Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ برابر با  ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱  برابر با ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

مهسا (ژینا) امینی، قربانی خشونت دولتی نهادینه شده

 

 

مهسا امینی، دختر جوان ۲۲ ساله سقزی در روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور حوالی ساعت شش عصر در بزرگراه  حقانی تهران در حالی که همراه برادرش بود، توسط گشت ارشاد دستگیر می‌شود. مهسا در زمان مواجهه با ماموران اعتراض می کند و مامورن به او می گوید مساله خاصی پیش نخواهد آمد و او فقط باید در کلاس توجیهی ۴۰ دقیقه‌ای درباره حجاب شرکت کند، و او را به ساختمان وزرا می برند. دو ساعت بعد اما او در بیمارستان کسری بستری می‌شود و پزشکان به خانواده‌اش گفته‌اند که دچار سکته مغزی و قلبی شده و مغزش دیگر هشیار نیست. برادر مهسا واقعه را این‌طور توضیح داده است: «ما صدای جیغ‌ و داد و فریاد از داخل وزرا شنیدیم و بسیار نگران شدیم و به اتفاق دیگر خانواده‌ها اعتراض کردیم که با عزیزان ما چه می‌کنید و داخل چه خبر است و... اما در مقابل ماموران ما را با خشونت از جلوی در عقب راندند و حتی کار به جایی رسید که در مقابل ما از گاز فلفل و باتوم استفاده کردند. حدود ۲۰ دقیقه بعد از این داد فریادها و اعتراض خانواده‌ها یک آمبولانس داخل وزرا می‌رود و بعد از حدود گذشت یک ربع تا ۲۰ دقیقه بعد از آنجا خارج می‌شود. ما و دیگر خانواده‌ها با دیدن آمبولانس بسیار نگران شدیم و بعد از پرسش‌های بسیار ما یکی از مأموران به خانواده‌ها گفت در خلال درگیری‌ها یکی از مأموران خودمان مصدوم شده و او را به بیمارستان اعزام کردیم.»

 

خبر به اندازه کافی گویاست. گشت های ارشاد و گشت های جدید، هدفی جز مرعوب ساختن مردم ندارند. مردمی که دیگر تحمل توحش سازمانیافته و نهادینه شده استبداد دینی را ندارند. فوران خشم مردم، حاکمیت را نگران کرده است. رها کردن "آتش به اختیارها"، و اجازه به کارگیری سلاح علیه مردم  به نیروهای انتظامی و امنیتی، بیان این نگرانی است. حاکمیت خود را برای مقابلۀ خونین با مردم آماده می کند. زجرکش کردن یک دختر جوان ۲۲ ساله که حداکثر در برابر امر و نهی ماموران هار "ارشاد" اعتراض کرده ،  بیان سرراست این وحشت است. نحوه برخورد حاکمیت با سپیده رشنو نیز جلوۀ دیگر این ترس و نگرانی حاکمیت است که در شکل و شمایل خشونت تا سرحد جنون خود را به نمایش می گذارد.

 

در برابر خشونت نهادینه شده، در برابر جنون کشتار مردم ناراضی، در برابر حاکمیت تا مغز استخوان فاسد و در چنگال باندهای فاسد مافیائی، در برابر استبداد ورشکسته حکومت دینی و در برابر نیروهای ویرانگر کشور در همه عرصه ها، مقاومت و واکنش های فردی هر چند مهم هستند اما نمی توانند تاثیرات مهمی بر جای بگذارند. سازماندهی اقدامات مشترک و بویژه نافرمانی های مدنی و فراگیر می تواند بسیار مؤثر تر باشند. با حاکمیتی که با بسیج و تطمیع پایگاه حداکثر ده درصدی خود با اتکا به نیروی سلاح می خواهد در برابر اکثریت عظیم مردم این کشور چنگال خونین خود را نشان یدهد، باید نیروی میلیونی به میدان آورد. همراهی و حمایت از خانواده این دختر جوان مظلوم،  شرکت گسترده در اعتراضاتی که علیه این جنایت سازمان می یابد و حمایت ، همدردی و همگامی  در این حرکت ها و اعتراض  گسترده توسط  نهادها و تشکل های مستقل و آزادیخواه علیه این جنایت دولتی نهادینه شده می تواند حاکمیت را به عقب نشینی وادارد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ برابر با  ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©