می­کوشند با چنین احکام          بی­شرمانه­ای حتّا به قیمت جان او، صدای رسایش را خفه کنند.

زهی خیال باطل! مگر در همین روزهای اخیر ۶۰ نفر از فعالین کارگری به­طور علنی به مصاف شما غارتگران نیروی کار جامعه بر نیامدند، آنهم علیرغم سرکوب شدید و پرداخت هزینۀ گزاف، موجودیت و حقانیت خود را اعلام و تثبیت نمودند؟ مگر حضور و ایستادگی ده­ها فعال کارگری دیگر در سیاه­چال­های شما، جنبش کارگری را از حرکت باز داشته است؟ مگر اعتراضات و اعتصابات گستردۀ کارگری در سراسر کشوروهمبستگی های جهانی مدافعان حقوق و مبارزان سیاسی از مبارزات کارگران در ایران را نمی­بیند؟ یقین بدانید، سنگی را که علیه جنبش کارگری بلند کرده­اید، به روی پای خودتان خواهد افتاد، حرکت­های رو به رشد جنبش کارگری، طلیعۀ چنین اتفاق بزرگی است، به هوش باشید و برخود بلرزید.

اگر رضا شهابی را کینه توزانه به زندان و محرومیت و جریمۀ نقدی "محکوم" می کنید و زن و فرزندانش را به بی سرپرستی، بی خانمانی  و گرسنگی وادار می­سازید، میلیون­ها کارگر زحمتکش و انسان­های آزاده احکام" شما را محکوم می­کنند و نهایتاً با گسترش مبارزات توده­ای شما را وادار به تسلیم و تعظیم در برابر طبقۀ کارگر خواهند کرد.

 

دست دژخیمان جمهوری اسلامی از جان رضا شهابی و خانواده­اش کوتاه!

درود بر ده­ها کارگر زندانی و فعالین کارگری آگاه، مبارز و تسلیم ناپذیر!

گسترده و پیروز باد جنبش روبه رشد کارگری ایران!

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

۱۳ تير ۱۳۹۱ برابر با ۳ ژوئیه  ۲۰۱۲

 

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com

http://www.youtube.com/user/NahadhayHambastegy

 

متن اطلاعیه شمارۀ ۳۳ کمیتۀ دفاع از رضا شهابی ضمیمه است

 

اطلاعیه شماره 33 – شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم 6 سال حبس، 5 سال محرومیت از فعالیت های سندیکائی و 7 میلیون تومان جزای نقدی رضا شهابی را تأیید کرد!

همان طور که در اطلاعیه قبل ذکر شد پس از تعیین شعبه تجدیدنظر، خانواده رضا شهابی به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب اسلامی مراجعه کردند تا از سرنوشت پرونده مطلع شوند اما مسئولان به خانواده گفتند که دادگاه قبلاً این پرونده را بررسی کرده و نتیجه را تعیین کرده است اما از اعلام نتیجه دادگاه تجدیدنظر سرباز زدند و گفتند که به زودی نتیجه به صورت رسمی ابلاغ می شود. در ادامه و هنگامی که وکیل رضا نیز به این دادگاه مراجعه کرد مسئولان به او گفتند که حکم دادگاه بدوی تأیید شده است. البته هیچ حکم رسمی در این زمینه ابلاغ نشده و مسئولان تنها از روی دفتر اندیکاتور شعبه به وکیل اعلام کرده اند که حکم دادگاه بدوی (6 سال حبس، 5 سال محرومیت از فعالیت های سندیکائی و 7 میلیون تومان جزای نقدی) تأیید شده است. شایان ذکر است که از زمان تسلیم لایحه دفاعیه توسط وکیل تا تأیید حکم دادگاه بدوی توسط دادگاه تجدید نظر تنها در حدود یکماه گذشته است!

تأیید حکم 6 سال حبس رضا شهابی در شرایطی است که پزشکان معالج وی به صراحت اعلام کرده اند که به دلیل شرایط ویژه و خطرناک جسمی اش و همچنین حساسیت های بالای عمل جراحی، رضا باید تا مدت های طولانی و به طور کامل در محیط مناسب و تحت نظر پزشکان باشد و به لحاظ پزشکی و وضعیت جسمی، او به هیچ وجه توان تحمل حبس، چه در مراحل عمل های پیش رو و چه بعد از آن، را ندارد.

علاوه بر این آیا کسانی که چشم بسته و بدون بررسی، حکم ناعادلانه و ضدکارگری دادگاه بدوی را تأیید کرده اند حتی برای یک لحظه با خود فکر کرده اند که یک خانواده کارگری (همسر و دو فرزند) که در خانه ای اجاره ای و در کوچه پس کوچه های تنگ جنوب تهران زندگی می کنند، در غیاب تنها نان آور خانواده چگونه باید زندگی کنند!؟ خوب است بدانید که در دو سال گذشته بر خلاف قانون هیچ پرداختی از جانب شرکت واحد به خانواده ایشان انجام نگرفته و آنها طی این مدت با حداقل امکانات روزگار بسیار سختی را از سر گذرانده اند و معلوم نیست که در 4 سال باقیمانده با چه شرایطی روبرو شوند!

کمیته دفاع از رضا شهابی شدیداً به تأیید چشم بسته حکم بدوی توسط دادگاه تجدیدنظر اعتراض دارد و آن را ادامه‌ روند سرکوب کارگران و فعالان کارگری می داند که این روزها به اوج خود رسیده است و از تمامی کارگران، فعالین کارگری و تشکل های کارگری می خواهد تا با تمام توان به این سرکوب ها اعتراض کنند.

کمیته دفاع از رضا شهابی – 13 تیرماه 1391

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: 09357353412

k.d.shahabi@gmail.com

www.k-d-shahabi.blogspot.com

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©