Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in /mnt/web205/e0/39/5274439/htdocs/new/browsf.php on line 66 سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ برابر با  ۳۰ نوامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷  برابر با ۳۰ نوامبر ۲۰۱۸
بيانيه جمعي از وكلای دادگستری ايران

بيانيه جمعي از وكلای دادگستری ايران

در محكوميت  بدرفتاري و شكنجه اسماعيل بخشي و ساير كارگران بازداشتی

 

ملت شريف ايران

زحمتكشان و كارگران هفته تپه

 

با سلام

احتراماً ما جمعي از وكلاي دادگستري ايران با استناد به اصول هشتم ، بيست و دوم ، سي و چهارم، سي و هفتم و سي و هشتم قانون اساسي و مادتين ١٦٩ و ٥٧٨ قانون مجازات اسلامي و ماده ٣٥ قانون مجازات جرايم نيروهاي مسلح  و ماده ٥ اعلاميه جهاني حقوق بشر ١٩٤٨ و قرادادهاي جهاني چهارگانه ژنو ١٩٤٩ و دو پروتكل الحاقي به آن در سال ١٩٧٧ و كنوانسيون هاي چهارگانه ژنو ١٩٦٦ و ١٩٧٣ و ماده يك كنوانسيون منع شكنجه سال ١٩٨٤ و ساير اسناد بين المللي مرتبط به استحضار ميرساند؛

 

رعايت  كرامت ذاتي انسان براي دولت، قوه قضاييه و تمامي نيروهاي امنيتي،نظامي و انتظامي يك تكليف بنيادين محسوب مي شود كه هم آمرين و هم مامورين در تمام رده ها مكلف به حفظ حقوق انساني بازداشت شدگان از جمله جناب اسماعيل بخشي و علي نجاتي و ساير  كارگران بازدداشتي هستند.

 

شكنجه  پليدترين رفتار غيرانساني است كه نسبت به بازداشتي صورت مي گيرد و تمامي كنوانسيون هاي بين المللي،قوانین  و مقررات داخلي ، مباني ديني، اصول حقوقي و انساني بطور كامل آن را محكوم مي نمايند.

 

وضعيت دردناك  امروز آقاي اسماعيل بخشي هنگام انتقال به بيمارستان حسب آنچه كه در خبرگزاري ها بيان شده و شواهد نيز حاكي از آن است و بدرفتاري با كارگران بازداشتي  منطبق با موارد قانوني ،

حقوقي و شرعي  مارالذكر نيست و از ريس جمهور به عنوان مجري و مسول قانون اساسي وحسب اصول يكصد و سيزدهم، يكصد و بيست و يكم و يكصد و بيست و هفتم  و از ريس قوه قضاييه حسب اصل يكصد و پنجاه و ششم قانون اساسي تقاضاي فوري رسيدگي و برخورد با آمران و مامورين شكنجه ي آقاي اسماعيل بخشي را داريم. 

 

اعتراض كارگران هفت تپه مشروع ، قانوني و انساني است. آنها خواستار دريافت دسترنج خود و پايان دادن به ظلم و ستم موجود در وضعيت شغلي و كاري خود هستند . 

ما جمعي از وكلاي دادگستري ايران  هر نوع بدرفتاري  و شكنجه ي آقاي اسماعيل بخشي و ساير كارگران بازداشتي را نشان از عجز، فلاكت، ظلم و ستم مي دانيم  و خلاف تمامي اصول انساني ، حقوقي، شرعي و قانوني است و خواستار پايان دادن فوري به چنين اعمال غير انساني نسبت به بازدداشت شدگان و آزادي تمامي كارگران بازداشتي هستيم و تعقيب كيفري شكنجه گران از هر رده و مقامي را داريم بالطبع تصميم نيك مسولين در اين زمينه در تاريخ ماندگار  خواهد بود و غفلت آنان موجبات شرمساري و مسوليت حقوقي در عرصه ي داخلي و بين المللي  را در پي خواهد داشت.

 

با احترام                            

١- حسين احمدي نياز

٢- هوشمند رحيمی

٣-يوسف مولايی

٤- عليرضا دقيقی

٥-قهرمان كريمی

٦- پيمان حاج محمود عطار

٧-احسن حسن پور

٨- محمد علی جداری فروغی

٩- محمد نجفی

١٠-ليلا علي كرمی

١١- نعمت احمدی

١٢-مصطفي ترك همدانی

١٣-جبار مباركی

١٤-عبدالله جهان بين

١٥-علي افروز

١٦-فرهاد مجيد آلادی

١٧- مصطفي احمديان

١٨-محمد مصطفايی

١٩- آناهيتا فراهانی

٢٠-حسين خبير

٢١- حسين عشقی

٢٢- كاوه رحمانی

٢٣-سارا علی محمدی

٢٤-علی اميری

٢٥- ثريا فيضی

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©