Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ برابر با  ۲۷ ژوئن ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱  برابر با ۲۷ ژوئن ۲۰۲۲
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

 

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

اصغر فیروزی،

مبارز پایدار و وفادار سوسیالیسم،

یار عزیز راه‌کارگری‌مان ازمیان ما پرکشید!

 

رفیق اصغر فیروزی از کادرهای قدیمی «راه‌کارگر» روز سوم تیر درگذشت. اصغر انسانی بود که به‌معنای دقیق کلمه تمام لحظه‌های زندگی خود را صرف مبارزه برای سوسیالیسم نمود. سال‌های طولانی از عمرش را در دو زندان شاه و شیخ سپری کرد، و هرگز، حتی شکنجه‌ و  رفتن تا پای مرگ هم لحظه‌ای او را از پایبندی به آرمان‌های توده‌ها بازنداشت.

 

پس از سقوط رژیم پهلوی و آزادی از زندان، به صفوف سازمان راه‌کارگر پیوست، سال سیاه شصت را در زندان وکیل‌آباد مشهد  گذراند، و پس از یک دوره کوتاه خلاصی از زندان بار دیگر در جریان ضربه امنیتی سال ۶۳ به‌همراه تعدادی از رفقای همرزم خود، من‌جمله همسر و دختر خردسالش دستگیر و اینبار به بیست سال زندان محکوم شد.

 

اصغر فیروزی جزو جان‌بدر بردگان اسیرکشی سال ۶۷ در مشهد بود. او مدتی پس از انتقال به زندان اوین و مقاومت سربلندانه در برابر شکنجه‌، از زندان آزاد شد اما بی‌درنگ مبارزات خود را با تلاش بی‌وقفه در زمینه سازمان‌یابی و یاری‌رسانی به جنبش کارگری و سندیکایی پی‌گرفت. مبارزاتی که بازداشت‌ دگرباره او را به‌همراه داشت و مصادره کتابخانه بزرگ و مرکز اسناد ارزشمندی که در طول سالها جمع‌آوری کرده بود.

 

اصغر در مقام ناشر و کتابدار همواره نقش فعالی در مبارزه در جبهه فرهنگی علیه سانسور و جهل در دوران ارتجاع پهلوی و اسلامی ایفاء کرد. چه بسیارند آنهایی که او را رهنمای آشنایی خود با متون و آموزه‌های مارکسیستی می‌دانند.

 

اصغر در زندان نیز با آن دامنه‌ وسیع تجارب و دانش خود، گنجینه باارزشی بود برای زندانیان سیاسی پیر و جوانی که از او روحیه می‌گرفتند.

 

درگذشت غریبانه اصغر فیروزی اندوه عمیقی را در دل همه آشنایان، دوستان و رفقایش ایجاد می‌کند اما خاطره و یاد شریف او هرگز از دلها نخواهد رفت.

 

ما مرگ اندوهناک اصغر فیروزی را به تمامی اعضای خانواده و یارانش، و همه سوسیالیست‌ها و مبارزین جنبش چپ و کارگری ایران تسلیت می‌گوییم.

 

یادش گرامی و مانا باد

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ برابر با  ۲۷ ژوئن ۲۰۲۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©