Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in /mnt/web205/e0/39/5274439/htdocs/new/browsf.php on line 66 سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۰ برابر با  ۲۶ می ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۰  برابر با ۲۶ می ۲۰۱۱
رضا شهابی کارگر قهرمان شرکت واحد در دادگاه

 

رضا شهابی کارگر قهرمان  شرکت واحد در دادگاه

 

دفاعیات شهابی و وکیل او در دادگاه

 

بر اساس خبری که به تایید یکی از اعضای خانواده ی رضا شهابی کارگر زندانی در بند ۲۰۹ زندان اوین رسیده است،امروز چهارشنبه ۴ خرداد ۹۰بعد از یک سال تعلل و کارشکنی مقامات قضایی و امنیتی و ادامه ی بازداشت بی دلیل وی ،دادگاه محاکمه ی رضا در شعبه ی 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار گردید.

در این دادگاه رضا و وکیلش،آقای مسعود شفیعی با استدلال و بسیار صریح و محکم اتهامات واهی طرح شده علیه رضا شهابی را رد کردند و خواستار اعلام حکم برائت و آزادی فوری نامبرده شدند.

قابل ذکر است که دستگاه قضایی در یک دروغ و تعلل آشکار علت ادامه ی بازداشت رضا را عدم توانایی خانواده برای تودیع وثیقه اعلام کرده اند و این موضوع با اعتراض وکیل مدافع قرار گرفته است و در واقع ادامه ی بازداشت شهابی تنها به دلیل خواست غیر قانونی مقامات قضایی و امنیتی بوده و این موضوع که خانواده نمیتوانسته اند وثیقه تودیع کنند دروغی آشکار و بهانه ای بیش نیست.این در حالی است که هم اکنون برای رضا وثیقه ی ۶۰ میلیون تومانی گرو گذاشته شده و اعضای خانواده پیشتر اعلام کرده بودند برای تودیع وثیقه ی صد میلون تومانی نیز اعلام آمادگی میباشند.

همچنین نماینده ی دادستان در یک اقدام خلاف عرف قضایی جاری و حتا بر خلاف به اصطلاح قوانین خودشان هنگامی که استدلالات رضا و وکیلش را در مورد دواتهام شنیده است درخواست اعلام یک ماده ی اتهامی دیگر خارج از کیفرخواست نموده که این مورد مورد اعتراض وکیل قرار گرفته است؛ اما به نظر میرسد نماینده ی دادستان و دستگاه قضایی برای ادامه ی آزار و اذیت شهابی و خانواده اش قصد دارد این ماده ی اتهامی را نیز به قاضی پیشنهاد کنند.

رضا شهابی در حالی که به شدت منع میشده است تا با کسی صحبت نکند در میان جمع خانواده و دوستان به محوطه ی دادگاه برده شد و تنها دختر خردسال وی توانست برای چند ثانیه و در حالی که به شدت گریه میکرد وی را بغل کند.مامورین اطلاعاتی از تماس دیگران با رضا جلوگیری کردند و حتا توسط قاضی صلواتی جازه داده نشد که همسر و خواهر و برادر رضا او را ملاقات کنند و یا در جلسه ی دادگاه حاضر شوند.

با این حال رضا شهابی با روحیه ی بسیار عالی و در حالی که بر دستانش دستبند زده شده بود با چهره ای خندان برای همگان دست تکان داد و پی در پی بوسه نثار جمع کرد.

رضا شهابی کارگر و عضو هیات مدیره ی سندیکای کارگران شرکت واحد اکنون به مدت یک سال است که بی دلیل و تنها به خاطر دفاع از حقوق کارگران دربند است و تا کنون به دلایل واهی و بارها داد

رسی وی به تعویق افتاده بود.

چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

خبر شماره ۱۴- ۴ خرداد

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©