Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in /mnt/web205/e0/39/5274439/htdocs/new/browsf.php on line 66 سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ برابر با  ۲۶ اگوست ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳  برابر با ۲۶ اگوست ۲۰۱۴
نامه‌ی جان‌‌به‌دربردگان یهودی نسل‌کشی نازی‌ها در محکومیت کشتار غزه

نامه‌ی جان‌‌به‌دربردگان یهودی نسل‌کشی نازی‌ها در محکومیت کشتار غزه

 

 ترجمه: سهراب خوشبویی

 

توضیح وبسایت مرجع1: بیش از 240 نفر [رقم جدید] از یهودیان جان‌به‌در برده از نسل‌کشی نازی‌ها و فرزندان و بازماندگان آنها این نامه را در محکومیت قتل‌عام اسرائیل در غزه امضا کرده‌اند و خواستار پایان دادن به نسل‌کشی مردم فلسطین شده‌اند. آنها در این نامه همچنین علیه سوء‌استفاده از تاریخ خود [اشاره به هولوکاست] در جهت ترویج انسان‌زدایی از فلسطینیان [و توجیه رفتار غیرانسانی با آنان] سخن گفته‌اند؛ رویه‌ای که به عنوان مثال (یکی از میان سایرین) «الی ویزل2» در متن تبلیغاتی اخیرش که در روزنامه‌های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، واشنگتن پست و گاردین درج شده، در پیش‌ گرفته است.

 

امضا‌کنندگان این نامه از دیگر جان‌به‌در بردگان و بازماندگان و فرزاندان‌شان دعوت کرده‌اند با امضای این نامه به آنها بپیوندند، تا از این طریق این پیام را منتقل کنند که: «دوباره هرگز!» یعنی: «دوباره هرگز برای هیچ‌کس!». آن‌ها همچنین برای درج این نامه به همراه امضاهایش در قالب یک آگهی در نیویورک تایمز، درخواست کمک مالی کرده‌اند.

 

[برای آگاهی از اسامی امضا‌ءکنندگان و چگونگی پیوستن به امضا‌ها و یا کمک‌مالی لطفاً به متن نامه در شبکهی جهانی یهودیان ضدصهیونیسم رجوع کنید. مترجم]

 

* * *

 

جان‌‌به‌دربردگان یهودی

 نسل‌کشی نازی‌ها و فرزندان و بازماندگان آنها با صراحت قتل‌عام فلسطینیان در غزه را محکوم می‌کنند!

 

ما به‌عنوان جان‌‌به‌دربردگان یهودی نسل‌کشی نازی‌ها و فرزندان و بازماندگان آنها با صراحت، قتل‌عام فلسطینی‌ها در غزه و اشغال و استعمارِ فلسطینِ تاریخی را محکوم می‌کنیم. ما همچنین ایالات متحد [آمریکا] را به‌دلیل پشتیبانی از اسرائیل از طریق کمک‌های مالی برای انجام این یورش، و به‌طور کلی کشورهای غربی را به‌دلیل استفاده از بازوهای [ابزار] دیپلماتیک خود در جهت حفاظت از اسرائیل در برابر محکومیت، محکوم می‌کنیم. نسل‌کشی با سکوتِ جهان آغاز می‌شود.

 

ما نسبت به انسان‌زدایی افراطی و نژادپرستانه از چهره‌ی فلسطینیان در جامعه‌ی اسرائیل، که به نقطه‌ی اوج خود رسیده است، احساس خطر می کنیم. در اسرائیل، سیاستمداران و کارشناسان در نشریات اسرائیل تایمز و اورشیلم پست [دو روزنامه ی پرتیراژ اسرائیل] آشکارا برای نسل‌کشی فلسطینیان فراخوان داده‌اند و راست‌گرایان اسرائیلی در حال اقتباس از نشان‌ها [و شیوه‌های] نئو‌نازی‌ها هستند.

 

علاوه بر این، ما از سوء‌استفاده‌ی «الی ویزل» [نویسنده، فعال سیاسی، برنده‌ی جایزه صلح نوبل و استاد یهودی و از بازماندگان هولوکاست] از تاریخ‌مان در صفحات نیویورک‌تایمز در جهت ترویج دروغ‌های آشکار برای توجیه آنچه توجیه‌پذیر نیست، منزجر و خشمگین هستیم: [یعنی توجیه] تلاش گسترده‌ی اسرائیل برای نابودسازی غزه و کشتار نزدیک به 2000 فلسطینی، از جمله صدها کودک. هیچ‌چیز نمی‌تواند بمبارانِ پناهگاه‌های سازمانِ ملل، خانه‌ها، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها را توجیه کند. هیچ‌چیز نمی‌تواند توجیه‌گرِ محرومیت مردم از برق و آب باشد.

 

ما باید صدای جمعی‌مان را بلند کنیم و از قدرت جمعی‌مان در پایان بخشیدن به تمامی انواع نژادپرستی، از جمله نسل‌کشی جاری علیه مردم فلسطین استفاده کنیم. ما خواهان پایان یافتنِ فوری محاصره‌ی [نظامی و اقتصادیِ] غزه هستیم. ما بایکوتِ کاملِ اقتصادی، فرهنگی و آکادمیک اسرائیل را خواستاریم. شعار «دوباره هرگز3» باید به معنی «دوباره هرگز برای هیچکس» باشد!

 

* * *

منبع:

Jewish survivors and descendents of survivors of Nazi genocide unequivocally condemn the massacre of Palestinians in Gaza

* عبارتهای درون کروشه [ ] افزودههای مترجم هستند.

 

1. International Jewish Anti-Zionist Network (IJAN)

2. Elie Wiesel

 2. Elie Wiesel

3. شعار معروف یهودیان، که به نسل‌کشی هولوکاست اشاره دارد. این شعار از جمله توسط گروه‌های نژادپرست و نوصهیونیست‌ مانند «اتحادیه‌ی دفاع یهودی» (JDL) استفاده می‌شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

توسط: پراکسیس

http://praxies.org/?p=4228

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©