Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in /mnt/web205/e0/39/5274439/htdocs/new/browsf.php on line 66 سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ برابر با  ۱۱ اگوست ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹  برابر با ۱۱ اگوست ۲۰۲۰
بیانیه کانون صنفی مستقل فرهنگیان آذربایجان شرقی

بیانیه کانون صنفی مستقل فرهنگیان آذربایجان شرقی

در حمایت از حقوق پایمال شده کارگران هفت تپه

 

 رشد و توسعه و بالندگی آموزش و پرورش زمانی محقق می شود که حقوق هیچ قشر و صنفی به ناحق پایمال نگردد . قشر عظیمی از جامعه ی ایران را معلمان و کارگران تشکیل می دهند و پایمال شدن حقوق این دو قشر یعنی اجحاف و تبعیض بر تعداد کثیری از افراد جامعه . معلمانی که در طول سالیان اخیر به خاطر مطالبات صنفی خود حکم زندان ؛ شلاق ؛ تبعید و اخراج گرفته اند و کارگرانی که بخاطر حق خواهی با اتهامات واهی حکم گرفته اند ، موید ستم پنهانی است که با به استثمار کشیده شدن معلمان و کارگران و همچنین عوض شدن جای  ظالم و مظلوم در مواجهه مسئولان امر با موضوع و همانا هم راستایی با سرکوب سازمان یافته مطالبات اصناف گوناگون است. که غالبا با بی تفاوتی یا همراهی دولت ها در کنار همراهی دور از انتظار دستگاه قضایی به شدت در حال گسترش بوده است.

این همه در حالی هست که اصل ۲۷ قانون اساسی این حق را برای همه گروه ها و صنوف به رسمیت شناخته و رئیس جمهوری بر اجرا و پاسداری از آن سوگند خورده است.  اما افسوس که در عمل و آن چه که تا کنون در حق فعالان تشکلهای صنفی و کارگری شاهد بوده ایم نه تنها دریغ داشته شدن از این حق و آزادی مصرح قانونی بوده، بلکه اتهام، محکومیت و زندان را نیز برای آنان در پی داشته است.

ادامه حبس اسماعیل عبدی و محمد حبیبی ، صدور احکام ظالمانه برای اعضای هیات مدیره انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی و همچنین محکومیت آقای محمد تقی فلاحی دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران  که اجحافی هست دیگر بر اجحاف های رفته بر معلمان که برای شمردنش مثنوی هفتاد من میخواهد. در کنار آن سری جدید اعتراضات کارگران هفت تپه که نزدیک به دو ماه  است در خیابانهای شوش در این وانفسای سخت کرونایی و مبارزه نفس گیر در جدال با مرگ،گرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان، دست و پنجه نرم کردن با گرانی افسارگسیخته و رها شده که راه به جایی نمی‌برد.. مسولان استانی و ملی با بی تفاوتی آشکار مطالبات آنها را نادیده گرفته و مانند اعتراضات سایر صنوف  سعی در کم رنگ کردن و غیرقانونی جلوه دادن آنها دارند. آیا مسئولین از خود پرسیده اند دانش آموزی که پدر و مادرش ماهها حقوق دریافت نکرده است چگونه می تواند با فراغ بال به تحصیل مشغول باشد ؟

واقعیتی که در طول این سالها خصوصی سازی، خود را عیان میسازد مختص معلمان و کارگران نیست و در سایر بخشهای خصوصی سازی شده به چشم میخورد، خصوصی سازی هدایت شده و مدیریت شده بدون حساب و کتاب در واگذاری اموال ملت به افرادی است که تنها و فقط حمایت‌های قوی و محکم در درون دولت یا قوه قضاییه یا قوه مفننه یا نهادهای نظامی و سیاسی گوناگون را دارند. که اینگونه حمایت ها نه تنها مانع تحقق عدالت بلکه ظلم مضاعف بر معلمان و کارگران را موجب گردیده و سرمایه ملت و بیت المال را در تاراج دزدان و اختلاسگران قرار داده است.

نحوه برخورد با مواردی از تخلفات، در سطح  وزرا  یا بستگان و منسوبان شان و همچنین برخی از قضات و مقام های قضایی، حتی در سطح روسای سه قوه نشان‌دهنده این است که در این حاکمیت اراده مستحکمی برای مبارزه با فسادی که مثل موریانه به جان نظام افتاده است وجود ندارد یا حداقل بطور جدی شکل نگرفته است. و آنچه را که در این زمینه شاهدیم، یا کافی نیست و یا به مانند شوی تبلیغاتی است که سرانجامی جز ایجاد و القای ناامیدی از دستگاه قضایی در مردم و افکار عمومی را نداشته و نخواهد داشت.

 

کانون صنفی مستقل فرهنگیان آذربایجان شرقی ضمن اعتراض به احکام اخیر معلمان خراسان شمالی و حبس و زندان برای سایر فعالین صنفی و اعلام حمایت از اعتراض کارگران هفت تپه، تنها راه اجابت این مطالبات را اتحاد اصناف مختلف و پیگیری آنها از راههای مسالمت آمیز  میداند و ضمن هشدار به دولت درباره حقوق بر جای مانده معلمان ، کارگران ،دانشجویان، زنان، فعالان محیط زیست،  و.....حاکمیت را به در پیش گرفتن سیاست مسالمت آمیز و احقاق حقوق آنها خصوصا توجه وبرآوردن مطالبات کارگران هفت تپه  فرامی خواند و معتقد است که سیاستهای سرکوبگرانه  و امنیتی راه به جایی نخواهد برد و در این راه  قضات آزاداندیش دستگاه قضا را بعنوان بلندگوی قانون و ضامن عدالت برای همراهی ملت جهت  برخورداری از این حق فرا می خواند و بر پرهیز آنان به اعتماد بیش از حد به پرونده سازان بازیگردان، اصرار دارد.

 

مرداد ۱۳۹۹

کانون صنفی مستقل فرهنگیان آذربایجان شرقی

....................................................................

بیانیه اعلام همبستگی معلمان شاغل و بازنشسته کشور

از  اعتصاب و اعتراض  کارگران شرکت  نیشکر هفت تپه

و دیگر مزد بگیرانِ مورد تبعیض

 

جامعه معلمان کشور همبستگی خود را با کارگران زحمتکش شرکت نیشکر هفت تپه و همه کارگران شریف کشور اعلام مینماید و اعتصاب کارگران رنج دیده شرکت #نیشکرهفت_تپه درسخت ترین شرایط ودرگرمای طاقت فرسای بالای 50درجه باعزمی راسخ درجهت استیفای حقوق قانونی خود درخیابانهای شهر صدای عدالتخواهی را مصمم تر از همیشه فریاد می زنند را برحق دانسته و اعلام حمایت می کنیم، کارگران اعتصابی درهفت تپه ، هپکو ودیگر شهرهای کشور درمبارزه حق خواهانه خود تمام سختی ها را به جان خریده اند ، مبارزات کارگران  با ایمان به اتحاد وهمبستگی برای لغو خصوصی سازی ، آزادی کارگران زندانی،  تامین معیشت ، بیمه کارآمد ، لغو احکام زندان برای کارگرانی که نسبت به حقوق معوق خود معترض بوده اند ، وارد پنجاه و هفتمین روز ازاعتصاب قهرمانانه خودمی شود ، اراده راسخ کارگران با تهدید ، زندانی کردن و اخراج ازکار متزلزل نمی گردد ،و تصمیم کارگران اعتصابی بر تداوم راه مبارزاتی و تلاش درراستای تحقق اهداف و خواست هایشان کوچکترین خللی ایجادنمی کند ، از آنجا که معیشت وزندگی زیرخط فقرکارگران ازطرف کارفرمایان بخش خصوصی ودولتی برای خدمت به نظام سرمایه به گروگان گرفته شده است ، ما معلمان شاغل وبازنشسته همراه وهمصدا ازخواست های برحق کارگران اعتصابی حمایت می کنیم ، وتارسیدن به مطالبات قانونیشان تمام قد مدافع وحامی آنها می مانیم ، جامعه معلمان همواره آموزش رایگان وباکیفیت را درراس خواست های خود مد نظر داشته و دراین رابطه دفاع از فرزندان کارگران وطبقات فرودست را پیگیری ومطالبه خواهد کرد ، لذا حمایت از کارگران معترض ، دفاع از فرزندان آنها که دانش آموزان ماهستند، می باشد . پرواضح است فقر اقتصادی خانواده های کارگری،برتحصیل فرزندان آنها تاثیرگذار خواهدبود ، و عواقب چنین روندی ترک تحصیل وبازماندن فرزندان کارگران از آموزش می باشد ، بنابراین ضمن حمایت از کارگران شریف وستمدیده شرکت نیشکرهفت تپه و دیگرکارگرانی که دردیگر اقصی نقاط کشور صدای عدالتخواهی سرمی دهند ، از مجموعه ارگانهای دولتی و نهادهای ذیربط می خواهیم صدای کارگران رابشنوید و دراسرع وقت درجهت رفع مشکلات مالی وپرداخت حقوق های معوقه کارگران ، همچنین برای تحقق خواست های کارگران اعتصابی اقدام عاجل را دراولویت برنامه های خود قرارداده واز نهادهای امنیتی نیز می خواهیم از پرونده سازی ، دستگیری وبازداشت کارگران معترض که بصورت مسالمت آمیزوقانونی حق خواهی می کنند خودداری نمایند ، وگرنه عواقب این سهل انگاری گریبان خیلی ها را خواهد گرفت!

.............................................................................

اعلام همبستگی حزب کار در ترکیه با کارگران ایران

«به اعتصاب کارگران هفت تپه درود می‌فرستیم»

 

کارگران شرکت صنعت کشاورزی هفت تپه به مدت 55 روزاست در ایران اعتصاب کرده اند . با توجه به شیوه های سانسور در مطبوعات ایران ، مبارزات کارگری در مطبوعات داخلی مورد توجه قرار نمی گیرد و از حمایت خارجی محروم می شوند.

کارگران هفت تپه عمدتاً برای پس گرفتن حق سازماندهی اتحدایه ها دست به اعتصاب زده اند. در واقع این کارگران 45 سال پیش اتحادیه های خود را تشکیل دادند اما پس از تأسیس جمهوری اسلامی ، تمام فعالیتهای صنفی ممنوع شد ، کارگران پیشگام و رهبران اتحادیه دستگیر شدند و فعالیت های صنفی و سیاسی ممنوع اعلام شد. هنگامی که کارگران 13 سال پیش تلاش کردند اتحادیه خود را دوباره برقرار کنند ، این اتحادیه دوباره غیرقانونی اعلام شد. با این حال ، کارگران هرگز تحت هیچ شرایطی تلاش خود را برای جلوگیری از خصوصی سازی و محدود کردن حقوق کارگران  و مبارزه برای حقوق اتحادیه و آزادی ها متوقف نکردند. این مبارزات در دو سال گذشته تشدید یافته است.

امروز خواسته های اصلی اعتصاب کنندگان عبارتند از لغوخصوصی سازی ، برگشتن کارگران اخراج شده به سر کار ، پایان دادن به سرکوب پلیس برای جلوگیری از ساماندهی کارگران ، لغو بازداشت و احکام زندان کارگران پیشرو ، اعطای دستمزد معوق و حقوق دیگر کارگران و کنترل روند تولید.

ما از مبارزات عادلانه کارگران هفت تپه در ایران و اعتصابی که با قاطعیت 55 روز ادامه دارد حمایت می کنیم و اعلام همبستگی می کنیم.  ازتمام اتحادیه های کارگری، کارگران و نیروهای دموکراتیک کارگران نخست در ترکیه سپس در سراسر دنیا  می خواهیم که از مبارزات کارگران هفت تپه حمایت کنند.

کارگران هفت تپه پیروز خواهند شد .

طبقه کارگر ایران پیروز خواهد شد.

 

EMEK PARTİSİ  حزب کار ترکیه

............................................................

‌اعلام همبستگی اتحادیه جهانی صنعت

با کارگران اعتصابی صنایع نفت و گاز ایران

 

اتحادیهٔ جهانی صنعت، متشکل از اتحادیه‌های کارگری آزاد، مستقل و دموکراتیک که ۵۰میلیون کارگر و کارمند را در صنایع فلزی، مواد شیمیایی، انرژی، معدن و نساجی در ۱۴۰کشور جهان، نمایندگی می‌کند روز ۴اوت ۲۰۲۰ – ۱۴مرداد۹۹ در سایت رسمی این اتحادیه همبستگی خود را با کارگران اعتصابی ایران در بخشهای نفت و گاز اعلام کرد و نوشت: «حدود ۱۰هزار کارگر، کار خود را به‌دلیل موج اعتصاب ناگهانی در پالایشگاههای بزرگ و پروژه‌های صنعتی موجود در میادین گازی پارس جنوبی ایران متوقف کرده‌اند. کارگران در اعتراض به تأخیر در پرداخت دستمزدها، دستمزدهای پائین، ناامنی شغلی و شرایط نامناسب کار و زندگی با گرمای ۵۰ درجه، دست به اعتصاب زده‌اند.

 

تعویق در پرداخت دستمزدها مشکلی تکراری است، و اعتراض و اعتصابات محلی، متداول است. با این حال، این موج گسترده و هماهنگ در اقدام به اعتصاب، بی‌سابقه است و بر تعدادی از پالایشگاهها و بسیاری از پیمانکاران تأثیر می‌گذارد.

 

اعتصاب‌کنندگان عبارتند از سازندگان، برقکاران، جوشکاران، لوله کشها و سایر کارگران شاغل که برای شرکت‌های پیمانکاری و دست‌اندرکاران پروژه‌های صنعتی در بزرگترین میدان گاز طبیعی جهان، کار می‌کنند.

 

موج اعتصاب اعتراضی هنگامی ایجاد شد که #ابراهیم_عربزاده، کارگر پیمانکار پتروشیمی ماهشهر، در اثر گرمازدگی در روز ۷مرداد درگذشت.

 با ادامه اعتصاب، انتظار می‌رود کارگران سایر پالایشگاهها و مجتمع های پتروشیمی نیز به اعتصاب بپیوندند. تا ۱۴مرداد، اعتراضات به پالایشگاه اصفهان در مرکز ایران و مشهد در شمال شرقی گسترش یافته است».

 

کمال اوزکان، معاون دبیرکل اتحادیهٔ جهانی صنعت، گفت: «کارگران ایرانی بارها و بارها ثابت کرده‌اند که هیچ سرکوبی منجر به سکوت آنها نخواهد شد. آنها برای احقاق حقوق خود ایستاده و تا زمان شنیدن صدایشان، اعتراض خود را ادامه خواهند داد.»

................................................

از کارگران هفت‌تپه حمایت می‌کنیم!

 

🖌کارگران هفت تپه پنجاه و سه روز است که در گرمای شدید هوا، در اوج کشتار کرونا و با وجود چهار ماه دستمزد معوقه و فشار فقر و گرسنگی بر خانواده‌ها دست به اعتراض می‌زنند. این کارگران سنت درخشانی را در جنبش مزد، حقوق و مستمری بگیران کشور پایه‌گذاری کرده‌اند که بی‌نهایت مهم و الهام بخش است و آن پیگیری و استمرار مطالبه‌گری است.

نه احضار و تهدید و زندان و بگیر و ببند، نه برقراری رژیم گرسنگی برای از پا انداختن کارگران از طریق بی‌توجهی به مطالبات‌شان، نه دشواری‌های شکل گیری اجتماعات اعتراضی حمایتی در شرایط کرونایی، هیچ یک خللی در اراده‌ی استوار کارگران هفت‌تپه در پیگیری حق خواهی‌شان پدید نیآورد و در شرایطی سخت و دشوار چنان استوار ماندند که اکنون در همه جا اعتراضات کارگری سر برآورده است.

کارگران هپکو و کارگران بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی در چهار استان کشور به اعتراض برخاسته‌اند.

صدای حمایت از کارگران هفت‌تپه از میان کسبه‌ی شوش فراتر رفته است، و در شهرهای مختلف، کسبه با این کارگران اعلام حمایت و همبستگی می‌کنند، حامیان جنبش کارگری برای جلب حمایت و همبستگی گسترده‌تر با کارگران هفت‌تپه آستین‌ها را بالا زده‌اند، سیاست سکوت و بی‌اعتنایی درآمیخته با تهدید و ارعاب دولت و قوه‌ی قضایی علیه کارگران عملا شکست خورده و مجلس ناچار شده است با نمایندگان این کارگران دیدار کند و وعده‌هایی برای پرداخت معوقات مزدی و تمدید حق بیمه و سایر مطالبات‌شان بدهد.

 

در کشوری که بیش از دو دهه اسیر بازی های جناح‌های قدرت بوده و مطالبه‌گری را استغاثه از آستان قدرت تفسیر می‌کرده‌اند، هفت‌تپه نمایش قدرت اراده‌ی متحد کارگری و پیگیری مستقل مطالباتی است؛ قدرتی که اتحاد گسترده‌تر کنشگرانش، برآمد آن در صحنه‌ی مبارزات طبقاتی، پیوند عمیق و استوارش با همه‌ی ستمدیدگان همه‌ی عرصه‌های مبارزه علیه همه‌ی اشکال ستمگری، خاصه علیه اعدام و سایر شکل‌های قتل عام سازمان یافته‌ی حاکمیتی، به معنای گشودن یگانه چشم‌انداز واقعی برای پایان رنج‌ها و مصیبت‌های چهار دهه‌ی اخیر است.

 

امید واقعی از درون رنج و شکنج زحمتکشان هفت‌تپه، از فریاد شدن صدای محرومیت کارگران نفت، گاز و پتروشیمی، و عروج مطالبه‌گرانه‌ی بازنشسته، معلم و پرستاری جوانه می‌زند که از حق حیات محرومان با مایه گذاشتن از جان در برابر ویروس مرگبار کرونا حمایت می‌کند. ما همه با هم هستیم و با هم می‌توانیم سرنوشت خود را روشن و پرامید کنیم.

 

ما بازنشستگان که همچون کارگران، معلمان، پرستاران و همه‌ی زحمتکشان دیگر به تهیدستی محکوم شده‌ایم  و از مستمری ناچیز، بیمه‌ی ناکارا، انبوه تبعیض‌ها و نیرنگ‌ها و توطئه‌های اصحاب قدرت نسبت به مطالبات خود رنج برده‌ایم، با همه‌ی توان از مبارزات کارگران هفت‌تپه حمایت می‌کنیم.

آینده‌ی روشن فرزندان ما به پیروزی کارگران و اتحاد زحمتکشان، در جدال سختی گره خورده است که در برابر همه‌ی ما در حال گسترش است.

۹۹/۵/۱۶

اتحاد بازنشستگان

=====

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:

 

اطلاعیه کلکتیو سندیکائی فرانسه در حمایت از اعتصابات اخیر کارگران در ایران.

آدرس بیانیه در اینترنت

http://www.iran-echo.com/06082020_fa.html

https://www.facebook.com/hambastegui.socialistie

اعتصاب در ایران!

اعتصاب عمومی، پالایشگاه ها و میدان های نفتی جنوب ایران را فراگرفته است.

 

 از سحرگاه اول اوت، شمار زیادی از کارگران پالایشگاه های نفت سنگین در قشم، پارسیان لامرد، پالایشگاه آبادان و پالایشگاه فازهای ۲۲ و ۲۴ کنگان – پارس جنوبی دست به اعتصاب زده اند.

 

کارگران و کارکنان میدان نفتی آزادگان شمالی از روز ۲۹ ژوئیه جهت اعتراض به دستمزدهای ناچیز و تهدید به اخراج از کار، اعتصاب کرده اند.

 

 کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه که در گرمای نزدیک به ۵۰ درجه کار می کنند، از ۱۳ ژوئن اعتصاب کرده اند. چند ماه است که حقوق و دستمزد آنان پرداخت نشده است.

 

 این اعتصاب ها در شرایط دشواری صورت می گیرد، زیرا رژیم ایران آزادی ها و حقوق سندیکائی منطبق با مقاوله نامه های بین المللی کار را که خود نیز امضاء کرده است، زیر پا می گذارد.

 

 حکومت مطالبات حقوقی مزدبگیران را انکار کرده و تلاش می کند اعتصاب کنندگان را با تهدید و سرکوب خفه کند.

 

اما، فعالان از جمله با ایجاد صندوق ملی همبستگی مالی، برای کمک به اعتصاب کنندگان، به سازماندهی کارگران پرداخته اند.

 

 در اوضاع حاد کنونی، فعالان کارگری ایران به اتحاد و همبستگی همه اقشار مردمی دعوت می کنند تا صدای مطالباتِ به حق آن ها به گوش برسد.

 

 سازمان های سندیکائی فرانسه:

 کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیکِ کار (س اف دِ تِ)

 کنفدراسیون عمومی کار (س ژِ تِ)

 فدراسیون سندیکائی متحد (اِف اِس او – فرهنگیان)

 اتحادیه سندیکائی برای همبستگی (سولیدر)

 اتحادیه ملی سندیکاهای امستقل (اونسا)

 

ترجمه و پخش از :

همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران – فرانسه

------------------------------------------------------------

اعتصاب در ایران!

اعتصاب عمومی، پالایشگاه ها و میدان های نفتی جنوب ایران را فراگرفته است.

از سحرگاه اول اوت، شمار زیادی از کارگران پالایشگاه های نفت سنگین در قشم، پارسیان لامرد، پالایشگاه آبادان و پالایشگاه فازهای ۲۲ و ۲۴ کنگان – پارس جنوبی دست به اعتصاب زده اند.

کارگران و کارکنان میدان نفتی آزادگان شمالی از روز ۲۹ ژوئیه جهت اعتراض به دستمزدهای ناچیز و تهدید به اخراج از کار، اعتصاب کرده اند.

کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه که در گرمای نزدیک به ۵۰ درجه کار می کنند، از ۱۳ ژوئن اعتصاب کرده اند. چند ماه است که حقوق و دستمزد آنان پرداخت نشده است.

این اعتصاب ها در شرایط دشواری صورت می گیرد، زیرا رژیم ایران آزادی ها و حقوق سندیکائی منطبق با مقاوله نامه های بین المللی کار را که خود نیز امضاء کرده است، زیر پا می گذارد.

حکومت مطالبات حقوقی مزدبگیران را انکار کرده و تلاش می کند اعتصاب کنندگان را با تهدید و سرکوب خفه کند.

اما، فعالان از جمله با ایجاد صندوق ملی همبستگی مالی، برای کمک به اعتصاب کنندگان، به سازماندهی کارگران پرداخته اند.

در اوضاع حاد کنونی، فعالان کارگری ایران به اتحاد و همبستگی همه اقشار مردمی دعوت می کنند تا صدای مطالباتِ به حق آن ها به گوش برسد.

 

سازمان های سندیکائی فرانسه:

کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیک کار CFDT

کنفدراسیون عمومی کار CGT

فدراسیون سندیکائی متحد FSU

اتحاد سندیکائی متحد Solidaires

اتحادیه سندیکائی مستقل UNSA

از کارگران اعتصابی در ایران پشتیبانی می کنند.

ششم اوت ۲۰۲۰

باز انتشار:

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

.........................................

مرثیه ای برای هفت تپه

می دانم و نیک می دانم که شما غم نان آزارتان می دهد؛ ولی آیا شما نیز می دانید که غم جان مرا آزار می دهد؟ غم جانتان که عزیز از تر از جان من است. می دانم که شما شرمنده ی خانواده ی خویش اید، می دانم که توان دیدن فرزنداتان که ماه هاست سفره شان خالی است را ندارید، ولی شما نیز می دانید که من شرمنده ی سوگند نامه خویشم؟ شرمنده ی بقراطم. آخر من خانواده ای جز سوگندم ندارم. آیا می دانید که من هم توان دیدن قلب سراسر اندوه خود را ندارم چون که سال هاست نگذاشته اند که با سفره ی سوگند خویش روبرو شوم. آخر من فرزاندانم سوگندهای منند. ممکن است مانند شما فرزندانی نداشته باشم اما روح فرزندان گرسنه ی رنج کشیده ی شما با روح من در آمیخته است. می دانم تقلایتان برای چیست. برای فرار از شرمساری. ولی شما می جنگید که شرمسار نباشید. اما من نگون بخت محبوس با که بجنگم تا شرمسار نباشم؟ بقراط حکیم من این دو روز شرمسار تو شدم، مگر سوگند یاد نکرده بودم که روح بیمارانم را هم شفا دهم ولی می بینی که نگذاشته اند. حتی نگذاشته اند جسم بیمارانمان را شفا دهیم. محبوسمان کرده اند تا بی شرافت شویم. ننگشان باد. اما بقزاط جان نگران نباش احمد شاملو راهکارش را به ما داده که شرمسار نباشیم. من درد مشترکم مرا فریاد کن. ما شرمسار نخواهیم شد. درد بیمارانمان را از مبحس فریاذ کرده ایم. شاید مکانیسم دفاعی ذهنمان باشد که

نقش لیلی می کشم/خاطر خود تسلی می دهم

ولی هرچه هست من و تو از شرمساری گریخته ایم. شاید جز اسمی هم از من و بیمارانم باقی نماند ولی وقیحانی که به کمک فقیهان، کارگران را به این حال و روز افکنده اند نام ننگشان تا ابد در تاریخ خواهد بود. آیندگان ممکن است حتی نامی هم از من نشوند ولی روسیاهی این شب زدگان کوردل که با میگساری ابایی از شرمساری ندارند جاودانه می ماند. بقراط به بیمارانم بگو ناراحت و نا امید نباشند زیرا به نقل از هوشنگ گلشیری خداوند، خداوند قلم، انتقام ما و ایشان را از شب زدگان خواهد گرفت. به ایشان بگو که آینده گان می دانند ما در جای درست تاریخ ایستاده ایم. ممکن است به جبر جفرافیا اینجا باشیم ولی قدرت تاریخ بر قضای جغرافیا خواهد چربید. منبع :

اینستا دکتر یاسر رحمانی

پزشک هفت تپه

سندیکای کارگران نیشکر هفت

......................................................

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©