Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in /mnt/web205/e0/39/5274439/htdocs/new/browsf.php on line 66 سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ برابر با  ۱۴ ژانويه ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸  برابر با ۱۴ ژانويه ۲۰۲۰
بیانیه شوراهای صنفی دانشجویان کشور

بیانیه شوراهای صنفی دانشجویان کشور

 

سیلاب تبعیض به جان سیستان و بلوچستان

 

همزمان با تمام درد و رنج هایی که این روزها بر زیست ما تحمیل شده است و خیلی وقت است که آن را به عنوان یک احساس جمعی مشترک، ادراک می کنیم؛ سیلاب و ویرانی نیز به جان مردم سیستان و بلوچستان و بخشی از مناطق هرمزگان افتاده است.

 

متاسفانه، اخبار این ویرانی ها در میان انبوهه درد و رنج عمومی این روزها، بدل به اخباری درجه دوم و ثانویه شده است تا بار دیگر چرخه ی استثمار و پلکان تبعیض را به یادمان آورد.

 

شوراهای صنفی دانشجویان کشور ضمن هم دردی و همراهی با خلق مناطق سیل زده، از اینکه دانشجویان و فعالین صنفی آنان، هنوز نتوانسته اند همچون تجربه  های زلزله کرمانشاه و سیل لرستان و خوزستان به یاری مردم بشتابند، معذب و عذرخواه است.

 

لازم به ذکر است که دانش‌آموزان و دانشجویان نیز بخشی از متضررین گروه‌های آسیب دیده از بلایای طبیعی هستند و وزارت‌های علوم و آموزش پرورش موظفند ضمن تجهیز فوری مناطق و امکانات آموزشی آسیب دیده، نسبت به جابجایی ساعت‌های امتحانی و کلاسی آنان اقدام نمایند و چنانچه تعداد دانش آموزان درگیر شده با سیل اخیر بالا باشد، نسبت به تغییر تاریخ کنکور سراسری و یا اعمال "تبعیض مثبت" به نفع این دانش آموزان اقدامات لازم را انجام دهند.

 

همچنین موکدا متذکر می شویم، مسئولیت رسیدگی فوری به اینگونه سوانح و بلایا،  بر عهده "دولت جمهوری اسلامی ایران" و سازمان های تابعه آن است که منابع مالی مورد نیاز این کمک رسانی ها را پیشتر از درآمدهای نفتی و مالیات های عمومی اخذ کرده است.

 

شوراهای صنفی دانشجویان کشور

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©